شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
کاشت مو بدون تراشیدن

کاشت مو بدون تراشیدن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

ریزش مو ممکن است به دلایل مختلفی از جمله آب‌وهوای آلوده، تغذیه نامناسب، عدم تعادل هورمون‌ها و سبک زندگی اشتباه برای هرکسی و در هر سنی رخ دهد. روش‌های مختلفی برای درمان و ریزش مو وجود دارد. نکته مهم این است که کدام ‌یک بهترین است؟ بدون شک کاشت مو قطعی‌ترین راه درمان این عارضه شناخته می‌شود. کاشت مو یکی از عمل‌های زیبایی است که از گذشته تاکنون با روش‌های مختلفی انجام شده ‌است. اگر تا حدودی با این روش‌ها آشنایی داشته باشید، ممکن است فکر کنید که بهترین روش برای کاشت مو SUT است. اما اخیرا پزشکان تکنیک‌های SUT و FIT را با هم ترکیب کرده و روش جدیدی به نام میکروفیت (MFIT  یا  Micro-FIT) یا کاشت مو به روش میکروگرافت ابداع کرده‌اند. برای آشنایی با این روش که به آن کاشت مو بدون تراشیدن هم می‌گویند، با ما همراه باشید.

کاشت مو بدون تراشیدن سر چیست؟

کاشت مو به روش Micro FIT بر پایه کاشت مو به روش FIT است؛ یعنی فولیکول‌های مو از بانک مو برداشته شده، در مکان مخصوص برای کاشت آماده می‌شوند و در نهایت در ناحیه طاس یا کم‌موی سر کاشته می‌شوند. تنها تفاوت این دو روش در استفاده از ابزارهاست. در کاشت مو به روش میکروگرافت تمام مراحل با استفاده از دستگاه‌های دقیق و با ظرافت خاصی انجام می‌شود؛ اگر این روش با جدیدترین دستگاه‌ها و توسط پزشک ماهر و مجرب انجام شود، در ناحیه پیوندخورده جای هیچ زخم و بخیه‌ای باقی نمانده و نتیجه کاملا طبیعی و نامحسوس خواهد بود.

چه کسانی برای کاشت مو به روش میکروفیت مناسب هستند؟

روش کاشت مو بدون تراشیدن برای افرادی که فقط ناحیه محدودی از سرشان دچار طاسی است یا از کم‌پشتی مو رنج می‌برند، مناسب است. به عبارت دیگر اگر فرد برای کاشت مو به گرافت‌های کمی (حدودا  ۳هزار گرافت) نیاز داشته باشد، می‌تواند کاندیدای مناسبی برای این روش باشد. اصولا کاشت مو زنان اینگونه است زیرا بسیاری از خانم ها به دلایل مختلفی فقط ناحیه کوچکی از سرشان دچار ریزش می‌شود.

کاشت مو با روش‌هایی که نیاز به اصلاح دارند برای کسانی که پوست سرشان سفت است، مشکلات زیادی به وجود می‌آورد؛ بنابراین به آن‌ها توصیه می‌شود با مشورت پزشک برای کاشت مو به روش میکروفیت اقدام کنند.

در حالت کلی بهتر است برای یافتن روش مناسب کاشت مو متقاضی با متخصص مشورت کرده و با توجه به شرایط و نیازهایش اقدام به کاشت مو کند.

مراحل کاشت مو به روش جدید Micro FIT

مراحل کاشت مو برای تمام روش‌های مبتنی بر FIT تقریبا مشابه است. تنها تفاوت آن‌ها در نحوه انجام این مراحل و استفاده از ابزارها و دستگاه‌هایی است که در حین کاشت استفاده می‌شود. در تمام روش‌های FIT ، SUT ، Micro FIT و BHT سه مرحله کلی وجود دارد:

  • برداشت واحدهای فولیکولی
  • آماده‌سازی فولیکول‌ها
  • کاشت گرافت‌ها

برداشت واحدهای فولیکولی

انجام کاشت مو با بی‌حس کردن ناحیه بانک مو (بخشی از پشت سر که موهای پرپشت‌تری دارد) آغاز شده و سپس عمل برداشت فولیکول صورت می‌گیرد.

در روش میکروفیت، با استفاده از دستگاه «کاشت مینیاتوری» سوراخ‌هایی با قطر نیم تا چهار و نیم میلی‌متر ایجاد کرده و فولیکول را از بافت اطرافش جدا می کنند. از آن‌جایی که این سوراخ‌ها بسیار کوچک هستند، هیچگونه زخم یا خونریزی به همراه ندارند. درصورتی‌که در روش FUT برداشت فولیکول با خونریزی، زخم و بخیه در ناحیه بانک مو همراه بود.

پس از برداشت فولیکول‌ها (شامل ۱ تا ۲ تار مو)، برای جلوگیری از آسیب دیدن، آن‌ها را در یک محلول مخصوص قرار داده و این کار را هزاران بار تکرار می‌کنند. در روش FIT جراح از یک انبرک برای برداشتن فولیکول‌ها استفاده می‌کند. این مرحله در روش FIT نیاز به زمان طولانی‌تری نسبت به روش Micro FIT دارد.

ابزارها و دستگاه‌های خاص مورداستفاده در روش Micro FIT دارای مزایای بیشتری نسبت به روش FIT هستند:

  • دستگاه کاشت مینیاتوری می‌تواند سوراخ هایی با اندازه‌های مختلف ایجاد کند. درحالی‌که در کاشت مو به روش FIT فقط یک پانچ با قطر ثابت به‌کاربرده می‌شود.
  • دستگاه کاشت مینیاتوری مانند یک مته مینیاتوری قابلیت چرخش در پوست را دارد و این امر ورود پانچ به پوست سر را آسان می‌کند.
  • در MFIT با استفاده از نیروی مکش فولیکول‌ها استخراج می‌شوند و دیگر نیازی به انبرک نیست.

آماده‌سازی فولیکول‌ها

فولیکول‌های استخراج شده ابتدا در یک محلول مخصوص نگهداری قرار می گیرند و قبل از شروع کاشت بررسی می‌شوند. برای سرعت بخشیدن به کار، کادر پزشکی این کار را به‌طور همزمان انجام می‌دهند. آن‌ها با استفاده از میکروسکوپ فولیکول‌ها را بررسی و آماده کاشت می‌کنند.

کاشت گرافت‌ها

در مرحله آخر جراح سوراخ‌هایی در پوست سر ایجاد کرده و با استفاده از ابزارهای دستی فولیکول‌ها را درون آن‌ها پیوند می‌دهد. این مرحله از کاشت در تمام تکنیک‌های مدرن کاشت مو از FUT گرفته تا به‌روزترین روش کاشت مو در جهان (ربات ARTAS) مشابه است.

پیوند فولیکول‌ها در ناحیه گیرنده بسته به انتخاب پزشک می‌تواند با انبر یا نگهدارنده انجام شود. اگر پزشک مهارت کافی داشته باشد، هر دوی این ابزارها به یک اندازه موثر خواهند بود. سپس کاشت مو جلوی سر یا در هر قسمت دیگری انجام می‌شود.

کاشت گرافت های مو

مزایای روش کاشت مو بدون تراشیدن سر چیست؟

  • بدون جراحی، بدون خونریزی و بدون نیاز به بخیه: Micro FIT را تحت عنوان جدیدترین، کم‌تهاجمی‌ترین و ایمن‌ترین روش کاشت مو می‌شناسند. از آن‌جایی که این روش خطر و عارضه بسیار کمی دارد، به آن روش بدون جراحی هم می‌گویند.
  • خطر عوارض جانبی را به ‌شدت کاهش می‌دهد.
  • این روش بسیار انعطاف‌پذیر است.
  • دوره نقاهت کوتاه: برخلاف روش FUT، دوره ریکاوری یا بهبودی کاشت مو به روش Micro FIT ساده و سریع است. فرد می‌تواند بدون مواجهه با عوارض جانبی، ورزش یا فعالیت‌های سنگین را به‌زودی شروع کرده و به سرکار خود برگردد.
  • کیفیت گرافت‌ها در این روش در مقایسه با سایر روش‌های کاشت مو بهتر است.

معایب روش کاشت مو بدون تراشیدن سر چیست؟

  • محدودیت در برداشت واحدهای فولیکولی: کاشت مو بدون تراشیدن سر نیازمند دقت و ظرافت بسیاری است. بنابراین زمان زیادی باید صرف برداشت فولیکول‌های مو شود. به همین دلیل تعداد گرافت‌هایی که می‌توان در یک جلسه برداشت کرد، محدود است.
  • افزایش احتمال صدمه به فولیکول‌ها: فولیکول‌ها در خارج از بدن زمان زیادی نمی‌توانند دوام آورند بنابراین این افزایش زمان ممکن است به فولیکول‌های مو آسیب وارد کند.
  • هزینه بالا: کاشت مو بدون تراشیدن نیاز به دقت و زحمت زیادی از طرف تیم پزشکی دارد و این امر منجر به افزایش هزینه آن نسبت به سایر روش‌ها می‌شود.
  • خطر انتقال عفونت: بیشتر متخصصان پوست و مو در جهان بر این باورند که موهای نتراشیده خطر انتقال عفونت را افزایش می‌دهند و این عفونت ممکن است منجر به ریزش موها و ایجاد زخم در پوست سر شود.
  • کاهش دید جراح: نتراشیدن مو دید جراح را در ناحیه‌های برداشت و کاشت محدود کرده و باعث افزایش خطا می‌شود.

هزینه های روش کاشت مو بدون تراشیدن سر چقدر است؟

کاشت مو بدون تراشیدن سر به مهارت و دقت زیادی نیاز دارد و وقت زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. به ‌دلیل محدودیت در برداشت گرافت‌ها ممکن است کاشت مو نیازمند چندین جلسه برای رسیدن به نتیجه مطلوب باشد. بنابراین قیمت کاشت هر تار مو به این روش به عواملی مانند مهارت پزشک، کادر درمانی، مدت زمان انجام کاشت مو و تعداد گرافت‌های برداشت شده و کاشته شده بستگی دارد.

از آنجایی که کاشت مو بدون تراشیدن سر یک روش جدید و با تجهیزات پیشرفته است، تعداد کمی از متخصصان کاشت مو قادر به انجام آن با بهترین نتیجه هستند. بنابراین این روش معمولا هزینه‌های بیشتری نسبت به سایر تکنیک‌ها به همراه دارد. قیمت تقریبی کاشت مو بدون تراشیدن بین ۹ تا ۱۴ میلیون تومان است.

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای کاشت مو است؟

کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت، مجهز به اتاق‌های کاملا خصوصی و باتجهیزات برای هر مشتری است. عملیات کاشت مو با استفاده از امکانات روز دنیا و با رعایت کامل استانداردهای بهداشتی در محیط‌های اختصاصی انجام می‌شود. این کلینیک بزرگترین کلینیک کاشت مو در تهران و ایران محسوب می‌شود.

انواع روش‌های کاشت مو در کلینیک صدف توسط کادر پزشکی متشکل از اساتید شناس دانشگاه‌های ایران و امارات مانند دکتر سیدعلی هاشمی انجام می‌شود. مهارت کاری و سابقه ۱۵ ساله تیم پزشکی صدف بیش از ۲هزارعمل موفق را در طی چهار سال اخیر به ارمغان آورده‌است.

این کلینیک با بیش از ۱۰ سال تجربه کاری و ارائه خدمت به ۴۰ هزار مشتری توانسته است رضایت ۹۸ درصد آنان را جلب کند.

مشاوره رایگان قبل از عمل، مراقبت و پاسخگویی ۲۴ ساعته بعد از عمل، کاشت مو اقساطی و دریافت هزینه به صورت اقساط سه تا چهار ماهه و ارائه ضمانت‌نامه ایران به ازای هر عمل کاشت از دیگر خدمات کلینیک صدف برای رفاه حال مشتریان است.

برای مشاهده نمونه روش های کاشت موی کلینیک صدف در اینستاگرام کلیک کنید

کاشت مو به روش میکروفیت

کلام آخر

بسیاری از افراد از ریزش مو رنج می‌برند. این مشکل می‌تواند در اثر آلودگی هوا، ارث، تغذیه نامناسب،‌ تغییرات هورمون‌ها و هرچیز دیگری باشد. کاشت مو یک راه حل دائمی برای رفع مشکل ریزش مو است ولی برخی افراد مخصوصا خانم‌ها با دیدن تراشیدن سر برای انجام این عمل ممکن است از انجام آن منصرف شوند.

عمل کاشت مو بدون تراشیدن سر مناسب برای افرادی است که دچار کم‌پشتی مو یا ریزش موهای ناحیه کوچکی از سر خود هستند و نمی‌خواهد موهای خود را برای کاشت مو از دست بدهند. برای اینکه درباره روش های کاشت مو بیشتر بدانید توصیه میکنیم مقاله تخصصی لینک شده از سایت sciencedirect را مطالعه کنید.

این روش با استفاده از دستگاه ظریف و دقیق ایمپلنتر مینیاتوری بدون ایجاد زخم و برش و خون‌ریزی عمل کاشت مو را به زیبایی انجام می‌دهد. البته شرط اصلی در رسیدن به نتیجه مطلوب مهارت و تجربه پزشک جراح است. تجربه شما در این زمینه چیست؟ با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول

۱- آیا خانم‌ها هم می‌توانند کاشت مو بدون تراشیدن سر انجام دهند؟

بله، خانم‌هایی که علاقه‌مند به حفظ موی بلند خود هستند، در صورتی که شرایط عمومی انجام کاشت مو بدون تراشیدن سر را داشته باشند، می‌توانند نسبت به انجام عمل به این روش اقدام کنند.

۲- کاشت مو بدون تراشیدن سر چه عوارضی دارد؟

کاشت مو با روش میکروفیت دارای حداقل عوارض و دوره نقاهت است ولی اکثر متخصصان پوست و مو معتقدند اگر کاشت مو بدون تراشیدن سر توسط پزشک ماهر و باتجربه و مطابق با استانداردها انجام نشود، ممکن است خطاهایی حین جراحی رخ دهد که منجر به عفونت شدید همراه با زخم‌ و اسکار شود. درعوض، می‌توانند از کاشت مو با تراش جزئی سر استفاده کنند. در این روش برداشت فولیکول از ناحیه‌های کوچکی از پشت سر بیمار انجام می‌شود که به صورت یک خط یا مربع کوچک است. این ناحیه‌ها معمولا توسط موهای دیگر پوشانده می‌شوند.

۳- آیا کاشت مو بدون تراشیدن سر بهترین روش کاشت مو است؟

خیر، جدیدتر بودن کاشت مو به روش میکروفیت دلیل بر بهتر بودن آن نیست. بهترین روش برای کاشت مو با توجه به شرایط و نیازها و انتظارات شما از کاشت مو تعیین می‌شود و به این منظور لازم است با پزشک متخصص مشورت کنید. پس از معاینه دقیق و بررسی موارد ذکرشده روش‌های مناسب به شما پیشنهاد می‌شود.

البته واقعیت این است که جدیدترین و بهترین روش‌ها ازمنظر کلی نتیجه مطلوب کاشت مو را برای شما تضمین نمی‌کند. تمام این روش‌ها و تجهیزات فقط با وجود پزشک ماهر و مجرب موثر واقع می‌شوند.

۴- آیا کاشت مو بدون تراشیدن سر جدیدترین روش کاشت مو در دنیاست؟

خیر، جدیدترین روش کاشت مو با استفاده از ربات اتوماتیک ARTAS است. این تکنولوژی به جراح در مرحله برداشت گرافت‌ها کمک می‌کند؛ به این صورت که ربات نقشه کاملی از تمام فولیکول‌های موجود در قسمت بانک مو تهیه می‌کند و پس از بررسی دقیق تراکم فولیکول‌ها، جهت‌گیری‌ها و کیفیت آن‌ها شروع به برداشت واحدهای فولیکولی می‌کند. این ربات نواحی دچار اسکار را به راحتی تشخیص داده و از آنجا دوری می‌کند.

۵- کاشت مو به روش Micro FIT بهتر است یا ARTAS؟

هرکدام از این دو روش معایب و مزایای خاص خود را دارند و بسته به شرایط متقاضی می‌توانند مناسب یا نامناسب باشند. ARTAS از نظر سرعت از Micro FIT برتر است؛ واضح است که کامپیوتر سریع‌تر از انسان قادر به انجام محاسبات است. این ربات در نصف زمان لازم برای Micro FIT بهترین گرافت‌ها را انتخاب می‌کند. البته مرحله کاشت در هر دو روش به صورت دستی انجام می‌شود.

تفاوت بین رنگ مو و رنگ پوست برای شناسایی فولیکول‌ها توسط ARTAS بسیار مهم است. بنابراین افراد با موهای نازک و سفید یا بلوند نمی‌توانند به این روش کاشت مو انجام دهند.

احتمال آسیب دیدن فولیکول‌ها حین برداشت در روش ARTAS بین ۸ تا ۱۰ درصد است؛ در حالی که اگر Micro FIT توسط پزشک ماهر انجام شود، احتمال آسیب به فولیکول‌ها بین ۳ تا ۵ درصد می‌شود.

هزینه کاشت به روش ARTAS بسیار بیشتر از کاشت به روش Micro FIT است. هرچند در حال حاضر امکان واردات ربات‌های ARTAS به دلیل تحریم‌ها وجود ندارد.

 

۱۸ comments

جمال نیکمنش ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

کسی متوجه عمل کاشت موی من به روش میکروگرافت میشه؟

Reply
کلینیک صدف ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

کاشت مو به این روش هیچ جای زخم و اسکاری برجای نمی‌گذارد و از آن‌جایی که این روش برای طاسی‌های جزئی و کم‌پشتی استفاده می‌شود، نتیجه عملتان کاملا طبیعی خواهد بود و دیگران فقط متوجه تغییری مثبت در قیافه‌تان خواهند شد.

Reply
مصطفی احمدی ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

بعد از کاشت مو به روش میکروفیت چند روز نیاز به مرخصی و استراحت داریم؟

Reply
کلینیک صدف ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

دوره نقاهت کاشت مو به روش میکروفیت بسیار کوتاه و در حد چند روز است. اگر کار شما سبک باشد فردای عمل هم می‌توانید به سرکار بروید ولی اگر کارتان نیازمند فعالیت سنگین است،‌ هفته اول بعد از عمل استراحت کرده و از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین پرهیز کنید.

Reply
شاهین ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

کاشت مو به این روش محدودیت سنی دارد؟

Reply
کلینیک صدف ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

با سلام
در حالت کلی کاشت مو برای آقایان زیر ۲۵ سال توصیه نمی‌شود؛ ‌چرا که آقایان تا این سن در معرض خطر ریزش مو به دلیل وراثت هستند و ممکن است کاشت موی آنان هم با این مشکل مواجه شود. ولی کاشت مو برای خانم‌ها محدودیت سنی ندارد.

Reply
بهشته ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶

کاشت مو به روش میکروفیت درد داره؟

Reply
کلینیک صدف ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

با سلام
در ابتدای عمل پزشک پوست سر شما را بی‌حس می‌کند و در کاشت مو به این روش هیچ نیازی به برش و بخیه نیست. پس خیالتان راحت! در حین و بعد از عمل خبری از درد نخواهد بود. اگر هم دردی وجود داشته باشد با مسکن‌های ساده قابل درمان است

Reply
ترانه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲

با روش میکروفیت میتونم کاشت ابرو انجام بدم؟

Reply
کلینیک صدف ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

با سلام
بله، این روش انعطاف‌پذیری بالایی دارد و با استفاده از دستگاه کاشت مینیاتوری به‌خاطر ظرافت و دقت بالای آن می‌توان در کاشت ابرو و ریش و همچنین برای زیباسازی خط رویش جدید استفاده کرد.

Reply
مهدی فرخی ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱

بعد از کاشت بهتر است از چه نوع شامپویی استفاده کنم؟

Reply
کلینیک صدف ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱

شما میتوانید از هر شامپویی با PH هفت به بالا استفاده کنید. البته در صورت ایجاد شوره و پوسته پوسته شدن پوست سر، باید با مشورت پزشک، از شامپوی مخصوص به خود استفاده کنید.

Reply
نیما ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹

کاشت مو بدون بانک مو چه مدت دوام میآورد؟

Reply
کلینیک صدف ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

کاشت مو بسته به نحوه نگهداری و مراقبت از موهای کاشته می‌تواند چندین ماه ماندگاری داشته باشد. در این مدت و در برخی روش‌ها ممکن است ریزش تدریجی اتفاق بیفتد اما موها به یک باره نمی‌ریزند.

Reply
بهروز جلیلی ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸

تو کاشت مو بدون بانک مو برشی روی پوست سر ایجاد میشود؟

Reply
کلینیک صدف ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

در روش‌های کاشت مو بدون بانک مو از آن‌جایی که فولیکول‌های اهداکننده از پوست سر برداشت نمی‌شوند، نیازی به برش در پوست سر ندارد.

Reply
شیدا فدایی ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۳

کاشت مو بدون بانک مو چه تفاوتی با کاشت مو با بانک مو دارد؟

Reply
کلینیک صدف ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

در کاشت مو با بانک مو از بانک موی خود بیمار برای برداشت فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. اما کاشت مو بدون بانک مو از روش‌های دیگری مانند بانک موی سایر افراد، موی سایر قسمت‌های بدن،‌ الیاف نانو، سلولهای بنیادی و … استفاده می‌شود.

Reply

Leave a Comment