شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
کاشت مو جلو سر

کاشت مو جلو سر برای خانم‌ها و آقایان

الگوی ریزش مو در افراد مختلف، متفاوت است. وجه مشترک بسیاری از آن­‌ها شروع ریزش از جلوی سر است. این مدل که اصطلاحا به آن الگوی ریزش موی مردانه می‌گویند روی جلوی سر و شقیقه‌­ها تاثیر می‌­گذارد. ریزش موی جلوی سر که بیشتر در معرض دید است، ذهن خیلی از افراد را به خود مشغول کرده است. نه تنها آقایان که خانم­‌ها هم ممکن است این الگوی ریزش را تجربه کنند. طبق تحقیقات از هر سه زن، یک نفر  از ریزش موی جلوی سر خود رنج می‌برد. در این مقاله به بررسی دلایل ریزش موی جلوی سر و درمان آن به انواع روش‌­های کاشت مو جلو سر و ترمیم مو می‌­پردازیم.

دلایل ریزش مو جلوی سر در خانم‌ها و آقایان

ریزش مو در خانم­‌ها و آقایان معمولا از جلوی سر شروع می­‌شود. مهم‌­ترین دلایل ریزش مو در قسمت جلوی سر عبارتند از:

  • وراثت
  • تغییرات هورمونی و تیروئید
  • داروهایی مانند لیتیوم، وارفارین، آمفتامین، هپارین و …
  • استرس
  • سفت بستن موها (مانند مدل دم اسبی)
  • کاهش ناگهانی وزن
  • تغذیه نامناسب
  • کمبود آهن در بدن
  • استعمال سیگار

درمان ریزش موی جلو سر با کاشت موی طبیعی

راه­‌های درمانی زیادی برای ریزش موی جلوی سر وجود دارد. از روش­‌های خانگی و استفاده از محلول‌­ها و روغن­‌های گیاهی مختلف گرفته تا انواع روش‌­های لیزردرمانی و مزوتراپی. در این میان، کاشت موی طبیعی یک راه‌حل قطعی و دائمی برای ریزش مو یا کم‌­پشتی در قسمت جلوی سر در خانم­‌ها و آقایان است. کاشت مو یک فعالیت زیبایی است که در آن از قسمت­‌های دارای مو که به آن بانک مو گفته می­‌شود، فولیکول­‌های مو برداشته شده و در قسمت جلوی سر که دچار ریزش شده ­است، کاشته می­‌شود. این روش در سال­‌های اخیر به دلیل موفقیت و نتیجه­‌بخش بودن آن، بسیار مورد توجه مردم در سراسر جهان قرار گرفته‌ ­است. روش‌­های مختلفی برای انجام عمل کاشت مو وجود دارد؛ هر شخص با مشورت پزشک متخصص و با توجه به الگوی ریزش موهای سرش می­‌تواند بهترین و مناسب‌­ترین روش را برای پیوند مو انتخاب کند.

برای چه ناحیه­‌هایی از سر می‌توان کاشت مو انجام داد؟

بسیاری از مردان و زنان از سنین جوانی به بعد مشکلات ریزش مو را تجربه می­‌کنند. ریزش مو دلایل مختلفی دارد و بسته به این دلایل در هر ناحیه از سر ممکن است اتفاق بیفتد. به­ عنوان مثال در الگوی ریزش موی مردانه، خط رویش مو عقب رفته و شقیقه‌­ها و جلوی سر دچار ریزش و کم‌­پشتی مو می­‌شوند. زنان در طول زندگی خود ریزش مو را با کم‌­پشت شدن و نازک شدن حجم موهایشان تجربه می­‌کنند.

در حالت کلی، کاشت مو در هر ناحیه از سر که دچار ریزش یا کم­‌پشتی شده ­است، قابل انجام است.

تفاوت کاشت مو جلو سر با تمام سر

کاشت مو جلو سر بیشتر برای افرادی مناسب است که فقط موهای ناحیه شقیقه‌­ها و جلوی سرشان دچار ریزش شده ­است. درحالی‌­که کاشت مو برای تمام سر برای افرادی مناسب است که در ناحیه وسیعی از سرشان، ریزش مو را تجربه می­‌کنند. هرکدام از این ریزش‌­ها با توجه به شرایط متقاضی و نظر متخصص پوست و مو نیازمند یک روش خاص کاشت مو است.

بهترین روش کاشت مو جلو سر

بهترین روش برای کاشت موی جلوی سر به نیازهای فردی و همچنین توصیه پزشک بستگی دارد؛ اما در حالت کلی، بهترین و جدیدترین روش، کاشت مو به روش SUT است؛ در این روش تمام مراحل کاشت مو با استفاده از دستگاه­‌های پیشرفته انجام می­‌شود و این امر، برداشت مو را تسریع می­‌کند. SUT با داشتن حداقل عوارض جانبی و معایب و همچنین میزان درصد بالای موفقیت در سال‌های اخیر، به محبوب­‌ترین روش کاشت مو نزد متقاضیان تبدیل شده‌­است. کلینیک صدف با پیشرفته‌­ترین دستگاه‌­ها و مجهزترین امکانات، این روش را به مراجعان ارائه می­‌دهد.

چه کسانی کاندید مناسبی برای کاشت مو جلوی سر هستند؟

تمامی مردان و زنان می­‌توانند کاندیدهای خوبی برای کاشت طبیعی مو باشند؛ فقط کافی است به دو نکته توجه داشته باشند:

  • برای پیوند مو به قسمت دریافت‌­کننده، باید به اندازه کافی موی سالم در بانک مو وجود داشته باشد.
  • موها توانایی رشد در قسمت نازک شده پوست سر داشته باشند.

بهترین روش برای اطمینان از داشتن شرایط کاشت موی جلوی سر، مشورت با پزشک متخصص پوست و مو است که به صورت رایگان انجام می­‌شود. اما در یک نگاه کلی، افرادی که از سلامتی کامل برخوردار هستند، مشکلات حاد پزشکی ندارند، دائما سیگار مصرف نمی­‌کنند، آلرژی شدید ندارند و از مشکلات پوستی و عصبی جدی رنج نمی­‌برند، می‌­توانند نتایج خوبی را از این عمل برای خودشان متصور شوند.

کاشت مو جلو سر خانم‌ها

ریزش موهای جلوی سر در آقایان بیشتر از خانم‌­ها دیده می­‌شود. در واقع، این مدل ریزش به الگوی ریزش مردانه معروف است. بااین­‌حال، یک­‌سوم خانم­‌ها هم این مدل ریزش را تجربه می­‌کنند. ریزش موهای جلوی سر در خانم‌­ها و آقایان متفاوت است؛ ریزش موهای جلوی سر در آقایان معمولا به طاسی کل سر منجر می­‌شود. درحالی­‌که این مدل ریزش در خانم‌­ها، طاسی کل سر را به­ دنبال ندارد. ریزش موهای جلوی سر در خانم­‌ها از ۲۰ سالگی شروع می‌­شود و به­‌طور معمول، روزانه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می‌­دهند. این تعداد ریزش کاملا طبیعی است و نگرانی از زمانی آغاز می­‌شود که تعداد تارهای موی ریخته­ شده از این عدد فراتر رود.

در این­‌صورت، خانم­‌ها هم می­‌توانند با استفاده از روش‌­های مختلف مانند مزوتراپی، کاشت مو به روش FIT و FUT، ترکیبی و SUT نسبت به درمان ریزش موهای جلوی سر خود اقدام کنند. پس تقریبا می‌توان گفت کاشت مو زنان آسانتر است.

تراکم مو و درجه سفتی پوست جلوی سر

تراکم مو و درجه سفتی پوست سر قبل از کاشت مو باید توسط پزشک متخصص بررسی شود. معمولا کسانی که تراکم موی مناسبی در پشت سر (بانک مو) خود ندارند، کاندید مناسبی برای کاشت مو نیستند. درجه سفتی پوست جلوی سر تاثیر زیادی در نتیجه‌­بخش بودن عمل کاشت مو دارد. هرچه پوست جلوی سر سفت­‌تر باشد، عمل پیوند به سختی انجام می­‌شود. در واقع قرار دادن فولیکول­‌های برداشت شده در پوست جلوی سر، سخت­‌تر خواهد بود.

ویژگی تارهای مو استفاده شده برای کاشت مو جلو سر

برای کاشت مو جلو سر، از موهایی استفاده می­‌شود که می‌­توانند به ­طور دائمی در محل رشد خود باقی بمانند. این موها در ناحیه‌­ای به طول ۲۵ تا ۳۰ سانتی­‌متر و به عرض تقریبا ۷ سانتی‌­متر، در پشت سر و فضای بین دو گوش قرار گرفته ­است؛ که به آن به اصطلاح بانک مو گفته می‌­شود. موهای پشت سر به دلیل داشتن حساسیت پایین، مقاوم‌­تر و ضخیم‌­تر بوده و کمتر مستعد ریزش هستند.

ترمیم مو جلوی سر

ترمیم موی جلوی سر همان­‌طور که از اسمش پیداست فقط برای پوشش دادن موهای جلوی سر و خط رویش مو استفاده می­‌شود. از این روش در مواقعی که متقاضی به هر دلیلی بانک موی مناسبی نداشته یا بانک مویش ضعیف است، استفاده می­‌شود. در این روش‌­ها به ­جای استفاده از موهای طبیعی بیمار، تارهای موی مصنوعی به ­کار برده می‌­شود. در جدیدترین روش‌­های این درمان از الیاف نانو و تارهای هم­رنگ و هم­جنس با موهای اصلی فرد که به‌­طور اختصاصی ساخته می‌­شود، استفاده می­‌شود.

ترمیم مو به دو روش HRT و استفاده از الیاف نانو انجام می­‌شود. در کاشت موی مصنوعی به روش HRT از موهای هم‌­رنگ و هم‌­جنس با موهای اصلی شخص که توسط کلینیک کاشت مو تهیه شده، استفاده می­‌شود. در این روش موها روی یک سطح شبیه­‌سازی شده به پوست سر با استفاده از کراتین گیاهی ثابت می­‌شود. ترمیم مو با استفاده از الیاف نانو از جدیدترین روش‌­های ترمیم مو بدون بانک مو است. در این روش، متقاضی الیاف مصنوعی موردنظرش را طبق سلیقه خود انتخاب می‌­کند. البته بهتر است، الیافی انتخاب کند که از نظر رنگ، ضخامت، اندازه و نوع شبیه به موهای طبیعی خودش باشد.

کاشت مو تکه‌ای چیست و چه تفاوتی با کاشت مو جلوی سر دارد؟

کاشت موی تکه‌­ای، نوعی از کاشت مو است که در آن فقط قسمت­‌های خاصی از سر که دچار ریزش مو شده را درمان می­‌کند. کاشت مو جلو سر هم به این ­علت که فقط یک قسمت از سر را تحت تاثیر قرار می‌­دهد، نوعی کاشت موی تکه­‌ای محسوب می­‌شود.

هزینه کاشت مو جلو سر

طبق تعرفه وزارت بهداشت، با توجه به تعداد گرافت‌های کاشته­‌شده، قیمت تعیین می‌شود. با توجه به رقابت موجود در بازار، قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شود. ما در کلینیک صدف قیمت کاشت هر تار مو را بسته به نوع عمل، بین ۹ تا ۱۴ میلیون تومان تعیین کرده‌ایم.

کلینیک صدف امکان پرداخت هزینه عمل به صورت قسطی را برای مشتریانش فراهم کرده‌­ است. شرایط اقساط به این صورت است که ۵۰ درصد مبلغ توافقی باید پرداخت شده و مابقی در دو قسط قابل پرداخت است.

ضمانت­‌نامه ایران تعهد می­‌دهد درصورتی‌­که ۵۰ درصد از موهای کاشته شده رشد نکند، تا ۵۰ درصد مبلغ کاشت مو را به شما برگرداند. این بیمه­‌نامه رایگان بوده و با شماره اختصاصی از طرف کلینیک به شما داده می‌شود.

برای مشاهده نمونه روش های کاشت موی کلینیک صدف در اینستاگرام کلیک کنید

کلام آخر

نگرانی از دردناک بودن کاشت مو کاملا قابل درک است. به نقل از سایت fellermedical ممکن است با مشاهده تصاویری از کاشت مو، نقاط قرمزرنگی را روی سر افراد مشاهده کرده باشید که به نظر دردناک می­‌رسد. اما متخصص یا جراح برای به حداقل ­رساندن ناراحتی بیمار، از بی‌­حس­‌کننده‌­های موضعی برای پوست سر استفاده می­‌کند و در حین عمل هیچ­‌گونه دردی را احساس نخواهید کرد.

ریزش مو در آقایان و بانوان معمولا از جلوی سر شروع می‌­شود. این بیماری عمدتا ناشی از وراثت، تغییرات هورمونی، تغذیه نامناسب، مصرف دارو، استرس و… باشد. برای رفع کم‌­پشتی یا ریزش مو جلوی سر تنها راه دائمی کاشت مو است. کاشت مو جلو سر سر برای کسانی که بانک موی مناسبی دارند، به چند روش FUT،  FIT، SUT و ترکیبی قابل انجام است. متقاضیان بدون بانک مو می‌­توانند با استفاده از روش‌­های ترمیم موی جلوی سر شامل HRT و ترمیم با استفاده از الیاف نانو برای رفع ریزش موهایشان اقدام کنند.

مراقبت های بعد از کاشت مو کمک می‌کند تا نتیجه این عمل عالی باشد. به همین دلیل باید تا مدت ها توجه بسیاری به اینکه بعد از کاشت مو چه بخوریم و چه نخوریم، چگونه ورزش کنیم، چگونه حمام کنیم و … داشته باشیم.

۱۲ comments

طاهر آبتین ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۴

برای کاشت مو محدودیت سنی وجود داره؟

Reply
کلینیک صدف ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶

سلام
معمولا کاشت مو به افراد زیر ۲۵ سال توصیه نمیشود. چون در این سنین الگوی رشد و ریزش مو نامنظم بوده و ممکن است نتیجه عمل در این سنین رضایت بخش و بادوام نباشد.

Reply
فروزان ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷

موهای جلوی سر بعد از کاشت دوباره رشد می‌کنن؟

Reply
کلینیک صدف ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶

بله چند هفته بعد از کاشت موی طبیعی موها دچار ریزش میشوند؛ اما فولیکولهای جدید ظرف ۱۲ تا ۱۵ ماه قوی شده و دوباره شروع به رشد میکنند.

Reply
فرزاد ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

بعد از کاشت مو از چه شامپو یا ماده شوینده‌ای استفاده کنم؟

Reply
کلینیک صدف ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

سلام وقت بخیر
شستشوی موهای کاشته شده را از روز سوم به بعد شروع کنید. میتوانید از شامپوهایی با PH هفت به بالا استفاده کنید. اگر پوست سرتان پوسته پوسته شد، با مشورت پزشک شامپوی موردنیازتان را تهیه کنید.

Reply
رضایی ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

کاشت موی جلوی سر به برش نیاز داره؟

Reply
کلینیک صدف ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴

سلام
بستگی به روش انجام کاشت مو دارد. در روش های FUT و ترکیبی برای برداشت مو برش‌هایی در قسمت بانک مو ایجاد میشود. ولی کاشت مو به روش SUT و ترمیم مو با استفاده از الیاف نوری و HRT نیازی به برش ندارد.

Reply
حلما ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲

با تشکر از مقالات مفیدتون

Reply
کلینیک صدف ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۸

با سلام
خیلی ممنون از اینکه مطالعه کردید.

Reply
جیرانی ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲

اگه ریزش مو به دلایل هورمونی باشه کاشت مو انجام میشه؟

Reply
کلینیک صدف ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۶

با سلام
اول باید مشکلات هورمونی درمان بشه. بعد از درمان اگه موها مجدد رشد نکرد و امکان کاشت وجود داشت میتونید عمل رو انجام بدید. در هر صورت باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

Reply

Leave a Comment