شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
کاشت مو ارزان

کاشت مو ارزان  در سال ۱۴۰۳

امروزه حدود ۶۰ درصد زنان و ۵۰ درصد مردان به عارضه ریزش مو مبتلا هستند و به دنبال راهی برای درمان این عارضه می‌باشند، زیبایی و جوانی حق همه‌ی افراد است و کسی نمی‌تواند این قضیه را انکار کند. متاسفانه زمانی متوجه اهمیت و ارزش این موضوع می‌شوند که دیگر دیر شده است. داشتن موهایی خوش فرم و خوش حالت تاثیر بسیاری در جوانی و زیبایی چهره فرد دارد. امروزه بنا بر دلایل مختلفی همچون تغذیه نامناسب، وراثت، آلودگی هوا، استفاده از شوینده‌های نامناسب، التهاب پوست سر و بیمار‌ی‌های پوستی، استرس، بیماری‌های عصبی و غیره موهای سر شروع به ریزش می‌کنند. گاهی این ریزش‌ها موقتی بوده و با درمان به موقع و مصرف دارو بهبود پیدا می‌کنند اما در برخی مواقع ریزش مو موجب طاسی سر می‌شود، در این زمان دیگر پوست سر به هیچ دارو و درمانی پاسخ نخواهد داد و تنها راه درمان آن کاشت مو است.
خوشبختانه علم پزشکی در این زمینه رشد و پیشرفت بسیار چشمگیری داشته، بدین منظور راه و روش‌های درمانی مختلفی برای رفع ریزش مو و طاسی سر بوجود آمده که هر یک از آن‌ها با توجه وضعیت جسمی و سیستم بدنی فرد درصد موفقیت متفاوتی دارند. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با کاشت مو ارزان صحبت کنیم، در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر روش‌های کاشت مو ارزان با ویژگی‌های مراکز کاشت مو در تهران بیشتر آشنا شوید. 

کاشت مو ارزان و قیمت مناسب برای انواع روش ها چقدر است؟

در حال حاضر علم پزشکی در بخش پوست و مو زیبایی به قدری پیشرفت کرده که پزشکان می‌توانند با راه‌های مختلفی مشکل طاسی سر و ریزش مو را درمان کنند. اولین مورد کاشت موی سر در سال ۱۹۳۹ در کشور ژاپن انجام شد، بعد از آن پزشکان توانستند از تکنیک‌های جدیدتر و کارآمدتری برای کاشت موی سر استفاده کنند. بعدها از روش پلاگ برای کاشت مو استفاده کردند این روش در سال ۱۹۸۰ به روش عروسکی معروف شد و یک روش تهاجمی بود که موها به صورت دسته‌ای کاشته می‌شدند. رفته رفته با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات جدید در این بخش میزان عوارض و خطاها در روش‌های کاشت مو کاهش پیدا کرد و پزشکان به بهترین روش‌ها در کاشت مو رسیدند. در ادامه با روش‌های کاشت مو ارزان آشنا خواهید شد:

کاشت مو ارزان به روش FUT

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت مو ارزان که با نام کشت نواری هم شناخته می‌شود، کاشت مو به روش FUT است. با وجود اینکه یک روش قدیمی است اما درصد موفقیت بسیار بالایی دارد و بیشتر متقاضیان با این روش توانسته‌اند به یک نتیجه معقول و رضایت بخش برسند. گرافت‌هایی که در این روش به دست می‌آیند به وسعت کاشت مو فرد، ضخامت موها، رنگ مو، کیفیت آن‌ها و نوع موی فرد بستگی دارد. نحوه کاشت مو ارزان به روش FUT به شرح زیر خواهد بود:

  • ابتدا جراح با استفاده از تیغ جراحی بخشی از پوست پشت سر را به صورت نواری برداشت می‌کند. اندازه نوار بریده شده حدود ۱۵ تا ۲۵ سانتی‌متر است.
  • پزشک بعد از برداشت پوست سر، ناجیه مورد نظر را بخیه می‌کنند.
  • در مرحله بعدی نوار بریده شده را به بخش‌های کوچکتری تقسیم می‌کند که به آن‌ها گرافت می‌گویند.
  • سپس پزشک با استفاده از تیغ جراحی یا سوزن‌های مخصوص حفره‌هایی در ناحیه مورد نظر ایجاد می‌کنند که جایگاه گرافت‌های مو است. گرافت‌های مو را با دقت جدا کرده و درون حفره‌ها قرار می‌دهند.
  • در مرحله آخر هم ناحیه مورد نظر را بانداژ خواهد کرد.

مزایای روش FUT: قیمت بسیار مناسب، تراکم بالا بعد از کاشت مو و بیشترین تعداد تار مو از مزایای این روش درمانی است.

عوارض روش FUT: التهاب، تورم، دوران نقاهت طولانی، جای زخم از رایج‌ترین معایب و عوارض این روش کاشت مو ارزان است.

کاشت مو ارزان به روش FUE

یکی از پرکاربردترین روش‌های کاشت موی سر FUE است که علاوه بر موی سر می‌توان برای کاشت ریش و پرپشت شدن آن هم از این روش استفاده کرد. این روش به دو روش دستی و رباتیک انجام خواهد شد، در روش دستی آن پانچ فولیکول‌ها از بانک مو به روش صورت دستی انجام می‌شود بدین ترتیب احتمال پیچ خوردگی و آسیب به فولیکول‌ها کمتر خواهد بود. در روش رباتیک هم از پانچ موتوری استفاده می‌کنند که قادر است فولیکول‌ها را به طور خودکار پانچ و از پوست خارج کند.

مزایا روش FUE: میزان موفقیت بالا(حدود ۹۵ درصد)، بدون نیاز به بیهوشی، نتایج طبیعی، دوره نقاهت کوتاه، استفاده از بانک موی بدن و غیره از مهم‌ترین مزایای این روش هستند.

عوارض روش FUE: خونریزی، عفونت، درد و تورم، فولیکولیت، بی حسی و غیره از رایج‌ترین عوارض کاشت مو به روش FUE خواهد بود.

کاشت مو ارزان به روش SUT

یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو سر، روش کاشت مو SUT است که بیشتر پزشکان آن را ترکیبی از دو روش FIT و FUT می‌دانند. این روش یکی از بهترین راه‌های رفع طاسی سر در کوتاه‌ترین زمان است پزشکان قدرند تا به کمک این روش حدود ۱۴۰۰۰ تار مو بکارند. این روش نیازی به بیهوشی ندارد و پزشک سعی می‌کند با بی حسی موضعی از نواحی اطراف و پشت سر گرافت‌ها را برداشت کند. به دلیل خارج کردن فولیکول‌ها به کمک یک دستگاه از بانک مو، آسیب به فولیکول‌های برداشت شده به حداقل می‌رسد. فولبیکول‌‌های خارج شده از بانک مو داخل دستگاه منجمد می‌شوند تا در زمان کاشت سالم و بی عیب و نقص باشند. در نهایت پزشک با استفاده از دستگاه حفره‌هایی در پوست سر ایجاد می‌کند و فولیکول‌ها را در آن قرار می‌دهد.

مزایا روش SUT: تراکم موی بالا بدون جای زخم و اسکار، دوره نقاهت کوتاه، خط رویش طبیعی، روش سریع و دقیق و غیره از مزایای این روش هستند.

عوارض روش SUT: ریزش موی زیاد بعد از کاشت، تورم و التهاب شدید، سرعت رشد کم و ناهماهنگی بین موهای کاشته شده و موهای طبیعی فرد از رایج‌ترین عوارض این روش هستند.

کاشت مو ارزان به روش FIT

یکی دیگر از روش‌های کاشت مو ارزان FIT یا برش واحد فولیکولی است که پزشک سعی می‌کند تا تارهای مو را بدون کد ژنتیکی به بخش‌های کم تراکم منتقل کند. کسانی که در بازه سنی ۲۵ تا ۵۵ سال هستند از این روش برای پرپشت شدن موها و رفع طاسی سر استفاده می‌کنند. مراحل کاشت مو این روش غیر تهاجمی به شرح زیر است:

  • ابتدا پزشک نواحی مورد نظر را برای برداشت گرافت به عنوان بانک مو مشخص می‌کند.
  • سپس با استفاده از ابزاری که پانچ نام دارد موها را از ناحیه بانک مو برداشت می‌کند.
  • برای محافظت و سلامت فولیکول‌ها تا زمان کاشت آن‌ها روی پوست سر در یک محلول مخصوص نگهداری می‌شوند.
  • با استفاده از پانچ حفره‌های ریزی روی نواحی مورد نظر ایجاد کرده و فولیکول‌های مو را داخل آن قرار می‌دهند. این فولیکول‌ها باید به صورت تکی در این حفره‌ها قرار بگیرند.
  • هر یک از این فولیکول‌ها دارای یک تا ۴ تار مو هستند و در یک جلسه نزدیک به ۱۰ واحد فولیکولی کاشته می‌شود.

مزایای روش FIT: بازدهی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، رشد ۹۰ درصد موهای کاشته شده، کاهش درد و خونریزی، بدون بیهوشی، دوران نقاهت کوتاه، بدون جای زخم و اسکار از مزایای رایج روش کاشت مو FIT هستند.

عوارض روش FIT: تورم و قرمزی اطراف سر، پیشانی و اطراف چشم از رایج‌ترین عوارض و معایب این روش هستند.

کاشت مو ارزان به روش DHI: کاشت مو مستقیم یا کاشت مو به روش DHI شکل تغییر یافته روش FUE است که با روش‌ها و ابزارهای دقیق انجام می‌شود و ظرافت کاشت مو در آن بسیار بالاست. در این روش گرافت‌های برداشت شده را به کمک یک دستگاه دقیق در محل مورد نظر قرار می‌دهند.

در این روش پزشک ابتدا وضعیت ریزش موی فرد را بررسی می‌کند و با مشخص کردن خط رویش موها شروع به کاشت مو خواهد کرد. برای کاهش درد و سوزش ناشی از کاشت مو پزشک ناحیه مورد نظر را بی‌حس می‌کند سپس با استفاده از یک دستگاه مخصوص فولیکول‌های مو را برداشت کرده و تا زمان کاشت آن‌ها را درون یک محفظه قرار می‌دهند. بعد از مشخص شدن ناحیه کاشت، پزشک با استفاده از همان قلم فولیکول را در ناحیه مورد نظر قرار می‌دهد. به دلیل قرار گرفتن فولیکول‌ها در ناحیه امن، درصد موفقیت کاشت مو از این روش بسیار بالا خواهد بود.

مزایای روش DHI: یک روش غیر تهاجمی و بدون برش، سرعت رشد بالا موها، آسیب کمتر به گرافت‌ها، عدم تراشیدن موها، استفاده از وسایل استریل، کاشت طبیعی و بدون جای زخم و بخیه از رایج‌ترین مزایای این روش کاشت مو است.

عوارض روش DHI: هزینه بالای کاشت مو، مدت زمان عمل طولانی، تورم، کبودی، التهاب و غیره از رایج‌ترین معایب و عوارض روش DHI است.

آیا انتخاب ارزانترین مرکز کاشت مو درست است؟

شاید این جمله را شنیده باشید که: هیچ ارزانی بی علت نیست و هیچ گرانی بی حکمت نیست. قطعا ارزان بودن کاشت مو در یک کلینیک نشان دهنده با کیفیت بودن خدمات آن مجموعه نخواهد بود. کاشت مو یک جراحی تخصصی و پیچیده است و نباید آن به دست اپراتورها یا در کلینیک‌های نامعتبر انجام شود. عدم رعایت نکات بهداشتی در کلینیک می‌تواند آسیب‌ها و صدمات بسیاری را به بار آورد. پس به جای انتخاب ارزان‌ترین کلینیک به دنبال یک کلینیک معتبر با متخصصان متبحر باشید.

بهترین مرکز کاشت مو در تهران با قیمت مناسب کدام است؟

همانطور که می‌دانید کلینیک‌ها و مراکز کاشت موی بسیاری در شهر تهران مشغول به فعالیت هستند، این مراکز با توجه به کیفیت خدماتی که ارائه می‌کنند دارای تعرفه‌های مختلفی هستند. پارامترهای بسیاری وجود دارد که تاثیر مثبت و منفی بر تعرفه‌های کاشت مو دارند و این پارامترها عبارتند از:

  • پشتیبانی از مراجعه کنندگان: یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب کسب رضایت مشتریان می‌شود پشتیبانی از آن‌ها قبل و بعد از عمل است. به منظور کسب رضایت و موفقیت کاشت مو باید تا تکمیل دوران نقاهت متقاضی و بهبود شرایط پشتیبانی ادامه داشته باشد.
  • تجهیزات و دستگاه‌های مدرن و جدید: یکی از موارد مهمی که بر موفقیت کاشت مو تاثیرگذار بوده استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات به روز است. دستگاه‌های قدیمی به مرور زمان دچار اشتباه و خطا می‌شوند و باید از مدل‌های جدید و آپدیت شده آن استفاده کرد.
  • تنوع در خدمات: یک کلینیک معتبر باید در روش‌های کاشت مو تنوع داشته باشد تا مراجعه کننده و پزشک د رانتخاب روش محدودیتی نداشته باشند و بتوانند با توجه به شرایط فرد یکی از بهترین روش‌های کاشت مو را انتخاب کنند.
  • داشتن مجوز رسمی: هر کلینیک معتبری که در زمینه کاشت مو فعالیت می‌کند باید از وزارت بهداشت کشور مجوز داشته باشد در غیر اینصورت به هیچ عنوان اجازه فعالیت ندارد. قبل از هرگونه اقدامی از معتبر بودن کلینیک اطمینان پیدا کنید.
  • بهره‌گیری از بهترین پزشکان و متخصصان: عمل کاشت مو یا هر عمل زیبایی دیگری باید توسط پزشک متخصص انجام شود، یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب اعتبار یک مرکز کاشت مو می‌شود تخصص و مهارت پزشک است.

حال شاید از خودتان بپرسید که چگونه می‌توان یک مرکز معتبر را انتخاب کرد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با توجه به ویژگی‌های عنوان شده باید لیستی از تمام مراکز معتبر کاشت مو در تهران را تهیه کنید و با توجه به این معیارها آن‌ها را بررسی کرده تا بهترین و مناسب‌ترین مرکز را انتخاب کنید.

هزینه کاشت مو در کشورهای اروپایی حداقل چقدر است؟

کاشت مو یکی از گران‌ترین عمل‌های زیبایی در جهان است که متقاضیان بسیایر هم دارد. در جدول زیر هزینه حدودی کاشت مو در چند کشور مختلف را عنوان می‌کنیم. (این هزینه‌ها به صورت حدودی عنوان شده‌اند و ممکن است با توجه به عوامل مختلف نوسان داشته باشند.)

نام کشورتعرفه عمل بر حسب دلار
ترکیه۵۰۰ تا ۴۰۰۰
بریتانیا۴۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰
آلمان۷۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰
هند۵۰۰ تا ۳۰۰۰
کانادا۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰
ایالت متحده۹۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰
تایلند۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰

چه عواملی روی قیمت کاشت مو موثرند؟

هر یک از کلینیک‌های کاشت مو با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند دارای تعرفه‌های متفاوتی هستند که در ادامه مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت کاشت مو را بررسی خواهیم کرد:

  • تخصص جراح: هرچه جراح تخصص و مهارت بیشتری داشته باشد تعرفه عمل هم افزایش می‌یابد. معمولا پزشکانی که در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل کرده‌اند تعرفه‌های بیشتری دارند.
  • روش کاشت مو: کاشت مو دارای تکنیک‌های مختلفی است که پزشک با توجه به وضعیت ریزش مو و شرایط جسمی فرد یکی از این روش‌ها را انتخاب می‌کند. هزینه هر یک از این روش‌ها با توجه به دستگاه‌ها و تجهیزاتی که نیاز دارند متفاوت است.
  • تعداد جلسات: برخی از مراجعین تنها به یک جلسه برای کاشت مو نیاز دارند اما کسانی که دچار طاسی کامل هستند، طی چند جلسه با توجه به صلاح‌دید و نظر پزشک به نتیجه می‌رسند.  
  • تعداد گرافت های کاشته شده: هرچه تعداد گرافت‌های کاشته شده بیشتر باشد هزینه عمل کاشت مو هم بیشتر خواهد شد.
  • خدمات و تجهیزات کلینیک: نوع و مدل تجهیزات کلینیک با هزینه کاشت مو رابطه مستقیمی دارند، معمولا استفاده از روش‌ها و تجهیزات به روز و مدرن هزینه بسیار بالاتری نسبت به تجهیزات قدیمی دارند.

معرفی کلینیک صدف

یکی از کلینیک‌های معتبر در زمینه کاشت مو و خدمات پوستی، کلینیک صدف است. این مجموعه فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده و تا به امروز توانسته بهترین خدمات را ارائه کرده و به دنبال آن رضایت مراجعه کنندگان را کسب کند. خدمات کلینیک صدف محدود به کاشت مو نیست و در زمینه‌های مختلفی ازجمله لیزر موهای زائد، بلفاروپلاستی، تزریق چربی، تخلیه ژل، کاشت ابرو، فیشیال و غیره خدمات ارائه می‌کند.

سوالات متداول

آیا احتمال ناموفق بودن کاشت مو وجود دارد؟
خیر، احتمال عدم رشد موهای کاشته شده بسیار کم و نزدیک به صفر است.

آیا کاشت مو یک روش دائمی است؟
کاشت مو یک روش دائمی است در صورتی که به درستی از موهای کاشته شده مراقبت کنید و یک برنامه غذایی درست و اصولی داشته باشید تا دچار ریزش مو نشوید.

از چه زمانی بعد از کاشت مو، موها شروع به رشد می‌کنند؟
بعد از ۳ تا ۶ ماه موها رشد خود را از سر می‌گیرند.

آیا روش کاشت مویی وجود دارد که بدون عارضه باشد؟
خیر، تمامی روش‌های کاشت مو دارای عوارض هستند، گاهی این عوارض کوتاه و گاهی بسیار شدید است.

Leave a Comment