شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
بهترین روش کاشت ریش و سبیل

بهترین روش کاشت ریش و سبیل کدام است؟ + معرفی انواع روش های کاشت ریش و سبیل

ریش و سبیل در بسیاری از آقایان باعث جذابیت و زیبایی بیشتر در صورتشان می‌شود. حالا ممکن است روزی جلوی آینه بایستید و متوجه شوید که بخشی از موهای ریش یا سبیلتان به دلایل مختلف خالی شده. شاید هم به علت حوادثی که ممکن است برای هر یک از ما پیش بیاید، بخشی از موهای صورتتان را از دست داده باشید.

اما در دنیای امروز، جای نگرانی برای حل این مشکل وجود ندارد. روش‌های مختلفی برای رشد مجدد ریش و سبیل وجود دارد که یکی از مطمئن‌ترین و البته دائمی‌ترین آن‌ها، کاشت ریش و سبیل است.

اما برای کاشت ریش و سبیل روش‌های مختلفی وجود دارد. بهترین روش کاشت ریش و سبیل چیست؟ کدام روش مزایای بیشتر و معایب کمتری برای شما دارد؟

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی انواع روش‌های کاشت ریش و سبیل بپردازیم و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها را به صورت کامل بررسی کنیم.

معرفی انواع روش‌های کاشت ریش و سبیل

به طور کلی برای انجام کاشت ریش و سبیل، مو از یک ناحیه بدن شما برداشته می‌شود و سپس در ناحیه‌ای از فک یا ناحیه‌ای که به مو احتیاج دارد، کاشته می‌شود. اما روش‌های مختلفی برای برداشت و کاشت مو وجود دارد!

در ادامه با ما همراه باشید تا انواع روش‌های کاشت ریش و سبیل را بررسی کنیم:

کاشت ریش و سبیل به روش FIT

روش کاشت ریش fit

روش FIT یکی از متداول‌ترین روش‌های کاشت ریش و سبیل در دنیا است. بر اساس گفته سایت realbeardedmen، این متد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پراستفاده‌ترین روش کاشت ریش و سبیل معرفی شده است. نتایج روش fit به میزان تخصص و ظرافت پزشکی که انتخاب می‌کنید، ارتباط زیادی دارد.

مراحل کاشت به روش FIT

در این روش ابتدا فولیکول‌های مو (فولیکول های مو مانند کیسه ای هستند که ابتدایی ترین تا انتهاترین مراحل رشد مو در آن اتفاق می‌افتد)، از قسمت اهداکننده (معمولا پوست سر) برداشته می‌شوند. سپس این گرافت‌ها در ناحیه اهدا کننده کاشته می‌شوند.

سپس پزشک متخصص برش‌های دایره‌ای بسیار کوچکی را در ناحیه‌ی مناسب در صورت ایجاد می‌کند. ایجاد این برش‌ها، فرآیندی بسیار ظریف و ماهرانه است که جهت، تراکم و زاویه رشد ریش شما را تعیین می‌کند. بنابراین تخصص و تجربه پزشک متخصصی که انتخاب می‌کنید، در کسب نتیجه مناسب با استفاده از این روش اهمیت زیادی دارد.

معمولا با استفاده از این روش بین ۴ تا ۷ هزار تار مو را دریافت خواهید کرد. این عمل بین دو تا پنج ساعت هم طول می‌کشد.

مزایا کاشت ریش به روش FIT

این روش کاشت ریش مزایای مناسبی دارد که آن را به یکی از محبوب‌ترین متدهای کاشت ریش و سبیل تبدیل می‌کند. مهم‌ترین مزایای این روش عبارتند از:

  • معمولا جای زخم در این روش مشهود نیست.
  • دوران نقاهت این روش، نسبت به روش‌های سنتی بسیار کمتر است.
  • احساس درد هنگام عمل در روش fit کمتر و راحتی عمل از سایر روش‌های قدیمی‌تر بیشتر است.
  • نتایج این روش به سرعت مشخص می‌شود و در صورت انجام عمل توسط پزشک باتجربه، ظاهر ریش و سبیل شما طبیعی خواهد بود.

معایب کاشت ریش به روش FIT

طبیعی است که هر روشی در کنار مزایای خود، معایبی هم دارد. در ادامه چند مشکل روش fit را بررسی می‌کنیم:

  • اگر بانک موی کافی و مناسب نداشته باشید، انجام کاشت ریش به روش fit برایتان ممکن نخواهد بود.
  • موهای ریش زمان کمتری را در مرحله رشد می‌گذرانند و برای مدت طولانی در مرحله استراحت باقی می‌مانند. درنتیجه اگر قسمت‌های طاس زیاد باشد این موضوع می‌تواند مشکل ساز شود.
  • این روش ممکن است برای افرادی که قسمت طاس ریش و سبیلشان خیلی زیاد باشد، به اندازه کافی نتواند پوشش مناسب را ایجاد کند.

کاشت ریش و سبیل به روش FUT

روش fut

روش fut کمی قدیمی‌تر از سایر روش‌ها است و سال‌ها به عنوان پراستفاده‌ترین روش کاشت مو و سبیل شناخته شده است. این روش تهاجمی است و همین موضوع هم مزایا و معایب مختلفی را برایش به وجود می‌آورد. در ادامه با این روش بیشتر آشنا می‌شویم:

مراحل کاشت به روش FUT

در این روش پزشک متخصص، یک نوار از روی پوست شما، که دارای فولیکول‌های مو است را به وسیله تیغ جراحی برش می‌دهد. سپس گرافت‌های مو را از روی پوستی که بریده شده، برمی‌دارد. در این روش از بخیه استفاده می‌شود.

معمولا انجام کاشت ریش به این روش، با توجه به اینکه موهای مورد نیاز به صورت نواری برداشته می‌شوند، خیلی طول نمی‌کشد. برای انجام عمل کاشت ریش به روش Fut از بی‌حسی موضوعی استفاده خواهد شد.

مزایا کاشت ریش به روش FUT

به طور کلی کاشت ریش به روش FUT مزایای زیر را دارد:

  • با استفاده از این روش، امکان حجم بیشتری از مو در ناحیه ریش و سبیل وجود دارد.
  • تنها یک اسکار خطی کوچک در این روش به وجود می‌آید.
  • در این روش، از منطقه میانی ناحیه برداشت استفاده می‌شود و در نتیجه تعداد گرافت‌ها افزایش می‌یابد و نتیجه طبیعی‌تر خواهد بود.

معایب کاشت ریش به روش FUT

معایب کاشت ریش و سبیل به روش fut هم شامل موارد زیر است:

  • یکی از مهم‌ترین چالش‌های استفاده از این روش، زخم واضحی است که در محل برداشت وجود خواهد داشت. همچنین این روش نیاز به بخیه دارد.
  • درد انجام این روش، به دلیل تهاجمی بودنش بیشتر است.
  • دوران نقاهت روش FUT بیشتر از سایر روش‌ها است.

کاشت ریش و سبیل به روش FUE

کاشت ریش و سبیل به روش FUE شباهت زیادی با روش FIT دارد. تا این حد که می‌توان روش FIT را نسخه جدید و به روزتر روش FUE دانست.

مراحل کاشت به روش FUE

همانطور که گفته شد، مراحل انجام کاشت ریش به روش FUE تفاوت چندانی با روش FIT ندارد. در این روش هم گرافت‌ها به همراه فولیکول‌های مو که برای ادامه رشد مو لازم‌اند از ناحیه اهداکننده جدا می‌شوند. سپس در ناحیه مورد نیاز کاشته خواهند شد.

تنها تفاوت این دو روش، در ابزار جراحی است که برای کاشت و برداشت فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. در واقع فرق این دو روش آنقدر کم است که احتمالا تنها یک متخصص متوجه آن می‌شود و در نتیجه کار تفاوت چندانی وجود ندارد.

مزایا و معایب کاشت ریش به روش FUE

با توجه به توضیحاتی که گفته شد و شباهت زیاد روش FUE به روش FIT، مزایا و معایب این دو روش دقیقا شبیه به یکدیگر است. به طور کلی می‌توان گفت که این روش، برای افرادی که دچار طاسی بسیار شدید نیستند، انتخابی مناسب است. چراکه انجام عمل به این روش‌ها، ضمن آنکه درد و دوران نقاهت کمتری دارد، سریع‌تر و راحت‌تر هم انجام می‌شود.

کاشت ریش و سبیل به روش SUT

به طور کلی، همانطور که احتمالا تا الآن متوجه شدید، مهم‌ترین تفاوت روش‌های مختلف بایکدیگر، نحوه برداشت فولیکول‌ها است.

در این میان sut یکی از جدیدترین روش‌های کاشت ریش و سبیل محسوب می‌شود. با استفاده از این روش می توان در تمامی مناطق مختلف صورت از جمله چانه، پشت لب و خط ریش کاشت و پیوند مو را انجام داد.

 مراحل کاشت به روش SUT

در روش sut برداشت فولیکول‌ها به کمک دستگاه‌های جدید و خودکار انجام می‌شود. پزشک متخصص هم روی فرآیند برداشت توسط دستگاه نظارت می‌کند. سپس برای کاشت گرافت‌ها هم از نگه دارنده‌های دستگاه کمک گرفته می‌شود. در کاشت ریش و سبیل به روش sut با کمترین دخالت دست انجام می‌شود.

در نتیجه، شانس سالم ماندن فولیکول‌ها در این روش، بسیار بیشتر خواهد بود. همچنین اثرات جانبی این روش کمتر از سایر روش‌ها است.

در مجموع به نظر می‌رسد که این روش جدید، بسیاری از نقاط ضعف روش‌های قدیمی‌تر را تا حد بسیار مناسبی پوشش داده است.

مزایا کاشت ریش به روش SUT

کاشت ریش به روش sut چه مزایایی دارد؟ در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • انجام این عمل، با کمک دستگاه‌های خودکار درد و استرس کمتری خواهد داشت.
  • دوران نقاهت این روش، کمترین میزان ممکن خواهد بود.
  • این روش تراکم مناسبی از مو در ناحیه دلخواه شما را ایجاد می‌کند.
  • با سالم ماندن تعداد بیشتری از فولیکول‌ها در حین انجام این عمل، تار موهای کاشته شده دوام و کیفیت بهتری خواهند داشت.

معایب کاشت ریش به روش SUT

برای استفاده از روش کاشت ریش sut باید به دو موضوع بسیار مهم توجه کرد:

  • انتخاب کلینیک و پزشک متخصص و ماهر، اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از پزشکان ممکن است روی کار با دستگاه‌های جدید تسلط کافی را نداشته باشند. در نتیجه ممکن است مشکلات مختلفی را در حین عمل و پس از آن برای شما به وجود آورند. اگر روش sut اصولی، بهداشتی و توسط پزشک ماهر و متخصص انجام شود، هیچ عوارض و چالشی را به همراه نخواهد داشت.
  • قیمت این روش ممکن است نسبت به روش‌های دیگر کمی بیشتر باشد.

کاشت ریش و سبیل به روش BHT

کاشت ریش و سبیل با استفاده از روش bht یک راهکار جایگزین برای کسانی است که بانک موی آن‌ها به اندازه کافی مناسب نیست. در ادامه با نحوه انجام آن بیشتر آشنا می‌شویم:

مراحل کاشت به روش BHT

در این روش، برای کاشت ریش به جای بانک موی پوست سر، از موهای بدن استفاده می‌شود. معمولا این روش انتخاب اول افراد نیست و زمانی که امکان استفاده از موی سر ممکن نباشد، به سراغ موهای بدن می‌روند.

منابع مختلفی هم موهای بدن وجود دارد. از ناحیه گردن و سینه تا پاها. بنابراین در این روش کاشت مو هم ابتدا فولیکول‌ها از یک ناحیه مشخص برداشته شده و سپس در قسمت گیرنده کاشته خواهند شد.

مزایا کاشت ریش به روش BHT

کاشت ریش به روش bht مزایای مختلفی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کاشت ریش به این روش، نیاز به بخیه و برش ندارد و عمل تهاجمی نیست.
  • مدت زمان نقاهت در این روش هم نسبتا کوتاه است.
  • جای زخم در نتایج این روش، محسوس نخواهد بود.

معایب کاشت ریش به روش BHT

این روش، با توجه به محدودیت‌هایی که دارد، ممکن است معایبی را هم به همراه داشته باشند. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ممکن است جلوه موهای کاشته شده با استفاده از این روش، طبیعی نباشد.
  • با استفاده از این روش، تراکم کمتری در ناحیه طاس ایجاد می‌شود.

بهترین روش کاشت ریش و سبیل کدام است؟

انواع روش کاشت ریش و سبیل

واقعیت این است که بهترین روش کاشت ریش و سبیل وجود ندارد! چراکه بهترین برای هر فردی متفاوت با دیگری است. بهتر است به جای مطرح کردن این سوال، بپرسیم که:«مناسب‌ترین روش کاشت ریش و سبیل کدام است؟»

مناسب‌ترین روش کاشت ریش و سبیل برای شما، روشی است که با کمترین میزان استرس و چالش، بهترین نتیجه ممکن را برای شما رقم بزند.

برای آنکه مناسب‌ترین روش کاشت ریش و سبیل برای خودتان را شناسایی کنید، فقط باید با پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک با توجه به شرایط جسمی شما، شرایط بانک مو و دیگر مسائل مهم و مشورت شما، مناسب‌ترین روش کاشت را انتخاب خواهد کرد.

چرا کلینیک صدف برای کاشت ریش و سبیل انتخاب خوبی است؟

کلینیک‌های معتبر زیادی در تهران برای کاشت ریش و سبیل وجود دارند. اما یکی از بهترین کلینیک‌های پایتخت، کلینیک صدف است. کلینیک صدف، بزرگترین کلینیک کاشت مو در تهران است.

این کلینیک بیش از ۱۰ سال سابقه کار با ۹۸% رضایت مشتری دارد. فرآیند کاشت مجموعه صدف در اتاق‌های کاملا VIP و مجهز انجام می‌شود. یعنی عمل کاشت مو در یک اتاق منحصر به فرد برای هر مراجعه کننده انجام می‌شود و برخلاف برخی دیگر از مجموعه‌ها در یک اتاق به صورت همزمان چند عمل در جریان نیست.

همچنین کاشت ریش و سبیل در کلینیک صدف با رعایت کامل اصول بهداشتی و استفاده از تجهیزات روز دنیا (دستگاه‌ها و روش نوین آمریکایی) انجام می‌شود.

این مجموعه از تیم‌های متخصص کاشت و برداشت مو با سابقه کاری بیش از ۱۵ سال بهره می‌برد. همچنین تیم پزشکی این کلینیک را اساتید دانشگاه‌های ایران و امارات تشکیل می‌دهند.

نکته دیگر قابل توجه این است که کلینیک صدف پاسخگویی ۲۴ ساعت و مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی (هم قبل از عمل و بعد از عمل) دارد و مراجعه‌کنندگان تا یک سال پس از انجام عمل پشتیبانی رایگان خواهند داشت.

جمع بندی

کاشت ریش و سبیل یکی از بهترین روش‌های حل مشکل طاسی موی صورت است. با انجام این عمل می‌توان جذابیت و زیبایی صورت را بیش از پیش کرد. اما برای آنکه نتیجه مناسبی بگیرید، به نکات زیر توجه کنید:

  • در این مقاله، مزیت‌ها و معایب هر روش به صورت کلی عنوان شد. اما اگر یک روش، مزیت‌های بیشتر و معایب کمتری داشته باشد، لزوما بهترین روش نیست. روش مناسب برای هر فردی متفاوت است.
  • انتخاب روش مناسب کاشت ریش و سبیل، همانطور که گفته شد، تنها با مشورت پزشک متخصص ممکن است.
  • انتخاب پزشک متخصص و ماهر برای انجام این عمل اهمیت زیادی دارد. چراکه به صورت استاندارد، کاشت ریش و سبیل فقط یکبار برای همیشه باید اتفاق بیوفتد و دوباره کاری آن می‌تواند چالش‌های زیادی داشته باشد.
  • انتخاب مرکز مناسب کاشت که اصول بهداشتی را به خوبی رعایت کند، از بروز عوارض جانبی چنین عملی جلوگیری خواهد کرد.

 

سوالات متداول

هزینه کاشت ریش و سبیل چه قدر است؟

کاشت ریش یا سبیل به تنهایی حدود ۵ تا ۸ میلیون تومان هزینه دارد.

کاشت همزمان ریش و سبیل در برخی کلینیک‌ها از جمله کلینیک صدف، شامل مقداری تخفیف بوده و هر دو باهم حدود ۷ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد.

دوران نقاهت کاشت ریش و سبیل چه قدر خواهد بود؟

دوران نقاهت  کاشت ریش و سبیل بسته به روش انجام آن متفاوت است. در روش‌های غیر تهاجمی این مقدار حدودا یک هفته خواهد بود و در روش‌های تهاجمی ممکن است تا سه ماه هم طول بکشد.

بهترین سن کاشت ریش و سبیل چه زمانی است؟

اگر مشکل ریزش موهای ریش و سبیل را دارید، تا مشخص شدن الگوی ریزش باید صبر کنید. اما به طور کلی برای انجام عمل کاشت ریش و سبیل حداقل باید ۲۰ تا ۲۲ ساله باشید.

عوارض کاشت ریش و سبیل چیست؟

به طور کلی بسته به نوع عمل ممکن است عوارضی مثل درد، تورم و در پس از عمل‌های تهاجمی، خون ریزی داشته باشید که معمولا بعد از چند روز این عوارض تمام می‌شود.

Leave a Comment