شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
کاشت ریش و سبیل

هرآنچه لازم است از کاشت ریش و سبیل بدانید

داشتن مو در قسمت صورت برای مردان زیبایی محسوب می‌شود. در واقع ریش و سبیل نمادی از مردانگی است و نه تنها مردان بلکه خانم‌ها نیز ریش و سبیل را در مردان نشانه جذابیت می‌دانند.

برخی از مردان به صورت ژنتیکی ریش و سبیل نداشته یا میزان بسیار کمی دارند. برخی نیز به دلایل مختلف دچار ریزش ریش و سبیل می‌شوند. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی از اعتماد به نفس فرد کم کند.

روش‌های مختلفی برای ترمیم ریزش یا آسیب‌های وارده به ریش و سبیل وجود دارد. اما بهترین روش که طبیعی و دائمی است کاشت ریش و سبیل است. در ادامه مقاله هرآنچه باید از کاشت ریش و سبیل بدانید در اختیارتان قرار می‌دهیم پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب پنهان

کاشت ریش و سبیل چیست؟

کاشت ریش و سبیل یکی از انواع روش‌های کات مو است. دقیقا مثل کاشت مو میان گرافت مورد نظر ار بانک مو برداشته می‌شود ولی این بار کاشت روی صورت و در نواحی مشخص شده انجام می‌شود.

پیشرفت علم و روش‌های کاشت مو، کاشت ابرو و ریش و سبیل باعث شده نگرانی‌های آقایان بابت نداشتن ریش  سبیل از بین برود. زیرا عمل ساده و یک روزه می‌توانند ریش و سبیل پر تراکم برای یک عمر داشته باشند.

تفاوت کاشت ریش و سبیل با کاشت مو

از آنجایی که گرافت‌ها روی صورت که پوست نازک و حساسی نیز دارد کاشته می‌شود، دقت و ظرافت در کار بسیار مهم است. پزشک باید هر تار را در جای مناسب و در جهت مناسب کاشت کند تا در نهایت نتیجه خوب بوده و به پوست حساس صورت نیز آسیب وارد نشود. پس می‌توان  گفت کاشت ریش و سبیل سختتر از کاشت مو است.

تراکم مناسب، خواب درست و حالت طبیعی چیزی است که در کاشت ریش و سبیل انتظار آن را داریم.

چه کسانی برای کاشت ریش و سبیل کاندید مناسبی هستند؟

تمامی افراد که به ریش و سبیل ندارند یا ریش و سبیل کمی دارند ( به اصطلاح کوسه هستند)، افرادی که به دلیل بیماری‌های مختلف یا به دلایل ژنتیکی، سبک زندگی نااسالم دچار ریزش سبیل و ریش شده‌اند یا در حادثه‌ای بخشی یا تماتم ریش و سبیل خود را از دست داده‌اند گزینه‌های مناسبی برای کاشت هستد.

البته پزشک قبل آزمایشات لازم را انجام داده تا با توجه به بیماری و سن فرد مطمئن شود عمل نتیجه بخش خواد بود.

بیشتر بخوانید:

سن مناسب کاشت ریش و سبیل

دلایل ریزش سیبیل و ریش چیست؟

ریزش ریش و سبیل دلایل مختلفی دارد. در ادامه مهمترین و عمده‌ترین دلایل را بررسی می‌کنیم.

دلایل هورمونی

تغییر در سطح هورمون‌های بدن و نامتعدال شدن آنها می‌تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. از ریزش مو و ریش گرفته تا ناباروری! پس اگر با ریزش ریش و سبیل مواجه شدید سریعا به متخصص غدد مراجعه کرده و سطح هورمون‌های حود را چک کنید.

با به تعادل رسیئن هورمون‌ها همه چیز به حالت قبل برگشته و حتی موهای ریخته شده مجدد رشد می‌کند ولی درمان بیماری‌های هورمونی زمانبر و سخت است.

آسیب در حوادث

بسیاری از افراد ممکن است در حوادث مختلفی نظیر آتش‌سوزی، تصادف و … بخشی از ریش یا سبیل خود را از دست بدهند. اگر قسمت مورد نظر همچنان خون رسانی داشته باشد می‌توان عمل کاشت را روی آن انجام داد.

نداشتن ریش و سبیل به صورت ژنتیکی

بسیاری افراد حتی پس از گذشتن از سن بلوغ ریش و سبیل ندارند مثل نژادهای کره‌ای! یا اینکه ریش و سبیل کمی دارند. تمامی این موارد بستگی به نژاد و وراثت فرد دارد.

سبک زندگی نامناسب

داشتن سبک زندگی نامناسب مثل خواب بد و ناکافی، عدم تحرک، تغذیه بد و عدم دریافت مواد و مکمل‌های مورد نیاز بدن، داشتن استرس زیاد همه و همه باعث ریزش مو، ریش و سبیل می‌شوند. پیشگیری بهتر از درمان است. پس برای خود یک لایف استایل عالی بسازید.

ریش و سبیل

معرفی انواع روش های کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل نیز مانند کاشت مو و ابرو روش‌های مختلفی دارد که پزشک بسته به شرایط هر فرد روش مناسب را انتخاب می‌کند. در ادامه این روش‌ها را به صورت مختصر و مفید معرفی می‌کنیبم.

روش FIT

کاشت ریش به روش fit یک روش سنتی است که در آن با برش بانک مو و برداشت گرافت‌های زیاد می‌توان تراکم بالایی از ریش و سبیل ایجاد کرد. اما به علت بخیه خوردن بخش اهدا کننده دوره نقاهت این روش طولانی است.

روش FUT

در این روش یک نوار از بانک مو برداشته می‌شود. پس طبعی است که زخم پشن سر بزگ باشد. در عوض به علت برداشت نواری تراکم ریش و سبیل می‌تواند بالاتر باشد. کاشت ریش به روش Fut از رایجترین روش‌های کاشت است.

روش FUE

در این روش با ابزار FUE از بانک مو گرافت‌های لازم برداشته می‌شود. این روش باعث می‌شود بانک مو کمترین میزان جراحت را داشته باشد. به  دلیل تهاجم کم دوره نقاهت کوتاه بوده و سریع می‌توانید به زندگی روزمره برگردید.

روش SUT

این روش جدید است. در کاشت ریش به روش SUT با ابزارهای جدید فولیکول‌ها دقیق و بدون آسیب دیدن از بانک مو جدا می‌شوند. نتیجه ظریف و پرتراکم بوده و احتمال ریزش نیز بسیار پایین خواه بود.

مراحل کاشت ریش و سبیل چگونه است؟

اگر به کاشت مو علاقه دارید یا به آن فکر می‌کنید بهتر است با مراحل کاشت مو نیز آشنا شوید. در ادامه مراحل کاشت ریش و سبیل را به طور خلاصه توضیح داده‌ایم.

مشاوره و آزمایشات قبل از عمل

اولین مرحله مشاوره است. شما باید توسط پزشک مشاوره شوید و ببینید آیا کاشت ریش مناسب شما هست؟ آیا سن و شرایط مناسبی برای کاشت دارید؟ بهترین روش کاشت ریش و سبیل برای شما با توجه به بانک مویی که دارید چیست ؟ و …

انجام آزمایشات لازم

برای عمل باید یک سری آزمایشات خاص انجام دهید. به علاوه سوابق پزشکی خود و داروهایی که مصرف می‌کنید را به دکنر اطلاع دهید.

ممکن است با توجه با آزمایشات و سوابق بیماری پزشک کاشت را برای شما بی‌نتیجه ببیند. یا از شما درخواست کند برای مدتی مصرف قرص خاصی را کنار گذاشته و رژیم نگیرید.

طراحی ریش و سبیل

اگر تصمیم قطعی خود را برای کاشت گرفتید باید ریش و سبیل خود را طراحی کنید. به کمک یک طراح و تجهیزات پیشرفته با توجه به فرم صورت شما و البته سلیقه و نظر شما بهترین فرم ریش و سبیل برای شما طراحی خواهد شد.

روز عمل

روز عمل صبحانه مفید و سبک میل کنید. بهتر است از نوشیدنی‌های کافئین‌دار استفاده نکنید. قبل از عمل نیز با شامپوی معمولی دوش گرفته و یک لباس راحت و گشاد بپوشید زیرا عمل شما مدت زیادی به طول خواهد انجامید.

برداشت و آماده سازی گرافت ها

بعد از بررسی نبض، ضربان قلب، وصل سرم و تزریق داروهای لازم، بی حسی به قسمت بانک مو تزریق شده و گرافت‌ها برداشته می‌شود. سپس توسط میکروسکوپ گرافت‌ها بررسی شده و گرافت‌های سالم و قوی برای کاشت جدا می‌شوند.

کاشت ریش و سبیل

گراقت‌های جدا شده در صورت ( محلی که طراحی شده و له آن بی حسی تزریق شده) با ظرافت و دقت تمام کاشته می‌شوند. این عمل ممکن است چندین ساعت طول بکشد. به همین دلیل میان وعده و وعده غذایی نیز به بیمار داده می‌شود.

مراحل کاشت ریش و سبیل

مزایای کاشت ریش طبیعی

کاشت ریش و سبیل مزایای دارد که در ادامه بررسی میکنیم:

  • می‌توانید به صورت دائمی و کاملا طبیعی ریش و سبیلی که همیشه می‌خواستید را داشته باشید و خوشتیپ‌تر شوید. منظور ما فقط ریش و سبیل پرپشت نیست بلکه فرمی از ریش و سبیل است که همیشه دوست داشته‌اید و با کاشت له آن دست پیدا خواهید کرد.
  • در نظر خانم‌ها جذابتر به چشم خواهید آمد. زیرا خانم‌ها مردانی که ریش یا به قول معروف ته ریش دارند را جذاب می‌دانند.
  • حس مردانگی و اعتماد به نفس بیشتری خواهید یافت.
  • به کمک موها از پوشت خود در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کنید.

معایب کاشت ریش و سبیل طبیعی

کاشت ریش معایب خاصی ندارد. ولی برای خالی نبودن عریضه چند مورد را به عنوان معایب کاشت ریش و سبیل بیان می‌کنیم.

  • کاشت ریش و سبیل تقریبا گران است و انجام آن برای همه ممکن نیست شاید این بزگترین ایراد این روش باشد.
  • شما یک مدلی طراحی می‌کنید و تغییرات آن به سایر مدل‌ها نسبت به دیگر افراد محدودتر خواهد بود.
  • موها باید از سایر قسمت‌های بدن، اصولا پشت سر برداشته شود و این یک نوع عمل جراحی محسوب می‌شود.
  • ریش و سبیل کاشته شده بع از مدتی دچار ریزش می‌شوند و در این مدت ممکن است صورت شما فرم خوشایندی نداشته باشد. البته بعد از مدتی فاز رشد مجدد شروع می‌شود.
  • ممکن است بعد از کاشت ظاهر نامناسبی داشته باشید و نتوانید برای مدتی از خانه خارج شوید.
  • درد، بی حسی و سختی مراقبت‌ها بعد از کاشت ریش نیز می‌تواند جزو معایب باشد. البته هر عملی این ویژگی‌ها را دارد.

مراقبت های قبل از کاشت

اگر تصمیم به کاشت ریش و سبیل گرفته‌اید بای اقداماتی را قبل از عمل انجام دهید.

  • موهای خود را کوتاه و اصلاح نکنید، آنها را رنگ نکنید و روز قبل از عمل موها را با شامپو نرم کننده نشویید و به سایر مواد آغشته نکنید.
  • تمرینات ورزشی مربوط به صورت انجام دهید. این تمرینات را پزشک به شما ارائه خواهد کرد.
  • آزمایشات قبل از عمل را انجام داده و با پزشک مشوت کنید. به علاوه سوابق بیمماری‌ها و داروهایی که مصرف می‌کردید یا می‌کنید را به پزشک خود اطلاع دهید تا از بیماری‌ها و حساسیت‌های شما مطلع شود.
  • مدیتیشن انجام دهید و استرس را از خود دور کنید. عمل کاشت ریش و سبیل هیچ دردی ندارد و اگر در کلینیک معتبر انجام شود نه تنها عوارضی نداشته بلکه بهترین نتیجه را نیز خواهد داشت.

عدم مصرف الکل و دخانیات

مصرف هرگونه دخانیات مثل سیگار، قلیان یا مواد مخدر را به طور کلی کنار بگذارید. در غغیر اینصورت نتیجه نخواهید گرفت.

چند روز قبل از عمل از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید زیرا ممکن است اثرات این مواد در بدن باقی مانده و باعث شود بی‌حسی اثر نکند و هنگام عمل درد زیادی داشته باشید. یا نیاز به دوز بالاتری از بی‌حسی یا حتی بیهوشی داشته باشید که می‌تواند خطرناک باشد.

قطع برخی داروها قبل از عمل به تجویز پزشک

از مصرف آسپرین و برخی ویتامین‌ها که باعث رقیق شدن خون می‌شوند پرهیز کنید. رقیق بودن خون در روز عمل موجب خونریزی بیشتر و بیشتر شدن دوره نقاهت خواهد شد. به علاوه ممکن است پزشک شما را برای مدتی از مصرف داروهایی که قبلا استفاده می‌کردید منع کند.

تغییر رژیم غذایی قبل از عمل به تجویز پزشک

ویتامین C مصرف کنید و تغذیه خوب و سالمی داشته باشید. سعی کنید انواع رژیم‌های عجیب را نیز برای مدتی کنار بگذارید. بدن شما قبل از عمل نیاز به مواد معدنی، ویتامین‌ و .. دارد. پس پروتئین کافی ، سبزیجات، میوه‌جات، قندهای سالم و … مصرف کنید. و بدن خود را دهیدرات نگه دارید.

عدم مصرف برخی مواد غذایی در روز قبل از عمل

رژیم‌های گیاهی مثل چای درمانی، دمنوش درمانی، رژیم‌های لاغری و گیاهخواری را کنار بگذارید. روز قبل از عمل نیز صبحانه یا ناهار سبک ولی کامل و مقوی بخورید. خوردن قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

مراقبت های بعد از کاشت ریش وسبیل

بعد از کاشت ریش و سبیل نیز چه در دوران ریکاوری چه پس از بهبود باد از ریش و سبیل خود مراقبت کنید اما چگونه؟ در ادامه توضیح می‌دهیم.

ضدعفونی محل کاشت و برداشت

پس از کاشت محل اهدا و محل کاشت ریش و سبیل زخم است. باید از این زخم‌ها مراقبت کنید. نه تنها در محیط آلوده قرار نگیرید بلکه هر روز محل اهدا و محل کاشت را با محلول‌هایی که پزشک تجویز کرده ضدعفونی کنید تا دچار عفونت نشوید.

مصرف داروهایی که پزشک تجویز کرده

بعد از عمل پزشک داروهای بسیاری تجویز می‌کند. مصرف برخی از آنها واجب است مانند آنتی بیوتیک‌ها برای جلوگیری از عفونت یا قرص‌هایی برای جلوگیری از تورم.

داروهایی نیز جهت رفع درد تجویز می‌شود که در صورت داشتن درد بخصوص در ناحیه اهدا کننده می‌توانید از آنها استفاده کنید.

مصرف مکمل ها

مصرف مکمل‌ها بعد از کاشت بسیار ضروری است. قرص ‌ها و آمپول‌هایی برای تقویت و رشد ریش و سبیل تجویز می‌شوند.

سرم و پماد نیز برای کاهش ریزش ریش و سبیل و تقویت آنها تجویز می‌شود که باید استفاده کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب در هر سنی و در هر حالتی مهم است. اما بعد از عمل تغذیه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. پس سعی کنید بهترین تغذیه ممکن را داشته باشید. حتی می‌توانید از یک منخصص تغذیه کمک بگیرید.

شستشوی درست صورت

پس از یکی دو روز شما مجبور خواهید شد دست و صورت خود را بشویید یا حمام کنید اما چطور باید اینکار را انجام دهید که به فولیکول‌ها فشار وارد نشود؟ با صابون یا شوینده‌ای که پزشک تجویز کرده و اصولا PH  ملایمی دارد به کمک آب ولرم صورت خود را به آرامی شساه و سپس با محلول مخصوص ضدعفونی کنید.

عدم فعالیت سنگین

بعد از کاشت ریش و سبیل فعالیت سنگین نداشته باشید. چند روز استراحت مطلق داشته باشید. حتی نباید زیاد خم شوید. پس از آن انجام کارهای روزمره و بسیار سبک مشکلی ندارد. پس از یک ماه می‌توانید پیاده‌روی را شروع کنید و کم کم بر شدت فعالیت ورزشی خود بیفزایید.

چکاپ توسط پزشک

بهتر است توسط پزشک چکاپ شوید تا نحوه رشد ریش و سبیل را بررسی کند یا حداقل یک پشتیبان داشته باشید که بتوانید سوالات خود را از او بپرسید و روند رشد و ریزش ریش و سبیل را چک کنید تا چیزی غیرطبیعی نباشد.

سایر موارد

  • تا سه ماه و حتی بیشتر از استخر و سونا پرهیز کنید.
  • از آفتاب شدید دوری کنید و حمام آفتاب نگیرید.
  • سعی کنید بی‌مورد پوست صورت خود را لمس تکنید.
  • هنگام دوش گرفتن فشار آب ملایم بوده و از شامپوی مناسب استفاده کنید.
  • روی صورت خود نخوابید.
  • ریش و سبیل کاشته شده را اصلاح یا رنگ نکنید.
  • از ماینوکسیدیل برای ریش و سبیل استفاده کنید.

روند رشد موهای کاشته شده چطور خواهد بود؟

کاشت ریش نسبت به کاشت مو نتیجه بهتری دارد. پس از سه هفته تا یک ماه موهای کاشته شده وارد فاز ریزش شده و بعد از ریزش مجدد شروع به رویش می‌کنند. رویش ری‌ها سرعت بالایی داشته و اصولا تراکم بالایی نیز دارند. پس در فاز ریزش نگران نباشد اما اگر بعد از چند ماه شاهد رشد مجدد یش و سبیل خود نبودید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

هزینه کاشت ریش و سبیل

هزینه کاشت ریش و سبیل چقدر است؟

نمی‌توان قیمت مشخصی برای کاشت ریش و سبیل تعین کرد. با توجه به نوع کاشت، طراحی ریش و سبیل، تراکم، بانک موی فرد، تخصص پزشک و … قیمت‌ها متغییر است اما به صورت حدودی قیمت کاشت ریش و سبیل به صورت زیر می‌باشد.

  • کاشت ریش به تنهایی حدود ۵ تا ۸ میلیون تومان هزینه دارد.
  • کاشت سبیل به تنهایی حدود ۵ تا ۸ میلیون تومان هزینه دارد
  • کاشت همزمان ریش و سبیل شامل مقداری تخفیف ( در کلینیک صدف) بوده و هر دو باهم حدود ۷ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد.

چرا کلینیک صدف

کلینیک صدف با داشتن مجوز وزارت بهداشت، فضای بزرگ، پیشرفته‌ترین تجهیزات، کادر درمان مجرب و پزشکان متخصص و ماهر یک انتخاب خوب برای کاشت ریش و سبیل در تهران است.

ارائه بیمه‌نامه و ضمانت نامه، شرایط پرداخت اقساطی مبلغ کاشت ابرو و پشتیانی ۲۴ ساعته بعد از کاشت ابرو از ویژگی‌هایی است که این کلینیک را متمایز می‌کند.

سوالات متداول

کاشت ریش برای افراد کوسه امکانپذیر است؟

بله افرادی که میزان کمی ریش و سبیل دارند نیز می‌توانند فرم دلخواه ریش و سبیل خود را طراحی کرده و کاشت ریش و سبیل را انجام دهند و نتیجه‌ای عالی بگیرند.

آیا عوارض کاشت ریش زیاد است؟

کاشت ریش و سبیل نیز مانند هر عمل دیگری عوارضی بعد از عمل دارد. اما این عوارض خطرناک نبوده و کوتاه مدت است و با مراقبت درست به راحتی حل می‌شوند.

آیا پزشک دارو برای رویش ریش و سبیل تجویز می‌کند؟

بله اصولا پزشکان داروهای تقویتی اعم از قرص، آمپول، سرم، پماد و … برای کاهش ریزش  اقزاش رشد ریش و سبیل تجویز می‌کنند که باید به دقت  استفاد شود.

معایب کاشت ریش و سبیل چیست؟

می‌توان گفت این عمل هیچ عیبی ندارد. به جز قیمت که ممکن است برای برخی بالا باشد، طولانی مدت بودن عمل و مراقبت در دروان نقاهت که البته کوتاه است و تمام این موارد به داشتن ریش و سبیل زیبا می‌ارزد.

Leave a Comment