شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
لیزر موهای زائد دست

لیزر موهای زائد دست : هزینه ، دستگاه ها و عوارض

موهای زائد دست هرچند که ظریف و نازک باشند، باز هم برای بسیاری از افراد خوشایند نیستند. بعضی از زنان و مردان دوست دارند برای همیشه از شر موهای زائد خود راحت شوند و مدام با روش‌های از بین بردن موهای مزاحم درگیر نباشند. لیزر موهای زائد دست یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از رویش موهای دست است که به یکی از محبوب‌ترین روش‌های موزدایی در جهان تبدیل شده است. چراکه این روش مانند اپیلاسیون دردناک و مانند اصلاح با تیغ، کوتاه‌مدت نیست. اما لیزر موهای زائد دست چگونه انجام می‌شود؟ قیمت لیزر دست چقدر است؟ اگر شما هم به فکر راهی برای رهایی از موهای مزاحم روی دست هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد دست چیست و چگونه انجام میشود؟

لیزر موهای زائد دست یکی از جدیدترین و ایمن‌ترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد است. طبق گفته انجمن پوست آمریکا، برای انجام لیزر باید قبل از درمان، ناحیه موردنظر را کاملا تمیز کرده و موهای آن را با تیغ اصلاح کنید. بعضی از بیماران که آستانه تحمل درد پایینی دارند، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از لیزر، از بی‌حس‌کننده‌های موضعی برای ناحیه لیزر استفاده می‌کنند.

اپراتور لیزر، دستگاه را روی ناحیه موردنظر حرکت می‌دهد. در این حین پالس‌های لیزر به عمق کمی از پوست نفوذ می‌کنند و فولیکول‌های مو را از بین می‌برند. در واقع، لیزر با سوزاندن ریشه مو، جلوی رشد فولیکول‌ها و تولید موی جدید را می‌گیرند.

لیزر موهای زائد دست برای چه کسانی مناسب نیست؟

در گذشته، لیزر موهای زائد فقط برای افرادی که موهای تیره و پوست روشن دارند، کاربرد داشت؛ اما در حال حاضر، لیزر موهای زائد دست برای همه افراد از جمله کسانی که موی روشن و پوست تیره دارند، انتخاب مناسبی به شمار می‌رود. با این حال، قبل از اقدام به لیزر موهای زائد باید با پزشک مشورت کنید تا او با معاینه نوع پوست و موی شما، بهترین گزینه رفع موهای زائد را برایتان انتخاب کند.

از طرفی، کسانی که مبتلا به بیماری‌های پوستی یا زخم‌های باز و حساسیت‌های پوستی در ناحیه دست خود هستند، نباید از لیزر برای از بین بردن موهای دست استفاده کنند. در حالت کلی، همه کسانی که از سلامت عمومی برخوردارند، داروی خاصی مصرف نمی‌کنند و مبتلا به بیماری یا حساسیت پوستی نیستند، می‌توانند از لیزر موهای زائد بهترین نتیجه را دریافت کنند.

لیزر موهای زائد دست

تعداد جلسات لیزر دست چقدر است؟

مدت زمان هر جلسه رفع موهای زائد با دست به اندازه ناحیه تحت درمان بستگی دارد. لیزر موهای زائد دست ممکن است ۵ تا ۱۵ دقیقه طول بکشد. بسیاری از مراجعه‌کنندگان به حداقل ۶ جلسه درمانی برای لیزر نیاز دارند. چراکه موهای زائد بدن یک چرخه عمر سه مرحله‌ای دارند که شامل رشد، ریزش و استراحت است. فقط فولیکول‌هایی که در مرحله رشد قرار دارند، تحت‌تاثیر لیزر قرار می‌گیرند و قدرت رویش موهای جدید را از دست می‌دهند.

با این حال، تعداد جلسه‌های درمانی موردنیاز برای از بین بردن موهای زائد دست به عوامل مختلفی مانند نوع پوست، رنگ مو و تراکم موها بستگی دارد. جلسات لیزر را باید با فاصله ۴ تا ۶ هفته از یکدیگر و به‌طور منظم انجام دهید. با تکمیل دوره درمان معمولا تا مدت‌ها به هیچ روش موزدایی دیگری نیاز ندارید.

نتایج لیزر موهای دست چقدر باقی میماند؟

نتیجه لیزر موهای زائد معمولا به رنگ و ضخامت موهای دست، رنگ پوست، ناحیه تحت درمان و نوع دستگاه لیزر مورد استفاده بستگی دارد. در حالت کلی، نتیجه لیزر موهای زائد نسبت به سایر روش‌های موزدایی مانند اپیلاسیون یا اصلاح با تیغ، ماندگاری بیشتری دارد. بسیاری از مراجعه‌کنندگان تا ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد از تکمیل دوره لیزر خود، اثری از موهای زائد روی دست‌هایشان نمی‌بینند. البته برای تداوم نتیجه لیزر، انجام جلسات یادآور هر چند ماه یک بار و با مشورت پزشک، ضروری است. با انجام جلسات یادآور بیشتر، نتیجه لیزر موهای زائد دست هم بهتر شده و اثر کمتری از مو را در طول زمان مشاهده خواهید کرد.

مراقبت های قبل لیزر موهای زائد دست

لیزر موهای زائد دست یک روش تخصصی و پزشکی برای از بین بردن موهای زائد است. بنابراین انجام آن به تخصص و تجربه نیاز دارد. اولین کاری که قبل از انجام لیزر باید انجام دهید، اطمینان از مهارت بالا و تجربه اپراتور لیزر است. با انتخاب یک کلینیک تخصصی پوست و مو برای لیزر کردن موهای زائد، بزرگ‌ترین گام برای مراقبت از پوستتان به حساب می‌آید. با توجه به اینکه موزدایی با لیزر هم مانند سایر روش‌های پزشکی ممکن است با عوارضی همراه باشد، انجام مراقبت‌های قبل از لیزر اهمیت ویژه‌ای دارد. توصیه می‌کنیم قبل از لیزر موهای دست، به موارد زیر توجه کنید:

  • ۶ هفته قبل از جلسه لیزر، از اپلاسیون موهای دست خودداری کنید؛ زیرا اپلاسیون باعث از بین رفتن موقت ریشه مو شده و عملا لیزر را بی‌تاثیر می‌کند.
  • حداقل ۶ هفته قبل از لیزر، از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید و برنزه کردن خودداری کنید. نور آفتاب باعث حساس شدن پوست دست شده و احتمال عوارض لیزر و سوختگی با دستگاه را افزایش می‌دهد.

لیزر موهای زائد دست

مراقبت های بعد لیزر موهای زائد دست

برای کاهش احتمال عوارض لیزر موهای دست باید طبق دستورات پزشک، مراقبت‌هایی انجام دهید. از جمله این مراقبت‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • از برخورد مستقیم نور خورشید به ناحیه لیزرشده خودداری کرده و از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • اگر پوست بسیار حساسی دارید، بلافاصله بعد از اتمام جلسه، روی پوست خود پماد زینک اکساید بمالید.
  • از لامپ‌ها و تخت‌های برنزه‌کننده یا هر وسیله دیگری برای برنزه کردن استفاده نکنید. رفتن به سولاریوم و محیط‌های بسیار گرم مانند سونا و جکوزی اصلا توصیه نمی‌شود.
  • بین هر دو جلسه لیزر حداکثر دو بار موهای دست خود را با تیغ اصلاح کنید.
  • برای کاهش قرمزی و تورم بعد از لیزر، از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • بعد از لیزر، لباس‌های بسیار تنگ نپوشید.

هزینه لیزر موهای زائد دست چقدر است؟

قیمت لیزر دست مانند سایر روش‌های پزشکی مبلغ واحدی ندارد و با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. معمولا هر کلینیک تخصصی پوست و مو بر اساس نوع دستگاه مورداستفاده، جدید یا قدیمی بودن آن، تجربه و مهارت اپراتور، موقعیت جغرافیایی کلینیک و امکانات خود، قیمت لیزر دست را مشخص می‌کنند. لیزر موهای زائد دست کامل نسبت به قسمت‌هایی مانند لیزر موهای زائد صورت یا هزینه بیشتری دارد. چراکه دست‌ها معمولا وسعت بیشتری داشته و لیزر کامل آن‌ها به زمان طولانی‌تری نیاز دارد.

در بعضی از موارد پزشک یا اپراتور لیزر تشخیص می‌دهد که همه قسمت‌های دست نیاز به لیزر ندارد. در چنین شرایطی قیمت لیزر دست کمتر محاسبه می‌شود. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و مقرون‌به‌صرفه بودن جلسات لیزر، توصیه می‌کنیم پکیج کل بدن یا سایر پکیج‌هایی که کلینیک برایتان در نظر گرفته است، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

لیزر موهای زائد پا

عوارض لیزر موهای دست

شایع‌ترین عوارض جانبی لیزر موهای زائد، بسیار جزئی هستند و حداکثر سه روز طول می‌کشند. از جمله عوارض لیزر موهای دست می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • درد و ناراحتی
  • تورم
  • قرمزی

چنین عوارضی کاملا طبیعی است و هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند. اما عوارضی مانند تاول زدن، عفونت، تغییر رنگ پوست و جای زخم وجود دارد که به‌خاطر ماهر نبودن اپراتور و قدیمی بودن دستگاه لیزر اتفاق می‌افتد. بروز چنین عوارضی هنگام لیزر موهای زائد تحت نظر پزشک متخصص بسیار نادر است. به همین خاطر توصیه می‌کنیم برای انجام لیزر موهای زائد فقط به کلینیک‌های تخصصی پوست و مو مراجعه کرده و از رفتن به آرایشگاه‌ها و سایر مراکز غیرمعتبر خودداری کنید.

قیمت لیزر دست در مراکز غیرمعتبر و آرایشگاه‌ها ممکن است کمتر از لیزر در کلینیک‌های تخصصی باشد. اما توجه کنید که با انجام لیزر در کلینیک‌های معتبر، روی سلامتی خود سرمایه‌گذاری می‌کنید. مراجعه به پزشک متخصص و عمل کردن به دستورالعمل‌های او تا حد زیادی عوارض ناشی از لیزر را کاهش می‌دهد.

لیزر موهای زائد دست

دستگاه های لیزر موهای دست

با پیشرفت تکنولوژی، انواع فناوری‌ها برای حذف موهای زائد با لیزر به وجود آمد. دستگاه‌های لیزر خانگی و دستگاه‌های حرفه‌ای دو نوع کلی لیزر هستند که در بازار وجود دارند. دستگاه‌های خانگی تاثیرگذاری چندانی نداشته و مانند دستگاه‌های موجود در کلینیک‌ها، نتیجه قابل‌توجهی ندارند. انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد دست عبارت‌اند از:

  • دستگاه لیزر الکساندرایت: پیشرفته‌ترین و محبوب‌ترین فناوری لیزر مورداستفاده در جهان برای از بین بردن موهای زائد، دستگاه الکساندرایت است. این دستگاه کارایی بسیار خوبی روی انواع پوست‌ها و موها دارد.
  • دستگاه لیزر دایود: لیزر دایود نور با طول موج بیشتری تولید کرده و به عمق بیشتری از پوست نفوذ می‌کند.
  • دستگاه لیزر روبی: روبی یکی از قدیمی‌ترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد است که در حال حاضر، محبوبیت چندانی در جهان ندارد.
  • دستگاه‌های آی پی ال: به گفته یک مقاله علمی، استفاده از نور پالسی شدید (IPL) برای رفع موهای زائد به بیش از ۲۷ سال پیش برمی‌گردد. از این دستگاه‌ها می‌توان برای حذف موهای زائد در همه انواع پوست‌ها استفاده کرد. البته که فناوری آی پی ال بیشتر در دستگاه‌های لیزر خانگی به کار می‌رود.
  • دستگاه لیزر اندیاگ: دستگاه‌های لیزر اندیاگ از دو طول موج مختلف برای از بین بردن موهای زائد دست استفاده می‌کند. با استفاده از این دو طول موج، هم فولیکول‌های زیر پوست و هم فولیکول‌هایی نزدیک به سطح پوست، مورد هدف لیزر قرار می‌گیرند.

بهترین دستگاه برای لیزر دست

در حال حاضر دو فناوری لیزر الکسانداریت و اندیاگ محبوب‌ترین و پرکاربردترین دستگاه‌های لیزر در جهان هستند. چراکه این دو فناوری با قدرت بالایی که دارند، روی انواع پوست‌ها و موهای زائد تاثیر می‌گذارند و بهترین نتیجه را برای فرد به ارمغان می‌آورند. دستگاه لیزر سایناشور آمریکا بهترین انتخاب برای لیزر موهای زائد دست به شمار می‌رود.

این دستگاه دو فناوری الکساندرایت و اندیاگ را ترکیب کرده و دو طول موج مختلف را به سمت پوست هدایت می‌کند. به همین خاطر، لیزر سایناشور هم برای پوست‌های تیره و هم پوست‌های روشن کاربرد دارد. همچنین موهای ظریف و نازک را می‌توانید به‌راحتی با استفاده از این لیزر از بین ببرید. دستگاه لیزر سایناشور مجهز به کولینگ یا فناوری خنک‌کننده است که درد حین لیزر را بسیار کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

لیزر بیکینی

آیا لیزر دست درد دارد؟

لیزر با ایجاد حرارت و با استفاده از گرمای شدید، ریشه موها را می‌سوزاند و توانایی رویش موهای جدید را از فولیکول می‌گیرد. گرمای بالای لیزر هنگام عبور از سطح پوست، ممکن است احساسی مانند گز گز یا سوزش خفیف را برایتان به وجود آورد. البته میزان درد لیزر تا حد زیادی به ضخامت موهای شما بستگی دارد. هرچقدر موهای زائد ضخیم‌تر باشند، گرمای بیشتری را جذب خود می‌کنند و درد بیشتری به همراه دارند.

با این حال، لیزر موهای زائد دست معمولا هیچ دردی ندارد. بسیاری از افراد هنگام لیزر موی دست هیچ احساس ناراحتی یا دردی احساس نمی‌کنند. سیستم‌های کولینگ یا خنک‌کننده لیزرهای پیشرفته، گرمای ناشی از لیزر را تا حد زیادی کاهش داده و با سرد کردن سطح پوست، درد احتمالی را کم می‌کنند. کسانی که آستانه تحمل درد بسیار پایینی دارند، می‌توانند از پمادهای بی‌حسی موضعی برای کاهش درد استفاده کنند.

لیزر موهای زائد دست

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای لیزر موهای زائد دست است؟

انتخاب یک کلینیک معتبر برای انجام روش‌های پزشکی مانند لیزر موهای زائد مهم‌ترین کاری است که برای پیشگیری از بروز عوارض خطرناک و سلامت جسم خود باید انجام دهید. کلینیک صدف یکی از بهترین کلینیک‌های تخصصی پوست و مو در تهران است که انواع خدمات زیبایی و سلامتی پوست و مو را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

کلینیک صدف با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه پوست، مو و زیبایی و با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا، توانسته است رضایت همه مشتریان خود را به دست آورد. داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت، اپراتورهای لیزر آموزش‌دیده و باتجربه و همچنین تیم پزشکی حرفه‌ای از دلایل دیگری است که صدف را به یک انتخاب خوب برای لیزر تبدیل می‌کند. در کلینیک صدف از دستگاه لیزر الکس الیت پلاس ۲۰۱۹ متعلق به کمپانی سایناشور آمریکا استفاده می‌کند که نتیجه رضایت‌بخشی را برای همه مراجعه‌کنندگان به همراه داردو

کلام آخر

از بین بردن موهای زائد دست با لیزر یکی از بهترین روش‌های موزدایی با ماندگاری بالا است. با این حال، بسیاری از افراد به‌خاطر ترس از لیزر، انجام این روش را به تعویق می‌اندازند و خود را نتیجه رضایت‌بخش لیزر محروم می‌کنند. در صورتی که لیزر موهای زائد دست در بیشتر مواقع، هیچ دردی ندارد و باعث بروز عوارض خطرناکی نمی‌شود. با مراجعه به یک کلنیک معتبر و تخصصی و بهترین مرکز لیزر تهران ، از همان جلسات اول شاهد ریزش موهای زائد خود باشید. آیا شما تجربه‌ای از لیزر موهای زائد دست دارید؟ نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

Leave a Comment