شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
لیزر موهای زائد پا

لیزر موهای زائد پا : مزایا ، عوارض و قیمت

ساق پا یکی از قسمت‌هایی است که موهای درشت و زیادی دارد. حتما بارها درد وحشتناک اپیلاسیون پاها را تجربه کرده‌اید. از طرفی اصلاح موهای پا با استفاده از تیغ تاثیر چندانی ندارد و دو سه روز بعد موهای این ناحیه شروع به خودنمایی می‌کنند. در این مدت برجستگی‌های قرمز و خارش ناشی از اصلاح موها را هم نمی‌توان نادیده گرفت. روش‌های رفع موهای زائد سنتی مثل اپیلاسیون، وکس و استفاده از تیغ، نتایج کوتاه‌مدتی دارند و باید در دوره‌های زمانی کوتاهی مدام تکرار شوند.

لیزر موهای زائد پا یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد است. در این روش ریشه مو به‌طور کامل از بین می‌رود؛ به‌طوری که مدت زیادی نیاز به هیچ‌گونه روشی برای از بین بردن موهای زائد ندارید. اما لیزر موهای زائد پا چگونه انجام می‌شود؟ قیمت لیزر پا چقدر است؟ عوارض لیزر پا چیست؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم برای لیزر پا را به دست آورید.

لیزر موهای زائد پا چیست و چگونه انجام می‌شود؟

لیزر موهای زائد پا یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد پا است. در این روش از اشعه لیزر برای حذف موهای قسمت‌های مختلف بدن مانند پا، دست و صورت استفاده می‌شود. دستگاه لیزر نوری از خود ساطع می‌کند که این نور توسط رنگ‌دانه یا ملانین موجود در مو جذب می‌شود. انرژی نور به گرما تبدیل شده و به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند. تاثیری که لیزر روی فولیکول مو می‌گذارد، رشد موها در آینده را مهار کرده یا به تاخیر می‌اندازد.

لیزر موهای زائد را باید در یک کلینیک زیبایی معتبر و تحت نظارت پزشک انجام دهید. برای رفع موهای زائد با لیزر، اپراتور دستگاهی را روی سطح پوست شما حرکت می‌کند. این دستگاه اشعه‌ای تولید می‌کند و نور را بدون آسیب رساندن به سطح پوست، به فولیکول مو می‌رساند.

لیزر موهای زائد پا برای چه کسانی مناسب نیست؟

بر اساس سایت vogue، لیزر موهای پا برای ۹۰ درصد از مراجعه‌کنندگان نتایج رضایت‌بخشی به همراه دارد. همه کسانی که از سلامت عمومی برخودار هستند و بیماری خاصی ندارند، کاندیدای مناسبی برای لیزر به شمار می‌روند. بنابراین تقریبا همه افراد با هر نوع پوست و رنگ مویی می‌توانند از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده کنند. فقط زمان و میزان تاثیرگذاری این روش برای همه افراد یکسان نیست.

در حالت کلی، رفع موهای زائد با لیزر برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند، بسیار تاثیرگذار است. اما کسانی که موهای بوری یا پوست بسیار تیره‌ای دارند، باید با احتیاط بیشتری لیزر کنند. به همین خاطر در کلینیک‌های معتبر، پزشک قبل از شروع جلسات لیزر، فرد را معاینه کرده و اثربخشی لیزر را روی پوست او امتحان می‌کند. افرادی که دچار بیماری‌های پوستی هستند یا زخم‌ها و حساسیت‌هایی در ناحیه پا دارند، کاندیدای مناسبی برای لیزر نیستند. در واقع احتمال بروز عوارض لیزر پا برای چنین افرادی بیشتر از سایر افراد است.

لیزر موهای زائد پا

تعداد جلسات لیزر پا چقدر است؟

موهای زائد یک چرخه رشد بسیار طولانی دارند که شامل سه فاز رشد، ریزش و استراحت می‌شود. اشعه لیزر فقط روی فولیکول‌های در حال رشد اثر می‌گذارد. با توجه به اینکه همه فولیکول‌ها دقیقا در یک زمان در فاز رشد قرار ندارند، فقط با یک جلسه لیزر نمی‌توان همه موهای زائد را از بین برد. به همین خاطر جلسات لیزر پا باید تکرار شوند. هر جلسه لیزر موهای زائد پا به‌دلیل وسیع بودن سطح پاها، معمولا نیم ساعت طول می‌کشد.

بسیاری از افراد بعد از انجام ۶ تا ۸ جلسه لیزر، حجم زیادی از موهای زائد خود را برای همیشه از دست می‌دهند. اما تعداد دقیق جلسه‌های لیزر برای هر فرد به حجم و ضخامت موها، نوع پوست و رنگ مو بستگی دارد. هر جلسه معمولا باید با فاصله ۶ تا ۸ هفته از جلسه بعد انجام شود. بعد از تکمیل دوره درمان، ممکن است تا چند سال نیازی به هیچ‌کدام از روش‌های موزدایی نداشته باشید. اما بهتر است با توصیه پزشک سالی یک یا دوبار برای جلسات یادآوری به کلینیک مراجعه کنید.

نتایج لیزر موهای پا چقدر باقی میماند؟

نتیجه لیزر موهای زائد پا نسبت به سایر روش‌های موزدایی بسیار طولانی‌تر است؛ به‌طوری که بعضی از افراد بعد از تکمیل دوره درمان خود، دیگر شاهد رشد موهای زائد روی پاهایشان نیستند. بنابراین بعد از اتمام جلسات لیزر، تا سال‌ها از شر رشد موهای زائد پا راحت خواهید شد. اما بعضی از مراجعه‌کنندگان ممکن است بعد از اتمام دوره درمان، به جلسات سالانه برای یادآوری نیاز داشته باشند.

ماندگاری نتیجه لیزر پا به نوع پوست و موی شما بستگی دارد. در هر صورت این نوید را به شما می‌دهیم که با هر بار انجام لیزر، سرعت رشد موهای زائد بسیار کم خواهد شد. به این ترتیب با تکرار بیشتر جلسات، ماندگاری نتیجه لیزر موهای پا هم بیشتر و بیشتر می‌شود.

مراقبت های قبل لیزر موهای زائد پا

لیزر موهای پا یک روش علمی و پزشکی برای حذف موهای زائد است و انجام آن به تخصص و آموزش نیاز دارد. بنابراین قبل از اقدام برای لیزر، باید اعتبار و تخصص پزشک یا اپراتور لیزر را به‌طور کامل بررسی کنید. با مراجعه به یک کلینیک معتبر پوست و مو، خیال شما بابت مهارت و تخصص اپراتور لیزر راحت خواهد بود. همه روش‌های پزشکی ممکن است با عوارضی هرچند خفیف همراه باشند. برای جلوگیری از عوارض لیزر پا، باید مراقبت‌های قبل و بعد لیزر پا را به‌خوبی انجام دهید. مجله پزشکی WebMD انجام کارهای زیر را توصیه می‌کند:

  • اگر قصد انجام لیزر موهای زائد پا را دارید، باید ۶ هفته قبل از درمان، از اپیلاسیون و کندن موهای زائد خودداری کنید. چون لیزر ریشه موها را هدف قرار می‌دهد و با اپیلاسیون، ریشه موها به‌طور موقت از بین می‌رود.
  • ۶ هفته قبل از جلسه لیزر، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آفتاب گرفتن و برنزه کردن خودداری کنید. قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید باعث کاهش اثرگذاری لیزر و افزایش عوارض لیزر پا می‌شود.

روش لیزر موهای زائد پا

مراقبت های بعد لیزر موهای زائد پا

بعد از اتمام جلسه لیزر، اپراتور دستورالعمل‌های خاصی را برای بهبود پوست و جلوگیری از عوارض لیزر پا به شما توصیه می‌کند. از جمله مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • در صورت متورم شدن پوست از کمپرس سرد برای کاهش درد موقت و بهبود ورم استفاده کنید.
  • بلافاصله بعد از اتمام جلسه لیزر، یک لایه نازک از پماد زینک اکساید را روی سطح پوست لیزرشده قرار دهید.
  • تا یک روز بعد از انجام لیزر از رفتن به حمام خودداری کنید.
  • بعد از لیزر، پوست حساس می‌شود. بنابراین از پوست خود در برابر خورشید محافظت کرده و از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • توصیه می‌شود بین هر دو جلسه لیزر موهای زائد، حداکثر دو بار موهای خود را با تیغ اصلاح کنید.
  • بعد از لیزر موهای پا از پوشیدن شلوار تنگ خودداری کنید.
  • تا دو روز بعد از انجام لیزر، به محیط‌های بسیار گرم مثل سونا و جکوزی نروید. حتی در این مدت توصیه می‌شود از پوشیدن چکمه یا بوت‌های ساق‌دار خودداری کنید.

هزینه لیزر موهای زائد پا چقدر است؟

هزینه لیزر موهای زائد در همه کلینیک‌ها یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع دستگاه، جدید یا قدیمی بودن آن، موقعیت جغرافیایی کلینیک، اپراتور لیزر و وسعت ناحیه تحت درمان از جمله عواملی هستند که در قیمت لیزر تاثیر می‌گذارند. هزینه لیزر پا معمولا نسبت به سایر قسمت‌های بدن بیشتر است. چراکه پا سطح پوست وسیع‌تر و تراکم موی بالاتری دارد. قیمت لیزر نواحی مختلف پا مانند ساق پا یا کشاله ران با یکدیگر متفاوت است.

برای انجام لیزر موهای زائد با بهترین هزینه می‌توانید از پکیج‌هایی که کلینیک‌ها برای مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته‌اند، استفاده کنید. بعضی از کلینیک‌ها یا مراکز لیزر به دلیل استفاده از دستگاه‌های قدیمی و غیرپیشرفته و همچنین استخدام اپراتورهای کم‌تجربه و غیرماهر، خدمات لیزر را با قیمت‌های بسیار پایین ارائه می‌دهند. انجام لیزر در چنین مراکزی تاثیر کم و عوارض به شدت بالایی دارد.

عوارض لیزر موهای پا

لیزر موهای زائد اگر توسط اپراتور باتجربه و کاربلد و با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر انجام شود، هیچ خطری به همراه ندارد. چراکه اپراتور قدرت و شدت اشعه لیزر را مطابق با رنگ پوست، ضخامت موها و ناحیه تحت‌درمان تنظیم می‌کند. با این حال، قرمزی، تغییر رنگ و ورم کردن از جمله عوارض شایع و خفیف لیزر هستند که بعد از چند ساعت کاملا از بین می‌روند.

اما اگر خدمات لیزر را در مراکز غیرمعتبر و با استفاده از دستگاه‌های غیراستاندارد یا قدیمی دریافت کنید، عوارض جانبی شدیدتری به همراه خواهد داشت. تغییر دائمی رنگدانه‌های پوست، ایجاد زخم، سوختگی ناشی از حرارت بالای دستگاه، درد شدید حین لیزر، تاول و عفونت از جمله عوارض خطرناک لیزر پا در شرایط غیراستاندارد است.

عوارض لیزر موهای زائد پا

دستگاه های لیزر موهای پا

در حال حاضر، دستگاه‌های لیزر جدیدی با فناوری‌های مختلف در جهان وجود دارد که برای حذف موهای زائد استفاده می‌شود. هرچند دستگاه‌های لیزر خانگی هم در بازار موجود هستند، اما کارایی و اثربخشی آن‌ها به اندازه دستگاه‌های لیزر حرفه‌ای نیست. به‌طور کلی پنج نوع از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در سراسر جهان به کار می‌رود که عبارت‌اند از:

  • دستگاه لیزر الکساندرایت: لیزر الکساندرایت یکی از پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین فناوری‌ها برای از بین بردن موهای زائد پا در جهان است. از این دستگاه برای انواع پوست‌ها و موها استفاده می‌شود و کارایی بالایی دارد.
  • دستگاه لیزر دایود: لیزر دایود با تولید نور با طول موج بیشتر، به عمق بیشتری از پوست نفوذ می‌کند.
  • دستگاه لیزر روبی: دستگاه لیزر روبی یکی از قدیمی‌ترین فناوری‌های مورداستفاده برای لیزر موهای زائد به حساب می‌آید که استفاده از آن نسبت به سایر دستگاه‌ها کمتر است.
  • سیستم‌های آی پی ال: سیستم‌های آی پی ال از نورهای غیرمتمرکز با چندین طول موج برای حذف موهای زائد استفاده می‌کنند. به‌جای موزدایی با این سیستم‌ها، استفاده از لیزر الکساندرایت و دایود توصیه می‌شود.
  • دستگاه لیزر ND Yag: فناری اندیاگ با تولید دو نوع مختلف نور، فولیکول‌ها مو در زیر پوست و فولیکول‌های مو نزدیک به سطح پوست را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

بهترین دستگاه برای لیزر پا

دستگاه‌های لیزر با فناوری الکساندرایت و اندیاگ بهترین و محبوب‌ترین دستگاه‌های لیزر در جهان به شمار می‌روند. دستگاه لیزر سایناشور آمریکا بهترین انتخاب برای لیزر موهای زائد پا است که با استفاده از دو طول ۱۰۶۴ نانومتر و ۷۵۵ نانومتر روی انواع پوست‌ها و موها تاثیر می‌گذارد. این دستگاه مجهز به کولینگ یا سیستم خنک‌کننده است که درد ناشی از حرارت بالای اشعه لیزر را به حداقل ممکن می‌رساند.

دستگاه لیزر سایناشور به‌خاطر ترکیب دو فناوری پیشرفته اندیاگ و الکساندرایت روی پوست‌های تیره و روشن تاثیر چشمگیری دارد. اپراتور با تنظیم لیزر اندیاگ برای پوست‌های تیره و لیزر الکساندرایت برای پوست‌های روشن، همه مراجعه‌کنندگان را به نتیجه مطلوب می‌رساند. همچنین از این دستگاه می‌توانید برای رفع موهای زائد ظریف و نازک هم استفاده کنید.

آیا لیزر پا درد دارد؟

برای از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر، از گرمای شدیدی برای سوزاندن ریشه مو استفاده می‌شود. حرارت ناشی از نور لیزر، هنگام برخورد با پوست احساسی مانند گز گز کردن یا سوزش خفیف به همراه دارد. اما میزان درد لیزر پا کاملا به آستانه تحمل درد فرد بستگی دارد. از طرفی هرچقدر موهای پا ضخامت بیشتری داشته باشد، گرمای بیشتری برای از بین بردن موهای زائد جذب فولیکول مو می‌شود.

با این حال، دستگاه‌های پیشرفته مجهز به سیستم کولینگ هستند که با خنک کردن سطح پوست، از گرمای لیزر کم می‌کنند. به همین خاطر مراجعه به یک کلینیک با تجهیزات پیشرفته تاثیر چشمگیری در رفاه و راحتی حال شما حین جلسه لیزر دارد. اگر آستانه تحمل درد شما بسیار پایین است، می‌توانید از پمادهای بی‌حسی موضعی برای نواحی حساس خود استفاده کنید. البته قبل از جلسه لیزر، باید پماد را با استفاده از شامپو بچه به‌صورت کامل بشویید.

درد لیزر موهای زائد پا

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای لیزر موهای زائد است؟

بسیاری از افراد برای شروع جلسات لیزر ترس و شک زیادی دارند. ترس از درد یا سایر عوارض لیزر پا ممکن است بعضی از افراد را از این نعمت بزرگ محروم کند. در صورتی که انجام لیزر در یک کلینیک معتبر و با استفاده از تجهیزات پیشرفته هیچ دردی نداشته و عوارض خاصی به همراه ندارد. کلینیک پوست و مو صدف یکی از بهترین کلینیک‌های معتبر در تهران به شمار می‌رود که فعالیت خود را به‌طور تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی از سال ۱۳۸۹ شروع کرده است.

مجموعه صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت، تیم پزشکی حرفه‌ای و اپراتورهای مجرب و آموزش‌دیده در فهرست بهترین مراکز لیزر موهای زائد قرار می‌گیرد. این کلینیک از دستگاه الکس الیت پلاس ۲۰۱۹ متعلق به کمپانی سایناشور آمریکا برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کند. این دستگاه مجهز به سیستم خنک‌کننده قوی است که درد را به حداقل ممکن می‌رساند. همچنین دستگاه الکس الیت پلاس برای پوست‌های تیره و روشن قابل استفاده است و از همان جلسات ابتدایی نتایج رضایت‌بخشی را برای مراجعه‌کننده به ارمغان می‌آورد.

کلام آخر

از بین بردن موهای زائد با روش‌های سنتی کاری زمان‌بر با نتیجه‌ای کوتاه‌مدت است. لیزر موهای زائد پا بهترین روش برای داشتن پوستی زیبا و یکدست به حساب می‌آید. با انجام لیزر، از همان جلسه اول شاهد ریزش بخشی از موهای زائد خود خواهید بود. با گذشت زمان و تکمیل دوره درمان لیزر، بخش زیادی از موهای زائد را از دست خواهید داد و تا سال‌ها به روش‌های از بین بردن موهای زائد نیازی نخواهید داشت. تجربه شما از لیزر موهای زائد بدن چیست؟ آیا شما به عوارض لیزر پا دچار شده‌اید؟ تجربه‌های خود را با ما و سایر مخاطب‌های کلینیک صدف به اشتراک بگذارید.

Leave a Comment