شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
شستن صورت بعد از تزریق ژل

راهنمای کامل مراقبت و شستن صورت بعد از تزریق ژل

تزریق چربی به صورت یکی از راه‌های افزایش زیبایی و جوانسازی است. این روش ساده و غیرتهاجمی بوده و دوران نقاهت آسانی نیز دارد اما برای اینکه بهترین نتیجه را از تزریق ژل و فیلر بگیرید و عوارض بعد از تزریق ژل را به حداقل برسانید باید مراقبت‌هایی را انجام دهید. یکی از این مراقبت‌ها شستشوی درست صورت پس از تزریق ژل است. در این مقاله از کلینیک صدف با ما همراه باشید تا تمام نکات شستن صورت بعد از تزریق ژل را بررسی کنیم.

تزریق ژل و زیبایی

تزریق ژل کاربردهای مختلفی دارد. از ژل برای از بین بردن چروک عمیق، خطوط اخم و خنده و جوانسازی در کنار بوتاکس استفاده می‌شود. به علاوه از ژل جهت رفع گودی و سیاهی زیر چشم، حجیم سازی لب‌ها، گونه‌ها و فرم دهی صورت و چانه و زاویه سازی فک استفاده می‌شود.

با توجه به آسان بودن تزریق، نقاهت کوتاه، نتیجه خوب، ماندگاری عالی در کنار قیمت مناسب تزریق ژل برای زیبایی و چوانسازی بسیار رایج است.

اهمیت مراقبت های بعد از تزریق ژل در نتیجه

برای اینکه پس از تزریق دوران نقاهت تا حد ممکن کوتاه شده و نتیجه‌ای عالی از تزریق فیلر بگیرید، انجام مراقبت‌های بعد از تزریق دقیقا همانطور که پزشک توصیه کرده واجب است. این مراقبت‌ها باعث می‌شود ماندگاری تزریق ژل بالاتر برود؛ به علاوه از عوارض احتمالی بعد از تزریق ژل نیز کاسته می‌شود. با اینکه تزریق فیلر عوارض خاص و خطرناکی ندارد با این حال برخی از عوارض مانند ورم، کبودی و قرمزی برای مدت کوتاهی می‌تواند طبیعی باشد.

یکی از مهمترین مراقبت‌های بعد از تزریق ژل شستشوی صورت و استحمام است. زیرا می‌تواند از عفونت‌های احتمالی بعد از تزریق جلوگیری کند.

در مقاله‌ای از سایت onlinelibrary مطالعه‌ای درباره عفونت بعد از تزریق ژل و فیلر در چانه انجام شده است: ”  در یک مورد یک زن ۳۳ ساله ۱ سال قبل ۱ میلی لیتر اسید هیالورونیک در چانه خود تزریق  کرد و پس از آن چانه او همچنان تورم و دردناک بود و با بیرون آمدن چرک به تدریج زخم شد.

به حداقل رساندن خطر آلودگی و عفونت در طی فرآیند تزریق پرکننده بسیار مهم است. اما بعد از تزریق نیز با عدم رعایت بهداشت همچنان امکان عفونت وجود دارد. پس رعایت بهداشت از طریق شستشو و … بسیار مهم و موثر است.”

شستشن صورت بعد از تزریق ژل

شستن صورت بعد از تزریق ژل چگونه باید انجام شود؟

بهتر است در ۲۴ ساعت اول بعد از تزریق ژل صورت خود را نشویید و حمام نکنید. پس از ۲۴ ساعت با آب ولرم و به آرامی بدون ماساژ یا فشار به ناحیه تزریق صورت خود را بشویید. اما اگر لازم باشد چند ساعت پس از تزریق ژل نیز می‌توانید صورت خود را به آرامی و بدون هیچ فشاری بشویید.

بهتر است بهترین زمان اولین شستشوی صورت بعد از تزریق ژل را از پزشک خود بپرسید زیرا ممکن است پزشک با توجه به هر فرد یا نحوه تزریق دستورالعمل متفاوتی برای شستشوی صورت داشته باشد.

در هفته‌های اول پس از تزریق ژل از حمام‌های طولانی، با فشار آب زیاد و آب بسیار گرم یا سرد خودداری کنید.

چه مدت بعد از تزریق ژل می‌توان صورت را شست؟

در این بخش پاسخ برخی از پزشکان را که از سایت realself جمع آوری کرده‌ایم بررسی می‌کنیم:

پاسخ عمر فودا نیل : “بعد از تزریق می توانید بلافاصله صورت خود را بشویید. با این حال ، هیچ فشار شدیدی وارد نکنید. اگر بوتاکس یا دیسپورت تزریق کرده‌اید، به شما توصیه می شود ۴ ساعت بعد از تزریق دراز نکشید. لطفاً برای دستیابی به بهترین نتیجه همیشه به یک جراح پلاستیک دارای مجوز باتجربه مراجعه کرده و کلیه دستورالعمل ها را دنبال کنید.”

پاسخ دکتر متیو ریچاردسون: ” هر یک از انژکتورها در مورد محدودیت های بعد از تزریقات صورت دستورالعمل های خاص خود را دارند ، بنابراین بهتر است سوالات خاص را با انژکتور خود در میان بگذارید. من به بیماران خود توصیه می‌کنم که زودتر از ۳ ساعت پس از تزریق بوتاکس / دیسپورت / زئومین صورت خود را به آرامی نشویند. حتی در این مرحله ، توصیه می شود صورت را خیلی سبک یا ملایم لمس کنید و به شدت مالش یا ماساژ ندهید. مثل همیشه ، تزریق پزشک دارای مجوز هیئت مدیره توصیه می شود.

پاسخ دکتر مایکل گلد: ” این نگرانی‌ها باید در مشورت با پزشک و قبل از ترک کلینیک رفع شده باشد. ما همیشه توصیه می کنیم برای این تزریقات با یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک دارای مجوز مشورت کنید. اگر بوتاکس تزریق کرده اید، توصیه می شود ۴ تا ۶ ساعت برای شستن صورت صبر کنید. برای فیلر کافیست هیچ چیز خشن روی با صورت برخورد نداشته باشد.

شستن صورت پس از تزریق لب

تزریق ژل لب برای رفع نواقص لب مانند برخی پارگی‌ها، نامتقارن بودن لب‌ها، فرورفتگی و … انجام می‌شود اما امروزه تزریق ژل لب بیشتر برای زیبایی در بین جوانان جایگاه ویژه‌ایی پیدا کرده است.

شستن صورت بعد از تزریق ژل لب یکی از مهمترین موارد مراقبتی برای گرفتن بهترین نتیجه است.

دمای کم و شستشو با آب سرد برای شستن صورت بعد از تزریق ژل در ساعات اولیه و یا بلافاصله بعد از تزریق باعث جمع شدن ، گلوله شدن  و از دست دادن فرم لب‌ها می‌شود .

همچنین استفاده از آب گرم برای شستشو صورت بعد از تزریق ژل لب باعث تغییر در در ساختار ژل ،حرکت ژل در لب و یا حتی پارگی لب می‌شود.

توجه داشته باشید برای شستن صورت بعد از تزریق ژل لب از شوینده‌های قوی استفاده نکنید و از  فشار به لب‌ها پرهیز کنید.

شستن صورت پس از تزریق لب

شستن صورت پس از تزریق ژل بینی

تزریق ژل به بینی هم مانند تزریق به سایر نقاط صورت نیازمند رعایت نکاتی پس از تزریق برای نتیجه بهتر و کاهش عوارض است.

  • تا یک هفته بعد از تزریق بهتر است از حمام کردن، سونا و بخور پرهیز کنید .
  • برای شستشو در هفته‌های اول از شوینده‌های قوی استفاده نکنید .
  • در هفته‌های اول از آب گرم یا بسیار سرد برای شستشوی صورت استفاده نکرده و هنگام شستشو به بینی خود فشار وارد نکنید.

شستن صورت پس از تزریق زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم برای برطرف کردن سیاهی و گودی زیر چشم استفاده می‌شود. پوست زیر چشم بسیار حساس است برای همین تا ۸ ساعت بعد از تزریق از تماس دست ، استفاده از لوازم آرایشی و شستن صورت خودداری کنید.

بعد از گذشت چند ساعت ( ۲۴ ساعت بهترین زمان است) از صابون مناسب برای شستشوی صورت استفاده کنید و با آب ولرم صورت خود را بدون فشار به چشم‌ها بشویید. بهتر است درباره برند صابون یا شوینده صورت با پزشک خود مشورت کنید.

شستن صورت پس از تزریق خط خنده و اخم

بعد از تزریق ژل خط اخم یا خط خنده بهتر است شستشوی صورت را تا ۲۴ ساعت به تعویق بیندازید. سپس به مدت یک هفته با شوینده مناسب و آب با دمای متعادل بدون فشار آوردن به صورت شستشو را انجام دهید. حمام‌های بسیار طولانی با دمای بالا باعث می‌شود بخار آب و گرما به ژل و فیلر آسیب برساند پس در هفته اول تا حد ممکن از حمام رفتن پرهیز کنید و اگر نیاز به حمام داشتید با آب ولرم و در زمان کوتاه دوش بگیرید.

شستن صورت بعد از تزریق چربی

تزریق چربی ممکن است عوارض بیشتری نسبت به تزریق ژل داشته باشد. تورم، درد، کبودی از این عوارض هستند. ۲۴ ساعت بعد از تزریق چربی به صورت خود دست نزنید و فقط از کمپرس یخ استفاده کنید. ممکن است ترشحاتی را مشاهده کنید. بعد از ۲۴ ساعت می‌توانید ترشحات را تمیز کرده و با ملایمت صورت خود را بشویید. بهتر است برای انتخاب شوینده مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

مراقبت‌های مهم بعد از تزریق ژل چیست؟

علاوه بر شستشوی درست صورت و حمام کردن اصولی مراقبت‌های دیگری نیز بعد از تزریق ژل وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. در ادامه مقاله این مراقبت‌ها را به طور خلاصه مرور می‌کنیم.

پرهیز از ورزش

ورزش کردن و فعالیت‌های شدید بدنی با بالا بردن ضربان قلب باعث تشدید کبودی و تورم در صورت می‌شود . همچنین ورزش کردن بعد از تزریق ژل باعث تحریک ژل و فیلر تزریق شده در صورت می‌شود. بنابراین بهتر است در ۲۴ ساعت بعد از تزریق از ورزش کردن پرهیز کنید. در دو هفته اول نیز از فعالیت و ورزش شدید خودداری کنید.

نحوه خواب درست

روش خوابیدن درست  از موارد مهم بعد از تزریق ژل برای گرفتن بهترین نتیجه است . برای جلوگیری از هرگونه فشار ناخوداگاه در زمان خواب بر روی صورت و محل تزریق ، طاق باز (به پشت) بخوابید. بهتر است در اطراف خود بالشت نرم قرار دهید تا امکان چرخش به پهلو یا شکم هنگام خواب کمتر شود.

عدم استعمال دخانیات و مواد الکلی

مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی پس از تزریق ژل می‌تواند باعث تشدید عوارض بعد از تزریق شود. بهتر است ۳ تا ۵ روز بعد از تزریق فیلر از مصرف دخانیات و مواد الکلی خودداری کنید.

استفاده از کمپرس سرد و گرم

بلافاصله بعد از تزریق احساس قرمزی و تورم در محل تزریق طبیعی است . برای کاهش درد ، تورم و کبودی فقط ۳ ساعت بعد از تزریق هر ۱۰ دقیقه از کمپرس یخ می‌توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید هنگام استفاده از کمپرس یخ محل تزریق خیس نشود.

ماساژ درست

ممکن است پزشک برای جلوگیری از خون مردگی و گلوله شدن ژل توصیه به ماساژ ناحیه تزریق پس از زمانی خاص را کند. ماساژها را به خوبی از پزشک یاد گرفته و درست و به موقع انجام دهید تا نتیجه خوب حاصل شود. البته ممکن است ناحیه تزریق نیازی به تزریق نداشته باشد. همه چیز بستگی به توصیه پزشک شما دارد.

آرایش

سعی کنید برای دو هفته از هیچگونه موارد آرایشی در ناحیه تزریق استفاده نکنید. حتی سعی کنید زیاد از خانه بیرون نروید تا در معرض آفتاب قرار نگیرید و اینگونه مجبور به استفاده از  ضد آفتاب نیز نخواهید بود. درباره برند مواد آرایشی بهداشتی صورت خود نیز با پزشک مشورت کنید تا در صورت نیاز آنها را عوض کنید.

تغذیه مناسب

تغدیه مناسب همیشه باعث می‌شود دوران نقاهت بعد از هر عملی کوتاهتر شود. پس برای اینکه تورم، کبودی و قرمزی‌های احتمالی سریعتر از بین بروند سعی کنید تغذیه سالم از انواع مواد غذایی داشته باشید تا زودتر بهبود پیدا کنید. مصرف آب کافی در روز را هم فراموش نکنید.

پوشیدن لباس مناسب

پوشیدن لباس مناسب هم می‌تواند بسیار مهم باشد. لباس‌هایی که دکمه یا زیپ نداشته و بسته هستند هنگام پوشیدن ممکن است فشار زیادی به صورت وارد کنند پس بهتر است در دو هفته اول بعد از تزریق از لباس‌هایی که دکمه یا زیپ دارند یا یقه بسیار آزادی دارند استفاده کنید.

دقت در مصرف دارو‌‌ها و مشورت با پزشک

ممکن است پزشک جهت دردهای احتمالی یا کاهش تورم بعد از تزریق داروهایی را تجویز کند. داروهای مصرفی پزشک را به دقت و به موقع مصرف کنید تا به سرعت بهبود یافته و دوران نقاهت را به راحتی پشت سر بگذارید.

صبوری و دوری از استرس

در نهایت برای مشاهده نتایج صبور باشید. تورم و کبودی کاملا طبیعی است.  استرس را از خود دور کنید زیرا استرس باعث می‌شود عملکرد طبیعی بدن مختل شده و عوارض در مدت زمان بیشتری محو شوند. تنها کاری که باید انجام دهید مراقبت اصولی و انجام دقیق توصیه‌های پزشک است.

شستن صورت بعد از تزریق فیلر و بوتاکس

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای تزریق ژل است؟

کلینیک صدف با مجوز وزارت بهداشت، محیطی بزرگ و تجهیزاتی پیشرفته انتخابی مناسب برای زیبایی دوباره است. پزشکان متخصص این مجموعه  همگی با سال‌ها تجربه در کار خود مهارت بالایی دارند و شما با خیال راحت از نتیجه می‌توانید بدون هیچ درد و ناراحتی و با استفاده از بهترین برندهای ژل به نتیجه دلخواه خود برسید. خدمات تزریق چربی در کلینیک صدف انجام می‌شود.

Leave a Comment