شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تزریق ژل خط اخم

همه چیز درباره هزینه، عوارض و مراحل تزریق ژل خط اخم

زمانی که دغدغه از بین بردن خطوط و چین و چروک‌ها به واسطه افزایش سن و مسائل دیگری به وجود می‌آید، راهکارهای مختلفی را به شما پیشنهاد می‎‌دهند. از مصرف کرم‌ها و داروهای مختلف گرفته تا انجام عمل‌ها و تزریق‌های متنوع.

اما در این بین یکی از روش‎‌های مناسب برای ترمیم خط اخم، تزریق ژل در این ناحیه است. اما اگر قصد تزریق ژل در ناحیه خط اخم را داشته باشید، احتمالا سوالات زیادی در ذهن دارید. مثل اینکه تزریق ژل با بوتاکس چه تفاوتی دارد؟ نحوه تزریق ژل خط اخم چگونه است؟ هزینه انجام این کار چه قدر است؟

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به صورت کامل درباره تزریق ژل خط اخم و مراقبت‌های بعد از آن صحبت کنیم.

تفاوت تزریق ژل و بوتاکس در خط اخم چیست؟

تفاوت تزریق ژل و بوتاکس

به طور کلی هم ژل یا فیلر و هم بوتاکس برای رفع چین و چروک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر دو آن‌ها هم از طریق تزریق به پوست وارد می‌شوند. اما ژل و بوتاکس تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند که در ادامه این مقاله آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

تزریق بوتاکس

بوتاکس ماده‌ای برای شل کردن عضلات است که از باکتری ساخته می‌شود. این ماده حدود دو دهه است که در بازار وجود دارد و برای درمان اختلالات عصبی که باعث ضعف عضلات می‌شوند هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده برای درمان میگرن و شرایط مشابه دیگر هم به کار می‌‌رود.

بوتاکس برای چین و چروک‌هایی مثل چروک‌های ناحیه پیشانی، چروک بین ابرو‌ها و چروک‌های اطراف چشم کاربرد دارد. این چروک‌ها معمولا با افزایش سن بیشتر می‌شوند. تزریق بوتاکس در این نواحی، ماهیچه صورت را شل کرده و باعث از بین رفتن این چروک‌ها می‌شود. این ماده در درمان چروک‌هایی که بر اثر شل شدن پوست ایجاد می‌شوند و اصطلاحا چروک‌های استاتیک نامیده می‌شوند، کاربردی ندارند.

تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می‌کشد و نتایج اولیه آن بعد از دو هفته قابل مشاهده خواهد بود.

تزریق ژل

تزریق ژل بیشتر در مناطقی از پوست که ضعیف شدند انجام می‌شود تا باعث بهبود آن ناحیه شود. ژل‌ها خاصیت پرکننده دارند و به آن‌ها فیلر (Filler) هم گفته می‌شود. تزریق ژل در نواحی مثل خط خنده، تزریق ژل گونه یا لب کاربرد بیشتری دارد. این مواد پرکننده گاهی اوقات برای بهبود ظاهر زخم هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین لازم به ذکر است که پرکننده‌های پوستی برای تزریق در سایر نواحی بدن، مثل سینه‌ها تأیید نشده‌اند.

بنابراین تفاوت این دو اندک است و اینکه کدام ماده برای تزریق در پوست شما مناسب‌تر است، با مشورت پزشک متخصص مشخص می‌شود.

نحوه تزریق ژل خط اخم چگونه است؟

ابتدا با توجه به میزان فرو رفتگی خط اخم، پزشک میزان ژل مورد نیاز شما را مشخص می‌کند. میزان ژل معمولا در حدود یک سی‌سی است. سپس منطقه‌ای که قرار است تزریق در آن انجام شود، بی‌حس می‌شود. تزریق ژل در ناحیه مورد نظر توسط سوزن‌های مخصوصی انجام خواهد شد. مدت زمان تزریق ژل هم مثل بوتاکس تنها چند دقیقه است. با توجه به اینکه ناحیه تزریق بی حس می‌شود، درد چندانی را حس نخواهید کرد.

توجه کنید که نحوه تزریق ژل در ناحیه خط اخم بسیار مهم است. چراکه در این ناحیه رگ‌هایی وجود دارد که به چشم ختم می‌شوند. بنابراین برای انجام این تزریق حتما باید کلینیک و پزشک متخصص مناسبی را انتخاب کنید که تزریق را با رعایت تمام اصول بهداشتی و حرفه‌ای انجام می‌دهند. اشتباهات در انجام این تزریق صدمات جبران ناپذیری خواهد داشت. هرچند اگر در انتخاب پزشک خود دقت کافی داشته باشید، خطر خاصی شما را تهدید نمی‌کند و این موارد نادر هستند.

مزایای تزریق ژل برای خط اخم

مزایای تزریق ژل خط اخم

تزریق ژل در نواحی مختلف پوستی از جمله خط اخم، می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

نتایج قابل مشاهده سریع

پس از تزریق ژل، نتایج اولیه روی پوست شما در زمان نسبتا کوتاهی قابل مشاهده خواهد بود. این درحالی است که درمان‌های تهاجمی به زمان زیادی برای ایجاد نتایج روی پوست شما نیاز دارند. همچنین در روش تزریق ژل هیچ بخیه، زخم یا مواردی مثل آن روی صورت شما وجود ندارد.

عدم نیاز به دوران نقاهت

تزریق ژل ممکن است تنها در ده دقیقه، درست در زمان استراحت ظهری که در سر کار دارید اتفاق بیافتد و بعد از تزریق هم سریع به محل کار برگردید و کارتان را بدون مشکل ادامه دهید! (البته به آنکه بار چندمی است که تزریق ژل را انجام می‌دهید هم بستگی دارد)

عوارض محدود

عوارض تزریق ژل بسیار محدود است. این تزریق اگر با رعایت اصول بهداشتی و توسط پزشک ماهر انجام شود، هیچ خطری برای شما نخواهد داشت. در ادامه عوارض محدود و موقتی تزریق ژل را هم بررسی می‌کنیم.

ماندگاری نسبتا طولانی

اگر بار اولی باشد که به دنبال ترمیم پوست خود هستید، احتمالا به دنبال روشی می‌گردید که در صورت عدم رضایت راه جبران و بازگشت به حالت اول وجود داشته باشد. ژل هم قابلیت عدم تمدید و بازگشت به حالت اولیه را دارد و هم در عین حال ماندگاری ۶ تا ۱۸ ماهه. بنابراین یک گزینه تقریبا ماندگار با قابلیت ایجاد تغییر در آینده است.

مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم چیست؟

همانطور که در سایت themanseclinic عنوان شده، بعد از تزریق ژل در ناحیه خط اخم، لازم است نکات زیر را در نظر بگیرید تا هم نتایج بهتری حاصل شود و هم عوارض جانبی تزریق ژل سریع‌تر شود:

  • پس از تزریق ژل خود را در معرض گرمای شدید (سونا، آفتاب گرفتن و…) قرار ندهید.
  • در چند شب اول پس از تزریق، از فشار آوردن به ناحیه تزریق خودداری کنید.
  • از انجام فعالیت‎های سنگین در ۲۴ ساعت اول خودداری کنید.
  • از مصرف الکل پس از تزریق خودداری کنید.
  • تا ۲۴ ساعت بهتر است در منطقه تزریق آرایش نکنید و هیچ گونه لوازم بهداشتی را به کار نگیرید.
  • دستورالعمل‌های بیشتر در صورت لزوم، حتما از سمت پزشک متخصص پس از تزریق به شما گفته خواهد شد.

آیا تزریق ژل به خط اخم عوارض دارد؟

● مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم

همانطور که بارها در طول این مقاله اشاره شد، تزریق ژل در صورتی که توسط پزشک متخصص و به صورت بهداشتی انجام شود، عوارض جدی به همراه نخواهد داشت. عوارض تزریق ژل به صورت معمول موارد زیر هستند که نهایتا تا دو هفته به صورت کامل از بین می‌روند:

  • واکنش‌های آلرژیک
  • کبودی
  • تورم
  • خارش
  • بی‌حسی
  • قرمزی
  • احساس درد اندک

ماندگاری ژل خط اخم چقدر است؟

همانطور که در سایت معتبر healthline عنوان شده، ماندگاری ژل خط اخم، بین ۶ تا ۱۸ ماه متغیر است. میزان ماندگاری ژل به عوامل مختلفی از جمله کیفیت و نوع ژل، شرایط پوست شما و میزان مراقبت مناسب از پوست بستگی دارد. ژل پس از آنکه جذب پوست می‌شود، مجددا قابل تمدید خواهد بود. اگر هم به هر دلیلی از نتایج به دست آمده بعد از تزریق ژل رضایت لازم را نداشتید، با تمدید نکردن ژل اثر آن پس از مدتی، تقریبا از بین می‌رود.

هزینه تزریق ژل و فیلر خط اخم چقدر است؟

هزینه تزریق ژل و فیلر خط اخم بستگی به برند ژل، میزان ژل مورد نیاز و کلینیک و پزشکی که انتخاب می‌کنید دارد. این هزینه بین یک تا سه میلیون تومان و کمی بیشتر از آن متغیر خواهد بود.  

قیمت بهترین مارک ژل برای خط اخم

بیشتر بودن قیمت ژل لزوما به معنای بهتر بودن کیفیت آن نیست. شاید شما بنا به شرایط خود تصمیم بگیرید ژلی را انتخاب کنید که ماندگاری کمتری دارد. درباره محدوده قیمت تزریق ژل صحبت کردیم. اما گرانترین ژل موجود در بازار نزدیک به ۳ میلیون و پانصد هزار تومان به ازای هر سی‌سی قیمت دارد.

چرا کلینیک صدف انتخابی مناسب برای تزریق ژل خط اخم است؟

کلینیک صدف با ده سال سابقه، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین کلینیک‌های شهر تهران است. این کلینیک تا به حال به بیش از ۴۰ هزار نفر خدمت رسانی کرده و رضایت بیش از ۹۸% از مراجعان خود را کسب کرده است. تیم پزشکی این کلینیک را اساتید دانشگاه‌های ایران و امارات تشکیل می‌دهند. نکته دیگر قابل توجه این است که کلینیک صدف پاسخگویی ۲۴ ساعت و مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی (هم قبل از عمل و بعد از عمل) دارد و مراجعه‌کنندگان تا یک سال پس از انجام عمل پشتیبانی رایگان خواهند داشت.

همچنین اگر فردی از عمل خود ناراضی باشد، حمایت و گارانتی مجموعه صدف تا زمان جلب رضایت او ادامه خواهد داشت.

 

۶ comments

نسترن علی یاری ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵

سلام. ناحیه تزریق ژل خط اخم من کمی ورم داره. نیاز هست به پزشک مجدد مراجعه کنم؟

Reply
کلینیک صدف ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱

سلام. وقت شما بخیر. اگر هنوز دو هفته از زمان تزریق نگذشته است، جای نگرانی وجود ندارد. عوارض تزریق ژل ممکن است تا دو هفته بعد از تزریق ادامه داشته باشد. اگر بیشتر از این زمان شده، حتما با پزشک مشورت کنید.

Reply
زهرا جانبخشی ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱

سلام، می‌خواستم بپرسم شستن صورت بعد از تزریق ژل چطوری باید انجام بشه؟

Reply
کلینیک صدف ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱

سلام. وقت شما بخیر. شستن صورت در روزهای بعد از تزریق با آب ولرم باید انجام شود. آب نباید خیلی سرد یا خیلی گرم باشد. همچنین به ناحیه تزریق نباید فشار زیادی وارد کنید و باید از شوینده مناسبی استفاده کنید که خیلی قوی نباشد. حتما دراین مورد با پزشک متخصص برای اطلاعات بیشتر مشورت کنید.

Reply
شقایق ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴

سلام، بعد از تزریق ژل برای ورزش کردن محدودیت وجود داره؟

Reply
کلینیک صدف ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴

سلام. حداقل بیست و چهار ساعت نباید فعالیت سنگین ورزشی داشته باشید. بعد از تزریق با پزشک درباره شرایط خود صحبت کنید اما معمولا بعد از ۲۴ تا ۴۸، مشکل خاصی برای ورزش سنگین وجود ندارد.

Reply

Leave a Comment