شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تزریق ژل لب

هرآنچه که درمورد تزریق ژل لب باید بدانید

لب‌ها یکی از نمایان‌ترین اجزای صورت هستند که تاثیر زیادی روی زیبایی چهره فرد می‌گذارند. در این میان ممکن است برخی از افراد فکر کنند که لب‌های نازکی دارند یا تمایل دارند لب‌هایشان فرم متفاوتی داشته باشد.

این روزها با پیشرفت علم پزشکی و بیشتر شدن تجربه بسیاری از پزشکان متخصص زیبایی به ویژه در ایران، انجام عمل‌ها و اقدامات زیبایی، به راحتی رنگ کردن موهای سر است!

اما اگر قصد تزریق ژل لب را داشته باشید، احتمالا سوالاتی برایتان پیش آمده است. سوالاتی مثل اینکه:

  • هزینه انجام تزریق ژل لب چه قدر است؟
  • آیا تزریق ژل لب عوارض دارد؟
  • بهترین ژل برای تزریق لب کدام است؟
  • کجا تزریق ژل لب را با اطمینان انجام دهم؟

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا هرآنچه که درمورد تزریق ژل لب باید بدانید را به صورت کامل بررسی کنیم.

تزریق ژل به لب در چه مواردی انجام میشود؟

دلایل تزریق ژل لب

تزریق ژل لب برای موارد مختلفی انجام می‌شود. اما مهم‌ترین دلایل آن معمولا موارد زیر هستند:

رفع عیوب و نواقص ظاهری لب

گاهی اوقات لب‌های فرد از حجم مناسبی برخوردارند، اما ممکن است از لحاظ ظاهری به تغییراتی نیاز داشته باشد تا جذاب‌تر به نظر برسد. با ترزیق ژل به لب امکان بهتر کردن زاویه‌ها و رفع عیوب ظاهری آن وجود دارد.

حجم دهی به لب های باریک و کوچک

برخی از افراد ممکن است لب‌های باریک یا کوچکی داشته باشند. مهمترین دلیل ترزیق ژل به لب هم افزایش حجم آن است.

بهترین ژل برای تزریق به لب کدام است؟

بهترین ژل تزریق به لب

بهترین ژل برای تزریق به لب را از زوایای مختلفی می‌توان بررسی کرد. چراکه هر ژلی مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ادامه درباره این موضوع بیشتر صحبت می‌کنیم:

بهترین ژل برای افرادی که اولین بار قصد تزریق دارند

همانطور که در سایت webmd اشاره شده، ژل‌هایی که ماده اصلی تشکیل دهنده آن‌ها هیالورونیک اسید هستند، بهترین گزینه برای کسانی است که برای اولین بار قصد انجام تزریق ژل لب را دارند. این ژل‌ها در صورتی که از نتیجه تزریق خود راضی نباشید، پس از مدتی جذب بدن شده و اثرشان از بین می‌رود. علاوه بر آن بیشتر متخصصان پوست، ژل‌هایی را تایید می‌کنند که از هیالورونیک اسید استفاده می‌کنند. چراکه این ماده به صورت طبیعی در بدن ما وجود دارد و خطرات مواد مصنوعی را به همراه نخواهد داشت.

بهترین ژل برای افرادی که به دفعات تزریق ژل لب داشته اند

اگر قبلا تزریق ژل لب را انجام دادید و در حال حاضر قصد تمدید آن را دارید، باید حتما از پزشک متخصص خود مشورت بگیرید. ژل‌هایی که مورد تایید وزرات بهداشت هستند و ماده اصلی تشکیل دهنده‌شان هیالورونیک اسید است، گزینه مناسبی می‌توانند باشند. اما در میان ژل‌های موجود، با توجه به وضعیت شما باید تصمیم گرفت که از کدام ژل استفاده کنید و برای همه افراد نمی‌تواند یک توصیه واحد داشت.

بهترین ژل از نظر قیمت

قیمت ژل‌های برندهای مختلف متفاوت است اما فاصله چمشگیر نیست. در نهایت واقعیت این است که ارزانی ژل لب بی‌دلیل نیست! اگر ژل لبی را در بازار پیدا کردید که بیش از اندازه ارزان بود، به خطرات و عواقبی که ممکن است به همراه داشته باشد هم دقت کنید. تزریق ژل لب حدود قیمت مشخصی دارد و بهتر است از ژل برندی را انتخاب کنید که نتیجه دلخواه شما را به همراه داشته باشد. چراکه انتخاب ژل ارزان‌تر ممکن است به قیمت یک نتیجه نامطلوب برایتان تمام شود.

بهترین ژل از نظر ماندگاری

ژوودرم نام خانواده‌ای از ژل‌های مختلف است که در میان این ژل‌ها، ژوودرم والور تا ۱۸ ماه ماندگاری خواهد داشت. این ژل می‌تواند در عمق بیشتری هم تزریق شود و خط لبخند را صاف کند. همچنین ژل‌ها وولبلا هم تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای ماندگاری بیشتر باشد. اگر هم به تزریق ژل نگاهی موقتی دارید، ژل رستیلن ماندگاری نسبتا کمتر و نتایج طبیعی به همراه دارد و بعد از ۶ ماه، اثرش رفته رفته کم‌تر خواهد شد.

بهترین ژل از نظر سازگاری با بدن و نداشتن عوارض

انتخاب ژل مناسب برای تزریق به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به هدف شما از تزریق، سن، میزان چین و چروک، تجربه قبلی تزریق اشاره کرد. بنابراین نمی‌توان یک ژل واحد را برای همه افراد مناسب دانست. به طور کلی ژل‌هایی که مورد تایید وزارت بهداشت و پزشکان متخصص هستند، در صورتی که در مرکزی معتبر و به صورت بهداشتی تزریق شوند، عوارض جدی برای شما به همراه نخواهند داشت و بعد از مدت زمان مشخصی، رفته رفته اثرشان کمتر شده و جذب بدن می‌شوند.

میانگین هزینه تزریق ژل به لب چقدر است؟

هزینه تزریق لب به ازای هر سی سی ژل محاسبه می‌شود. با توجه به اینکه مقدار ژل مورد نیاز شما چه قدر است و در نهایت کدام برند ژل را برای تزریق انتخاب کنید، هزینه تمام شده برایتان متغیر خواهد بود. اما به طور کلی هزینه هر سی سی ژل بین دو و نیم تا چهار میلیون تومان است.

میانگین ماندگاری ژل لب چقدر است؟

همانطور که در سایت drkimplasticsurgery اشاره شده، بیشتر ژل‌های مجاز و باکیفیتی که در بازار وجود دارند، به صورت میانگین بین ۱۲ تا ۱۸ ماه ماندگاری خواهند داشت. این در حالی است که ژل‌هایی با ترکیب پلی آکریل آمید ماندگاری زیادی دارند و ممکن است استفاده از آن‌ها وسوسه انگیز باشد. اما چنین ژل‌هایی با وجود خطرات بسیار مثل عفونت، مورد تایید بیشتر پزشکان متخصص نیستند.

آیا نحوه تزریق ژل در ماندگاری آن تاثیر دارد؟

نحوه تزریق ژل در به دست آمدن نتایج طبیعی و مناسب تاثیر بسیار زیادی دارد. اما ماندگاری تزریق ژل بیش از هر چیزی به کیفیت و ماندگاری خود آن بستگی دارد. علاوه بر آن، نحوه مراقبت شما از پوست خود تاثیر زیادی در ماندگاری ژل دارد. برای آنکه ژل مدت زمان بیشتری در لب‌ها بماند و به طور کلی پوست بهتری داشته باشید، حتما باید از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید و پوست خود را مرطوب نگه دارید. داشتن سبک زندگی سالم و حفظ آرامش هم در وضعیت پوست ما تاثیر زیادی دارد و طبیعتا به ماندگاری ژل هم کمک می‌کند.

معرفی بهترین برند ژل لب

برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که از ماندگاری بسیار خوبی برخودارند و نتایج مطلوبی هم دارند. در ادامه برخی از این برندها را معرفی می‌کنیم:

Restylane Classic

رستیلن کلاسیک یکی از محصولات محبوب بازار است که حجم لب‌ها را به خوبی افزایش می‌دهد. این ژل غلظت بسیار بالایی از اسید هیالورونیک را در خود جای داده.

Restylane Lips

رستلین لیپس نسخه جدیدتر همان رستیلن کلاسیک است. تفاوت این محصول ماندگاری بیشتر آن است. رستیلن لیپس تا ۹ ماه ماندگاری دارد که نسبت به نسخه قبلی سه ماه بیشتر است. این ماده هم غلظت زیادی از اسید هیالورونیک دارد و به همین علت هم قیمت بیشتری دارد و برای تزریق خط اخم و خط خنده بسیار مناسب است.

SCULPTRA

اسکاپلترا هم از آن دسته ژل‌هایی است که ماندگاری زیادی دارد. این ژل می‌تواند تا ۱۸ ماه یا حتی بیشتر از آن باقی بماند. اما در ترکیبات این نوع ژل از پلی ال لاکتیک استفاده شده که منشا طبیعی ندارد.

Juvéderm Vollure

همانطور که اشاره شد، ژوودرم والور ماندگاری بسیار خوبی دارد و از انعطاف پذیری مطلوبی هم برخوردار است. همچنین امکان تزریق این ژل در عمق بیشتر هم وجود دارد که باعث رفع چروک‌های عمیق‌تر می‌شود.

PERLANE

پرلین هم یکی از ژل‌های خوب موجود در بازار است که غلظت خوبی از اسید هیالورونیک دارد. نتایج این ژل هم طبیعی و ظریف است.

چند سی سی ژل برای لب مناسب است؟

مقدار تزریق ژل به لب

اینکه چند سی سی ژل برای تزریق لب کافی خواهد بود بستگی به هدف شما از انجام این کار و وضعیت لب‌هایتان دارد. اما به صورت کلی می‌توان گفت که برای بزرگتر کردن لب‌ها معمولا یک سی سی ژل نیاز خواهید داشت. در برخی از موارد با تشخیص پزشک ممکن است به دو سی سی ژل هم نیاز داشته باشید.

بررسی عوارض تزریق ژل به لب

عوارض تزریق ژل به لب به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. دسته‌ای از این عوارض کاملا طبیعی هستند و بعد از چند روز باید به صورت کامل از بین بروند. در غیر این صورت لازم است حتما با پزشک متخصص خود تماس بگیرید. اما دسته‌ دیگری از این عوارض، در صورت تزریق غیربهداشتی و غیر اصولی به وجود می‌آیند. به همین جهت هم انتخاب پزشک متخصص و مرکز درمانی مناسب برای تزریق ژل اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه این عوارض را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم:

عوارض رایج بعد از تزریق

عوارض رایج بعد از تزریق شامل موارد زیر است:

  • خونریزی خفیف در ناحیه تزریق
  • تورم و کبودی
  • قرمزی و حساسیت در محل تزریق
  • فعال شدن مجدد زخم‌ها و هرپس در ناحیه لب یا اطراف آن

عوارض خطرناک

عوارض جدی‌تر تزریق ژل غیراصولی هم می‌تواند موارد زیر باشد:

  • کبودی و تورم طولانی مدت (که بیشتر از ده روز طول می‌کشد)
  • عدم تقارن لب ها
  • برآمدگی و بی نظمی شکل لب‌ها
  • عفونت
  • تزریق اشتباه در رگ خونی (که باعث از بین روفتن بافت می‌شود)
  • ایجاد زخم یا سفت شدن لب‌ها
  • واکنش‌های شدید آلرژیک (که باعث قرمزی، تورم یا خارش در اطراف لب‌ها می‌شود)

آیا تزریق ژل لب درد دارد؟

به طور کلی احساس درد در هر فردی متفاوت با دیگری است و علاوه بر آن باید بدانید که لب‌ها بسیار حساس هستند و بدون بی‌حس کننده، در هنگام تزریق احساس فشار زیادی در لب‌ها به وجود می‌آید. اما تزریق ژل لب با بی‌حس کننده انجام می‌شود و پانزده دقیقه قبل از عمل، کرم بی‌حس کننده در منطقه تزریق استفاده می‌شود. علاوه بر آن بعد از تزریق هم می‌توانید از یخ استفاده کنید تا احساس درد کمتری داشته باشید. تزریق ژل لب بدون درد نیست، اما روزانه افراد زیادی این تزریق را انجام می‌دهند و مشکل خاصی ندارند. بنابراین جای نگرانی برای درد وجود ندارد.

 

چرا کلینیک صدف انتخابی مناسب برای تزریق ژل به لب است؟

کلینیک‌های زیبایی زیادی در تهران وجود دارند که ترزیق ژل به لب را با مجوزهای وزرات بهداشت انجام می‌دهند. اما کلینیک صدف، با بیش از ده سال سابقه، یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. کادر کلینیک صدف را اعضای هیئت عملی دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور تشکیل می‌دهند و از ترجبه و تخصص بسیار زیادی برخوردارند.

کلینیک صدف پاسخگویی ۲۴ ساعت و مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی (هم قبل از عمل و بعد از عمل) دارد و مراجعه‌کنندگان تا یک سال پس از انجام عمل پشتیبانی رایگان خواهند داشت.

همچنین اگر از نتیجه تزریق خود راضی نباشید، تا رفع مشکل کلینیک شما را به صورت کامل همراهی خواهد کرد. این کلینیک از به‌روزترین و بهترین متدها و امکانات روز دنیا برای تزریق استفاده می‌کند.

۴ comments

مرضیه دانشور ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰

سلام. ببخشید می‌خواستم بپرسم بعد تزریق ژل لب‌ها هم خشک می‌شن؟ چون شنیدم خیلی اتفاق می‌افته.

Reply
کلینیک صدف ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۱

سلام. این عارضه خیلی معمول نیست و کم اتفاق می‌افتد. با استفاده از پمادهای مخصوص و مشورت پزشک متخصص این مشکل حل می‌شود و جدی نیست.

Reply
شمسی ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰

سلام، تا چه قدر بعد تزریق ژل به لب نمی‌شه غذا خورد؟!

Reply
کلینیک صدف ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۱

سلام. توصیه می‌شود تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق، غذاهای نرم مصرف شود و پس از آن مشکل معمولا خاصی وجود ندارد

Reply

Leave a Comment