شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری تزریق ژل در نواحی مختلف صورت چقدر است؟

با گذشت زمان تغییرات محسوسی روی چهره فرد ایجاد می‌شود. خشکی پوست، بروز چین و چروک و افتادگی پوست از جمله این تغییرات است که افراد بزرگسال را درگیر خود می‌کند. راه‌های درمانی خانگی و کلینیکال زیادی برای مقابله با این مشکل به وجود آمده است. اما بهترین و موثرترین روش درمانی برای جوانسازی پوست را تزریق ژل می‌دانند.

تزریق ژل با درمان موقت چین و چروک‌ها و جوانسازی پوست طراوت و شادابی را به چهره شما برمی‌گرداند. ماندگاری تزریق ژل یکی از مسائل مهمی است که افراد قبل از اقدام به تزریق، باید اطلاعات لازم را در مورد آن کسب کنند. اگر می‌خواهید بدانید که ماندگاری تزریق ژل چقدر است و چگونه می‌توان ماندگاری آن را بالا برد، با ما همراه باشید.

ماندگاری تزریق ژل چقدر است؟

تزریق ژل محبوب‌ترین روش برای درمان چروک‌ها و افتادگی پوست است که به مدت محدودی می‌تواند جوانی و شادابی را برای صورتتان به ارمغان بیاورد. تزریق ژل یک روش دائمی نیست و اگر می‌خواهید ماندگاری آن را افزایش دهید باید نکات لازم را رعایت کرده و حتی دوباره نسبت به انجام آن اقدام کنید.

از آنجایی که شرایط متفاوتی برای هر فرد وجود دارد، به‌طور دقیق نمی‌توان درمورد ماندگاری تزریق ژل برای تمام افراد صحبت کرد. با این وجود، ماندگاری تزریق ژل در اکثر موارد بین ۶ تا ۱۲ ماه تخمین زده می‌شود. این در حالی است که ژل‌هایی با ماندگاری بالاتر یعنی از دو تا پنج سال هم در بازار وجود دارند.

چه عواملی در ماندگاری ژل تاثیر دارند؟

نتیجه روش‌های درمانی تحت تاثیر عوامل مختلفی هستند و معمولا بیش از هرچیز به شرایط جسمی فرد بستگی دارند. تزریق ژل هم یک روش درمانی است که عوامل مختلفی میزان ماندگاری آن را تعیین می‌کنند.

عوامل موثر در ماندگاری تزریق ژل عبارتند از:

برند ژل تزریقی

در مقاله‌ای از healthline می‌خوانیم انواع برندهای ژل برای تزریق در نواحی مختلف صورت وجود دارد که ماندگاری آن‌ها با توجه به نوع ژل متفاوت است. ژل‌های ژوویدرم (Juvederm)، رستیلن (Restylane)، رادیس (Radiesse) و غیره از جمله ژل‌های قابل تزریق هستند که میزان ماندگاری آن‌ها در جدول زیر آورده شده است:

ژل میزان ماندگاری ژل
ژوویدرم ولوما (uvederm Voluma) حدود ۲۴ ماه. با کمک روش‌های ترمیمی می‌توان ۱۲ ماه ماندگاری آن را افزایش داد.
ژوویدرم اولترا و اولترا پلاس (Juvederm Ultra and Ultra Plus) حدود ۱۲ ماه. ماندگاری این ژل با استفاده از روش‌های ترمیمی ۶ تا ۹ ماه قابل افزایش است.
ژوویدرم ولار (Juvederm Vollure) تقریبا ۱۲ تا ۱۸ ماه
ژوویدرم ولبلا (Juvederm Volbella) تقریبا ۱۲ ماه
رستیلن دیفاین، ریفاین و لیفت (Restylane Defyne, Refyne, and Lyft) حدود ۱۲ ماه. با کمک ترمیم ماندگاری آن ۶ تا ۹ ماه افزایش می‌یابد.
رستیلن سیلک (Restylane Silk) تقریبا ۶ تا ۱۰ ماه
رستیلن L (Restylane-L) تقریبا پنج تا هفت ماه
رادیس (Radiesse) تقریبا ۱۲ ماه
اسکالپترا (Sculptra) بیشتر از ۲۴ ماه
بلافیل (Bellafill) بیشتر از ۵ سال

 

ناحیه تزریق ژل

از دیگر عوامل موثر در ماندگاری تزریق ژل ناحیه آن است. آنزیم‌های طبیعی بدن در نواحی مختلفی از صورت وجود دارند که باعث تجزیه و جذب ژل می‌شوند. از این رو ماندگاری تزریق ژل در هر قسمت از صورت اعم از اطراف چشم‌ها، گونه‌ها، لب، اطراف دهان و چانه متفاوت است.

 

در حالت کلی، ژل‌ها در نقاطی از صورت که حرکت کمتری دارند، بیشتر دوام می‌آورند. به بیان ساده‌تر، حرکت مداوم ناحیه تحت تزریق سرعت تجزیه ژل را افزایش می‌دهد.

متابولیسم بدن فرد

سرعت جذب و تجزیه ژل تا حد زیادی به متابولیسم بدن فرد بستگی دارد. در واقع متابولیسم بدن میزان ماندگاری تزریق ژل را تعیین می‌کند. از آنجایی که متابولیسم بدن تمام افراد با هم یکسان نیست، پس نباید انتظار داشته باشید که ماندگاری تزریق ژل در صورت شما مانند دیگران باشد.

میزان تزریق

طبیعی است که هرچقدر میزان ژل تزریقی بیشتر باشد، زمان بیشتری هم برای جذب شدن توسط بدن نیاز دارد. بنابراین میزان ژل استفاده شده از دیگر عوامل موثر در ماندگاری تزریق ژل است.

عوامل موثر ماندگاری تزریق ژل

چرا تاثیر ژل از بین میرود؟

ژل‌ها یا فیلرهای پوستی معمولا از ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید ساخته می‌شوند. این ماده به‌طور طبیعی داخل بدن وجود دارد و در اثر گذشت زمان توسط آنزیم‌هایی از بین می‌رود. از همین رو ژل‌های تزریقی مدت زمان زیادی دوام نیاورده و رفته رفته اثر آن‌ها از بین می‌رود.

چقدر طول میکشد تا تزریق ژل اثر کند؟

نتیجه تزریق ژل دقیقا پس از اتمام درمان قابل مشاهده است. البته عوارض جانبی خفیفی مانند قرمزی، کبودی، تورم و غیره ممکن است روی صورت تاثیر منفی بگذارند. اما این عوارض موقتی بوده و معمولا بعد از دو تا سه روز از بین می‌روند. نتیجه نهایی تزریق ژل بعد از برطرف شدن عوارض به‌وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

چگونه میتوان ماندگاری ژل را افزایش داد؟

ماندگاری تزریق ژل را می‌توان با انجام مراقبت‌های ویژه افزایش داد. بعد از اتمام درمان، مشاوران کلینیک تمام نکات مهم برای افزایش ماندگاری تزریق ژل و جلوگیری از عوارض تزریق ژل را به شما آموزش می‌دهند. از جمله این مراقبت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تغذیه مناسب

تغذیه سالم بدنی سالم را برای شما به ارمغان می‌آورد که علاوه بر سلامت، زیبایی آن را هم تضمین می‌کند. مواد ناسالمی مانند شکر کلاژن و الاستین را از بین می‌برد و چهره‌تان را چروکیده و بی‌رمق می‌کند. یک رژیم غذایی مناسب ماندگاری تزریق ژل را افزایش می‌دهد. در مقابل تغذیه ناسالم از جمله فست‌فود، کافئین، غذاهای فرآوری شده و غیره به تجزیه سریع‌تر ژل منجر می‌شود.

مصرف ویتامین

ویتامین‌های مختلف مخصوصا زینک عملکرد پوست را بهتر کرده و ماندگاری تزریق ژل را افزایش می‌دهد. مصرف غذاهای حاوی این ویتامین‌ها یا استفاده از قرص‌های زینک و مولتی‌ویتامین در این دوران توصیه می‌شود.

مراقبت از پوست

مرطوب نگه داشتن پوست و مراقبت از آن نتیجه درمان را طولانی‌تر می‌کند. از مهم‌ترین فاکتورها در حفظ سلامت پوست نوشیدن آب کافی در طول روز است. این کار باعث می‌شود ژل تزریق‌شده میزان مناسبی از آب را درون خود نگه دارد و در نتیجه دیرتر جذب بدن می‌شود. پس از انجام تزریق شاید لازم باشد که از محصولات مراقبت پوستی استفاده کنید. بدین منظور می‌توانید از پزشک خود هم مشورت بگیرید.

مراقبت از پوست

محافظت از پوست در برابر آفتاب

اشعه فرابنفش خورشید بیشترین آسیب را به پوست می‌رساند و پوست صورت را خشک کرده و می‌سوزاند. محافظت از پوست در برابر آفتاب بعد از درمان پوست به افزایش ماندگاری تزریق ژل کمک می‌کند. استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بالای ۴۵ جلوی برخورد مستقیم آفتاب را با پوست می‌گیرد. البته پوشیدن کلاه بزرگ لبه‌دار که تمام صورت را پوشش دهد، بهترین محافظ در برابر نور خورشید است.

چگونه میتوان ژل را تخلیه کرد یا از بین برد؟

در ژورنال lww میخوانیم همانطور که گفتیم درمان پوست با ژل‌های اسید هیالورونیک موقتی بوده و صورت پس از مدتی به حالت اولیه خود برمی‌گردد. اما اگر از تزریق ژل خود راضی نباشید یا تزریق ژل برایتان مشکلاتی را به وجود آورده باشد، می‌توانید با تزریق ماده‌ای به نام هیالورونیداز اثر نامطلوب ژل را از بین ببرید یا آن را به‌طور کامل تخلیه کنید.

البته ژل‌های دائمی را نمی‌توان با تزریق هیالورونیداز تخلیه کرد. در این صورت تنها با کمک جراحی می‌توانید اثر تزریق ژل را از بین ببرید. تزریق ژل‌های دائمی تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌شوند؛ چرا که در این مقاله آمده است: تخلیه نکردن ژل‌های دائمی باعث بروز عفونت، ایجاد قارچ و ضایعات پوستی می‌شود و از طرفی تخلیه کردن آن‌ها جای زخم و فرورفتگی روی صورت ایجاد کرده و صورت را نامتقارن می‌کنند.

چرا کلینیک صدف انتخابی مناسب برای تزریق ژل است؟

کلینیک صدف از بهترین و معتبرترین کلینیک‌های تخصصی پوست و مو در تهران است که با روش‌های اصولی و مطمئن زیبایی را به چهره شما برمی‌گرداند. مجوز رسمی از وزارت بهداشت، تیم پزشکی باتجربه و ماهر، فضای بزرگ و همچنین امکانات به‌روز از جمله مواردی است که این کلینیک را خاص می‌کند.

شما می‌توانید قبل و بعد از درمان به‌صورت ۲۴ ساعته و رایگان با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید. تیم مشاوره کلینیک صدف تا رسیدن به نتیجه دلخواه شما را همراهی می‌کند.

سخن آخر

در این مقاله با میزان ماندگاری تزریق ژل و عواملی که روی آن تاثیرگذار هستند، آشنا شدید. بعضی از افراد گمان می‌کنند که موقتی بودن نتیجه تزریق ژل یک نکته منفی محسوب می‌شود و بهتر است از ژل‌های دائمی استفاده کنند؛ این تفکر کاملا اشتباه است و تزریق ژل‌های دائمی به هیچ عنوان از سوی پزشکان توصیه نمی‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران ما در کلینیک صدف تماس بگیرید.

Leave a Comment