شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تزریق ژل خط خنده

تمام نکات مهم درباره تزریق ژل خنده

لبخند زدن و خندیدن یکی از زیباترین حالات چهره برای هر شخصی در هر سنی است. شاید باورش سخت باشد که این عمل زیبا در دراز مدت باعث ایجاد چین و چروک‌هایی روی صورت می‌شود. همانطور که می‌دانید چروک‌های صورت سن فرد را بیشتر نشان می‌دهند و تهدیدی برای زیبایی صورت محسوب می‌شوند. خط لبخند همان خطی است که در گوشه‌های دهان به وجود می‌آید و تا بینی ادامه دارد. خط لبخند تنها در اثر خندیدن به وجود نمی‌آید؛ عواملی مانند سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، حرکات دینامیک صورت و حتی وضعیت بدن هنگام خواب از دیگر عوامل به وجود آمدن چروک‌های دور دهان هستند. تزریق ژل خط خنده روشی خوب برای از بین بردن چروک عمیق اطراف لب و جوان‌سازی پوست است. اگر می‌خواهید مهم‌ترین نکات درمورد تزریق ژل خط خنده را بدانید، با ما همراه باشید.

منظور از تزریق ژل خط خنده چیست؟

خطوط و چین و چروک‌های دور لب در اثر از دست رفتن حجم به وجود می‌آید. اگر بتوان حجم از دست رفته را دوباره به صورت بازگرداند، چروک‌های دور لب هم از بین خواهند رفت. برای از بین بردن خطوط عمیق دور لب از تزریق ژل استفاده می‌کنند.

تزریق ژل خط خنده عمل سنگینی نیست و کل مراحل آن ممکن است ۱۵ تا ۶۰ دقیقه به طول بینجامد. البته قبل از جلسه تزریق باید به پزشک مراجعه کرده تا او سوابق پزشکی را بررسی کند. در این جلسه مشاوره از نتایج دلخواه خود صحبت می‌کنید و توصیه‌های لازم به شما داده می‌شود.

قبل از انجام تزریق، اطراف لب را استریل و بی‌حس می‌کنند تا هیچ‌گونه درد و ناراحتی در طول تزریق نداشته باشید. سپس پزشک با کمک سوزن‌های بسیار ظریف، ژل مناسب و انتخابی شما را به محل‌های موردنظر تزریق می‌کند. معمولا برای تزریق ژل خنده خنده از ژل هیالورونیک اسید استفاده می‌کنند. نتیجه تزریق را بلافاصله بعد از عمل می‌توانید مشاهده کنید.

آیا تزریق ژل خط خنده موثر است؟

روش‌های درمانی جراحی و غیرجراحی متفاوتی برای درمان خطوط و چروک‌های صورت یا هر نقطه از بدن وجود دارد. از بهترین گزینه‌های بدون جراحی برای از بین بردن خطوط دور لب، تزریق ژل خط خنده است. نتایج این روش معمولا چندین ماه روی صورت دیده می‌شود.

ژل‌های تزریقی مانند هیالورونیک اسید اغلب بعد از گذشت چندین ماه از تزریق جذب بدن می‌شوند. بنابراین لازم است دوباره به پزشک مراجعه کرده و نسبت به این عمل اقدام کنید. این تزریق‌ها با صرف کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به بی‌هوشی یا جراحی انجام می‌شوند.

بهترین ژل برای تزریق ژل خط خنده کدام است؟

تزریق ژل برای ناحیه‌های مختلفی از صورت و بدن انجام می‌شود. برای هر ناحیه بهتر است از ژل متناسب با آن استفاده کرد. تنوع ژل‌های موجود در بازار ممکن است شما را در انتخاب ژل مناسب کمی سردرگم کند. بنابراین اگر قصد تزریق ژل خط خنده را دارید، لازم است ابتدا کمی تحقیق کنید و از پزشک مشورت بگیرید.

بهترین ژل از نظر قیمت

کیفیت ژل مورد استفاده در نتیجه نهایی بسیار موثر است. امروزه انواع ژل‌ها با قیمت‌های مختلف و برای ناحیه‌های مختلف وجود دارد. به یاد داشته باشید در مصارف پزشکی و زیبایی هیچ قیمت ارزانی بی‌حکمت نیست. ژل‌های ارزان‌قیمت در سطح بازار به وفور چشم می‌خورد که بدون استثنا برندهای تقلبی و بی‌کیفیتی هستند. انواع برندها برای ژل اسید هیالورونیک وجود دارد که هم تاییدیه وزارت بهداشت را دارند و هم از نظر قیمت مناسب هستند.

بهترین قیمت ژل صورت

بهترین ژل از نظر ماندگاری

ژل‌ها را از نظر ماندگاری می‌توان به دو دسته دائمی و موقت تقسیم کرد. هرچقدر ژل بیشتر در زیر پوست دوام بیاورد، عوارض آن بدتر و بیشتر خواهد شد. بنابراین به تزریق ژل خط خنده دائمی توجه نکنید و به یاد داشته باشید، عوارضی که به همراه دارد، بسیار خطرناک و غیرقابل جبران است. چرا که ژل‌های دائمی را از مواد مصنوعی می‌سازند و هرگونه ماده مصنوعی که وارد بدن شود، قطعا بدون عارضه نخواهد بود.

در مقاله‌ای از سایت surgery.org می‌خوانیم: ژل‌های موقت از مواد طبیعی سازگار با بدن ساخته می‌شوند و پس از گذشت ۶ تا ۱۲ ماه از زمان تزریق کم کم جذب بدن شده و دفع می‌شوند. ترمیم و تزریق مجدد ژل هیالورونیک برای خط خنده از همه نظر بهتر از تزریق ژل‌های دائمی است.

بهترین ژل از نظر سازگاری با بدن و نداشتن عوارض

ژل‌های موقت معمولا از موادی ساخته می‌شوند که به طور طبیعی در بدن هم وجود دارند. بهترین ژلی که در کلینیک‌های معتبر ایران برای خط خنده استفاده می‌شود، ژل هیالورونیک اسید است. غلظت بالایی از این ژل در نقاط مختلف بدن مانند اطراف غضروف‌ها، بافت‌های پوستی و مایعات دور چشم وجود دارد. بنابراین بدن با ساختار آن آشنایی داشته و می‌تواند آن را جذب کند. این‌گونه ژل‌ها از آن جهت که مدت زیادی زیر پوست باقی نمی‌مانند و جذب بدن می‌شوند، هیچ عارضه‌ای ایجاد نمی‌کنند.

در مقاله‌ای از سایت healthline می‌خوانیم:  ژوویدرم یکی از بهترین فیلرهای پوستی هیالورونیک اسید است. این فیلر در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شد. امنیت فیلرهای هیالورونیک اسید به حدی است که در سال ۲۰۱۶ بیش از ۴/۲ میلیون تزریق با استفاده از این فیلرها از جمله ژوویدرم انجام شده است.

ژل‌های موقت دیگری مانند کلاژن و هیدروکسی آپاتیت کلسیم هم وجود دارد که از نظر ماندگاری و سازگاری با بدن در حد هیالورونیک اسید و حتی بیشتر از آن هستند. این ژل‌ها قیمتی بالاتر از هیالورونیک اسید دارند و همچنین وزارت بهداشت ایران آن‌ها را تایید نکرده است. از همین رو بهترین ژل خط خنده را می‌توان هیالورونیک اسید دانست.

هزینه تزریق ژل خط خنده چقدر است؟

هزینه دقیق تزریق ژل خط خنده را نمی‌توان بیان کرد. چرا که انواع ژل‌ها با برندها، کیفیت‌ها و قیمت‌های متفاوت برای تزریق ژل خط خنده وجود دارد. علاوه بر قیمت ژل مورد استفاده، موارد دیگری از جمله حق‌الزحمه پزشک، ناحیه تحت درمان و تعداد سرنگ‌های استفاده شده هم در تعیین هزینه دخیل است. هزینه تزریق ژل خط خنده در سال ۹۹ بسته به موارد ذکر شده از ۸۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌تواند متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره تزریق ژل زیر چشم

ماندگاری ژل خط خنده چقدر است؟

پایداری و ماندگاری ژل‌های تزریق‌شده به عوامل مختلفی مانند نوع ژل، برند، محل تزریق و شرایط فردی بیمار بستگی دارد. اکثر پزشکان معتقدند هرچه قوام ژل تزریق‌شده سفت‌تر باشد و در عمق بیشتری از پوست تزریق شود، احتمال ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. البته این یک قانون کلی نیست و ممکن است استثنائاتی هم داشته باشد.

بهترین و بدون عارضه‌ترین راه برای حفظ ماندگاری ژل خط خنده تمدید آن است. همانطور که گفتیم هیالورونیک اسید بهترین ژل موجود برای تزریق خط لب است. ماندگاری این ژل‌ها ۶ تا ۱۲ ماه است. برندهایی مانند ژوویدرم تا دو سال هم ماندگاری داشته‌اند.

ماندگاری ژل خط خنده

چند سی سی ژل برای خط خنده نیاز است؟

طبیعتا مقدار ژل لازم برای تزریق به عمق خط خنده و طول آن بستگی دارد. به طور میانگین بیشتر مراجعان برای خطوط خنده خود به دو سی سی ژل نیاز دارند. درواقع برای هر طرف لب یک سی سی ژل تزریق می‌شود. افراد بسیار کم و خاصی دچار خط خنده‌های عمیق می‌شوند که برای این افراد چیزی بیشتر از دو سی سی نیاز است.

عوارض تزریق ژل خط خنده چیست؟

هیچ عمل پزشکی و روش درمانی وجود ندارد که بدون عوارض باشد. شما حتی قرص استامینوفن هم که مصرف می‌کنید باید عوارض آن را بپذیرید. تزریق ژل خط خنده هم دارای تعدادی عارضه جانبی است که با انتخاب صحیح پزشک و کلینیک می‌توان آن‌ها را به شدت کاهش داد. اما توجه داشته باشید که تزریق ژل خط خنده اگر در کلینیک نامعتبر و توسط پزشک بی‌تجربه انجام شود، عوارض خطرناک‌تر و غیرقابل جبرانی را برای فرد به وجود خواهد آورد.

عوارض رایج بعد از تزریق

به گزارش آکادمی پوست آمریکا (AAD) بعد از تزریق ژل خط خنده در محل تزریق عوارضی بروز می‌کند که معمولا طی هفت تا ۱۴ روز بعد از تزریق از بین می‌روند. شایع‌ترین عوارض تزریق ژل عبارتند از:

  • قرمزی
  • ورم
  • درد
  • کبودی
  • خارش
  • راش یا ضایعه‌های پوستی مانند جوش

عوارض خطرناک

تزریق ژل خط خنده عوارض خطرناک‌تری هم به دنبال دارد. البته بروز این عوارض خیلی شایع نبوده و برای کمتر کسی می‌تواند اتفاق بیفتد. با این حال، بهتر است قبل از انجام تزریق از عوارض جانبی نادر آن هم مطلع باشید:

  • عفونت
  • نشت ژل یا مواد پرکننده از محل تزریق
  • گلوله شدن مواد تزریق‌شده و برآمده شدن که ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد.
  • گرانولوم که نوعی واکنش التهابی پوست به مواد تزریق‌شده است.
  • جابجایی و حرکت ژل از محل تزریق به یک ناحیه دیگر
  • آسیب به رگ‌های خونی
  • نابینایی که در اثر تزریق ژل به داخل شریان اتفاق می‌افتد و راه جریان خون در چشم را می‌بندد.
  • مرگ بافتی که ممکن است در اثر انسداد جریان خون رخ دهد.

مراقبت های مهم بعد از تزریق ژل خط خنده چیست؟

تزریق ژل خط خنده یکی از ایمن‌ترین روش‌های از بین بردن چروک دور دهان است. اما بهتر است بعد از تزریق مراقبت‌های لازم را برای نتیجه‌گیری بهتر انجام دهید. با کمک مراقبت‌های بعد از تزریق حتی می‌توانید عوارض آن را هم بهبود بخشید. مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط خنده عبارتند از:

  • برای رفع کبودی و تورم می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. بدین منظور در چند روز ابتدایی، پنج بار در روز این کار را انجام دهید. برای تاثیرگذاری بیشتر ۲۰ دقیقه کمپرس سرد را روی محل موردنظر بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه آن را مجددا تکرار کنید.
  • برای رفع درد، خارش، جوش و قرمزی ناحیه تزریق از دکتر بخواهید برایتان داروی مناسب تجویز کند.
  • برای رفع برآمدگی به مدت دو دقیقه ناحیه برآمده را با توجه به راهنمایی‌های پزشک ماساژ دهید. این عمل را می‌توانید چهار تا پنج بار در روز تکرار کنید.
  • مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، ویتامین E و خوراکی‌هایی مانند ماهی و سیر را قطع کنید.
  • برای جلوگیری از خونریزی از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
  • مصرف دخانیات و الکل را تا چند روز بعد از تزریق ترک کنید.
  • از قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور آفتاب پرهیز کنید.

مراقبت بعد از ژل خط خنده

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای تزریق ژل خط خنده است؟

تزریق ژل خط خنده ایمن‌ترین و موثرترین روش برای زیباسازی پوست صورت و از بین بردن چروک‌های دور دهان و بینی است. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از این عمل بگیرید باید به دنبال یک پزشک متخصص و یک کلینیک معتبر باشید.

کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و بیش از ۱۰ سال فعالیت در حوزه پوست و مو بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می‌آورد. تیم پزشکی کلینیک صدف از مجرب‌ترین متخصص‌های پوست و مو تشکیل شده است. این تیم با استفاده از تجهیزات و مواد باکیفیت که در کلینیک صدف فراهم شده، شما را به ظاهر دلخواهتان می‌رسانند. قبل و بعد از عمل هم می‌توانید از مشاوره رایگان این مجموعه در طول شبانه‌روز برخوردار شوید. به همین دلیل این کلینیک برای تزریق ژل لب ، گون، چانه و … مناسب است.

سخن پایانی

همیشه عادات بد مانند سیگار، تغذیه نامناسب و سبک زندگی نادرست باعث چروک شدن پوست نمی‌شوند. گاهی اوقات عادات خوبی مانند خندیدن هم باعث به وجود آمدن خط دور دهان می‌شوند. اما نگران نباشید! راه‌های زیادی برای رفع خط خنده وجود دارد که از بهترین آن‌ها می‌توانیم به تزریق ژل خط خنده اشاره کنیم. در این مقاله تمام نکات لازم در ارتباط با این روش درمانی را بررسی کردیم. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، با ما در میان بگذارید.

۴ comments

مینا عینی ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۲

با سلام و وقت بخیر. من باردار هستم آیا می‌توانم قبل از به دنیا آمدن فرزندم تزریق ژل خط خنده انجام دهم؟

Reply
کلینیک صدف ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۶

سلام دوست عزیز. عوارض تزریق ژل در بارداری هنوز مشخص نیست و راهی هم برای آگاهی از عوارض تزریق ژل در این دوران وجود ندارد. حتی سازمان غذا و داروی آمریکا هم عدم وجود آزمایش قطعی را تایید می‌کند. با این حال تمام پزشکان معتقدند که تزریق ژل در دوران بارداری و حتی شیردهی نباید انجام شود و بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید.

Reply
tina ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۳

سلام وقت بخیر. بهتر نیست به جای اینکه هر چند وقت یک‌بار تزریق ژل انجام بدم یک‌بار تزریق ژل دائمی انجام بدم؟

Reply
کلینیک صدف ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۶

سلام وقت شما بخیر. هرچقدر که مواد پرکننده بیشتر در زیر پوست بمانند، عوارض سنگین‌تری خواهند داشت. بعد از چند سال این مواد گلوله گلوله شده و ساختار چهره شما را به کلی به هم می‌ریزند. بنابراین تزریق ژل دائمی را اصلا به شما پیشنهاد نمی‌دهیم.

Reply

Leave a Comment