شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم بهترین درمان گودی و سیاهی چشم

تزریق ژل زیر چشم یکی از راه‌های زیباتر شدن برای کسانی است که از گودی و کبودی زیر چشم رنج می‌برند. بسیاری از افراد حتی جوان به دلایل ژنتیکی یا ابتلا به برخی بیماری‌ها دچار گودی و تیرگی چشم می‌شوند. با تزریق ژل می‌توان به راحتی و در کمترین زمان این مشکل را رفع کرد. در این مقاله از کلینیک صدف قصد داریم هرآنچه باید درباره تزریق زیر چشم بدانید را بررسی کنیم . اگر قصد استفاده از این روش را دارید قطعا اطلاعات کامل می‌تواند کمک کند بهترین نتیجه را نیز بگیرید. با ما همراه باشید.

مزایای تزریق ژل چشم چیست؟

تزریق ژل چشم، سیاهی و گودی زیر چشم را که بر اثر افزایش سن، بیماری‌های خاص یا حتی به طور ژنتیکی وجود دارند رفع می‌کند. به علاوه با تزریق ژل در افرادی که سن بالایی دارند میزانی از چروک‌های دور چشم کاهش پیدا کرده و تا حدی در جوانسازی پوست دور چشم تاثیر گذار خواهد بود.

پس تزریق ژل زیر چشم برای زیبایی و رفع عیوب ژنتیکی و … و جوانسازی تاثیرگذار است. اصولا از فیلرهای کلاژن دار برای این ناحیه استفاده می‌شود که باعث آبرسانی و کلاژن سازی پوست حساس دورچشم نیز خواهد شد. نتیجه نیز حدود ۲ تا ۳ سال ماندگاری داشته که با توجه به هزینه مناسب آن ارزش بالایی دارد.

چه کسانی کاندید مناسبی برای تزریق ژل چشم هستند؟

تمامی افرادی که دچار کبودی و گودی زیر چشم هستند می‌توانند از این روش استفاده کنند. حتی افراد جوان نیز می‌توانند از تزریق ژل زیر چشم استفاده کنند. اما پزشک قبل از هرچیز مجموعه‌ای از آزمایشات را انجام داده تا متوجه دلیل کبودی و تیرگی زیر چشم شود. برخی از تیرگی‌ها به دلیل بیماری اتفاق می‌افتد و با درمان بیماری تیرگی نیز درمان خواهد و نیازی به تزریق ژل نخواهد بود. اما تیرگی و گودی که بر اثر افزایش سن یا وراثت باشد به کمک ژل درمان خواهد شد.

تزریق ژل زیر چشم

مراحل و نحوه تزریق ژل زیر چشم

ابتدا پزشک در یک جلسه دور چشم را بررسی کرده و با شما مشورت می‌کند انتظارات شما را شنیده و نظرات خود را درباره نتایج بیان می‌کند. سپس توصیه‌های قبل از تزریق که باید رعایت کنید ( مصرف داروها، غذاها و …) به شما داده خواهد. در این جلسه تمام بیماری‌هایی که دارید، داروهایی که مصرف می‌کنید و حساسیت‌های خود به مواد مختلف را بیان کنید.

برای بررسی علل سیاهی گودی و سیاهی زیر چشم ممکن است پزشک آزمایشاتی را تجویز کند تا انجام دهید. پس از بررسی نتایج آزمایشات، زمان تزریق مشخص خواهد شد.

برای تزریق از یک بی حس کننده در زیر چشم استفاده می‌شود تا درد را حس نکنید سپس فیلر به کمک یک کانول یا سوزن ریز تزریق میشود و هیچگونه دردی حس نخواهید کرد. تزریق حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیق بسته به وسعت و میزان گودی زیر چشم طول خواهد کشید و بعد از آن این ناحیه پرتر و زیباتر خواهد شد.

از چه دستگاهی برای تزریق ژل زیر چشم استفاده می‌شود؟

اصولا برای تزریق از سوزن استفاده می‌شود. در این روش پزشک به راحتی می‌تواند ژل را به ناحیه مورد نظر تزریق کرده و روی کار خود کنترل بسیاری دارد. به همین دلیل این روش بسیار رایج است.

روش دیگر استفاده از ابزاری به نام کانولا است. برای استفاده از این ابزار پزشک باید بسیار ماهر باشد زیرا امکان تزریق به ناحیه نادرست با این ابزار بالاست و می‌تواند موجب پف، ورم، گلوله گلوله شدن ژل و …. در زیر چشم شود. از این ابزار امروزه کمتر استفاده می‌شود.

بهترین ژل برای تزریق زیر چشم کدام است؟

ژل‌ها در دو نوع دائمی و موقت موجودند. امروزه بیشتر از ژل‌های موقت استفاده می‌شود زیرا این ژل‌ها عوارض کمتری داشته و با ساختار بدن انسان هماهنگی بیشتری دارند. به علاوه در صورت عدم رضایت به راحتی می‌توان این ژل‌ها را تخلیه کرد. در ادامه به معرفی بهترین برندهای ژل‌های موقت برای تزریق زیر چشم می‌پردازیم.

ژل ژوویدرم

ژوویدرم از بهترین برندهای فیلر موجود در بازار است. ولرا و ولبلا دو محصول جدید از این برند هستند که باعث تورم کمتر پس از تزریق می‌شوند. ولبلا برای تزریق‌های سطحی و ولرا برای تزریق‌های عمقی مناسب است.

ژل رستالین

رستالین از فیلرهای نسبتا قدیمی است ولی به علت کیفیت و ماندگاری بالا هنوز هم برای تزریق زیر چشم استفاده می‌شود. ماندگاری این ژل حدود یک سال است. انسجام خوبی دارد و سفتی آن متوسط است. تورم بعد از تزریق رستالین زیاد نیست. این فیلر برای تزریق‌های سطحی و عمیق مناسب است.

نسخه دیگری از رستالین به نام رستالین سیاک وجود دارد که بسیار نرم است. از این ژل به علت حجم دهی مناسب برای رفع چروک‌ها بخصوص برای افرادی که پوست اطراف چشم آنها حساس است استفاده می‌شود.

ژل بولترو

بولترو یک فیلر عالی و محبوب با تزریق بسیار آسان ماندگاری بالا و نتیجه عالی است. البته اگر گودی زیر چشم عمیق باشد این ژل نمی‌تواند به خوبی گودی را پوشش دهد. این ژل برای تیرگی و گودی‌های بسیار کم مناسب است.

فیلر زیر چشم

عوارض تزریق ژل چشم چیست؟

تزریق ژل به مناطق مختلف صورت از جمله ژل زیر چشم عوارض خاص و خطرناکی ندارد. عوارض معمول مثل اندکی تورم و قرمزی رایج است که پس از چند روز از بین می‌رود. اما اگر تزریق در مرکز نامعتبر و توسط فرد غیرمتخصص انجام شود ممکن است عوارض خطرناک و نادری نیز داشته باشد که در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • خون مردگی
  • سردرد
  • بی حسی در زیر چشم
  • تاری و مشکل در بینایی
  • گلوله شدن فیلر زیر چشم
  • عفونت
  • ورم و پف دائمی
  • و …

به حداقل رساندن عوارض جانبی

در مقاله‌ای از سایت healthline درباره این موضوع می‌خوانیم: ” مهمترین راه برای جلوگیری از عوارض جانبی جدی ، انتخاب یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک دارای مجوز ، برای انجام این روش است. تزریق توسط پزشکان ماهر و متخصص کمتر می تواند باعث بروز عوارض جانبی جدی مانند ناصاف شدن یا سوراخ شدن ورید یا عروق به طور تصادفی شود.

عوارض جانبی جدی عبارتند از:

  • نتایج ناهموار ، مانند عدم تقارن بین هر چشم
  • برجستگی های ریزی در زیر پوست وجود دارد
  • فلج عصب
  • جای زخم
  • نابینایی

توجه به این نکته ضروری است که FDA در مورد برخی از پرکننده های پوستی یک اخطار رسمی منبع معتبر صادر کرده است. قبل از انجام این کار حتماً با پزشک خود در میان بگذارید.

آیا احتمال کوری در صورت تزریق نادرست وجود دارد؟

در مقاله‌ای دیگر از سایت journals.sagepub می‌خوانیم: در چند دهه گذشته ، درمان های زیبایی با حداقل تهاجم و استفاده از ژل های اسید هیالورونیک تزریقی و سایر مواد پر کننده برای درمان زیبایی صورت به طور چشمگیری افزایش یافته است. اگرچه این موضوع بسیار نادر است ، یک پرکننده هنگام تزریق در هر یک از آناستوموزهای صورت می تواند با جریان برگشتی از شریان چشم باعث ایسکمی چشم و مداری شود. با رسیدن پرکننده به شریان شبکیه مرکزی ، کوری اجتناب ناپذیر است و هیچ درمانی موثر نیست. در حالی که خطر بروز نابینایی با هر تزریق پرکننده نادر است اما این احتمال همیشه پیش بینی می‌شود، واقعیتی است که هر انژکتور باید با هر تزریق برای آن آماده باشد. پارامترهای مرتبط با یاتروژنیک چشم محل تزریق ، روش تزریق ، مشخصات بیمار و مواد تزریق شده است. درک متقابل هر یک از این متغیرها ممکن است به ما کمک کند تا احتمال کوری در هنگام تزریق مواد آرایشی و بهداشتی نرم کننده را کاهش دهیم. در این مقاله ، ما علل پدیده های آمبولیک Hyaluronic Acid Gels Filler را بررسی می کنیم ، روند طبیعی روند را مرور می کنیم و درباره مداخلات فوری مناسب بحث می کنیم.”

مراقبت های بعد از تزریق فیلر چشم چگونه است؟

بعد از تزریق پزشک تمام توصیه‌های لازم را به شما خواهد گفت. شما نیز موظف خواهید بود تا تمام گفته‌های پزشک را به دقت اجرا کرده تا دوران نقاهت را به راحتی و به سرعت با کمترین عوارض پشت سر گذاشته و بهترین نتیجه را بگیرید.

  • بهتر است ۲۴ ساعت بعد از تزریق ژل صورت خود را نشویید زیرا صورت شما حساس است.
  • برای یک هفته بهتر است حمام نکنید. یا اگر نیاز به حمام داشتید حمام‌های کوتاه با فشار کم آب و دمای متعادل آب را جایگزین حمام‌های طولانی کنید.
  • آبی که برای شستشوی صورت استفاده می‌کنید نباید گرم باشد زیرا باعث جابه جایی فیلر می‌شود سرد بودن آب نیز باعث گلوله شدن ژل خواهد شد.
  • استخر، سونا و … برای دو هفته ممنوع خواهد بود.
  • به هیچ عنوان به صورت خود فشار وارد نکنید.
  • در یک یا دو هفته اول به پشت بخوابید تا به صورت شما فشاری وارد نشود. برای اینکار می‌توانید در اطراف خود بالشت قرار داده تا احتمال حرکت در خواب را کاهش دهید.
  • فعالیت‌های غیرضروری و خم شدن در چند روز اول ممنوع است.
  • ورزش و فعالیت‌های شدید را برای یک هفته متوقف کنید.
  • از وسایل آرایش در محل تزریق استفاده نکنید. حتی در اوایل تزریق بهتر است روتین پوستی خود را در محل تزریق انجام ندهید.
  • گرما یا سرمای شدید برای ناحیه تزریق خوب نیست. به علاوه سعی کنید از آفتاب شدید و مستقیم دوری کنید.
  • بعد از تزریق هر ۱۵ دقیقه از کمپرس یخ روی محل تزریق استفاده کنید ولی دقت کنید محل را خیس نکنید.
  • برای جلوگیری از دردهای احتمالی داروهای ضد دردی که پزشک تجویز کرده را مصرف کنید.
  • تغذیه مناسب و خوبی داشته باشید.
  • بهتر است یک هفته مصرف الکل و دخانیات را کنار بگذارید.
  • از مواد شوینده مناسب برای شستن صورت خود استفاده کنید.

تغذیه مناسب بعد از ژل زیر چشم

هزینه تزریق ژل زیر چشم چقدر است؟

هزینه تزریق ژل بازه‌های متفاوتی دارد. ژل‌ها برندهای مختلفی دارند و هر برند قیمت خاص خود را دارد. به علاوه بسته به وسعت ناحیه مورد نظر و میزان ژل مورد نیاز قیمت تزریق ژل متفاوت خواهد بود. هزینه پزشک و کلینیک‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

ماندگاری ژل زیر چشم چه مدت است؟

بستگی به برند تزریقی، نحوه تزریق، متابولیسم بدن فرد و نحوه مراقبت‌های بعد از تزریق ژل ماندگاری متفاوت خواهد بود. اکثر ژل‌ها بین ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارند اما برای زیر چشم از برندهایی استفاده می‌شود که تا ۲ سال نیز ماندگاری داشته باشند زیرا این ناحیه حساس است و بهتر است از بهترین برندهای ژل برای آن استفاده شود.

چرا کلینیک صدف بهترین انتخاب است؟

کلینیک صدف با مجوز وزارت بهداشت، محیطی بزرگ و تجهیزاتی پیشرفته انتخابی مناسب برای زیبایی دوباره است. پزشکان متخصص این مجموعه  همگی با سال‌ها تجربه در کار خود مهارت بالایی دارند و شما با خیال راحت از نتیجه می‌توانید بدون هیچ درد و ناراحتی و با استفاده از بهترین برندهای ژل به نتیجه دلخواه خود برسید.

Leave a Comment