شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
کربوکسی تراپی جای جوش

کربوکسی تراپی جای جوش ( روش، عوارض و هزینه)

جوش و آکنه یک عارضه رایج است که بسیاری از زنان و مردان با آن درگیر هستند. جوش و آکنه بیشتر در سنین نوجوانی، زمان بلوغ یا در صورت وجود بیماری در بدن خود را نشان می‌دهد. این جوش‌ها بعد از مدت زمان کوتاهی از بین می‌روند اما جای آن‌ها به صورت لک تیره‌رنگی روی پوست صورت باقی می‌مانند.
خوشبختانه علم پزشکی در این زمینه به قدری پیشرفت کرده است که امروزه بدون استفاده از دارو، می‌توان به درمان جای جوش و آکنه پرداخت. دستگاه‌های لیزر جدیدی که ساخته شده‌اند می‌توانند در کمترین زمان، جای جوش و لکه را روی صورت از بین ببرند.

کربوکسی تراپی جای جوش چیست؟

یکی از روش‌های درمانی که در فرانسه و در سال ۱۸۳۰ به کار گرفته شد، کربوکسی تراپی است. در این روش پزشک به واسطه استفاده از گاز کربن دی اکسید جای جوش و لکه‌های پوستی را درمان می‌کند. افرادی که دچار اختلال در گردش خون هستند با استفاده از این روش می‌توانند عیوب پوستی خود را برطرف کنند. مزایای استفاده از این روش به قدری زیاد است که روز به روز به شمار طرفداران این روش درمانی افزوده خواهد شد. بسیاری از پزشکان این روش درمانی را به عنوان یک روش درمانی با قدرت و موثر به بیماران معرفی می‌کنند.

کربوکسی تراپی یک روش درمانی با قدرت تهاجم بسیار کم است. از این روش درمانی برای درمان چین و چروک، عارضه‌های پوستی، جوانسازی پوست، سلولیت پوست، شل شدگی پوست و…. استفاده می‌کنند.
این روش درمانی برگرفته از گازهای استریل پزشکی چون دی اکسید کربن است که به پوست تزریق می‌شود و بدین ترتیب می‌تواند عارضه‌های پوستی را درمان کند.

کربوکسی تراپی جای جوش

کربوکسی تراپی جای جوش چگونه انجام میشود؟

برای انجام این روش پزشک از یک مخزن گاز دی اکسید کربن که با لوله‌های سیلیکونی و پلاستیکی به آن متصل شده‌ استفاده می‌کند. متخصص باید میزان گاز خروجی را با توجه به نوع پوست و عارضه‌ای که دارد کنترل کند. بدین ترتیب فیلتری که درون لوله‌ها تعبیه شده است تمام ناخالصی‌ها را گرفته و برای تزریق به زیر پوست آماده خواهد شد. پزشک باید با کمک یک سوزن باریگ گاز فیلتر شده را به زیر پوست تزریق کند. برای انجام این کار نواحی تزریق را از قبل مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید:

درمان جای جوش صورت با طب سنتی

هزینه کربوکسی تراپی جای جوش چقدر است؟

هزینه عمل‌های زیبایی را نمی‌توان به طور قطع مشخص کرد. انجام اینگونه خدمات به نوع پوست مراجعه کننده، عارضه روی پوست، شدت عارضه، کلینیک مورد نظر، تخصص پزشک، ناحیه تحت درمان و… بستگی دارد. در واقع این عوامل هرکدام می‌توانند میزان هزینه کربوکسی تراپی جای جوش را تغییر دهند. برای مشخص شدن هزینه کربوکسی تراپی جای جوش بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

عوارض کربوکسی تراپی جای جوش چیست؟

کربوکسی تراپی جای جوش هم مانند دیگر روش‌های درمانی علاوه بر مزایای بسیاری که دارد، دارای معایب و عوارض بسیاری می‌باشد. این روش درمانی دوران نقاهت طولانی مدتی ندارد و بعد از انجام آن می‌توانید با رعایت چند نکته به زندگی روزمره خود بازگردید.
معمولا در بیشتر بیمارانی که با کربوکسی تراپی جای جوش خود را درمان کرده‌اند، عارضه شدیدی دیده نشده است. تنها چند عارضه خفیف بوده که بعد از مدت زمان کوتاهی برطرف خواهد شد. گاز تزریق شده در این روش، استریل خواهد شد و هیچ ضرری برای فرد به دنبال نخواهد داشت. با این تفاسیر التهاب، سوزش، قرمزی و… از عوارض رایج و خفیف کربوکسی تراپی جای جوش است.

مزایا کربوکسی تراپی جای جوش چیست؟

با توجه به وب‌سایتncbi.nlm.nih: کربوکسی تراپی مانند دیگر روش‌های درمانی دارای مزایای بسیاری است که همین مزایا موجب انتخاب این روش درمانی شده است. مزایای کربوکسی تراپی عبارتنداز:

  • در حین کربوکسی تراپی هیچ دردی حس نمی‌کنید.
  • یک روش بدون تهاجم است که زود نتیجه آن آشکار خواهد شد.
  • با افزایش جریان خون زیر پوست به رفع سیاهی دور چشم و کبودی زیر چشم کمک بسیاری می‌کند.
  • به دلیل استفاده از گازهای طبیعی از دیگر روش‌های پاکسازی پوست بهتر است.
  • چروک‌های ریز روی صورت را از بین می‌برد.
  • با تقویت و ترمیم کلاژن، به کنترل چربی پوست کمک بسیاری می‌کند.
  • هزینه آن در برابر دیگر روش‌های درمانی بسیار کمتر است.
  • با گشاد شدن عروق خونی به جریان خون کمک بسیاری خواهد کرد.

نتایج کربوکسی تراپی جای جوش

بررسی مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی

برای اینکه نتایج حاصل از کربوکسی تراپی ماندگار شود لازم است که به نکات مراقبتی بعد از کربوکسی تراپی جای جوش توجه داشته باشید.

  • تا ۲۴ ساعت بعد از کربوکسی تراپی جای جوش از شست و شو مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • از ماساژ دادن ناحیه تزریق شده و قرار گرفتن در معرض آفتاب به شدت خودداری کنید.
  • از انجام ورزش‌های شدید تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق بپرهیزید.

چه افرادی کاندیدای مناسب کربوکسی تراپی جای جوش نیستند؟

  • مادران باردار و شیرده که تازه زایمان کرده‌اند.
  • افرادی که روی پوست خود زخم باز و فعال دارند
  • افرادی که به مشکلات مغزی و نخاعی مبتلا هستند.
  • افرادی که بیماری‌های تنفسی و مشکلات کم خونی چون هموفیلی دارند.
  • افرادی که دارای مشکلات کلیوی، دیالیز، سرطان و… هستند.

آیا کربوکسی تراپی جای جوش درد دارد؟

بسیاری از مراجعه کنندگان به دلیل درد و سوزش این روش‌های درمانی از انجام آن اجتناب می‌کنند. در صورتی که اینگونه نیست، کربوکسی تراپی جای جوش بدون درد است و تنها در زمان تزریق کمی درد و سوزش حس می‌کنید که این امر هم طبیعی است. شما هیچ راه درمانی را پیدا نمی‌کنید که درد و التهاب نداشته باشد. کربوکسی تراپی جای جوش در مقایسه با دیگر روش‌ها درد و سوزش کمتری دارد، تنها دلیل آن هم استفاده از گاز گرم است. گازهای گرم در زمان تزریق به زیر پوست سوزش و التهاب دارند.

ماندگاری کربوکسی تراپی جای جوش چقدر است؟

هیچ کدام از روش‌های جوانسازی پوست صورت دائمی نیستند و باید در یک بازه زمانی مشخص مجددا تکرار شوند. تکرار کربوکسی تراپی جای جوش معمولا هر ۶ ماه یکبار است. بسیاری از پزشکان بر این باورند که هر چه نکات مراقبتی بعد از کربوکسی تراپی جای جوش را رعایت کنید، باز هم بعد از گذشت ۶ ماه نیاز به تکرار مجدد آن خواهید داشت. در بسیاری از مواقع با توجه به نوع پوست و رعایت نکات مراقبتی بعد از کربوکسی تراپی، نتایج حاصل از این روش تا یک سال ماندگار خواهد بود.

برای درمان جای جوش با روش کربوکسی تراپی به چند جلسه درمان نیاز است؟

تعداد جلسات درمان جای جوش با کربوکسی تراپی را نمی‌توان به طور قطعی مشخص کرد. زمانی تعداد جلسات مشخص می‌شود که پزشک شدت عارضه و نوع پوست را تشخیص دهد. تعداد جلسات، فواصل زمانی بین جلسات و… همه این موارد توسط پزشک مشخص می‌شود. اما به طور کلی:

  • برای درمان چربی‌های موضعی ۸ تا ۱۰ جلسه
  • برای درمان ترک‌های پوستی ۶ تا ۸ جلسه
  • برای درمان سیاهی و کبودی زیر چشم ۴ تا ۶ جلسه
  • برای درمان سلولیت پوست ۶ تا ۸ جلسه

کربوکسی تراپی جای جوش

معرفی کلینیک صدف

ما در کلینیک تخصصی پوست و موی صدف، فعالیتمان را از سال ۱۳۸۹ تحت عنوان گروه پزشکان سیب آغاز کردیم. پس از ۴ سال فعالیت تصمیم گرفتیم با تغییراتی بزرگ و اساسی تبدیل به تخصصی‌ترین کلینیک زیبایی در سطح کشور شویم. به این ترتیب هم زمان با تغییر نام به کلینیک صدف، فضای کاری، امکانات و پرسنل هم دستخوش دگرگونی شدند. از سال ۱۳۹۳ در یک فضای درمانی ۶۰۰ متری فوق تخصصی فعالیت‌مان را ادامه دادیم. مجموعه ما شامل اتاق‌های جراحی مجزا، دو اتاق کاشت، لابراتوار و چندین مطب و اتاق ویزیت است. به این ترتیب ما می‌توانیم همزمان به ۲۴ بیمار خدمات ارائه دهیم. بدون استثنا‌، تمام دستگاه‌های مورد استفاده در کلینیک صدف از برندهای معتبر آمریکایی و اروپایی تامین شده‌اند. می‌توانید خدماتی که در کلینیک ما ارائه می شوند را در قسمت خدمات ما ملاحظه فرمایید. ما در کلینیک صدف، افتخار همکاری با ۴۵ نفر پرسنل باتجربه و متعهد را داریم. از این تعداد، ۲۵ نفر پزشکان متخصص در حوزه پوست، مو و جراحی پلاستیک هستند که همگی فارغ‌التحصیلان بهترین دانشگاه‌های داخل و خارجند و رزومه درخشانی در زمینه زیبایی دارند

Leave a Comment