شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
عوارض کربوکسی تراپی

عوارض کربوکسی تراپی چیست؟

در یک مقاله معتبر می‌خوانیم کربوکسی تراپی یک روش درمانی غیر جراحی است که برای درمان و بهبود ظاهر سلولیت، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم استفاده می شود. این روش درمانی نسبت به سایر روش های درمانی برای کاهش سلولیت کمتر تهاجمی است. کربوکسی تراپی از تزریق دی اکسید کربن استفاده می کند که به زیر پوست تزریق می شود. گفته می شود که کربوکسی تراپی خاصیت ارتجاعی پوست، گردش خون را بهبود می بخشد و ظاهر خطوط و چین و چروک را کاهش می دهد.

افرادی که از این درمان استفاده می‌کنند در موارد زیر بهبود می‌بینند:

  • جریان
  • حلقه های تیره دور چشم
  • رفع خطوط ظریف و چین و چروک
  • کلاژن سازی
  • از بین بردن رسوبات چربی
  • کربوکسی تراپی جای جوش

علاوه بر این برخی از پزشکان از این روش درمانی برای درمان اختلالات نعوظ، آرتریت حاد، سندرم رینود و آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف استفاده می‌کنند. برای کاهش چربی و سلولیت، این روش اغلب به روش های تهاجمی تر و پرخطرتر مانند لیپوساکشن ترجیح داده می شود.

عوارض کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یک درمان بدون درد با حداقل عوارض جانبی یا بدون عوارض است. هنگامی که گاز به زیر پوست شما تزریق می شود، ممکن است احساس درد اندک یا بهتر است بگوییم فشار کنید. اما برخی علائم به صورت کوتاه مدت دیده می‌شود که در ادامه معرفی می‌کنیم.

پف کردن پوست

ناحیه تزریق شده نیز ممکن است پف کرده باشد (مخصوصاً زیر چشم)، اما در عرض چند روز بهبود می یابد زیرا بدن شما گاز را جذب می کند.

عوارض کربوکسی تراپی چیست

تورم و کبودی

کربوکسی تراپی شامل تزریق دی اکسید کربن به ناحیه‌ای است که می‌خواهید با جریان خون اضافی آن را اصلاح کنید. تزریق می تواند باعث کبودی به خصوص در هنگام استفاده از کربوکسی تراپی در بازوها و پاها شود.

صدای خش خش در پوست

پس از یک جلسه کربوکسی تراپی، پوست شما ممکن است احساس گرما، خارش یا سوزن سوزن شدن داشته باشد زیرا گردش خون افزایش می یابد و گاز شروع به کار می کند. این موضوع می تواند تا ۲۴ ساعت پس از درمان ادامه یابد.

جای سوختگی

در صورتی که کربوکسی تراپی به درستی انجام نشود ممکن است جای سوختگی باقی بماند. البته جای سوختگی خفیف تا چند روز بعد از کربوکسی تراپی در پوست های حساس ممکن است دیده شود.

درد و قرمزی

دی اکسید کربن تزریق شده به پوست شما آن را سفت می کند. بنابراین، بلافاصله پس از تزریق، بیماران ممکن است درد و حتی سوزن سوزن شدن و قرمزی پوست تزریق شده را تجربه کنند. گفته می شود که این علائم ظرف چند ساعت پس از درمان از بین می روند.

قرمزی بعد از کربوکسی تراپی

حباب های کشنده

اگر سوزن در رگ خونی یا ورید قرار گیرد خطرناک است. حباب گاز در ورید می تواند راه خود را از طریق سیستم گردش خون عبور دهد و باعث آریتمی در قلب یا کوری در مورد رگ های خونی در چشم شود. به همین دلیل در این روش باید به یک پزشک متخصص باتجربه مراجعه کنید تا هیچ خطری ایجاد نشود.

مواد کنترل نشده و افراد غیر متخصص

مانند هر درمان زیبایی دیگر، بیماران باید به طور کامل در مورد مراکز زیبایی تحقیق کنند. عوارض جانبی کربوکسی تراپی شامل عفونت و بیماری های منتقله از طریق خون در هنگام استفاده از مراکزی که شرایط بهداشتی مناسبی ندارند وجود دارد. این مراکز همچنین ممکن است چیزی غیر از دی اکسید کربن را به بدن شما تزریق کنند. ممکن است به طور تصادفی گاز را به ورید یا شریان تزریق کنند که می تواند کشنده باشد.

چطور از بروز عوارض کربوکسی تراپی جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از عوارض کربوکسی تراپی به خوبی تحقیق کنید و یک مرکز زیبایی معتبر و دارای مجوز و یک پزشک حاذق انتخاب کنید. در جلسه مشاوره با پزشک خود صادق باشید و هر اطلاعاتی که پزشک نیاز داشت یا شما حس می‌کنید بهتر است پزشک بداند را بازگو کنید.

مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی را به دقت و به موقع انجام دهید و در نهایت درباره نتیجه واقع بین باشید.

بیشتر بخوانید:

آیا نتایج کربوکسی تراپی دائمی است؟

بررسی مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی

قبل و بعد از کربوکسی تراپی نکاتی وجود دارد که باید بدانید:

مراقبت های قبل از کربوکسی تراپی:

  • انتخاب پزشک
  • انجام توصیه های پزشک
  • استحمام و نظافت
  • در صورت نیاز استفاده از پماد بی حسی

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی:

  • نداشتن استرس نسبت به ورم و …
  • ۲۴ ساعت حمام نکنید.
  • تا یک ماه در مقابل نور خورشید قرار نگیرید.
  • ورزش و فعالیت های سنگین ممنوع است.
  • داروهای تجویزی را مرتب و به موقع مصرف کنید.
  • خودسرانه از سایر داروها استفاده نکنید.
  • در هوای سرد قرار نگیرید.
  • ناحیه درمان را فشار ندهید.
  • جلسات خود را مرتب پیش ببرید و انجام معاینات را پشت گوش نیندازید.

عوارض درمان کربوکسی تراپی

کلام آخر

تزریق کربوکسی تراپی می‌تواند خطرناک باشد اما اگر پزشک متخصص و باتجربه اینکار را انجام دهد و شرایط بهداشتی کلینیک انتخابی مناسب باشد، کربوکسی تراپی یک درمان کاملا بی خطر و عالی برای رفع مشکلات پوستی است. پس نیازی به نگرانی نیست. کافیست پزشک خود را انتخاب کنید و پس از مشاوره درمان را شروع کنید.

البته توجه داشته باشید دوری از استرس، ورزش و داشتن سبک زندگی سالم بهترین راه حل و پیشگیری برای داشتن پوستی زیبا و اندامی مناسب است.

معرفی کلینیک صدف

یکی از بهترین کلینیک‌ها در شهر تهران است که در زمینه پوست و مو و زیبایی در حال خدمت رسانی به مراجعین می‌باشد. این کلینیک فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است و تا به امروز توانسته به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند. در حال حاضر بهترین پزشکان در زمینه پوست و مو در این کلینیک مشغول به فعالیت می‌باشند. این پزشکان از بهترین دانشگاه‌های داخلی و خارجی فارغ‌التحصیل شده‌اند، قطعا می‌توانند بهترین خدمات را در اختیار مراجعین قرار دهند.

Leave a Comment