شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
روشن کردن واژن با روش های خانگی

روشن کردن واژن با روش های خانگی

یکی از مهم‌ترین عواملی که امروزه موجب تداوم زندگی و روابط زوجین می‌شود، داشتن رابطه جنسی رضایت بخش است. در واقع یکی از راه‌های داشتن یک رابطه جنسی موفقیت آمیز و رضایت بخش برای طرفین، زیبایی و جوانسازی ناحیه تناسلی است. این عامل موجب افزایش میل و رغبت زوجین نسبت به یکدیگر می‌شود و می‌تواند دلیلی بر پایداری روابط باشد.

سفید بودن و بهداشت واژن در زنان در روابط جنسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. امروزه سفید کردن واژن در زنان به یکی از شایع‌ترین جراحی‌های زیبایی تبدیل شده، این نوع جراحی در رفع تیرگی و سفید کردن پوست تاثیرگذار است.
در این بلاگ قصد داریم تا در رابطه با دلایل تیرگی واژن و روشن کردن واژن با روش های خانگی اطلاعات جامع و کاملی در اختیارتان قرار دهیم.

آیا سفید کردن واژن با روش های خانگی موثر است؟

واژن در زنان شکل و اندازه مختلفی دارد، این موضوع یک امر طبیعی است و هر فردی باید این عضو بدنش را به همان شکل بپذیرد. از نظر پزشکان داشتن پوست تیره در این ناحیه طبیعی است، دلیل آن هم می‌تواند مقدار بالای ملانوسیت در این ناحیه باشد. اما ازجمله دلایل تیرگی واژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روابط جنسی زیاد و متعدد
  • بارداری
  • اختلالات پوستی و کبدی
  • ژنتیک و تغییرات هورمونی بدن
  • افزایش سن
  • کمبود ویتامین و مواد معدنی
  • مرطوب بودن واژن
  • پوشیدن لباس زیر پلاستیکی و تنگ
  • عدم رعایت بهداشت
  • اصلاح موهای زائد با تیغ و ژیلت
  • عفونت‌های قارچی
  • افزایش و کاهش وزن
  • عدم تهویه هوا در این ناحیه
  • افزایش و کاهش وزن
  • بیماری‌هایی چون سرطان معده و….
  • سائیده شدن واژن در پیاده روی و دوچرخه سواری

این دلایل می‌توانند در مدت زمان کوتاه یا در طولانی مدت موجب سیاهی و تیرگی ناحیه واژن شوند. این موضوع برای بسیاری از زنان یک امر بسیار آزار دهنده و نگران کننده است، در حالی که نباید اینگونه باشد. تیرگی و سیاهی این ناحیه برای هر خانمی در هر سن و سالی ممکن است ایجاد شود.

برای درمان این عارضه هم می‌توان به پزشک مراجعه کرد و هم می‌توان از روش‌های درمان خانگی استفاده کرد. درمان‌های خانگی در یک بازه زمانی بلند مدت و در صورت استفاده روتین و روزانه، نتیجه خود را نشان می‌دهند. در صورتی که در زمان مراجعه به پزشک این بازه زمانی را می‌توان با مصرف پماد و کرم‌های موضعی کاهش داد.
روش‌های خانگی با بدن همه افراد سازگاری ندارد، فرد می‌تواند با آزمون و خطا یکی از بهترین گزینه‌های روشن کردن واژن با روش های خانگی را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید:

رفع تیرگی باسن

روشن کردن واژن با روش های خانگی

معرفی روشن کردن واژن با روش های خانگی

برای خلاص شدن از شر تیرگی در ناحیه دستگاه تناسلی و واژن، روش‌های خانگی بسیاری وجود دارد که قطعا تمامی آن‌ها نمی‌توانند موثر باشند. با توجه به نوع پوست و شدت تیرگی در این ناحیه این روش‌ها می‌توانند قدرت تاثیرگذاری متفاوتی داشته باشند. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با یک پزشک متخصص در رابطه با روش‌های درمان خانگی مشاوره داشته باشید. در ادامه این بخش با روشن کردن واژن با روش های خانگی بیشتر آشنا خواهید شد:

اسکراب

ساخت اسکراب‌های خانگی می‌تواند سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد و بدین ترتیب موجب روشن شدن پوست شود. ترکیب لیمو و شکر یکی از بهترین اسکراب‌های خانگی است که می‌تواند رنگ پوست را حدود دو تا سه درجه روشن کند.
برای این کار نصف یک لیمو را به شکر آغشته کنید و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، آن ناحیه را با آب ولرم شست و شو دهید.

بیشتر بخوانید:
سفید سازی واژن

ماسک آبلیمو و ماست

 ویتامین C موجود در لیمو خاصیت اسیدی دارد و همین امر می‌تواند به لایه‌برداری پوست و از بین بردن سلول‌های مرده کمک بسیاری کند. یکی از ماسک‌های تاثیرگذار در از بین بردن تیرگی واژن، ماسک آبلیمو و ماست است. برای ساخت این ماسک می‌توانید کمی آبلیمو را با دو قاشق ماست ترکیب کرده و برای ۱۵ دقیقه آن را روی ناحیه تیره واژن قرار دهید. استفاده از این ماسک به مرور زمان می‌تواند موجب روشن شدن پوست و رفع تیرگی واژن شود.

ماسک زردچوبه و ماست

 زردچوبه همانطور که می‌دانید خواص ضدعفونی کننده و ضدالتهاب بسیار بالایی دارد. ترکیب زردچوبه با ماست می‌تواند با لایه‌برداری از سلول‌های مرده پوست، موجب روشن شدن تیرگی و سیاهی پوست شود.
برای ساخت این ماسک باید دو قاشق آبلیمو، دو قاشق ماست و زردچوبه را با هم ترکیب کرده تا به صورت یک خمیر درآید. سپس این ترکیب را برای ۱۰ دقیقه روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و با آب سرد آبکشی کنید. تکرار روزانه این کار می‌تواند موجب روشن شدن ناحیه تیره واژن شود.

گوجه فرنگی

 استفاده روتین از گوجه فرنگی می‌تواند موجب رفع تیرگی واژن شود. برای این کار یک گوجه فرنگی را از وسط نصف کرده و برای ۳۰ دقیقه آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. استفاده از گوجه فرنگی به مرور زمان می‌تواند تیرگی و سیاهی واژن را از بین ببرد.

روشن کردن واژن با گوجه

آلوئه ورا

آنتی اکسیدان بالای ژل آلوئه ورا می‌تواند موجب تنظیم ملانین پوست شود و آن را چند درجه روشن‌تر کند. برای استفاده از ژل آلوئه ورا بهتر است آن را با چند قاشق زردچوبه ترکیب کنید تا حالت خمیری شود و برای ۳۰ دقیقه آن را روی ناحیه تیرگی واژن قرار دهید. این کار را سه بار در روز تکرار کنید.

سفیده تخم مرغ

 سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین بوده و می‌تواند ۸ اسید آمینه ضروری بدن را تامین کند. وجود ویتامین، پروتئین، اسیدآمینه و… باعث شده تا خواص درمانی و خوراکی بسیار زیادی داشته باشد.
یکی از کاربردهای آن سفید کردن سیاهی و تیرگی ناحیه تناسلی است. برای این کار سفیده را هم بزنید تا کف کند و سپس ناحیه مورد نظر را با آن ماساژ دهید. بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را با آب سرد بشوئید.

روغن نارگیل

 در طب سنتی به خواص روغن نارگیل اشاره شده است. این روغن خواص درمانی بسیار زیادی دارد؛ از این رو در بخش‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند.
کافیست چند قطره روغن را روی ناحیه مورد نظر بریزید و با دست به آرامی آن را ماساژ دهید. این کار را روزانه چندبار تکرار کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید.

روشن کردن واژن با نارگیل

سیب زمینی

 استفاده از برش‌های سیب زمینی قطعا می‌تواند نواحی تیره بدن از جمله تیرگی واژن را برطرف کند.
در این روش باید صبر و حوصله بسیاری داشته باشید، روشن کردن واژن با روش های خانگی نیاز به زمان زیادی دارد.

خیار نعنا

 خیار یک آبرسان طبیعی است که در صورت ترکیب با نعناع می‌تواند موجب آبرسانی پوست و روشن شدن آن شود. خیار را هم می‌توانید به تنهایی روی ناحیه تیره قرار دهید، هم می‌تواند برای تاثیرگذاری بیشتر با نعناع ترکیب کرده و آن را استفاده کنید.

شیر

برای استفاده از شیر باید یک پد را به شیر آغشته کنید و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. برای بازده بیشتر باید این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید.

روشن کردن واژن با شیر

معرفی کلینیک صدف

یکی از کلینیک‌های معتبر در زمینه خدمات پوست و مو و زیبایی، کلینیک صدف است. این کلینیک فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۸۹ در شهر تهران آغاز کرد و بعد از ۴ سال فعالیت، در سال ۱۳۹۱ در یک فضای ۶۰۰ متری فعالیت خود را آغاز کرد. کلینیک صدف از بهترین و جدیدترین دستگاه‌ها، تجهیزات پزشکی و….. استفاده می‌کند. تمامی پزشکان و متخصصان در این کلینیک از بهترین دانشگاه‌های خارج از کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند و همین امر باعث شده تا در بین سایر کلینیک‌ها محبوبیت بالایی داشته باشد.
کلینیک صدف همواره در طول این ۹ سال فعالیت خود به دنبال کسب رضایت مراجعین بوده و سعی کرده تا با ارتقای سطح امکانات و تخصص خود به یکی از بهترین کلینیک‌های کشور تبدیل شود.

سوالات متداول

آیا تراشیدن مکرر موهای زائد بدن می‌تواند دلیلی بر تیرگی واژن باشد؟
تراشیدن موهای زائد ناحیه واژن با تیغ و ژیلت و به صورت مکرر می‌تواند یکی از دلایل موهای زائد بدن است.

آیا بیماری‌های کبدی و کلیوی می‌تواند دلیلی بر تیرگی واژن باشد؟
اختلالات کبدی یکی از دلایلی مهم تیرگی و سیاهی واژن است اما بیماری‌های کلیوی نمی‌توانند موجب تیرگی و سیاهی واژن شوند.

انار می‌تواند سیاهی و تیرگی واژن را از بین ببرد؟
یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ نشان داد که عصاره انار می‌تواند هایپرپیگمانتاسیون پوست را روشن کند. یک قاشق غذاخوری دانه انار، یک قاشق چایخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری خامه لبنی تازه را با هم ترکیب کرده و به‌صورت یک خمیر درآورد. خمیر را به‌آرامی به مدت سه دقیقه روی بیکینی خود ماساژ دهید، سپس ناحیه تناسلی را با آب خنک بشویید.

چه گیاهانی در طب سنتی به عنوان سفید کننده پوست شناخته می‌شوند؟
چوب صندل، چای سبز، چای سیاه، عصاره پیاز قرمز و… از گیاهانی هستند که در طب سنتی به عنوان سفید کننده شناخته می‌شوند.

Leave a Comment