شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
رفع تیرگی باسن

روش های رفع تیرگی و روشن کردن باسن

تیرگی پوست در ناحیه باسن، واژن، کشاله ران و… از موارد شایعی است که برای بسیاری از زنان در سنین بلوغ یا با افزایش سن و سال ایجاد می‌شود. تیرگی پوست در ناحیه باسن و ناحیه تناسلی به مرور زمان ایجاد می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند و نازیبا شود. بیشتر افراد بسته به نوع رنگ پوست، جنس پوست و…. از این عارضه رنج می‌برند. به طور طبیعی افرادی که پوست روشن‌تری دارند کمتر به این عارضه مبتلا می‌شوند و در مقابل افرادی که پوست تیره‌تری دارند بیشتر دچار تیرگی پوست در این نواحی خواهند شد.

تیرگی این نواحی بیماری نیست، اما در بسیاری از زنان موجب کاهش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود. در این بلاگ با ما همراه باشید تا با علت تیرگی باسن و روش‌های درمانی برای رفع تیرگی باسن و روشن کردن باسن بیشتر آشنا شوید.

علت تیرگی باسن چیست؟

تیرگی باسن بی دلیل نیست و می‌تواند بنابر دلایل مختلف ایجاد شود. ازجمله دلایل تیرگی باسن عبارتنداز:

عفونت واژینال

واژن یکی از حساس‌ترین بخش‌های بدن در زنان است، به مرور زمان و قرار گرفتن در معرض شرایط مختلف افراد می‌توانند به عفونت واژینال مبتلا شوند.

تغییرات هورمونی

پوست هر فردی دارای سلول‌های خاصی به نام ملانوسیت است. این سلول‌ها وظیفه تولید رنگدانه و و ملانین را در بدن به عهده دارند. تغییرات هورمونی بدن می‌تواند به شکل قابل توجهی در افزایش سطح این هورمون‌ها و تیرگی نواحی مختلف بدن تاثیرگذار باشد. افزایش ناگهانی و تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، دوران یائسگی زنان و… می‌تواند در نهایت موجب تیرگی باسن و نواحی اطراف آن شوند.

اصطحکاک و التهاب

پوشیدن لباس زیر‌های نامناسب، شلوارهای جذب و تنگ می‌تواند موجب اصطحکاک کشاله ران شده و به دلیل جریان نداشتن هوا و تولید رنگدانه‌های بیشتر تیرگی در این نواحی بسیار بیشتر از سایر نواحی بدن باشد.
هرگونه سایش و اصطحکاک بیش از حدی چون پیاده روی، رابطه جنسی و…. می‌تواند تیرگی باسن را افزیش دهد و موجب ضعیف شدن پوست این ناحیه شود.

روشن کردن باسن

افزایش سن

با افزایش سن، پوست بدن و صورت خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. بدین ترتیب تیرگی باسن، کشاله ران، زیر بغل و… در سنین بالا بسیار رایج‌تر از سنین جوانی و نوجوانی است. این تیرگی می‌تواند بر سایر اندام‌های بدن هم تاثیرگذار باشد.

سندرم تخمدان پلی کیستیک

یکی از شایع‌ترین عارضه‌ها در زنان جوان سندرم تخمدان پلی کیستیک است. این سندرم سطح هورمون آندروژن را در بدن افزایش داده و موجب اختلال در هورمون‌های بدن می‌شود. تخمدان پلی کیستیک یکی از دلایل اصلی و مهم برای تیرگی باسن و نواحی اطراف آن است.

عوامل ژنتیکی

عوامل ژنتیکی یکی از شایع‌ترین و رایج‌ترین دلایل تیرگی باسن هستند.

ابتلا به بیماری

برخی بیماری‌ها به خودی خود می‌توانند موجب تیرگی باسن و ناحیه کشاله ران شوند. بیماری‌هایی چون سرطان معده، کم کاری تیروئید و…. موجب عدم تعادل در هورمون‌های بدن می‌شوند. عدم تعادل هورمونی می‌تواند موجب تیرگی باسن و نواحی اطراف آن شود.

روش های درمان تیرگی باسن

برای درمان تیرگی باسن راه و روش‌های بسیاری وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

درمان دارویی

 درمان دارویی می‌تواند به روی تیرگی‌های تازه تاثیرگذار باشد. استفاده از کرم‌ها و پمادهای روشن کننده پوست می‌تواند موجب کاهش تیرگی و جوانی پوست در ناحیه مورد نظر شود. استفاده از کرم‌های حاوی رتینوئیدها در درمان تیرگی‌ها موثر هستند.

لایه برداری

لایه بردارهای خانگی یا شیمیایی هم می‌توانند موجب روشن شدن پوست و از بین رفتن سلول‌های مرده و تیره سطح پوست شوند. لایه بردارای شیمیایی تنها با دستور پزشک باید استفاده شود، میزان اسید در این لایه‌بردارها کمی بالاست و نباید سرخود از آن استفاده کرد.

لیزر درمانی

 لیزر یکی از روش‌های جدید و مدرن است که می‌تواند موبج از بین رفتن تیرگی باسن شود. در واقع یکی از موثرترین راه‌های برای رفع تیرگی باسن است. با تابیدن لیزر روی سطح پوست بدن، پیگمنت‌های رنگدانه‌ی پوست از بین رفته و موجب روشن شدن نواحی کشاله ران و باسن خواهد شد.
لیزر در مقایسه با سایر روش‌های درمانی ماندگاری و طول عمر بیشتری دارد از این رو می‌توان به عنوان یک روش قطعی از آن استفاده کرد. لیزر یک روش غیرتهاجمی و اثربخش است.

بیشتر بخوانید:
بهترین مرکز لیزر تهران

روشن کردن باسن

روش های خانگی

 روش‌های خانگی بسیاری برای از بین بردن تیرگی کشاله ران و باسن وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا خواص درمانی بسیاری دارد. یکی از فواید استفاده از این ژل، روشن کردن پوست است. برای این کار ژل آلوئه ورا را روی پوست ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را شست و شو دهید.
  • جوش شیرین: بهترین راه استفاده از جوش شیرین آن است که وان حمام را تا نیمه با آب و جوش شیرین پر کنید. سپس اجازه دهید جوش شیرین حل شود و برای ۱۵ دقیقه بدن خود را در آن قرار دهید. بعد از شست و شو با آب از لوسیون بدن یا کرم نرم کننده بدن استفاده کنید.
  • اسکراب بلغور جو دوسر: برای استفاده از این اسکراب، تنها کافیست کمی جو دوسر را با عسل و ماست ترکیب کنید. این اسکراب بسیار موثر است و استفاده روتین آن می‌تواند موجب روشن شدن پوست بدن شود. استفاده از این اسکراب می‌تواند تمام سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد.
  • سیب زمینی: یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمان تیرگی باسن و نواحی مختلف بدن، سیب زمینی است. سیب زمینی را برای این کار به صورت ورقه‌ای برش داده و روی ناحیه مورد نظر قرار دهید، بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را بردارید و محل مورد نظر را با آب شست و شو دهید.
  • اسکراب شکر: یک قاشق غذاخوری شکر را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت دو دقیقه روی ناحیه مورد نظر ماساژ دهید تا به صورت لایه بردار عمل کند.

چطور از تیرگی باسن جلوگیری کنیم؟

کرم‌ها و پمادهای بسیار متعددی وجود دارد که می‌توانید بدون نسخه پزشک برای روشن شدن نواحی تیره بدن از آن‌ها استفاده کنید.

رتینوئیدهای بدون نسخه

استفاده از محصولاتی که در ترکیبات آن‌ها رتینوئید وجود داشته باشد، می‌تواند موجب روشن شدن پوست شوند. برای تیرگی‌های قدیمی و شدید نمی‌تواند از این محصولات استفاده کرد، تنها برای بخش‌هایی استفاده می‌کنند که به تازگی تیره شده است.

لایه بردارهای شیمیایی

در لایه بردار‌های شیمیایی از اسید‌ها و ترکیباتی با غلظت بالا استفاده می‌کنند. دوره درمان لایه‌بردارهای شیمیایی چند جلسه طول می‌کشد و هر جلسه غلظت اسید را افزایش می‌دهند تا به نتیجه مطلوب برسند. به همین دلیل است که در زمان اسید تراپی یا لایه برداری شیمیایی ممکن است دچار خشکی پوست شوید. بهترین درمان برای خشکی پوست استفاده از آبرسان و مرطوب کننده است. در لایه بردارهای شیمیایی از ترکیباتی چون ماندلیک اسید، گلایکولیک اسید، سالیسیلیک اسید و…. استفاده می‌کنند. این ترکیبات می‌توانند با از بین بردن تیرگی پوست، موجب جوانسازی پوست صورت شوند.

هیدروکینون

هیدروکینون ماده‌ای است که برای روشن شدن پوست از آن استفاده می‌کنند. این ماده قادر است تا بعد از گذشت ۴ هفته استفاده روتین و روازنه از کرم، موجب روشن شدن پوست بدن شود. به دلیل قوی بودن این کرم، شاید در زمان استفاده پوست شما دچار خشکی شود. بهتر است در حین استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و لوسیون استفاده کنید.

روشن کردن باسن

معرفی کلینیک صدف

کلینیک صدف، یکی از کلینیک‌های درمانی شهر تهران است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده و تا به امروز توانسته با جلب رضایت مراجعه کنندگان، سابقه درخشانی برای خود بسازد. این مجموعه از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در یک فضای ۶۰۰ متری، با امکانات و تجهیزات مدرن ادامه داد. تمام تجهیزات و دستگاه‌های استفاده شده در این مجموعه از برندهای اروپایی و آمریکایی است و همین امر باعث شده تا عمل‌های زیبایی موفقیت آمیزی داشته باشد. کلینیک صدف با تجهیزات و پرسنلی که دارد می‌تواند همزمان به ۲۴ بیمار رسیدگی کند و این موضوع نشان دهنده اعتبار بالا و تخصصی بودن این کلینیک است.

۴۵ پرسنل با تجربه و متعهد در این کلینیک مشغول به فعالیت هستند، پزشکان و متخصصین فعال در این کلینیک همه از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خارج از کشورند. کلینیک صدف در این ۹ سال فعالیت طوری عمل کرده است که امروزه به یکی از بهترین مراکز تخصصی در زمینه پوست و مو و زیبایی در شهر تهران شناخته می‌شود.

Leave a Comment