شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
کانتورینگ صورت با تزریق چربی

کانتورینگ صورت با تزریق چربی : روش و هزینه ها

عضلات صورت به مرور زمان و تحت‌تاثیر عوامل مختلف تحلیل می‌روند و یک جای خالی روی صورت به جا می‌گذارند. حتی بعضی از افراد به‌صورت ژنتیکی یا در اثر بیماری‌های مختلف صورتی لاغر دارند. زاویه داشتن قسمت‌های مختلف صورت مانند گونه و چانه تاثیر چشمگیری در زیبایی و ظرافت با معیارهای روز دنیا دارد. به همین خاطر بسیاری از افراد استفاده از راه‌حل‌هایی برای بهبود انحنای سطحی یا به اصطلاح کانتورینگ صورت دارند. در حال حاضر روش‌های کم‌تهاجمی و بی‌خطری برای زاویه‌سازی صورت وجود دارد. کانتورینگ صورت با تزریق چربی یک روش بی‌خطر و کم‌هزینه‌تر نسبت به سایر عمل‌های زیبایی است که به جوان‌سازی چهره کمک می‌کند. در این مقاله روش انجام، هزینه‌ها، مزایا و عوارض کانتورینگ صورت با تزریق چربی را با هم بررسی می‌کنیم.

کانتورینگ صورت چیست؟

با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و این موضوع باعث افتادگی و ایجاد چین‌وچروک‌هایی در صورت می‌شود. کانتورینگ صورت یک از سریع‌ترین روش‌های غیرتهاجمی و غیرجراحی برای تغییر حالت و جوان‌سازی چهره است. این روش در حال رشد صنعت جراحی پلاستیک را تحت‌تاثیر قرار داده و به یک روش بسیار موثر برای برجسته کردن قسمت‌های مختلف صورت تبدیل شده است.

تکنیک‌های مختلفی برای کانتورینگ صورت وجود دارد که عبارت‌اند از: ایمپلنت‌های صورت، تزریق چربی، لپوساکشن چربی، برجسته کردن چانه گونه و لب. کانتورینگ صورت با تزریق چربی روشی است که در آن چربی از قسمت‌هایی مانند شکم یا ران برداشته شده و در گونه‌ها، چانه، لب و پیشانی تزریق می‌شود.

کانتورینگ صورت با تزریق چربی چگونه انجام می‌شود؟

تزریق چربی به صورت با برداشت چربی یا لیپوساکشن شروع می‌شود. معمولا قبل از شروع لیپوساکشن، پزشک درباره چاق‌ترین قسمت بدن بیمار از او سوال می‌پرسد. به‌عنوان مثال، زنان مسن که چربی زیادی در قسمت شکم دارند، این ناحیه را برای لیپوساکشن انتخاب می‌کنند. مجله پزشکی PLASTIC SURGERY مراحل انجام کانتورینگ صورت را به این شکل توضیح می‌دهد:

برداشت چربی برای کانتورینگ صورت

حجم کل چربی موردنیاز برای قسمت‌های مختلف صورت حداکثر ۱۰۰ میلی‌لیتر است. برداشت چربی به‌صورت دستی یا با استفاده از مکش سرنگ انجام می‌شود. ابتدا پزشک قسمت موردنظر برای برداشت چربی را با تزریق موادی مانند لیدوکائین بی‌حس می‌کند؛ سپس چربی را از زیر پوست بیرون می‌کشد. در این مرحله برای وارد شدن کانول مکش به زیر پوست، سوراخ‌های کوچکی با قطر ۲ تا ۳ میلی‌متر روی پوست ایجاد می‌شود.

کانتورینگ صورت با چربی

آماده‌سازی چربی برای تزریق

چربی برداشت‌شده حاوی ناخالصی‌هایی است که باید برای کانتورینگ از بین بروند. در این مرحله پزشک چربی برداشت‌شده را داخل سانتریفیوژ قرار می‌دهد تا ناخالصی آن را بگیرد. چربی‌های کمتر از ۱۰۰ گرم معمولا بین ۲ تا ۳ دقیقه سانتریفیوژ می‌شود. سپس پزشک مایع مناسب چربی را با استفاده از سرنگ‌های ۲ یا ۱ میلی‌متری آماده تزریق می‌کند. کل این مراحل در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد انجام شده و بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

پیوند چربی برای کانتورینگ

مرحله نهایی همان تزریق چربی است که طراحی آن قبل از جراحی انجام می‌شود. در مرحله مشاوره می‌توانید نتیجه موردنظرتان را با پزشک در میان بگذارید. حتی شبیه‌سازی یا عکس‌های سه‌بعدی می‌تواند به شما و پزشک برای تصمیم‌گیری درباره محل تزریق کمک کند. برای تزریق چربی به صورت حداقل در ۶ ماه گذشته نباید از سایر پرکننده‌های صورت (مانند اسید هیالورونیک یا کلاژن) استفاده کرده باشید.

مزایای کانتورینگ صورت با تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی به صورت یکی از بی‌خطرترین عمل‌های جراحی است. در این روش از چربی موجود در بدن خود فرد برای زاویه‌سازی صورت استفاده می‌شود. بنابراین مواد تزریق‌شده در این روش شیمیایی یا غیرطبیعی نیستند و خطری برای بدن ایجاد نمی‌کنند. از جمله مزایای کانتورینگ صورت با تزریق چربی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • از بین بردن چین و چروک‌های صورت
  • جوان‌سازی پوست
  • زاویه دادن به صورت برای زیبایی
  • برجسته کردن قسمت‌های مختلف صورت
  • ماندگاری بیشتر نتیجه نسبت به سایر پرکننده‌های صورت
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه
  • عوارض بسیار کم
  • هزینه پایین نسبت به سایر عمل‌های جراحی زیبایی

کانتورینگ صورت

کانتورینگ صورت با چربی برای چه افرادی مناسب است؟

زاویه دادن به صورت با چربی مانند سایر عمل‌های زیبایی باید با دستور و تایید پزشک انجام شود. این روش در سال‌های اخیر محبوبیت فراوانی بین مردم سراسر جهان پیدا کرده است و انتخاب مناسبی برای عموم مردم به حساب می‌آید. افراد زیر بهترین گزینه برای انجام کانتورینگ صورت با چربی هستند:

  • افراد میان‌سال بین ۳۰ تا ۶۵ سال که تمایل به جوان‌سازی صورت خود دارند.
  • افرادی که سیگار نمی‌کشند.
  • کسانی که از مدل اعضای صورت خود ناراضی هستند.
  • کسانی که قصد برجسته کردن گونه، چانه و پیشانی خود را دارند.
  • کسانی که از سلامت عمومی برخوردار هستند.
  • افرادی که عفونت یا زخم باز در ناحیه صورت ندارند.

عوارض کانتورینگ صورت با تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی برای کانتورینگ صورت اگر توسط پزشک باتجربه و در یک کلینیک معتبر و بهداشتی انجام شود، هیچ خطری به همراه ندارد. به همین خاطر است که انجام آزمایش‌های تجویزشده توسط پزشک قبل از تزریق چربی ضرورت دارد. سایت TOPDOCTORS عوارض کانتورینگ صورت با چربی را چنین برمی‌شمرد:

  • از بین رفتن ۵۰ تا ۶۰ درصد چربی تزریق‌شده
  • کبودی و تورم
  • احساس بی‌حسی یا تغییر حس در نواحی تحت عمل به‌صورت موقت
  • عدم تقارن صورت
  • خونریزی و عفونت

عوارض خفیف معمولا بعد از گذشت چند روز خودبه‌خود از بین می‌روند؛ اما عوارض خطرناکی مانند خونریزی، عفونت و عدم تقارن ناشی از عدم مهارت پزشک است. بنابراین مراجعه به یک کلینیک تخصصی بهترین راه برای جلوگیری از بروز عوارض خطرناک به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

تخلیه چربی

هزینه تزریق چربی برای کانتورینگ صورت چقدر است؟

هزینه تزریق چربی برای کانتورینگ برای همه افراد یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهم‌ترین این عوامل می‌توانیم به محل درمان، مهارت پزشک، مقدار چربی برداشت‌شده و میزان شدت مشکل پوستی بستگی دارد. معمولا هزینه نهایی درمان در جلسه مشاوره و توسط پزشک جراح مشخص می‌شود. برای اطلاع دقیق از قیمت کانتورینگ صورت با چربی می‌توانید با کلینیک صدف تماس گرفته و از مشاوران ما مشورت بخواهید.

عوارض کانتورینگ صورت با چربی

مراقبت های قبل و بعد از کانتورینگ صورت با چربی

انجام مراقبت‌های قبل و بعد از کانتورینگ صورت یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب توصیه می‌شود. معمولا پزشک در جلسه مشاوره کارهایی که باید تا روز عمل انجام دهید را به شما توضیح می‌دهد. همچنین دستورالعمل‌هایی برای بعد از کانتورینگ صورت به شما داده خواهد تا دوران نقاهت آرامی را تجربه کنید. از جمله مراقبت های قبل از عمل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نوشیدن آب کافی و هیدراته نگه داشتن بدن به مدت ۶ هفته قبل از عمل بسیاری ضروری است.
  • یک تا دو ماه قبل از عمل از مصرف انواع دخانیات خودداری کنید.
  • داروهای مصرفی خود را با پزشک در میان بگذارید و برای ادامه مصرف از او دستور بخواهید.
  • از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و داروهای گیاهی خودداری کنید.
  • برای همراهی بعد از عمل، حتما با یک دوست هماهنگ کنید.

بعد از عمل معمولا عوارض خفیفی مانند کبودی، تورم و درد خواهید داشت که با انجام مراقبت‌های کافی می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را کنترل کنید. استراحت کردن، عدم تحرک، داشتن یک رژیم غذایی سبک و سالم، نوشیدن آب کافی، مصرف سبزیجات از مهم‌ترین کارهایی است که در این دوران باید انجام دهید. مراقبت‌های مهم و موثر بعد از کانتور صورت عبارت‌اند از:

  • مصرف منظم داروهای تجویزشده توسط پزشک
  • عدم استفاده از لوازم بهداشتی شیمیایی
  • کم کردن مصرف نمک برای جلوگیری از تورم
  • عدم مصرف سیگار و سایر دخانیات
  • استفاده از کرم ضدآفتاب

ماندگاری کانتور صورت با چربی

ماندگاری کانتور صورت با تزریق چربی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد است. نتیجه کانتورینگ صورت برخلاف سایر فیلرهای پوستی ماندگاری طولانی‌تری دارد. انتقال چربی به قسمت‌های مختلف صورت ممکن است سال‌ها ماندگار بوده و به تزریق مجدد نیازی نداشته باشد. البته که میزان ماندگاری زاویه دادن به صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد. متابولیسم بدن فرد، سرعت‌عمل پزشک، میزان چربی تزریق‌شده و حتی نوع چربی در ماندگاری نتیجه تاثیرگذار است. اگر برداشت و تزریق چربی به‌صورت اصولی انجام نشود، بخش زیادی از آن هدر رفته و به‌درستی پیوند نخواهد خورد. بنابراین مهارت پزشک یکی از مهم‌ترین عواملی است که ماندگاری بالای نتیجه را تضمین می‌کند.

مراقبت های بعد از کانتورینگ صورت با چربی

چرا کلینیک صدف بهترین انتخاب برای کانتورینگ صورت با تزریق چربی است؟

کلینیک صدف یکی از بهترین مجموعه‌های تخصصی پوست و مو با بیش از ۱۰ سال سابقه است. این کلینیک کادری مجرب از پزشکان متخصص، استادهای دانشگاه و کارشناسان باتجربه را گرد هم آورده تا بهترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه دهند. خدمات تزریق چربی در کلینیک صدف انجام میشود. مجموعه صدف برای انجام همه عمل‌های زیبایی و ارائه خدمات مراقبت از پوست و مو از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برد. همچنین در صورت نیاز به مشاوره یا دریافت راهنمایی می‌توانید سوالات خود را در قسمت نظرات برایمان بنویسید یا با ۰۲۱۲۷۴۳۷ تماس بگیرید.

Leave a Comment