شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
کاشت مو با بانک موی ضعیف

کاشت مو با بانک موی ضعیف : روش ها و میزان موفقیت

ریزش موها یکی از مشکلاتی است که با افزایش سن یا به دلایل ژنتیکی، افراد زیادی با آن درگیر می‌شوند. بیشتر روش‌های جلوگیری از ریزش مو یا تقویت رشد موها تاثیر چندانی ندارند یا نتیجه‌ای کوتاه‌مدت به همراه دارند. کاشت مو یکی از تضمینی‌ترین روش‌ها برای درمان ریزش مو و متراکم کردن موهای سر است. برای انجام کاشت مو باید بانک موی مناسبی داشته باشید. به همین خاطر قبل از انجام کاشت مو حتما باید با پزشک مشورت کنید. اما آیا کاشت مو با بانک موی ضعیف غیرممکن است؟ افرادی که بانک موی ضعیفی دارند هم می‌توانند به ترمیم موهای سر خود فکر کنند. در این مقاله به معرفی بانک مو و بهترین روش کاشت مو برای افراد با بانک موی ضعیف می‌پردازیم.

بانک مو چیست؟

کاشت مو یک عمل زیبایی است که طی آن، پزشک فولیکول‌های مو را از ناحیه پرپشت سر برداشت کرده و به قسمت‌های کم‌تراکم پیوند می‌زند. به گفته یک سایت معتبر، در طول کاشت مو، موها از کنار گوش و پشت سر برداشته می‌شوند. این ناحیه که به آن «بانک مو» می‌گویند، جایی است که موها بیشترین میزان رشد را دارند. موهای پشت سر بعد از کاشت هم مقاومت خود را در برابر نازک شدن و ریزش حفظ می‌کنند و تا چندین سال در محل جدید، به رشد طبیعی خود ادامه می‌دهند.

اهمیت بانک مو در کاشت مو چقدر است؟

موهای پشت سر و کناره‌های گوش مقاوم‌ترین موها در مقابل طاسی و ریزش هستند. گرفت‌هایی که از این ناحیه برداشت می‌شوند، تا سال‌ها بعد از کاشت هم دچار ریزش نمی‌شوند و به‌طور طبیعی مقاومت بالایی دارند. در صورتی که موهای قسمت‌های جلویی سر به‌راحتی و تحت تاثیر عوامل مختلف شروع به ریزش و عقب‌نشینی می‌کنند. به همین خاطر است که بانک مو اهمیت ویژه‌ای در رسیدن به بهترین نتیجه دارد. یک بانک موی مناسب امکان پیوند زدن ۴۵۰۰ گرفت مو را برای قسمت‌های کم‌موی سر فراهم می‌کند که برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب از کاشت مو بسیار ضروری است.

آیا کاشت مو با بانک موی ضعیف ممکن است؟

بدیهی است که هرچقدر بانک مو قوی‌تر و متراکم‌تر باشد، نتیجه نهایی کاشت مو هم بهتر و مطلوب‌تر خواهد بود. با این حال، کسانی که بانک موی ضعیفی دارند هم می‌توانند از این روش درمانی – زیبایی برای بهبود ظاهر موهای خود استفاده کنند. چراکه موهای بعضی از قسمت‌های بدن شباهت زیادی به موهای سر داشته و قابلیت استفاده برای کاشت مو را دارد.

اگر کمی دقت کنید، ریش و موهای بعضی از قسمت‌ها بدن مردان مانند سینه، ساختاری مشابه موهای سر دارد. به همین خاطر، یک پزشک متخصص و ماهر می‌تواند با پیوند فولیکول‌های مو در پوست سر، به از بین بردن قسمت‌های طاس سر کمک کند. هرچند کاشت مو با بانک موی ضعیف کار چندان آسانی نیست، اما با مشورت پزشک می‌توانید یک نتیجه قابل‌قبول از آن به دست آورید. در هر صورت، مشورت با یک متخصص پوست و موی باتجربه و ماهر را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید:
مراحل کاشت مو

روش های کاشت مو با بانک موی ضعیف

کاشت مو با بانک موی ضعیف هم مانند کاشت موی طبیعی به روش‌های مختلفی قابل‌انجام است. برای رسیدن به بهترین نتیجه، پزشک مقداری از فولیکول‌ها را از بانک موی سر برداشته و برای متراکم کردن قسمت‌های کم‌پشت از فولیکول‌های سایر نواحی بدن که شباهت بیشتری به موهای سر دارد، استفاده می‌کند. از جمله روش‌های کاشت مو با بانک مو ضعیف می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کاشت مو با بانک موی ضعیف

کاشت مو با روش های ترکیبی

روش‌های FUT و FIT دو روش رایج و معروف برای انجام کاشت مو هستند که مراحل یکسانی دارند. این دو روش در جزئیات با هم متفاوت هستند و به‌منظورهای مختلفی انجام می‌شوند. انتخاب روش مناسب فقط و فقط برعهده پزشک متخصص است. برای کاشت مو با بانک موی ضعیف پزشک ممکن است روش ترکیبی برای بازدهی بیشتر استفاده کند. در این روش، از دو تکنیک FIT و FUT همزمان برای کاشت مو استفاده می‌شود.

تعداد گرافت‌های قابل‌برداشت کاشت مو به روش FIT بسیار محدود است. همچنین بسیاری از فولیکول‌ها بعد از برداشت از بین می‌روند و قابلیت کاشت ندارند. به همین خاطر ترکیب روش‌های FIT و FUT می‌تواند تعداد برداشت فولیکول‌ها را به چهار هزار عدد در یک جلسه برساند و موهای متراکمی برایتان به ارمغان آورد.

کاشت مو به روش BHT

کاشت مو از بدن به سر یا BHT یکی از بهترین روش‌ها برای افرادی است که بانک موی ضعیفی دارند. کسانی که موهای بدنشان شباهت زیادی به موی سر داشته باشد، تا حدودی می‌توانند به متراکم‌تر کردن موهای سر خود فکر کنند. اگر موهای بدن فرد برای کاشت مناسب باشد، بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ فولیکول می‌توان از قسمت‌هایی مانند سینه برداشت کرد. در بسیاری از مردان، قسمتی از ریش شباهت زیادی به موی سر داشته و می‌توان ۱۵۰۰ فولیکول از این ناحیه را به پوست سر پیوند زد.

با این تفاسیر، بازسازی کامل خط رویش مو یا احیای موهای سر فقط با استفاده از موهای بدن امکان‌پذیر نیست. در واقع کاشت مو از بدن به سر فقط برای افزایش تراکم موها و پرپشت کردن قسمت تاج است. در این روش فولیکول‌های مو از طریق سوراخ‌های بسیار ریزی از بدن برداشته شده و در ناحیه موردنظر کاشته می‌شوند. هرچند روش BHT یک روش عالی و تضمینی برای از بین بردن کامل قسمت‌های طاس سر به حساب نمی‌آید، اما می‌توانید از آن به‌عنوان یک روش جایگزین یا مکمل برای بهبود ظاهر موهایتان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:
کاشت مو با سلول های بنیادی

کاشت مو به روش FCI

فولیکول‌های مو عامل اصلی رشد و تقویت موها هستند. در واقع اگر فولیکول‌ها به‌اندازه کافی محکم باشند، رشد موها امکان‌پذیر است؛ در غیر این صورت فرد دچار ریزش مو می‌شود. کاشت مو به روش FCI یکی از روش‌های کاشت مو با بانک موی ضعیف است. ایده اصلی این روش را می‌توانیم تقویت و تکثیر فولیکول‌ها بدانیم. متخصص پوست و مو فولیکول‌ها را از پوست سر استخراج کرده و در یک محیط مطلوب آزمایشگاهی قرار می‌دهد. فولیکول‌ها در شرایط آزمایشگاهی رشد کرده و به مرحله زایش می‌رسند. بعد از رسیدن به این مرحله، پزشک فولیکول‌ها را در ناحیه طاس یا کم‌پشت سر پیوند می‌زند.

کاشت مو به روش FCI برای افرادی که موهای ضعیف و شکننده‌ای دارند، انتخاب مناسبی است. چراکه فولیکول‌های مو در بهترین شرایط به رشد و تکثیر ادامه می‌دهند و وقتی کاملا به مرحله زایش رسیدند، روی سر کاشته می‌شوند. به این ترتیب، فولیکول‌های ضعیف شناسایی شده و پزشک از آن‌ها برای کاشت استفاده نمی‌کند. FCI یک روش مدرن برای از بین بردن قسمت‌های طاس سر می‌آید و کارایی آن هنوز کاملا اثبات نشده است.

کاشت مو با بانک موی ضعیف

میزان موفقیت کاشت مو با بانک موی ضعیف چقدر است؟

برای فهمیدن میزان موفقیت کاشت مو با بانک موی ضعیف به سراغ یک مقاله علمی رفتیم که می‌گوید: کاشت مو یک روش درمانی پرکاربرد برای آلوپسی آندروژنیک است. با این حال، اگر قسمت زیادی از پوست سر دچار طاسی شده باشد، موهای پشت سر به‌تنهایی برای کاشت کافی نیست. در چنین شرایطی می‌توان از موهای بدن و ریش برای کاشت استفاده کرد.

در این مطالعه ۳۵ بیمار مرد با درجه‌های مختلف طاسی را مورد آزمایش قرار گرفتند. متخصصان موهای بدن و ریش این افراد را به پوست سر پیوند زدند و موهای کاشته‌شده را در فواصل زمانی مختلف (از ۶ ماه تا ۲ سال) بررسی کردند. نتیجه کاشت مو با موی بدن و ریش در چنین افرادی بسیار موفقیت‌آمیز بود. تنها نکته مهم هنگام انجام کاشت مو با بانک موی ضعیف این است که پزشک باید موهای قسمتی از بدن که شباهت بیشتری به موهای سر دارد، را برداشت کند. همچنین کاشت مو با موی بدن باید برای متراکم کردن سر و لابه‌لای موهای طبیعی سر انجام شود تا تفاوت میان موهای سر و بدن کمتر نمایان باشد.

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای کاشت مو با بانک موی ضعیف است؟

کاشت مو نوعی عمل جراحی است که مانند سایر عمل‌ها باید توسط پزشک متخصص پوست و مو انجام شود. نتیجه نهایی کاشت مو تا حد زیادی به مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد. کلینیک صدف با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت تخصصی در زمینه پوست و مو، پزشکان متخصص و ماهری را از اساتید مطرح ایران گرد هم آورده است. پزشکان کلینیک صدف با تکیه بر تجربه چندین ساله خود، بهترین روش‌های کاشت مو با بانک موی ضعیف را متناسب با نیاز مراجعه‌کننده انجام می‌دهند.

همه عمل‌های کاشت مو و زیبایی در کلینیک تخصصی پوست و موی صدف با استفاده از جدیدترین تجهیزات و پیشرفته‌ترین امکانات روز دنیا انجام می‌شود. از طرفی محیط استریل و کاملا تمیز کلینیک صدف، خیال شما را بابت انجام اصولی و بهداشتی عمل‌های کاشت راحت می‌کند. این کلینیک سال‌هاست که با مجوز رسمی از وزارت بهداشت در حوزه زیبایی و جوانسازی فعالیت می‌کند و تاکنون موفق به کسب رضایت همه مراجعه‌کنندگان خود شده است. مشاوران کلینیک صدف از قبل عمل تا بعد از عمل، همواره وضعیت مراجعه‌کنندگان را پیگیری می‌کنند و آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

بیشتر بخوانید:
رویش مجدد مو

کاشت مو با بانک موی ضعیف

کلام آخر

در این مقاله یاد گرفتیم که کاشت مو با بانک موی ضعیف هم امکان‌پذیر است و کسانی که موهای پرپشتی ندارند، می‌توانند به بهبود تراکم موهای خود فکر کنند. البته اصلاح کامل موها با بانک موی ضعیف ممکن نیست و از این روش فقط برای ترمیم و پرپشت کردن موهای سر استفاده می‌شود. کاشت مو با موی بدن و FCI دو روش شناخته‌شده‌تر برای کاشت مو با بانک مو ضعیف است که نتایج قابل‌قبولی برای افراد به همراه دارد. نتیجه نهایی این روش‌ها به مهارت و تجربه پزشک وابسته است. به همین خاطر انتخاب یک کلینیک تخصصی با پزشکان حاذق اهمیت ویژه‌ای دارد.

نظر شما درباره کاشت مو با بانک موی ضعیف چیست؟ آیا شما تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ نظرات و تجربه‌های خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و سایر مخاطبان مجله زیبایی صدف به اشتراک بگذارید.

Leave a Comment