شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
پی آر پی صورت

پی آر پی صورت روشی موثر برای جوانسازی

پوست شفاف، سالم و جوان آرزو و خواسته تمام افراد فارغ از سن و جنسیت است. متاسفانه گذر زمان به‌مرور شادابی چهره را می‌گیرد و چین‌وچروک‌ها، خطوط ریز و حتی لکه‌هایی به پوست اضافه می‌کند. این موضوع ممکن است زیبایی صورت را تحت‌تاثیر قرار دهد و حتی از اعتمادبه‌نفس فرد کم کند. از همین رو در طول تاریخ روش‌های زیادی برای کند کردن روند پیری پوست و حتی برگرداندن جوانی به آن ایجاد شده است. انواع کرم‌ها، صابون‌ها، داروهای شیمیایی و گیاهی به وجود آمدند تا بتوانند آسیب‌های پوستی را کاهش دهند و شادابی را به آن برگردانند. انجام این کار بیشتر از هرچیز در گروی یافتن علت پیری پوست و از بین بردن آن است. پی آر پی صورت یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های جوانسازی پوست است که علت پیری صورت را از بین می‌برد. اگر می‌خواهید با PRP صورت آشنا شوید، با ما همراه باشید.

پی آر پی صورت چیست؟

پی آر پی صورت یک روش پیشرفته برای مراقبت از پوست است که قدرت بدن را برای محافظت از خود افزایش می‌دهد. پوست صورت در طول زمان کلاژن و الاستین خود را که باعث جوانی، لطافت و شادابی پوست می‌شوند، از دست می‌دهد. بنابراین طبیعی است که در صورت کاهش این دو ماده، پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست بدهد و پیر و چروکیده شود.

از طرفی پلاسما یکی از اجزای خون است که اگر پلاکت در آن تجمیع شود، می‌تواند مانند یک معجزه عمل کند. در PRP صورت، پزشک پلاسمای غنی از پلاکت را که از خون فرد تهیه می‌شود، به صورت او تزریق می‌کند. این امر گردش خون را در صورت افزایش داده و با جذب پلاسما تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌شود. نتیجه این اتفاقات همان جوانسازی پوست است.

روش انجام پی آر پی صورت چگونه است؟

ابتدا پزشک نمونه کوچکی از خون شما را گرفته و آن را درون سانتریفیوژ قرار می‌دهد. این دستگاه با چرخش سریع خود می‌تواند پلاسما و پلاکت خون را از گلبول‌های قرمز جدا کند. در نتیجه مایع زردرنگی به دست می‌آید که همان پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP است. این مایع هنگام تزریق در پوست تولید کلاژن را تحریک کرده و باعث شادابی پوست می‌شود.

به‌منظور کاهش درد حین تزریق،‌ تقریبا ۲۰ دقیقه قبل از درمان، پزشک از کرم بی‌حس‌کننده موضعی برای صورت استفاده می‌کند. سپس PRP به قسمت‌های مختلف صورت مانند پیشانی، گونه‌ها یا سایر قسمت‌های مدنظر فرد تزریق می‌شود. PRP صورت می‌تواند با سایر روش‌های جوانسازی صورت ترکیب شود. طبق مقاله‌ای در سایت علمی WileyOnlineLibrary، ترکیب PRP صورت و میکرونیدلینگ می‌تواند تاثیرگذاری آن را در جوانسازی و درمان آسیب‌های پوستی مانند زخم‌های ناشی از آکنه افزایش دهد.

پی آر پی صورت چیست

مراقبت های قبل از پی آر پی صورت چگونه است؟

قبل از پی آر پی صورت، باید با پزشک ملاقات کرده و سابقه پزشکی خود و انتظاراتتان از انجام این روش را شرح دهید. پزشک معمولا توصیه‌هایی به شما می‌کند تا درمان راحت‌تر و بهتری داشته باشید. عمومی‌ترین مراقبت‌های قبل از PRP صورت عبارت‌اند از:

  • حداقل سه تا چهار روز قبل از درمان، داروهای ضدالتهابی را مصرف نکنید.
  • یک تا دو هفته قبل از PRP صورت، از مکمل‌ها، ویتامین‌ها یا گیاهان رقیق‌کننده خون، استفاده نکنید.
  • در روز درمان، یک وعده غذایی کامل بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید.
  • برای قطع داروهای خود حتما با پزشکتان مشورت کنید.

مراقبتهای بعد از پی آر پی صورت چگونه است؟

بعد از اتمام PRP صورت، به استراحت بپردازید و به مدت دو روز، استفاده از ناحیه تحت تزریق را به حداقل برسانید. اما ماساژ دادن و حرکت آهسته می‌تواند به جذب پی آر پی توسط بافت‌های صورت کمک کند. تا سه روز بعد از درمان ممکن است درد خفیفی در صورت خود احساس کنید. برای بهبود این درد، به مقدار زیاد آب بنوشید و از کمپرس سرد یا گرم استفاده کنید.

بعد از درمان، تنها داروهایی را که دکتر تجویز کرده است، مصرف کنید. خوردن خوراکی‌هایی مانند داروهای ضدالتهاب، گیاهان، مکمل‌ها و ویتامین‌های رقیق‌کننده خون تا حداقل دو هفته بعد از درمان ممنوع است. مصرف سیگار، کافئین و الکل تا یک هفته بعد از عمل به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.

مراقبت های بعد از پی آر پی صورت

مزایای پی آر پی صورت چیست؟

همان‌طور که گفته شد تزریق PRP صورت تولید کلاژن را که معمولا در سن ۲۵ سالگی کاهش پیدا می‌کند، تحریک کرده و از این طریق مزایای زیادی برای پوست و صورت به ارمغان می‌آورد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش چین‌وچروک‌ها و خطوط
  • از بین بردن جوش‌های آکنه و انواع زخم‌ها
  • بهبود بافت و رنگ پوست‌ها
  • بازیافت سلول‌های قدیمی پوست
  • سفت کردن و کشیدن پوست
  • حفظ رطوبت پوست
  • کاهش منافذ پوست

معایب پی آر پی صورت چیست؟

از آنجایی که PRP صورت شامل تزریق ماده‌ای است که از خون بیمار گرفته می‌شود، عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد. از طرفی احتمال عفونت و واکنش‌های آلرژیک در این روش بسیار پایین است. با این حال، باز هم ممکن است حین تزریق خطراتی فرد را تهدید کند. البته این خطرات بیشتر به‌دلیل ماهر نبودن و عدم‌تخصص پزشک می‌تواند بروز پیدا کند. از جمله معایب و خطرات پی آر پی صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وارد شدن آسیب به بافت‌ها و رگ‌های خونی و عصبی
  • داشتن درد و ناراحتی در محل تزریق
  • واکنش آلرژیک نسبت به ماده بی‌حس‌کننده

چه کسانی نمیتوانند پی آر پی صورت انجام دهند؟

یکی از مزایای پی آر پی صورت که کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد، این است که این روش تقریبا برای تمام افراد مناسب است. چراکه در این روش از خون خود فرد استفاده می‌شود و کمترین میزان عوارض را برای مراجعه‌کنندگان به همراه دارد. بنابراین تمام افرادی که دارای پوست خشک، زخم‌های آکنه، لکه‌های پوستی، پوست آسیب‌دیده و… هستند، می‌توانند با انجام PRP صورت به هدف خود برسند. با این حال، افرادی که شرایط زیر را دارند گزینه ایده‌آلی برای این روش به حساب نمی‌آیند:

  • افرادی که دارای مشکلاتی در ارتباط با لخته شدن خون هستند.
  • کسانی که باید به‌طور منظم از داروهای رقیق‌کننده خون یا سایر داروهای مرتبط با مشکلات خونی استفاده کنند.
  • کسانی که انتظارات بسیار بالایی از انجام PRP صورت دارند.

هزینه پی آر پی صورت چقدر است؟

هزینه پی آر پی صورت با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. کلینیک درمانی، محل تزریق و وسعت آن، نوع و تعداد کیت‌های مصرفی و همچنین تعداد جلسات درمانی در تعیین هزینه کلی موثر هستند. بر اساس آمار سایت deintegrativehealthcare، پی آر پی صورت به حدود ۴ تا ۶ درمان در فواصل دو هفته‌ای نیاز دارد تا بتواند نتیجه قابل‌توجهی برای شما به ارمغان آورد. به همین دلیل قبل از اقدام به انجام PRP صورت، با پزشک مشورت کنید تا تعداد جلسات درمان و هزینه هر جلسه برایتان محاسبه شود. هزینه PRP صورت برای هر جلسه درمانی در کلینیک صدف از یک تا دو میلیون تومان متغیر است.

هزینه پی آر پی صورت

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای پی آر پی صورت است؟

کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت، یکی از بهترین کلینیک‌های معتبر در تهران است. این کلینیک بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه پوست و مو دارد و در این مدت رضایت بیشتر مشتریان خود را به دست آورده است. تیم پزشکی کلینیک صدف از باتجربه‌ترین پزشکان و متخصصان ایران تشکیل شده است که می‌توانند بهترین نتیجه را در هرکدام از روش‌های درمانی پوست و مو از جمله PRP صورت به ارمغان آورند. قبل و بعد از درمان، تیم مشاوره کلینیک صدف به‌صورت رایگان و تلفنی شما را راهنمایی می‌کنند و تا رسیدن به نتیجه مطلوب با شما همراه هستند.

کلام آخر

شادابی و زیبایی چهره تاثیر زیادی در انرژی و حس خوب فرد نسبت به خود دارد. با گذشت زمان که تولید طبیعی کلاژن به پایین‌ترین حد خود می‌رسد، پوست شادابی و جوانی خود را از دست می‌دهد و تغییراتی در آن به وجود می‌آید. پزشکان راهی یافته‌اند که می‌توانند تولید کلاژن را حتی بعد از پایین آمدن سطح آن، تحریک کنند. پی آر پی صورت نام یک روش مدرن و موثر برای جوانسازی پوست است. در این مقاله به بررسی PRP صورت، چگونگی انجام آن و مزایا و معایب آن پرداختیم. نظر شما در رابطه با این روش جدید چیست؟ آن را با ما و سایر مخاطبان کلینیک صدف به اشتراک بگذارید.

Leave a Comment