شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
قیمت پی آر پی

هزینه پی آر پی چقدر است؟

پلاسمای غنی از پلاکت که با نام PRP شناخته می‌شود، ماده‌ای است که به بهبود گردش خون در ناحیه تزریق‌شده کمک می‌کند. پلاسما یکی از اجزای خون است که فاکتورها یا پروتئین‌هایی دارد که به لخته شدن خون کمک می‌کنند. پلاسمای غنی از پلاکت که توسط یک متخصص باید تولید شود، به رشد سلولی کمک می‌کند. ایده اصلی PRP این است که فاکتورها و پروتئین‌های رشد سلولی به بافت آسیب‌دیده تزریق شود تا بتواند سریع‌تر بهبود پیدا کند. این روش راه‌حل خوبی برای افزایش رشد موهاست. اگر داشتن موهای متراکم و زیبا از آرزوهای شماست، شاید بخواهید در مورد چگونگی انجام پی آر پی و هزینه آن اطلاعاتی کسب کنید. در این مقاله به بررسی قیمت پی آر پی و عوامل موثر بر آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مراحل انجام پی آر پی

اگر قصد انجام پی آر پی را دارید، ابتدا بهتر است از قبل، آگاهی خود را درمورد مراحل انجام آن بالا ببرید. مراحل انجام پی آر پی عبارت‌اند از:

دریافت خون

برای تزریق پی آر پی از خون خود فرد استفاده می‌شود. بنابراین ابتدای کار یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی نمونه‌ای از خون شما را دریافت می‌کند. مقدار نمونه به محل تزریق PRP بستگی دارد. بر اساس مجله پزشکی healthline، مقدار خون لازم برای تزریق به پوست سر ۲۰ میلی‌لیتر است. این مقدار کمی بیشتر از یک قاشق چای‌خوری است.

تغییرات خون

خون گرفته شده درون سانتریفیوژ قرار می‌گیرد. سانتریفیوژ دستگاهی است که با سرعت دور خود می‌چرخد و باعث جدا شدن اجزای خون از هم می‌شود. روند جداسازی اجزای خون ممکن است ۱۵ دقیقه طول بکشد.

تزریق در محل مورد نظر

در نهایت یک تکنسین، پلاسمای جداشده را گرفته و آن را برای تزریق در ناحیه آسیب‌دیده آماده می‌کند. پزشکان معمولا با کمک تصویربرداری‌هایی مانند سونوگرافی، نقاط خاصی برای تزریق انتخاب می‌کنند. بعد از مشخص شدن جای تزریق، پزشک پلاسمای غنی از پلاکت را در محل‌های مورد نظر و آسیب‌دیده تزریق می‌کند.

عوامل موثر در هزینه پی آر پی

هزینه پی آر پی مانند تمام عمل‌های زیبایی دیگر توسط بیمه پرداخت نمی‌شود. بنابراین مهم است که قبل از اقدام به انجام آن، در مورد قیمت پی آر پی اطلاعات کسب کنید. هزینه پی آر پی بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

قیمت پی آر پی

تعداد جلسات

برای اینکه بتوانید نتیجه دلخواه خود را از تزریق پی آر پی بگیرید، باید دوره درمانی آن را تکمیل کنید. بر اساس سایت پزشکی medicalnewstoday، فرد باید در دو تا سه ماه ابتدایی تزریق‌های متعددی در فواصل معین انجام دهد. طبیعتا هر چه تعداد این جلسات بیشتر باشد، قیمت پی آر پی هم افزایش خواهد داشت.

محل تزریق

پلاسمای غنی از پلاکت در محل‌های مختلفی از سر و بدن می‌تواند تزریق شود. حساسیت تزریق در بعضی از این محل‌ها بیشتر است. از همین رو، محل تزریق بر قیمت پی آر پی تاثیرگذار است. همچنین هرچقدر محل تزریق وسیع‌تر باشد، پزشک باید وقت و انرژی بیشتری را برای آن صرف کند.

کلینیک انتخابی

قیمت پی آر پی ممکن است در کلینیک‌های مختلف،‌ با هم یکسان نباشد. چراکه امکانات و تجهیزات کلینیک، خدماتی که ارائه می‌دهند و تخصص و مهارت پزشک کلینیک می‌تواند روی هزینه پی آر پی تاثیر بگذارد. واضح است که هر چقدر کلینیک انتخابی شما پیشرفته‌تر باشد، هزینه آن هم بیشتر خواهد بود. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که این موضوع ارتباط مستقیمی با کیفیت خدمات ارائه‌شده و نتیجه نهایی هم دارد.

هزینه انجام خدمات مختلف پی آر پی چقدر است؟

در جدول زیر شما قیمت پایه خدمات پی آر پی در سال ۱۴۰۰ را مشاهده می‌کنید.

خدمات پی آر پی

قیمت

پی آر پی با کیت ایرانی  ۱.۸۰۰.۰۰۰ تومان
پی آر پی با کیت ایرانی + میکرونیدلینگ ۵۵۰ تا ۱.۸۰۰.۰۰۰ تومان
مزونیدلینگ بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان
پی آر پی با کیت خارجی  ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان

 

پی آر پی با کیت خارجی + میکرونیدلینگ  ۵۰۰.۰۰۰ تا ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان

 

آیا انجام پی آر پی با قیمت ارزان مطمئن است؟

بخش زیادی از هزینه پی آر پی صرف دستمزد پزشک، تجهیزات، امکانات، کیت مصرفی و سایر مواد لازم برای انجام آن می‌شود. در انجام عمل‌های زیبایی هزینه ارتباط مستقیمی با کیفیت عمل دارد. بنابراین قبل از اینکه به مراکزی که پی آر پی را با هزینه ارزان انجام می‌دهند اطمینان کنید، از کیفیت آن مطمئن شوید.

در بیشتر مواقع ارزان بودن قیمت پی آر پی به دلیل بی‌کیفیت بودن عمل و پیشرفته نبودن تجهیزات مورد استفاده است. بنابراین اگر نتیجه عمل برایتان اهمیت دارد و نمی‌خواهید درگیر عوارض بعد از آن شوید، به پی آر پی‌های ارزان‌قیمت اعتماد نکنید.

هزینه پی آر پی

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای پی آر پی است؟

کلینیک صدف از معتبرترین و بزرگترین کلینیک‌های زیبایی است. این کلینیک با بیش از ۱۰ سال سابقه کاری در زمینه خدمات زیبایی توانسته است رضایت ۹۸ درصد از مشتریان خود را به دست آورد. دلیل این موفقیت را می‌توان در تیم پزشکی باتجربه و ماهر آن جستجو کرد. از طرفی این کلینیک همواره در تلاش است تا از جدیدترین متدهای روز دنیا و پیشرفته‌ترین تجهیزات برای ارائه خدمات خود استفاده کند.

کلام آخر

با اینکه سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز پی آر پی را تایید نکرده است، اما ورزشکاران معروفی در جهان از این روش برای ترمیم زخم‌ها و آسیب‌های خود استفاده می‌کنند. قیمت پی آر پی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداختیم.

 

۱۰ comments

آزاده ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۸

سلام. از نظر هزینه پی آر پی به صرفه‌تره یا کاشت مو؟

Reply
کلینیک صدف ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۴

با سلام. انتخاب روش برای کاهش ریزش مو باید با توجه به شرایط جسمی شما و پس از معاینه پزشکی انجام شود. پی آر پی به تمدید و تزریق‌های مجدد نیاز دارد. اما کاشت مو دائمی است. البته برای رسیدن به نتیجه بهتر می‌توانید هر دو روش را انجام دهید.

Reply
ابوالفضل ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۲

سلام. چقدر طول میکشه که نتیجه پی آر پی معلوم بشه؟

Reply
کلینیک صدف ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۴

نتیجه انجام پی آر پی معمولا سه تا چهار ماه بعد از تزریق قابل مشاهده است. البته با انجام تزریق‌های بیشتر نتایج قابل توجه‌تری در ماه‌های بعد مشاهده خواهید کرد.

Reply
مژده ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۳

تزریق پی آر پی درد داره؟

Reply
کلینیک صدف ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۴

با سلام
قبل از تزریق پزشک با استفاده از بی‌حس‌کننده‌های موضعی پوست سر را بی‌حس می‌کند. بنابراین شما در طول درمان دردی احساس نخواهید کرد.

Reply
علی ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶

سلام
ببخشید از مقالتون یه چیزی رو متوجه نشدم: prp باعث پرپشت شدن مو و اضافه شدن موی جدید میشه یا فقط از ریزش جلوگیری میکنه؟

Reply
کلینیک صدف ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

با سلام پی آر پی هم یک روش درمانی برای ریزش مو هست هم تقویت مو. یعنی موهایی که قبلا داشتید و ریخته دوباره رشد میکنند

Reply
حمید ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

با سلام
این قیمتی که برای انجام prp نوشتید ، هزینه هر جلسه prp هست؟

Reply
کلینیک صدف ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵

با سلام بله برای هر جلسه است

Reply

Leave a Comment