شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
مرکز تخصصی تخلیه ژل پاژ

مرکز تخصصی تخلیه ژل پاژ

زیبایی و جذاب بودن از گذشته تاکنون موردتوجه همه افراد بوده است. برجسته کردن قسمت‌های مختلف صورت مانند گونه و فرم‌دهی به آن‌ها با تزریق ژل یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای جوان‌سازی و کانتورینگ صورت به حساب می‌آید. در گذشته این کار با تزریق ژل‌های دائمی و غیرقابل‌جذب انجام می‌شد؛‌ در صورتی که در حال حاضر، پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد ژل‌های موقتی و سازگار با بدن شده است.

با روی کار آمدن ژل یا فیلرهای موقت، نسل ژل‌های غیرقابل‌جذب منسوخ شد؛ چراکه ژل‌های قدیمی به مرور زمان زیر پوست جابه‌جا می‌شوند و فرم‌های ناخوشایندی به صورت می‌دهند. در چنین شرایطی تخلیه ژل تنها راه رهایی از چنین مشکلاتی است. در این مقاله به شما می‌گوییم که برای تخلیه ژل پاژ باید به کجا مراجعه کنید. اگر به‌دنبال یک مرکز تخصصی تخلیه ژل پاژ هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ژل پاژ چیست؟

ژل پاژ با نام پزشکی پلی‌اکریل آمید ماده‌ای است که در گذشته برای جوان‌سازی پوست و برجسته کردن اندام‌های مختلف صورت مانند گونه و چانه استفاده می‌شد. نتیجه تزریق این ژل‌ها دائمی بوده و این ماده توسط بدن جذب نمی‌شود. به همین خاطر به‌صورت مادام‌العمر در صورت یا بدن باقی می‌ماند و به مرور زمان زیر پوست جابه‌جا می‌شود. حرکت کردن ژل پاژ زیر پوست تقارن اولیه صورت یا اندام را به هم می‌زند و حالت طبیعی چهره را از بین می‌برد.

علاوه بر جابه‌جایی و تغییر فرم صورت، ژل‌های دائمی مشکلات دیگری مانند عفونت را هم به همراه دارند. از طرفی، از آنجایی که ژل پاژ نوعی جسم خارجی برای بدن به شمار می‌آید، ممکن است بدن واکنش‌هایی برای دفع این ماده از خود نشان دهد و با آن سازگار نشود. در چنین مواقعی اگر تخلیه ژل پاژ به موقع صورت نگیرد، ممکن است عواقب ناخوشایندتری برای فرد به وجود آورد. سفت شدن بیش از حد ناحیه تحت‌تزریق، بدشکل شدن صورت و عدم امکان تخلیه ژل از بدن از جمله عوارضی است که جوان‌سازی با این ماده به همراه دارد.

مرکز تخصصی تخلیه ژل پاژ

نحوه تخلیه ژل پاژ به چه صورت است؟

تزریق ژل پاژ یک روش منسوخ‌شده برای جوان‌سازی است که امروزه در هیچ کلینیک معتبری انجام نمی‌شود؛ برعکس، بسیاری از افرادی که در گذشته ژل پاژ تزریق کرده‌اند، حالا به‌دنبال روشی برای تخلیه آن هستند. تخلیه ژل پاژ به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. از جمله این روش‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تخلیه ژل پاژ با سوزن
  • تخلیه ژل با سونوگرافی
  • تخلیه ژل با جراحی
  • تخلیه ژل با آنزیم

با این حال، تخلیه ژل با جراحی رایج‌ترین روش برای رهایی از این ماده نسبتا خطرناک است. در این روش پزشک ناحیه تحت تزریق را پیدا کرده و بعد از مشخص کردن عمق آن، برش‌های کوچکی روی پوست ایجاد می‌کند. هرکدام از این برش‌ها ممکن است به اندازه دو میلی‌متر باشد. سپس مواد را با حرکت دست و کمی فشار یا با استفاده از وسایل مخصوص از پوست خارج می‌کند.

در صورت نیاز، پزشک قبل از تخلیه ژل پاژ، ناحیه موردنظر را با کرم‌های بی‌حسی موضعی بی‌حس می‌کند. بعد از تخلیه کامل صورت یا اندام از ژل، ناحیه تخلیه‌شده به‌صورت کامل شست‌وشو داده می‌شود. توجه کنید که هرچقدر زمان بیشتری از تزریق ژل گذشته باشد، احتمال عدم تخلیه کامل آن بیشتر خواهد بود.پ

بیشتر بخوانید:

مراقبت بعد از تخلیه ژل

اهمیت انتخاب کلینیک مناسب در تخلیه ژل پاژ

تخلیه ژل پاژ یک عمل بسیار حساس و تخصصی است. به همین خاطر پزشک متخصص باید آشنایی کامل با عصب‌های صورت داشته باشد تا بتواند برش‌ها را در بهترین قسمت‌ها ایجاد کند. از همین رو انتخاب یک پزشک باتجربه و ماهر بیشتر از هرچیز دیگری در عمل تخلیه ژل‌های دائمی اهمیت دارد. بنابراین این عمل نباید توسط اشخاص غیرمتخصص یا پزشکان غیرماهر انجام شود.

پزشک متخصص با مهارت و تجربه خود کوچک‌ترین برش‌ها را در قسمت‌های لازم ایجاد می‌کند تا ضمن تخلیه اصولی ژل، آسیبی به بافت‌های مجاور وارد نشود و همچنین بعد از عمل نیز جای زخم و بخیه روی صورت باقی نماند. رسیدن به بهترین نتیجه برای تخلیه ژل‌های دائمی فقط به تخصص پزشک و شناخت کافی او از عصب‌های صورت بستگی دارد؛ بنابراین مراجعه به یک کلینیک تخصصی پوست و مو و همچنین انتخاب یک پزشک ماهر و باتجربه را نباید در تخلیه ژل پاژ دست‌کم بگیرید.

کلینیک صدف؛ بهترین انتخاب برای تخلیه ژل پاژ در تهران

در این مقاله به بررسی عمل تخلیه ژل پاژ پرداختیم و از اهمیت تخصص و مهارت پزشک در موفقیت‌آمیز بودن این عمل صحبت کردیم. حالا وقت آن است که بهترین کلینیک تخصصی پوست و مو را به شما معرفی کنیم تا با خیال راحت برای تخلیه ژل دائمی اقدام کنید. کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و چندین سال تجربه در زمینه ارائه انواع خدمات زیبایی و مراقبتی پوست و مو، بهترین انتخاب برای انجام عمل‌های زیبایی به حساب می‌آید. پزشکان این کلینیک از میان متبحرترین و باتجربه‌ترین پزشکان متخصص ایرانی انتخاب شده‌اند که با تجربه و مهارت خود، شما را به نتیجه مطلوبتان می‌رسانند. حتی بعد از تخلیه ژل پاژ نیز می‌توانید با مشورت پزشک از سایر خدمات زیبایی برای بهبود پوست خود استفاده کنید.

آیا شما تجربه تخلیه ژل پاژ داشته‌اید؟ تجربیات و نظرات خود را در این زمینه با ما و سایر مخاطبان مجله زیبایی کلینیک صدف به اشتراک بگذارید.

Leave a Comment