شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
ژل پاژ

ژل پاژ چیست؟ از عوارض تا روش تخلیه

جوانی و زیبایی حق هر انسانی است. این ویژگی محدود به سن خاصی نیست، بلکه همه به دنبال داشتن چهره زیبا هستند. خوشبختانه علم پزشکی از گذشته تا به امروز به قدری پیشرفت کرده است که کمتر عارضه‌ای وجود دارد که راه درمانی برای آن کشف نشده باشد. برجسته کردن گونه‌ها و لب‌ها می‌تواند در فرم و زیبایی صورت تاثیر بسیاری بگذارد. ژل پاژ یکی از ژل‌های کاربردی است که توسط بسیاری از پزشکان برای برجسته کردن و فرم‌دهی اعضای صورت از آن استفاده می‌شد. این ژل امروزه در مقایسه با گذشته کاربرد بسیار کمتری دارد و همین امر موجب شده تا کمتر کسی از ژل پاژ استفاده کند.
اما آیا استفاده از ژل غیرقابل جذب پاژ می‌تواند عوارضی برای فرد به همراه داشته باشد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با فواید، عوارض، نحوه مصرف و… ژل پاژ بیشتر آشنا شوید.

ژل پاژ چیست؟

ژل پاژ که به ژل پلی آکریل آمید هم شناخته می‌شود، یکی از راه‌های زیبایی و جوانسازی پوست صورت است. استفاده از این روش در ۱۰ سال گذشته بسیار رایج بوده اما با توجه به معایب و عوارضی که دارد، بیشتر پزشکان استفاده از آن را یک روش منسوخ‌ شده می‌دانند. این ژل غیرقابل جذب است و برای برجسته کردن گونه‌ها و لب‌ها از آن استفاده می‌کنند. غیر قابل جذب بودن آن باعث شده تا در زیر پوست کمی جابه‌جا شود. تنها مزیت این ژل دائمی بودن آن  است. عوارض این ژل و جا به جایی آن باعث شد تا بسیاری از افراد قبل از یک سال اقدام به تخلیه ژل کنند.
در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با ژل پاژ و معایب آن بیشتر آشنا شوید.

عوارض ژل پاژ چیست؟

با توجه به مقاله منتشر شده در sciencedirect : ژل پاژ در حالی که می‌تواند به داشتن چهره زیبا و خوش فرم کمک بسیاری کند. از طرفی معایب و عوارض بسیاری را به همراه خواهد داشت که می‌تواند به سلامتی شما لطمه وارد کند. ازجمله عوارض ژل پاژ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در برخی مواقع ژل پاژ تزریق شده کیفیت خوبی ندارد و نامرغوب است، از این رو موجب سفت شدن مواد در زیر پوست صورت خواهد شد.
  • این ژل پاژ غیرقابل جذب بوده و به مرور زمان ممکن است در زیر پوست جا به جا شود. از این رو در زمان تخلیه ژل بهتر است سونوگرافی انجام دهید تا در صورت جا به جا شدن بتوانید کل ژل را تخلیه کنید.
  • در صورت عفونت زیر پوست می‌تواند التهاب و تورم چرکینی را روی سطح پوست ایجاد کند.
  • التهاب، عفونت، تورم در موارد نادر می‌تواند منجر به زخم در محل تزریق شود.
عوارض ژل پاژ

آیا همه افرادی که ژل پاژ تزریق کرده اند به این عوارض دچار میشوند؟

میزان بروز عوارض ژل پاژ به شرایط جسمی بدن بیمار، نوع مواد تزریق شده، مهارت پزشک و کلینیک مورد نظر بستگی دارد. در برخی افراد ممکن است شدت عوارض به مراتب بسیار کمتر باشد.

آیا امروزه ژل پاژ تزریق میشود؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا استفاده از ژل‌ها در مقایسه با دیگر روش‌های جراحی زیبایی مورد استقبال بیشتری قرار گرفت؟ قیمت پایین و ارزان بودن ژل‌ها، در دسترس بودن ژل‌ها و.. همه از عواملی هستند که باعث شده تا بیشتر افراد به سمت آن روی بیاورند. برخی از افراد به دنبال یک روش موقتی هستند، از این رو استفاده از ژل پاژ می‌تواند یک گزینه مناسب برای آن‌ها باشد. فرد می‌تواند در صورت عدم تمایل و نداشتن رضایت، اقدام به تخلیه ژل پاژ کند. اگر در زمان تخلیه دچار عفونت شده باشید، پزشک قبل از تخلیه ژل پاژ اقدام به سونوگرافی می‌کند تا از وجود عفونت و جا به جایی مواد اطمینان حاصل کند.

اقدامات مهم برای افرادی که تزریق ژل پاژ انجام داده اند.

با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت news-medical.net: اگر به دنبال آن هستید تا دوام و ماندگاری ژل پاژ را افزایش دهید، باید به چند نکته مهم و کاربردی در رابطه با نگهداری ژل پاژ توجه کنید.

  • تا یک هفته پس از ژل پاژ به هیچ عنوان آرایش نکنید و از طرفی سعی کنید، صورت خود را به آرامی با شوینده مناسب بشوئید.
  • به هیچ عنوان ناحیه تزریق شده را در معرض گرما و سرما قرار ندهید. همواره سعی کنید تا برای شست و شوی صورت خود از آب ولرم استفاده کنید.
  • از انجام فعالیت‌های ورزشی پرتحرک تا دو هفته بعد از ژل پاژ خودداری کنید.
  • حتما داروهای تجویز شده را مصرف کنید و ماساژ صورت را با توجه به گفته‌های پزشکتان از یاد نبرید.
  • در حین استراحت به ناحیه تزریق شده فشار زیادی وارد نکنید.
  • در این مدت سعی کنید از آب و نوشیدنی‌های فراوانی استفاده کنید تا بتواند عوارض آن را کمی کاهش دهد.
  • از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات بپرهیزید.
  • در صورت نیاز به مراجعه بعدی، بهتر است سر موعد مقرر خود در محل حاضر شوید.

بهترین روش‌های تخلیه ژل پاژ

تخلیه ژل پاژ به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. ازجمله این روش‌ها می‌توان به تخلیه ژل با سوزن، تخلیه ژل با سونوگرافی، تخلیه ژل با جراحی، تخلیه ژل با آنزیم و.. اشاره کرد. رایج‌ترین و بهترین روش برای تخلیه ژل پاژ، ایجاد یک برش کوچک در محل تزریق ژل(تخلیه ژل با جراحی) است. پزشک ابتدا جای ژل تزریق شده را پیدا می‌کند، سپس بررسی می‌کند که آیا ژل در ناحیه مورد نظر جا به جا شده است یا خیر؟ سپس مواد را به صورت کیست در نظر می‌گیرد و یک برش به اندازه دو میلی‌متر ایجاد می‌کند. با حرکت دست و کمی فشار ژل پاژ را از پوست خارج خواهد کرد. هرچه ژل پاژ در عمق بیشتری تزریق شده باشد، برای تخلیه آن هم باید برش عمیق‌تری ایجاد کنیم. معمولا پزشکان برای به دست آوردن محل دقیق تخلیه ژل پاژ، ابتدا سونوگرافی انجام می‌دهند.

هزینه تخلیه ژل پاژ چقدر است؟

قطعا با توجه به عوامل بسیاری که وجود دارد، نمی‌توان یک هزینه مشخصی را برای تخلیه ژل پاژ عنوان کرد. ناحیه مورد نظر برای تزریق، مهارت و تجربه پزشک، کلینیک مورد نظر، نوع و مارک ژل تزریق شده، ابزار و وسایل تزریق و… همگی می‌توانند روی هزینه تخلیه ژل تاثیرگذار باشند. از این رو بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با پزشک خود در رابطه با هزینه و نوع آن صحبت کنید.

تخلیه ژل پاژ

آیا پس از تخلیه ژل پاژ میتوان از سایر فیلرها برای تزریق استفاده کرد؟

بعد از تخلیه ژل پاژ، باید مدتی بگذرد تا التهاب، قرمزی تخلیه ژل از بین برود. در اینصورت می‌توانید از فیلرها برای تزریق مجدد استفاده کنید. البته در برخی موارد ممکن است بخش‌هایی از صورت دچار تورم شوند، در اینصورت به هیچ عنوان نباید در آن ناحیه مجددا ژل تزریق کنید.

معرفی کلینیک صدف مرکز تخصصی تخلیه ژل پاژ

یکی از کلینیک‌های معتبر در زمینه پوست و مو و زیبایی شهر تهران، کلینیک صدف است. این کلینیک فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ در زمینه کاشت و تقویت مو، لیزر مو، جراحی پلاستیک، جراحی پلک، تغذیه و لاغری، پاکسازی پوست و… آغاز کرده است. خدمات تزریق چربی و تخلیه ژل و چربی در کلینیک صدف انجام می‌شود. در حال حاضر کلینیک صدف با بیش از ۴۵ پرسنل و ۲۵ پزشک حرفه و متخصص که در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور تحصیل کرده‌اند در حال خدمت رسانی به مراجعین هستند. کیفیت بالا، قیمت مناسب، استفاده از دستگاه‌های به روز و… همگی باعث شده‌اند تا مراجعین کلینیک صدف از ایرانیان مقیم کشورهای خارجی باشند.

Leave a Comment