شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
مراقبت بعد از تخليه ژل

مراقبت بعد از تخلیه ژل با عمل یا آنزیم

لب ها در زیبایی صورت بسیار موثرند. به همین دلیل افراد زیادی از پروتز لب استفاده می کنند. اما نتایج این عمل های زیبایی همیشه مورد قبول نیست. تحت این شرایط فرد  اقدام به تخلیه ژل لب می کنند.  مهم ترین دلیل برای تخلیه ژل، تزریق بیش از حد ژل و نامتقارن بودن ژل و ایجاد توده در لب ها است. مشکل دیگر می تواند حساسیت فرد به مواد موجود در ژل باشد.

چه زمانی باید تخلیه ژل انجام دهیم؟

ممکن است بعد از تزریق ژل، از نتیجه تزریق راضی نباشید و بعد از مدتی متوجه شوید که از ظاهر خود راضی نیستید و دوست دارید به حالت قبلی خود بازگردید. در این صورت به راحتی می توانید اقدام به تخلیه ژل نمایید.

اگر تزریق ناشیانه انجام شود و  دکتر توانایی لازم در این کار را نداشته باشد، یا بدن فرد نسبت به تزریق حساسیت نشان دهد ویا تزریق بیش از حد در لب ها ایجاد شود فرمی غیر عادی و زشت در لب ها ایجاد  می شود. که پسندیده است فرد نسبت به تخلیه ژل لب ها اقدام کند.

گاهی تزریق فیلر های آلوده، باعث ایجاد عفونت در پوست می شود. افراد مجبور به مصرف آنتی بیوتیک شده و در صورت استمرار عفونت مجبور به تخلیه ژل لب می شوند.  گاهی ممکن است تزریق در لب نزدیک شریان های خونی و عروق اتفاق بیفتد، اگر بعد از مدتی پوست سفید و لکه دار شود، شرایط بسیار اورژانسی است و سریعا باید تخلیه ژل اتفاق بیفتد.  گاهی اتفاق می افتد که بعد از تزریق ژل در لب، بخش هایی از لب به رنگ آبی دیده می شود. این اتفاق بسیار نادر است. اما در صورت بروز، فرد باید سریعا برای  تخلیه ژل اقدام کند.  گاهی ژل هایی که به لب تزریق می شوند از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و استاندارد کافی برای استفاده را ندارند. اما متاسفانه به دلیل افزایش درخواست ها، افراد سودجو از این مواد نامناسب استفاده کرده و باعث به خطر انداختن سلامتی افراد می شوند، تحت این شرایط هم باید برای تخلیه ژل سریعا اقدام کرد.

بیشتر بخوانید:

تخلیه چربی از بدن

مراقبت های بعد از تخلیه ژل با آنزیم

هیالورونیداز آنزیمی است که به طور طبیعی در بدن شما وجود دارد. آین آنزیم توانایی شکستن اسید هیالورونیک که باعث نرم و منعطف شدن مفاصل و پوست شما می شود را دارد.  حال در علم پزشکی از هر دو این ها به طور مصنوعی برای عمل های زیبایی استفاده می شود. اولی برای فیلر لب و تزریق ژل و دومی برای تخلیه ژل در هنگام تزریق بیش از حد، ناموزون و … که فرد نیاز به تخلیه ژل دارد.

مراقبت بعد از تخلیه ژل با آنزیم
  • فراموش نکنید که تا ۱۲ ساعت بعد از تخلیه ژل نباید آرایش کنید.
  • تا ۱۴ روز بعد از درمان از گرفتن حمام آفتاب، مصرف الکل، ورزش شدید و تحمل سرما یا گرمای شدید خودداری کنید. تمام این فعالیت ها باعث افزایش تورم در لب ها خواهد شد.
  • بعد از تخلیه ژل به وسیله آنزیم هیالورونیداز، که یک روش درمانی با درد کم است، بیشتر افراد بعد از آن به راحتی می توانند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهند. بعد از این درمان ممکن است بعضی از افراد تورم ، قرمزی یا کبودی در محل تزریق مشاهده کنند. این علائم ممکن است روز بعد بیشتر نمایان شوند. در صورت مشاهده هر یک از این نشانه ها نگران نباشید زیرا طبیعی است.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تخلیه شاید تورم لب های شما دائما در حال افزایش باشد. نگران نباشید و دائما از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • برای حل کبودی محل مورد نظر ، آرنیکا می تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین از مصرف آسپرین حداکثر تا دو روز بعد تخلیه ژل جدا خودداری کنید. تخ
  • علائم باید تا ۳ روز از بین بروند. اما در صورت مشاهده علائم و تشدید خارش ، تورم، کبودی، التهاب، حساسیت بعد از ۳ روز حتما پزشک معالج خود را در جریان بگذارید.
  • برای دیدن نتیجه نهایی به ۲ هفته وقت نیاز است. پس در صورت مشاهده شل شدن پوست یا نامتقارن بودن لب ها نگران نشده و صبور باشید.

روش های تخلیه ژل پاز

ژل پاژ یکی از مواد مورد استفاده  برای حجم دادن به لب ها، گونه و دیگر نواحی بدن است. اما امروز دیگر از این مواد  برای انجام عمل های زیبایی استفاده نمی شود. زیرا افراد زیادی بعد از استفاده از این ژل، شاهد عوارض زیادی در بدن خود و تغییرات غیر قابل جبرانی بودند.

بسیاری از افراد به دلیل ظاهر زشتی که ماده به لب هایشان می دهد قصد تخلیه آن را می کنند. متاسفانه این ژل به دلیل غیر قابل جذب بودن، مانند دیگر محصولات مشابه به راحتی تخلیه نمی شود و این کار احتیاج به یک کلینیک و پزشک حاذق و کاربلد دارد.بهترین روش برای تخلیه ژل پاژ ایجاد شکاف روی پوست و تخلیه ژل به همراه فشردن است. این روش ممکن است عوارضی مانند عفونت، تورم و التهاب داشته باشد.

روش دیگری که مورد استفاده قرار می گیرد، تزریق آنزیم به پوست است.  روش دیگری که برای تخلیه این نوع ژل مناسب است، لیفت صورت است. به این شکل می توان به بالا بردن توده افتاده پوست کمک کرد. بسیار دقت کنید که دستکاری با محل تزریق، باعث ایجاد تورم و عفونت در آن ناحیه می شود.

مراقبت های بعد از تخلیه ژل پاژ

  • عدم استفاده از مواد آرایشی بهداشتی
  • تا یک روز بعد از عمل تخلیه ژل پاژ استفاده از لوازم آرایشی توصیه نمی شود.
  • توجه به تغذیه و عدم استفاده از الکل مواد مخدر
  • لطفا تا یک ماه بعد از عمل تخلیه ژل از مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات اکیدا پرهیز کنید.
  • بعد از مصرف هر ماده غذایی، حتی نوشیدنی ها فورا از دهانشویه استفاده کنید.
  • مصرف دارو طبق تجویز پزشک
  • اگر تخلیه ژل از خارج دهان اتفاق بیفتد، عموما توصیه می شود بعد از تخلیه ژل از آموکسی کلاو هر ۸ ساعت و استامینوفن هر ۶ ساعت استفاده کنید. اما اگر از داخل دهان تخلیه صورت بگیرد، مصرف هر ۶ ساعت سفالکسین استامینوفن را فراموش نکنید.
  • استفاده از کمپرس یخ
  • برای کاهش ورم محل مورد نظر، کمپرس یخ مخصوصا در ۲۴ ساعت اولیه بسیار مفید خواهد بود.
  • مراجعه به پزشک در صورت بروز حساسیت
  • اگر تا چند روز بعد از تخلیه هنوز عوارض عمل مانند حساسیت، تورم و کبودی را در صورت خود احساس کرده و بهبودی در خود نیافتید، با پزشک خود شرایط را در میان بگذارید.
مراقبت بعد از تخلیه ژل پاژ

مراقبت های قبل از تخلیه ژل پاژ چیست؟

به دلیل سبک بودن این نوع عمل به مراقبت خاصی نیاز نیست. فقط قبل از عمل از آرایش نمودن محل مورد نظر  خودداری نموده، همچنین آرامش خود را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره تخلیه ژل

معرفی کلینیک صدف مرکز تخصصی تخلیه ژل پاژ

یکی از محبوب ترین کلینیک های تخصصی پوست در تهران کلینیک صدف می باشد. که بادارا بودن کادری مجرب و زبده به فعالیت در حوزه جراحی های پلاستیک، زیبایی، پوست، مو، لیزر، تغذیه و … با استفاده از بروز ترین و بهترین امکانات روز دنیا می پردازند.

Leave a Comment