شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
ماندگاری لیفت شقیقه

ماندگاری لیفت شقیقه در روش های مختلف چقدر است؟

افزایش سن تنها روی اعضای داخلی بدن تاثیر نمی‌گذارد. معمولا با افزایش سن میزان تولید برخی از مواد ضروری در بدن کاهش پیدا می‌کند. به این ترتیب بدن دیگر قادر نخواهد بود که مانند دوران جوانی به فعالیت خود ادامه دهد. افراد در این سن از مکمل‌های غذایی استفاده می‌کنند، به این ترتیب میزان انرژی از دست رفته جبران خواهد شد.
اما این موضوع تنها نشانه‌ی افزایش سن نیست، زمانی که سن فرد بالا می‌رود و وارد میانسالی می‌شود تغییرات بسیاری در ظاهر او ایجاد خواهد شد. این تغییرات می‌تواند با سفیدی موها، چین و چروک روی صورت و.. همراه باشد. خوشبختانه علم پزشکی در این زمینه رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است. راه‌های درمانی بسیاری برای جوانسازی پوست صورت و از بین بردن چین و چروک ایجاد شده است. با استفاده از این روش‌ها و با صلاح‌دید پزشک می‌توانید برای از بین بردن چین و چروک صورت و جوانسازی پوست صورت اقدام کنید.در این مقاله قصد داریم تا درباره یکی از روش‌های جوانسازی پوست صورت به نام لیفت شقیقه صحبت کنیم.

افتادگی پوست

با توجه به مسائل عنوان شده در وب سایت medlineplus : زمانی که سن افزایش پیدا می‌کند پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، در این سن تولید چربی و کلاژن زیر پوست کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. همین امر می‌تواند منجر به افزایش میزان چین و چروک‌ روی پوست صورت شود، به دنبال افزایش چین و چروک پوست شل شده و حالت افتاده پیدا می‌کند. این افتادگی در بخش‌های مختلفی چون شقیقه، پلک، انتهای ابرو و… خود را نشان می‌دهد. یکی از راه‌های درمان این افتادگی در ناحیه شقیقه سر، لیفت شقیقه است.
لیفت شقیقه انواع و اقسام مختلفی دارد و پزشک می‌تواند از راه‌های مختلفی چون لیفت نخ، لیفت آندوسکوپ و… برای درمان استفاده کند. در ادامه بررسی خواهیم کرد که ماندگاری لیفت شقیقه در روش‌های مختلف چقدر است و چه تاثیری می‌‌تواند روی فرم صورت داشته باشد.

ماندگاری لیفت شقیقه

چه کسانی کاندید مناسب برای لیفت شقیقه هستند؟

پزشکان برای انجام لیفت شقیقه در خانم‌ها و آقایان محدودیت سنی خاصی را مشخص نکرده‌اند، اما به طور کلی بهتر است که سن مراجعه کننده بیش از ۲۳ سال باشد. تا قبل از این سن اعضای صورت به درستی شکل نگرفته‌اند و در حال رشد هستند، به این ترتیب نتیجه نهایی کار دستخوش تغییر می‌شود. بهتر است زمانی این کار را انجام دهید که رشد اعضای صورتتان کامل شده باشد. به دنبال آن ماندگاری لیفت شقیقه هم بیشتر خواهد بود، برای مدت زمان طولانی می‌تواند بدون تغییر روی صورت باقی بماند.
افرادی که در قسمت انتهای ابرو(شقیقه) دچار افتادگی، چین و چروک شده‌اند می‌توانند لیفت شقیقه را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

عوارض لیفت شقیقه

ماندگاری لیفت آندوسکوپ

با توجه به مطالب منتشر شده در europepmc: یکی از روش‌های لیفت شقیقه، لیفت آندوسکوپ است. در این روش ابتدا با ضدعفونی کردن سطح پوست برش‌هایی به فاصله دو سانتی‌متر روی شقیقه سر ایجاد می‌شود. بعد از ایجاد برش‌های متعدد راه دسترسی به قسمت پیشانی و ابروها باز می‌شود. سپس پزشک با کمک آندوسکوپ و دوربینی که وارد پوست کرده، فضای داخلی را بررسی می‌کند و تغییرات لازم را روی عضلات و بافت چربی صورت انجام می‌دهد. این روش هم همانند سایر روش‌ها با عوارضی چون ریزش مو در محل ورود کانول آندوسکوپ، لختگی خون، بالا رفتن خط مو و … همراه است.
برای دیدن نتیجه نهایی لیفت آندوسکوپ باید تا دوماه بعد از جراحی صبر داشته باشید، بعد از گذشت دو ماه می‌توانید نتیجه لیفت آندوسکوپ را مشاهده کنید. ماندگاری لیفت شقیقه در این روش حدود ۶ تا ۷ ماه است، بعد از گذشت ۷ ماه آندوتاین تزریق شده در پوست جذب بدن می‌شود.

ماندگاری لیفت شقیقه با جراحی

یکی از روش‌های غیرتهاجمی در لیفت شقیقه، جراحی است. با استفاده از این روش به راحتی چین و چروک اطراف چشم، فرم و حالت ابرو، چین و چروک پنجه کلاغی صورت از بین می‌رود. ماندگاری لیفت با جراحی با جراحی در افرادی که زیر ۲۳ سال سن دارند نمی‌تواند دائمی باشد. اگر رشد اعضای صورتتان کامل شده باشد این لیفت شقیقه می‌تواند یک روش دائمی برای فرم دهی به ابروها و از بین بردن چین و چروک باشد.

ماندگاری لیفت شقیقه

ماندگاری لیفت شقیقه با نخ

یکی دیگر از روش‌های لیفت شقیقه، لیفت با نخ است. در این روش پزشک با کمک برش‌های کوچک روی شقیقه و با استفاده از نخ افتادگی شقیقه و چین و چروک آن را از بین می‌برد. ماندگاری لیفت شقیقه به عوامل مختلفی بستگی دارد. جنس نخ استفاده شده، تخصص پزشک و… می‌تواند روی ماندگاری لیفت شقیقه با نخ تاثیرگذار باشد. لیفت نخ بنا به گفته پزشکان می‌تواند با عوارضی چون جابه‌جایی نخ، عفونت و عدم تقارن در لیفت شقیقه همراه باشد.
به طور کلی لیفت شقیقه با نخ حدود ۶ ماه تا ۲ سال ماندگاری دارد.

کدام روش لیفت شقیقه بهتر است؟

اگر به دنبال یک روش دائمی برای از بین بردن چین و چروک اطراف چشم خود هستید، بهتر است از لیفت شقیقه به روش جراحی استفاده کنید. این روش در مقایسه با سایر روش‌ها ماندگاری بیشتری دارد. به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می‌دهند با کمی هزینه‌ی بالاتر از روش جراحی استفاده کنند. از مزایای لیفت شقیقه به روش جراحی می‌توان به سرعت بهبود بالا، عوارض کم، عمل ساده و سرپایی، از بین بردن چین و چروک، شادابی پوست صورت، کشیده شدن فرم چشم‌ها و ابروها و قیمت مناسب آن اشاره کرد. این نوع لیفت شقیقه در مقایسه با سایر روش‌ها دارای عوارض بسیار کمی است و به راحتی می‌توانید با گذراندن یک دوره نقاهت کوتاه مدت فرم ابروها و چین و چروک صورت را درمان کنید.

کلام آخر

یکی از علائم افزایش سن ایجاد چین و چروک روی صورت است، از طرفی یکی از راه‌های درمان این چین و چروک لیفت صورت است. برای از بین بردن چین و چروک‌ها و جوانسازی پیشانی و شقیقه، پزشک از لیفت شقیقه استفاده می‌کند. با استفاده از لیفت شقیقه می‌توان به فرم دهی ابرو و از بین بردن چین و چروک صورت کمک بسیاری کرد.
در این مقاله سعی کردیم تا روش‌های مختلف لیفت شقیقه را برایتان بازگو کنیم و شما را با عوارض و مزایای هرکدام از این روش‌ها آشنا کنیم. حال تصمیم با خودتان و پزشک معالج است که کدامیک از این روش‌ها را برای درمان انتخاب کند.

Leave a Comment