شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
لیفت صورت با جراحی

هرآنچه باید از لیفت صورت با جراحی بدانید!

داشتن پوستی صاف و جوان، انسان را سرحال و سرزنده نشان می‌دهد. اما متاسفانه همواره دلایلی وجود دارند که باعث از بین رفتن جوانی و شادابی پوست می‌شوند. نور آفتاب، تغذیه نامناسب، سبک زندگی ناسالم و از همه مهم‌تر گذر زمان از جمله این دلایل هستند. از همین رو، از سال‌های دور متخصصان و پزشکان به‌دنبال راهی بوده‌اند تا بتوانند علائم پیری را از چهره پاک کنند و جوانی را به آن برگردانند. لیفت صورت با جراحی یکی از موثرترین و رایج‌ترین روش‌ها برای کاهش علائم پیری است. اگر نگران هزینه یا عوارض لیفت صورت با جراحی هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. چراکه در این مقاله به بررسی کامل لیفت صورت با جراحی می‌پردازیم.

لیفت صورت با جراحی چیست؟

لیفت صورت با جراحی یک روش درمانی برای بهبود علائم قابل‌مشاهده پیری روی پوست صورت و گردن است. از جمله علائمی که با لیفت صورت از بین می‌رود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افتادگی و آویزان شدن پوست
  • عمیق شدن خطوط و چین‌خوردگی‌های اطراف بینی و دهان
  • چربی‌های اضافه زیر پوست
  • پوست‌ها و چربی‌های اضافی گردن

از بین رفتن جوانی و شادابی صورت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. نازک شدن پوست، از دست دادن چربی صورت، نیروی جاذبه، نور خورشید، سیگار کشیدن، استرس و حتی وراثت از جمله این دلایل است. برای رسیدن به نتیجه مطلوب‌تر، ممکن است پزشک پیشنهاد دهد که لیفت صورت را با سایر روش‌های جوانسازی مانند لیفت ابرو و جراحی پلک برای جوان‌سازی چشم‌ها انجام دهید. همچنین تزریق چربی و ژل برای برگرداندن حجم از دست رفته صورت می‌تواند بسیار موثر باشد.

لیفت صورت با جراحی ظاهر کلی چهره شما را تغییر نمی‌دهد یا روند پیری را متوقف نمی‌کند، بلکه تنها آثار پیری را محو کرده و باعث جوان شدن چهره می‌شود. این کار تنها با جراحی امکان‌پذیر است. درمان‌های جوانسازی کم‌تهاجم ممکن است تا حدودی پوست را شاداب‌تر نشان دهند، اما نمی‌تواند نتیجه‌ای مانند لیفت صورت با جراحی را برایتان به ارمغان آورند.

روش انجام لیفت صورت با جراحی چگونه است؟

لیفتینگ صورت با جراحی شامل چند مرحله است که دانستن این مراحل قبل از عمل، تاحدودی روند کار را برایتان راحت‌تر می‌کند. روش انجام این عمل شامل مراحل زیر است:

مرحله ۱- بی‌هوشی

پزشک برای راحتی شما در طول عمل، از آرام‌بخش وریدی یا بی‌هوشی عمومی استفاده می‌کند. انتخاب مناسب‌ترین روش برای شما به عهده پزشک است.

مرحله ۲- برش

با توجه به میزان تغییری که دوست دارید روی صورتتان ایجاد شود، پزشک پوست را برش می‌دهد. این عمل می‌تواند شامل لیفت سنتی، لیفت صورت با برش محدود یا لیفت گردن باشد. برش لیفت صورت سنتی معمولا از خط موها در شقیقه شروع شده و تا اطراف گوش ادامه پیدا می‌کند. سپس در پایین پوست سر به اتمام می‌رسد.

در این مرحله ممکن است چربی اضافی از ناحیه صورت و گردن برداشته شود و بافت زیرین پوست تغییر پیدا کند. برای بهبودی بیشتر می‌توان در صورت وجود، چربی‌های زیر چانه را اصلاح و برش داد.

برش پوست در لیفت صورت

مرحله ۳- بخیه زدن

برش‌های ایجادشده در مرحله قبل با بخیه‌هایی بسته می‌شود. بعضی از جراحان ممکن است برای بستن برش‌ها از چسب‌های پوستی استفاده کنند. از آنجایی که برش‌ها معمولا داخل خط مو و خطوط صورت و گوش انجام می‌شوند، بعد از بهبود آثاری از آن‌ها به جا نمی‌ماند.

مرحله ۴- مشاهده نتایج

بعد از گذراندن دوره نقاهت و از بین رفتن تورم و کبودی‌ها، می‌توانید نتیجه اصلی لیفت صورت را مشاهده کنید. شما می‌توانید برای مطلوب‌تر کردن نتیجه از سایر روش‌های جوانسازی مانند تزریق چربی برای بهبود حجم و بافت صورت و همچنین تزریق ژل برای کاهش چروک استفاده کنید.

نکاتی که باید قبل از لیفت بدانید

قبل از انجام لیفت باید بدن خود را برای این عمل آماده کنید. اقدامات لازم برای آماده‌سازی قبل از لیفت معمولا در جلسه مشاوره‌ای که با پزشک دارید، برایتان شرح داده می‌شود. از جمله این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تست‌های آزمایشگاهی و ارزیابی‌های لازم پزشکی را انجام دهید.
  • اگر دارو مصرف می‌کنید، حتما پزشک را از آن‌ها مطلع کنید تا در صورت لزوم، توصیه‌های لازم در ارتباط با مصرف داروها به شما داده شود.
  • قبل از عمل محصولات خاصی را روی صورت خود بمالید.
  • چند هفته قبل از عمل سیگار نکشید.
  • از مصرف آسپرین، داروهای ضدالتهابی و مکمل‌های گیاهی خودداری کنید. چراکه این داروها باعث افزایش خونریزی و کبودی بعد از عمل می‌شود.
  • قبل از عمل با یکی از دوستان خود هماهنگ کنید تا بعد از اتمام عمل شما را به منزل برساند و درصورت نیاز، شما را همراهی کند.

چه کسانی برای انجام لیفت صورت با جراحی کاندید مناسبی هستند؟

لیفت صورت با جراحی تنها باید با انتخاب خودتان باشد. یعنی سعی نکنید تنها برای برآورده کردن خواسته‌های شخص دیگری یا حتی شبیه شدن به یک تصویر ایده‌آل و غیرواقعی این عمل را انجام دهید. همچنین برای اینکه بدانید آیا شخص مناسبی برای انجام لیفت صورت هستید، باید به پزشک مراجعه کرده و تحت معاینه او قرار بگیرید.

به‌طور کلی، افراد زیر کاندید مناسبی برای انجام لیفت صورت با جراحی هستند:

  • افراد سالمی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا نیستند.
  • افرادی که در بهبود زخم مشکلی ندارند.
  • کسانی که سیگار نمی‌کشند.
  • افرادی که چشم‌انداز مثبت و انتظارات واقع‌گرایانه‌ای از عمل دارند.

بیشتر بخوانید:

لیفتینگ صورت با نخ

کاندید مناسب لیفت صورت

مراقبت‌های لیفت صورت با جراحی چگونه است؟

همان‌طور که گفته شد، لیفت صورت با جراحی یک روش تهاجمی برای جوانسازی صورت است. پس از اتمام عمل ممکن است پزشک باندهایی را روی صورت شما قرار دهد تا تورم و کبودی را به حداقل برساند. همچنین ممکن است لوله‌های کوچکی را برای خارج کردن خون و مایعات اضافی روی آن قرار دهد.

بعد از اتمام عمل، دستورالعمل‌های خاصی در مورد نحوه مراقبت از ناحیه تحت‌درمان و داروهایی که باید مصرف کنید، به شما داده می‌شود. انجام مراقبت‌های بعد از جراحی به‌اندازه مراقبت‌های قبل جراحی مهم است. در ادامه به بررسی مراقبت‌های لیفت صورت با جراحی می‌پردازیم.

مراقبت‌های قبل از جراحی

برای اینکه بتوانید عوارض لیفت صورت با جراحی را تا حد امکان کم کنید، باید قبل از جراحی هم مراقبت‌های لازم را انجام دهید. اولین گام مراجعه به پزشک و مشورت با اوست. از جمله مراقبت‌های قبل از جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل ۶ هفته قبل از عمل، از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • برای بهبود سریع و موثر زخم‌ها آب فراوان بنوشید.
  • مصرف آسپرین و سایر داروهای ضدالتهابی را متوقف کنید.
  • شب قبل از عمل، یک وعده غذای کامل بخورید.
  • یک محیط آرام و پاکیزه برای بعد از عمل خود در نظر بگیرید.
  • با یکی از دوستان یا اعضای خانواده برای همراهی شما بعد از عمل هماهنگ کنید.
  • روز عمل لباسی بپوشید که پوشیدن و درآوردن آن آسان باشد.

مراقبت های بعد از جراحی

دوران بهبودی بعد از جراحی مهم‌ترین دورانی است که شما باید سپری کنید. در این دوران کارهای زیر را انجام دهید:

  • هنگام استراحت سر خود را بالاتر از بدن نگه دارید تا تورم کاهش یابد.
  • وجود درد و ناراحتی در این دوران طبیعی است. برای کاهش درد می‌توانید از داروهای مسکن تجویزشده استفاده کنید.
  • طبق دستور پزشک باند را تمیز کنید.
  • یک روز بعد از جراحی به پیاده‌روی بروید. پیاده‌روی باعث بهبود جریان خون و حفظ سلامت و التیام بافت‌ها می‌شود.
  • در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و از کلاه‌های لبه‌دار و کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • یک رژیم غذایی خوب و مقوی برای خودتان در نظر بگیرید.
  • سیگار نکشید.
  • در صورت شدید شدن عوارض و ناراحتی‌ها حتما با پزشکتان در تماس باشید.

بیشتر بخوانید:

عوارض لیفت شقیقه

مزایای لیفت صورت با جراحی چیست؟

روش‌های جوانسازی پوست از کم‌تهاجمی‌ترین آن‌ها گرفته تا روش‌های تهاجمی مانند لیفت صورت با جراحی می‌توانند مزایای زیادی به همراه داشته باشند. طبیعتا یک روش تهاجمی نتیجه چشمگیرتر و ماندگاری بیشتری خواهد. این مورد یکی از چند مزیت لیفت صورت با جراحی است. دیگر مزایای این عمل عبارت‌اند از:

  • از بین بردن علائم پیری: کاهش تدریجی کیفیت پوست در اثر فرایندهای مختلفی است با گذشت زمان اتفاق می‌افتند. لیفت صورت با جراحی می‌تواند علائم پیری را از بین ببرد و ظاهر پوست صورت و گردن را صاف و شفاف نشان دهد.
  • کشیدن پوست: شل و آویزان شدن پوست باعث می‌شود سن بیشتر از عدد واقعی آن نشان داده شود. در لیفت صورت عضلات و بافت صورت کشیده شده و قسمت‌های اضافی آن برداشته می‌شود. بنابراین شما بعد از عمل شاهد پوستی کشیده و سفت خواهید بود.
  • مناسب آقایان و خانم‌ها: برخلاف تصور عموم لیفت صورت با جراحی علاوه بر خانم‌ها برای آقایان هم مناسب است. طبق آمار انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، لیفت صورت یکی از پنج عمل زیبایی رایج برای مردان در سال۲۰۱۷ بود.
  • بدون محدودیت سنی: این جراحی بدون محدودیت سنی است و تمام کسانی که می‌خواهند چین‌وچروک‌های خود را از بین ببرند، می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.
  • قابلیت ترکیب با سایر روش‌ها: این روش را می‌توان با سایر روش‌های جوانسازی مانند بلفاروپلاستی و تزریق ژل و چربی انجام داد.
  • عدم ماندن جای زخم: از آنجایی که برش‌ها در خطوط طبیعی صورت انجام می‌شوند، بعد از دوران نقاهت جای هیچ زخمی روی صورت مشخص نیست.
  • ماندگاری طولانی: روند پیری پوست را نمی‌توان متوقف کرد، اما نتیجه لیفت صورت با جراحی چندین سال ماندگار است.

مزایای لیفت صورت

عوارض لیفت صورت با جراحی چیست؟

طی یک مقاله ۲۰۲۱ از ژورنال Aesthetic Surgery در مورد عوارض لیفت صورت با جراحی می‌خوانیم: جراحی صورت ششمین عمل زیبایی رایج در ایالات متحده است. این جراحی یک عمل بی‌خطر شناخته شده است، با این حال باز هم عوارض خاص خود را دارد. انجام مراقبت‌های قبل از عمل، درک کامل آناتومی و تغییرات حین عمل می‌تواند عوارض آن را به حداقل برساند.

کبودی و خون‌مردگی زیر پوست شایع‌ترین عارضه لیفت صورت است. طبق این مطالعه مصرف آسپرین، قبل و بعد از عمل، به‌عنوان یک خطر قابل‌توجه شناسایی شده است. از دیگر عوارض لیفت صورت با جراحی می‌توان به عفونت و آسیب‌های عصبی اشاره کرد. این عوارض هرچند نادر است، اما در صورت جراحی غیراصولی تعدادی از بیماران را درگیر می‌کند.

هزینه لیفت صورت با جراحی چقدر است؟

طبق آمار سال ۲۰۱۹ انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، هزینه لیفت صورت با جراحی به‌طور متوسط ۷۴۶۷ دلار است. این هزینه تنها بخشی از قیمت کل عمل است. به‌عنوان مثال، این مقدار هزینه بی‌هوشی، امکانات اتاق عمل و سایر هزینه‌های مربوطه را شامل نمی‌شود. از آنجایی که سختی عمل در تمام بیماران یکسان نیست، هزینه نهایی تنها توسط جراح تعیین می‌شود.

اگر قصد انجام لیفت صورت را دارید، باید بدانید که هزینه نهایی لیفت صورت شامل مواردی مانند هزینه‌های کلینیک، نسخه‌های دارویی، انجام آزمایش‌ها و… است که باید مدنظر قرار دهید. هزینه کلینیک هم معمولا با توجه به تجربه و مهارت جراح، روش انجام عمل و حتی موقعیت جغرافیایی کلینیک تعیین می‌شود.

آیا لیفت صورت با جراحی درد دارد؟

حین انجام جراحی لیفت صورت، فرد دردی احساس نمی‌کند. چراکه پزشک قبل از شروع، فرد را بی‌هوش می‌کند. اما بیشتر بیماران بعد از اتمام اثرات بی‌هوشی یا بی‌حسی، ناراحتی‌هایی را تجربه می‌کنند. به همین دلیل پزشک داروهایی برای کاهش درد و ناراحتی تجویز می‌کند.

در روزهای ابتدایی بعد از عمل، ممکن است کبودی، تورم و درد در بدترین حالت خود باشد. اما به‌مرور زخم‌ها بهبود پیدا می‌کنند و تقریبا ۵ تا ۱۰ روز بعد از عمل، بخیه‌ها کشیده می‌شوند. هرچند بهبود کامل زخم‌های صورت تقریبا یک سال طول می‌کشد،‌ اما درد و ناراحتی در روزهای اولیه از بین می‌رود و فرد از هفته چهارم می‌تواند فعالیت‌های سنگین خود را از سر بگیرد.

درد لیفت صورت با جراحی

آیا نتایج لیفت با جراحی ماندگار است؟

لیفت صورت یک عمل جراحی دائمی محسوب می‌شود، اما نتایج آن برای همیشه ماندگار نیستند. چراکه گذر زمان همواره پیری را به همراه دارد و باعث بروز چین‌وچروک‌های جدید می‌شود. با این حال، کسانی که لیفت صورت با جراحی انجام می‌دهند، حدود ۱۰ تا ۱۵ سال جوان‌تر به نظر می‌رسند.

از آنجایی که شرایط فیزیکی، ژنتیک و سبک زندگی افراد با یکدیگر متفاوت است، نتیجه جراحی صورت در بعضی از بیماران ممکن است تا چندین دهه ماندگار باشد. در حالی که بعضی دیگر ممکن است طی ۵ تا ۱۰ سال، شاهد چین‌وچروک‌های جدید روی صورت خود باشند.

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای لیفت صورت با جراحی است؟

لیفت صورت با جراحی نیازمند مهارت و تخصص بالاست تا بتواند ضمن رساندن شما به نتیجه مطلوبتان، عوارض این عمل را هم تا حد زیادی کاهش دهد. تیم پزشکی کلینیک صدف از مجرب‌ترین و برترین پزشکان متخصص در زمینه پوست تشکیل شده است که می‌توانند یک نتیجه عالی برایتان به ارمغان آورند. از طرفی مشاوران این مجموعه تا مدت‌ها بعد از عمل، پیگیر سلامت شما هستند و مراقبت‌های لازم را به شما توصیه می‌کنند.

کلام آخر

درست است که لیفت صورت با جراحی نتیجه ماندگاری ندارد، اما این روش همچنان یک گزینه مناسب برای کاهش چین‌وچروک‌های عمیق، تحریک کلاژن و از بین بردن علائم پیری می‌شود. این عمل معمولا برای افراد بین ۴۰ تا ۶۵ سال انجام می‌شود، اما افراد جوان‌تر هم می‌توانند برای جلوگیری از پیر شدن پوست نسبت به این عمل اقدام کنند.

Leave a Comment