شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
لیفتینگ صورت با نخ

همه چیز درباره لیفتینگ صورت با نخ از هزینه و مزایا تا عوارض و مراقبت ها

چین‌وچروک‌ها و افتادگی‌های پوستی کمابیش تمام افراد اعم از زن و مرد را در سنین بزرگ‌سالی درگیر خود می‌کنند. این‌گونه تغییرات همواره ذهن افراد مختلف را مشغول می‌کند و باعث می‌شود فرد راه‌های گوناگونی را برای مقابله با آن‌ها امتحان کند. چراکه خطوط ریز و عمیق و همچنین افتادگی‌های پوست در نواحی مختلف صورت نه‌تنها چهره را پیرتر نشان می‌دهد، بلکه باعث می‌شود صورت فرد خسته و بی‌رمق به نظر برسد. تا چند سال اخیر، جراحی لیفت صورت تنها راه رهایی از مشکلات پوستی و مقابله با آن‌ها بود. اما امروزه راه‌حل‌های متعددی به وجود آمدند که می‌توانند با عوارض جانبی کمتری، شادابی و جوانی را به چهره شما برگردانند. لیفتینگ صورت با نخ یکی از راهکارهای موثر و کم‌تهاجمی برای جوان‌سازی پوست است که بدون نیاز به جراحی، پوست را چندین درجه جوان‌تر کرده و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد. در این مقاله به بررسی لیفت صورت با نخ می‌پردازیم و هر آنچه را که لازم است در مورد این روش موثر بدانید، شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

لیفت صورت با نخ چیست و چگونه انجام میشود؟

لیفتینگ صورت با نخ یک روش کم‌تهاجمی برای جوان‌سازی پوست است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت صورت باشد. در این روش پوست با کمک نخ به سمت بالا کشیده می‌شود و سپس با محکم کردن نخ‌ها در جای مناسب، پوست سفت شده و ظاهر آن بهبود می‌یابد. به‌عبارت دیگر، در این روش از مواد بخیه‌ای درجه یک پزشکی برای بخیه زدن پوست و بالا نگه داشتن آن استفاده می‌شود.

لیفت صورت با نخ از سال ۱۹۹۰ وجود داشته است، اما نوآوری در مواد مورداستفاده برای لیفت صورت در سال‌های اخیر، محبوبیت این روش زیبایی را بیش از پیش کرده است. در این روش از بخیه‌های ظریف موقت یا دائمی برای از بین بردن افتادگی‌های صورت استفاده می‌شود. در واقع جراح با دوختن قسمت‌های آویزان صورت، پوست را کمی به عقب می‌کشد و بدین ترتیب به از بین بردن آثار پیری کمک می‌کند. لیفتینگ صورت با نخ در طی ۴۵ دقیقه قابل‌انجام است و بعد از اتمام آن می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را ادامه دهید. لیفت صورت از نظر نوع نخ مورداستفاده می‌تواند به سه دسته تقسیم شود. انواع لیفت با نخ عبارت‌اند از:

لیفت با نخ جذبی

این نوع لیفت با نخ‌هایی که از یک ماه زیست‌سازگار به نام PDO ساخته شده‌اند، تشکیل می‌شوند. نخ‌های جذبی به‌طور مخصوص برای جذب ایمن توسط بدن طراحی شده‌اند. این نوع از نخ‌ها معمولا حدود ۴ تا ۶ ماه در محل بخیه‌زده‌شده باقی می‌مانند، سپس به‌آرامی جذب بدن می‌شوند. البته نتیجه لیفت به دلیل تحریک کلاژن‌سازی، تا مدت‌ها بعد از جذب شدن نخ باقی می‌ماند. لیفت صورت با نخ جذبی تقریبا آسان و سریع است. ابتدا پزشک ناحیه تحت‌درمان را بی‌حس کرده و سپس با استفاده از یک سوزن نازک نخ را زیر پوست بخیه می‌زند. کل این فرایند ممکن است ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول بکشد.

لیفت با نخ غیرقابل جذب

بعضی از نخ‌های مورداستفاده در لیفتینگ صورت با نخ از طلا یا سایر فیبرهای سنتتیک ساخته می‌شوند. این دسته از نخ‌ها به هیچ عنوان جذب بدن نمی‌شوند و همواره زیر پوست باقی می‌مانند. البته نخ‌های غیرقابل جذب بیش از هرچیز کاربرد درمانی دارند و برای لیفت‌های بسیار قوی استفاده می‌شوند. این‌گونه نخ‌ها به‌جای تحریک کلاژن، روی لیفت و کشیدن پوست متمرکز هستند.

 

لیفت با نخ ترکیبی

روش دیگر لیفت صورت استفاده از نخ‌های جذبی و غیرقابل‌جذب به‌طور همزمان است. در این روش نخ‌های قابل‌جذب بعد از مدتی از بین می‌روند، اما نخ‌های غیرقابل‌جذب به‌صورت تکه‌های بسیار ریز و غیرقابل‌مشاهده در زیر پوست باقی می‌مانند.

کاربردهای لیفت با نخ چیست؟

لیفتینگ صورت با نخ معمولا برای قسمت‌هایی از صورت به کار می‌رود که پوست خاصیت انعطاف‌پذیری خود را از دست داده و آویزان شده است. گونه‌ها، خط فک، خط ابرو، ناحیه زیر چشم، پیشانی و… از جمله مواردی هستند که با لیفت نخ اصلاح می‌شوند. از جمله کاربردهای لیفت با نخ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کشیدن چشم و ابرو

با استفاده از لیفتینگ نخ می‌توان حالت چشم‌ها و ابروها را تغییر داد. لیفت ابرو با نخ و کشیدن چشم‌ها می‌تواند چهره را شاداب‌تر و سرحال‌تر نشان دهد و افتادگی ابروها را از بین ببرد.

کشیدن چشم و ابرو با نخ

از بین بردن چین و چروک

چین‌وچروک‌های صورت معمولا در اثر پیری و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست به وجود می‌آیند. در لیفت صورت با نخ با کشیدن پوست به سمت بالا و عقب چین‌وچروک‌ها از بین می‌روند و پوست یک‌دست و صاف می‌شود.

کوچک کردن بینی

اصلاح فرم بینی و کوچک کردن آن از دیگر کاربردهای لیفتینگ صورت با نخ است. در این روش با قرار دادن نخ روی استخوان بینی نوک آن به سمت بالا کشیده می‌شود و در نتیجه بینی لیفت می‌شود. همچنین می‌توان از بخیه برای جمع‌تر کردن پره‌های بینی و در نتیجه کوچک‌تر آن استفاده کرد.

کلاژن سازی

طبق مقاله‌ای در سایت علمی sciencedirect، استفاده از نخ برای لیفت صورت به‌عنوان جایگزینی برای جراحی لیفت شناخته شده است. لیفتینگ صورت با نخ یک روش کم‌تهاجمی است که بلافاصله پوست را لیفت می‌کند و هم‌زمان باعث تحریک و فعال‌سازی فیبروپلاست و کلاژن می‌شود. کلاژن با کمک فاکتورهای رشد تاثیر زیادی روی بهبود وضعیت پوست، ترمیم زخم‌ها، استحکام، حجیم و لطیف نگه داشتن پوست هم کمک می‌کند.

بهبود بافت پوست صورت و بدن

با افزایش سن، قدرت پوست کمتر شده و دیگر نمی‌تواند بافت زیرین خود را نگه دارد. بنابراین در اثر نیروی جاذبه پوست و بافت زیر آن به سمت پایین کشیده می‌شود. لیفتینگ صورت با نخ روند جوان‌سازی و بهبود بافت‌های صورت را سرعت می‌بخشد و فاکتورهای لازم برای ترمیم و بهبود پوست را فراهم می‌آورد.

چه کسانی نمیتوانند از لیفت صورت با نخ استفاده کنند؟

کاندیدای ایده‌آل برای انجام لیفتینگ صورت با نخ معمولا افرادی هستند که در اواخر دهه ۳۰ تا اوایل دهه ۵۰ زندگی خود قرار دارند. کسانی که به‌طور کلی از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند و علائم پیری صورتشان تازه نمایان شده است، می‌توانند بهترین نتیجه را از لیفت صورت با نخ داشته باشند.

از طرفی کسانی که دچار شرایط خاص پزشکی هستند، ممکن است نتوانند لیفت صورت انجام دهند. چراکه انجام این عمل زیبایی می‌تواند تهدیدی برای امنیت آن‌ها به حساب آید. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به لیفت صورت با نخ با پزشک مشورت کنید.

مزایای لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ مزایا و ویژگی‌های خاصی که آن را گزینه مناسبی برای جوان‌سازی پوست و جایگزینی برای جراحی لیفت صورت تبدیل کرده است. از جمله مزایای لیفتینگ صورت با نخ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نتیجه طبیعی خواهد بود

از آنجایی که لیفتینگ صورت با نخ تنها چند میلی‌متر پوست را جابجا می‌کند، نتیجه نهایی بسیار طبیعی و در عین حال تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین اگر شخص انتظارات واقع‌بینانه‌ای از این عمل داشته باشد، تجربه رضایت‌بخشی از آن خواهد داشت.

دوران نقاهت کوتاه

یکی از بزرگ‌ترین مزایای لیفتینگ صورت با نخ که باعث محبوبیت این روش در بین مردم شده، کوتاه بودن دوره نقاهت آن است. لیفت صورت با نخ بدون نیاز به بی‌هوشی و تنها با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و به همین خاطر بیمار نیاز به ریکاوری بعد از عمل و مراقبت ویژه ندارد. فقط ممکن است صورت فرد دچار قرمزی و تورم خفیف شود که این عوارض در عرض چند ساعت و بدون نیاز به مسکن‌های قوی رفع می‌شوند.

لیفتینگ صورت با نخ

ایمنی بالا است

لیفت صورت با نخ یکی از ایمن‌ترین روش‌های زیبایی و جوان‌سازی صورت است. این عمل بدون نیاز به بی‌هوشی، جراحی و خونریزی انجام می‌شود. بنابراین بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی که نمی‌توانند جراحی لیفت صورت انجام دهند، می‌توانند با خیال راحت این روش را جایگزین جراحی کنند. البته مشورت با پزشک قبل از انجام لیفت صورت با نخ ضروری است.

هزینه مناسب

همان‌طور که گفته شد، لیفتینگ صورت با نخ یک روش آسان و سریع است. از همین رو هزینه لیفت با این روش نسبت به سایر روش‌ها مانند جراحی بسیار ارزان‌تر بوده و تفاوت قابل‌توجهی بین هزینه آن‌ها وجود دارد.

معایب لیفت صورت با نخ چیست؟

درست است که لیفت صورت با نخ از مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های جوان‌سازی است، اما نمی‌توان گفت هیچ‌کدام از روش‌های زیبایی بدون نقص هستند. لیفت صورت با نخ هم مانند هر عمل پزشکی دیگری خطرات و معایب خاص خود را می‌تواند داشته باشد. اگرچه عوارض لیفت صورت با نخ مانند درد، عفونت، تورم، کبودی، حساسیت به نور خورشید و… بسیار کم گزارش شده، اما آگاهی از آن‌ها ضروری است. یکی از مهم‌ترین معایب لیفتینگ صورت با نخ تغییرات محدود است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

تغییرات محدود

همان‌طور که گفته شد نتیجه لیفتینگ صورت با نخ بسیار طبیعی است. چراکه با استفاده از این روش تغییراتی که روی پوست ایجاد می‌شود، در حد چند میلی‌متر است. بنابراین بدون اینکه کسی متوجه عمل شما شود، تغییرات قابل‌توجهی روی صورتتان احساس می‌کند. از یک زاویه دیگر، این ویژگی می‌تواند به‌عنوان یکی از معایب لیفت صورت با نخ هم در نظر گرفته شود. تغییرات محدود در لیفت صورت با نخ ممکن است برای افرادی که از خطوط عمیق و افتادگی‌های شدید رنج می‌برند، یک عیب بزرگ به حساب بیاید.

ماندگاری لیفت با نخ چقدر است؟

لیفت صورت با نخ یک روش دائمی برای از بین بردن آثار پیری محسوب نمی‌شود. البته واضح است که روند پیری را نمی‌توان به هیچ روشی متوقف کرد. اما طبق مطالعات انجام‌شده روش‌های لیفتینگ صورت با نخ اثربخشی طولانی‌مدتی به همراه ندارند. به‌گفته مجله پزشکی healthline، نتایج حاصل از لیفت با نخ از ۱ تا ۳ سال ماندگار است. از همین رو پزشکان توصیه می‌کنند برای رسیدن به نتیجه بهتر، لیفت با نخ را با سایر روش‌های ضدپیری ترکیب کنید.

هزینه لیفت با نخ چقدر است؟

هزینه روش‌های زیبایی را نمی‌توان برای تمام افراد یکسان در نظر گرفت. چراکه میزان آسیب‌ها و مشکلات پوستی در هر یک از بیماران با دیگری متفاوت است. از طرفی قیمت لیفت صورت با نخ به سن فرد، نوع پوست، ناحیه درمان و … بستگی دارد. از همین رو هزینه نهایی این روش زیبایی توسط پزشک و بعد از معاینه توسط او به شما اعلام می‌شود.

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

تا اینجای مقاله اطلاعات لازم در ارتباط با لیفتینگ صورت با نخ را کسب کردید و ممکن است بین جراحی لیفت صورت و لیفت صورت با نخ سردرگم شده باشید. با مقایسه این دو روش می‌توانید با توجه به هدف و انتظاراتتان از لیفت صورت، روش موردعلاقه و مناسب خود را پیدا کنید. در ادامه به بررسی تفاوت‌های لیفتینگ صورت با نخ و جراحی از سه منظر مختلف می‌پردازیم:

هزینه

از آنجایی که لیفت صورت با نخ بسیار سریع و بدون نیاز به تجهیزات و امکانات خاصی انجام می‌شود، هزینه آن نسبت به جراحی لیفت صورت پایین‌تر است. بنابراین از نظر هزینه، لیفت صورت با نخ یک گزینه مناسب به حساب می‌آید.

انتظارات

همان‌طور که گفته شد، تغییرات صورت بعد از لیفت با نخ محدود بوده و بیشتر یک روش ترمیمی به حساب می‌آید. بنابراین نباید انتظارات خیلی بالایی از لیفت با نخ داشته باشید. چراکه لیفت با نخ چین‌وچروک‌ها و آثار پیری را تا حدودی برطرف می‌کند. بنابراین افراد با سن بالا و چین‌وچروک‌های عمیق‌تر از جراحی لیفت صورت می‌توانند نتیجه قابل‌قبول‌تری بگیرند.

لیفتینگ صورت با نخ غیرجذبی

ماندگاری

هیچ‌کدام از روش‌های جوان‌سازی ماندگار نیستند و بعد از مدتی اثر آن‌ها از بین می‌رود. با این حال، بعضی از این روش‌ها مانند جراحی لیفت صورت ماندگاری بیشتری نسبت به لیفت صورت با نخ دارند و روند پیری پوست را بیشتر به تعویق می‌اندازند.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره لیفت صورت با لیزر

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای لیفتنیگ صورت با نخ است؟

کلینیک صدف یکی از معتبرترین و بهترین کلینیک‌های زیبایی در تهران است که با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، به‌طور تخصصی در زمینه پوست و مو فعالیت می‌کند. این کلینیک با استفاده از به‌روزترین و مجهزترین امکانات و تحت نظارت یک تیم پزشکی متخصص و باتجربه انواع خدمات درمانی و زیبایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

کلام آخر

لیفتینگ صورت با نخ را می‌توان یکی از ایمن‌ترین روش‌های زیبایی و جوانسازی پوست دانست. از آنجایی که این روش تغییرات محدودی دارد، بهتر است از اواخر دهه ۳۰ تا اوایل دهه ۵۰ به‌عنوان یک روش ترمیمی زیبایی استفاده شود. با این وجود مشورت با پزشک متخصص را قبل از اقدام به انجام آن فراموش نکنید. تجربه شما در ارتباط با لیفت صورت چیست؟ آن را با ما و سایر مخاطبان کلینیک صدف به اشتراک بگذارید.

Leave a Comment