شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
درمان افتادگی پلک با زنجبیل

آیا درمان افتادگی پلک با زنجبیل ممکن است؟

تا به حال به نشانه‌های پیری فکر کرده‌اید؟ آویزان شدن یا از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست میهمان ناخواسته پیری است. آویزان شدن پلک در واقع زودتر از هر نشانه دیگری رخ می‌دهد. در حالیکه چشم و ابروی لیفت شده مد شده و افراد با عمل جراحی و آرایش سعی می‌کنند چشم و ابرویی لیفت شده داشته باشند، تصور کنید که مجبور باشد با افتادگی پلک و عوارض آن مانند اختلال در دید کنار بیایید.

برخی از آمارها نشان می دهد که هر ساله بیش از صد هزار زن و مرد به دنبال راه حل های جراحی برای حل این مشکل هستند. ولی چرا وقتی می توانید با روش‌های طبیعی ظاهر پلک های افتاده را بهبود ببخشید جراحی کنید؟ در این مقاله به بررسی تاثیر زنجبیل در درمان افتادگی پلک می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

افتادگی پلک چیست؟

افتادگی پلک نوعی اختلال در پوست پشت چشم است که می‌تواند مادرزادی، بر اثر پیری یا بر اثر بیماری‌های مختلف به وجود آید. این عارضه باعث افتادگی پوست پشت پلک به صورت غیرطبیعی می‌شود. افتادگی پلک علاوه بر اینکه زیبایی ظاهر فرد را از بین می‌برد ممکن است باعث اختلال در بینایی فرد شود.

برای درمان افتادگی پلک روش‌های مختلفی وجود دارد. بسته به دلیل و نوع افتادگی پلک ممکن است پزشک روش‌های درمان مختلفی را پیشنهاد دهد.

کرم دور چشم

انواع افتادگی پلک

افتادگی پلک انواع مختلفی دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • بر اثر بالا رفتن سن و پیری پوست افتادگی پشت پلک طبیعی است. به کمک داشتن یک روتین خوب روزانه برای پوست چشم، ورزش‌های مختلف چشم و تغذیه مناسب و … می‌توان روند پیری پوست را به تعویق انداخت.
  • افتادگی پلک بر اثر وراثت یا پتوز در هر سنی ممکن است رخ دهد. این نوع افتادگی پلک شدیدتر بوده و ممکن است در یکی از چشم‌ها اتفاق بیفتد. بهترین درمان برای پتوز عمل جراحی است.
  • افتادگی پلک بر اثر بی‌خوابی، استرس، فشار عصبی، یا بیماری‌های مثل دیابت و … نیز اتفاق می‌افتد. با درمان بیماری و مراقبت، استفاده از مواد طبیعی و ورزش می‌توان این نوع افتادگی پلک را تا حد زیادی درمان کرد.

بررسی خواص زنجبیل

زنجبیل یک گیاه و ماده غذایی است که خواص بسیاری دارد. از این ماده غذایی برای بهبود علائم افتادگی پلک نیز استفاده می‌شود. از خواص زنجبیل که در درمان افتادگی پلک نیز موثر است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زنجبیل ضد درد و ضد التهاب است. به همین دلیل برای افرادی که بیش از حد از عضله‌های چشم خود استفاده می‌کنند (کسانی که با کامپیوتر و … کار می‌کنند) مفید بوده و می‌تواند نشانه‌های افتادگی پلک را بهبود ببخشد.
  • زنجبیل یک ماده آنتی اکسیدانی قوی است. به همین دلیل از این ماده در محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست زیاد استفاده می‌شود. آنتی اکسیدان در درمان لک‌ها و شاداب نگه داشتن پوست بسیار موثر است.
  • زنجبیل یک لایه بردار قوی است. شما می‌توانید با ترکیب زنجبیل و سایر مواد مثل شکر و روغن‌های مختلف یک اسکراب پوستی با خاصیت آنتی اکسیدانی درست کنید.

روش درمان افتادگی پلک با زنجبیل

اما چطور می‌توان از زنجبیل در درمان یا پیشگیری از افتادگی پلک استفاده کرد؟ در ادامه بررسی خواهیم کرد:

  • می‌توانید از روغن زنجبیل برای اطراف چشم خود استفاده کنید. این روغن علاوه بر رطوبت رسانی پوست دور چشم، خواص آنتی اکسیدانی و ضد لک، ضد درد و ضد تورم می‌تواند باعث جوان ماندن پوست دور چشم شود. فقط قبل از مصرف روغن را روی دست خود تست کنید و مطمئن شوید آلرژی ندارید.
  • شما می‌توانید زنجبیل را در سبد مواد غذایی خود قرار دهید. البته مصرف هرچیزی باید به اندازه باشد. بهتر است برای مصرف زنجبیل با دکتر تغذیه مشورت کنید.

درمان افتادگی پلک با زنجبیل

معرفی سایر روش های درمان افتادگی پلک

استفاده از زنجبیل می‌تواند موثر باشد اما یک درمان قطعی نیست. زمانی که دچار افتادگی پلک شدید بهترین کار مراجعه به پزشک است تا دلیل افتادگی مشخص شده و بهترین درمان  انتخاب شود.

  • برای درمان افتادگی پلک ژنتیکی هیچ روش موثری جز جراحی وجود ندارد. البته ورزش‌های افتادگی پلک اگر درست و زیر نظر پزشک باشد موثر خواهد بود. در مقاله‌ای از سایت allaboutvision می‌خوانیم: از آنجا که پتوز در مواردی اتفاق می افتد که عضله پلک یا راه ارتباط عصب ها با آن عضله را مختل کند ، این مشکل فراتر از هر نوع روش ساده درمان خانگی است.
  • برای درمان افتادگی پلک برا اثر بیماری‌های مختلف حین درمان بیماری از ورزش‌های پلک، پمادها و قطره‌های چشمی، لیزر CO2 و … می‌توانید استفاده کنید.
  • در صورتی که بر اثر بی‌خوابی، استرس یا کار زیاد دچار افتادگی پلک شوید به کمک استراحت و مدیتیشن و پمادها و روغن‌های دور چشم بهبود خواهید یافت.
  • بهترین راه برای جلوگیری از افتادگی پلک بر اثر پیری، داشتن روتین پشت چشم ( استفاده از ضد آفتاب، کرم دور چشم، عینک آفتابی) است. عمل جراحی در این حالت نیز موثر است اما با بالا رفتن سن پلک‌ها دوباره دچار افتادگی می‌شوند. پس بهتر است این عمل در سنین بالا انجام شود.

معرفی کلینیک صدف

زمانی که دچار افتادگی پلک شدید بهتر است دست به خود درمانی نزنید. سریعا به پزشک مراجعه کنید تا پزشک با انجام معاینات و آزمایشات مختلف دلیل افتادگی پلک را متوجه شده و روش درمان را تجویز کند.

کلینیک صدف با داشتن مجوز از وزارت بهداشت، پزشکان متخصص و کادر درمان مجرب، با محیطی حرفه‌ای تمام خدمات عمل بلفاروپلاستی، لیزر دور چشم و فشیال پوست جوانسازی پوست را انجام می‌دهد.

Leave a Comment