شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید

درصد موفقیت کاشت مو چقدر است؟

هنگام بررسی  روش‌های کاشت مو، مطمئن شوید که این روش‌ها تا چه حد موفقیت آمیز است. هیچ کس نمی خواهد وقت و پول خود را هدر دهد و در نهایت از نتایج ناامید شود. می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که با مشورت از یک پزشک متخصص و انتخاب یک کلینیک مجهز هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.  البته، موفقیت از نظر هر مشتری می‌تواند متفاوت باشد. عواملی که بر این امر تأثیر می‌گذارند شامل مهارت و تجربه پزشک همراه با فناوری موجود است. در ادامه عواملی را بررسی می‌کنیم که روی درصد موفقیت کاشت مو موثر است.

درصد موفقیت کاشت مو چقدر است؟

در مقاله‌ای از hairsure می‌خوانیم: میزان موفقیت به پارامترهای زیادی بستگی دارد از جمله:

  • زیرساخت‌های بالینی در جراحی نقش بسزایی دارند.
  • فناوری مورد استفاده کلینیک
  • پزشکی که عمل را انجام خواهد داد.
  • کمک و پشتیبانی بیماران برای درمان پس از کاشت مو
  • و …

بیش از هرچیزی انتخاب پزشک خوب و کلینیک مناسب در موفقیت کاشت مو نقش دارد. به طوریکه اگر یک پزشک ماهر و متخصص جراحی را انجام دهد موفقیت ۱۰۰ درصد خواهد بود. با این حال مراقبت‌های بیمار بعد از کاشت نیز بسیار مهم است و می‌تواند نتیجه را تحت تاثیر قرار دهد.

انتخاب روش کاشت مو و افزایش موفقیت کاشت مو

یکی از دلایلی که انتخاب پزشک و کلینیک مناسب در موفقیت کاشت مو بسیار مهم است انتخاب روش مناسب است. با توجه به وضعیت هر فرد باید از مناسبترین روش کاشت مو استفاده شود.

کاشت مو به روش Fit

کاشت مو به روش استخراج واحدهای فولیکولی یا Fit یک روش ترمیم موی دائمی است که در آن موهای کاشته شده رشد خواهند کرد. در این روش به کمک یک پانچ گرافت‌ها از بانک موی پشت سر و اطراف گوش برداشته می‌شود و در نواحی بدون مو کاشته می‌شود. این روش دوران نقاهت کوتاهی دارد زیرا قسمت اهدا کننده نیازی به برش و بخیه ندارد.  از این روش نه تنها برای کاشت مو بلکه برای کاشت ریش و سبیل و ابرو نیز استفاده می‌شود.

کاشت مو به روش Fut

در این روش پست سر به صورت یک نوار برش داده  شده و گرافت‌ها برداشته می‌شوند. سپس ناحیه اهدا بخیه زده می‌شود. گرافت‌های برداشت شده پس از بررسی در ناحیه مورد نظر کاشت می‌شوند.

گرافت‌ها در این روش کمترین آسیب را می‌بینند. پس به کمک روش FUT گرافت‌هایی با کیفیت بهتر و تراکم بیشتر را انتظار خواهیم داشت. اما این روش تهاجمی‌تر بوده و دوران نقاهت طولانی‌تری نیز دارد. هزینه کم، رشد سریع موهای کاشت شده، تراکم بالا و درصد موفقیت بیشتر باعث محبوبیت این روش شده است. البته افرادی می‌توانند از این روش استفاده کنند که بانک موی مناسبی دارند.

درصد موفقیت کاشت مو به روش Fut

کاشت مو به روش Sut

این روش شبیه به روش Fit است با این تفاوت که به جای پانچ دستی از دستگاه اتوماتیک برای برداشت و کاشت گرافت‌ها استفاده می‌شود. استفاده از دستگاه اتوماتیک باعث سرعت بخشیدن به عمل برداشت گرافت‌ها می‌شود. به علاوه کمترین میزان آسیب به گرافت‌ها طی برداشت وارد می‌شود. در نهایت نتیجه این روش کاشت مو با سرعت و تراکم بالا خواهد بود که دوران نقاهت کوتاهی نیز دارد.

اهمیت مراقبت های قبل از کاشت مو

همانقدر که انتخاب کلینیک و پزشک متخصص و طی آن انتخاب بهترین روش در نتیجه کاشت مو موثر است، مراقبت‌های بعد از کاشت مو نیز می‌تواند روی نتایج تاثیر مستقیم داشته باشد. شما اگر مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت مو را به درستی انجام ندهید حتی اگر بهترین پزشک و مدرنترین روش را انتخاب کنید، درصد موفقیت کمی در کاشت مو خواهید داشت. در ادامه برخی از مهمترین مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت مو را بررسی می‌کنیم.

ترک الکل و سیگار

بهتر است حداقل یک ماه قبل از کاشت مو مصرف مواد الکلی و انواع دخانیات را ترک کنید. این مواد می‌توانند در پروسه عمل و بهبود بعد از عمل نتایج منفی بگذارند. حتی پس از عمل نیز بهتر است مدتی از الکل و سیگار استفاده نکنید. مواد دیگری مثل انواع قرص، چای سبز، رژیم‌های غذایی خاص و … قبل از عمل باید کنار گذاشته شود.

موفقیت کاشت مو با ترک الکل

تغدیه مناسب

تغذیه تاثیر مستقیمی روی رشد بهتر موها، کوتاه شدن نقاهت و بالا رفتن درصد موفقیت کاشت مو خواهد داشت. سعی کنید چند ماه قبل از کاشت مو از یک دکتر تغذیه کمک بگیرید و یک رژیم غذایی معتدل و متنوع داشته باشید. حتی اگر نمی‌توانید به پزشک تغذیه مراجعه کنید، سعی کنید یک رژیم غذایی سالم که شامل انواع مواد غذایی در هر روز است را مصرف کنید. برای کامل شدن رژیم خود استفاده از مکمل‌ها نیز می‌تواند مفید باشد. رژیم غذایی سالم خود را حداقل تا ۶ ماه بعد از کاشت مو ادامه دهید. البته داشتن تغذیه خوب در تمام طول عمر بسیار مهم است.

نحوه خوابیدن پس از کاشت مو

خواب درست پس از کاشت مو از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما باید به میزان کافی و به موقع بخوابید. در روزهای ابتدایی بعد از کاشت بهتر است بیشتر استراحت کنید.

سعی کنید هر روز ملحفه و روبالشتی خود را بشویید تا تمیز باشند و از عفونت احتمالی سر جلوگیری شود. به علاوه باید بین ۲ تا ۳ هفته فقط به پشت بخوابید. سر شما باید از بدنتان بالاتر قرار بگیرد. در واقع باید هنگام خواب زاویه ۳۰ درجه نسبت به سطح رختخواب داشته باشید.

شستشوی سر پس از کاشت

پس از کاشت مو باید با روش استحمام درست و شستشوی سر آشنا باشید. بهتر است ۳ روز اول بعد از کاشت مو حمام نکنید. بعد از ۳ روز سعی کنید هر روز یک دوش کوتاه بگیرید تا سر شما تمیز شود و دچار عفونت نشوید. به علاوه استحمام کمک می‌کند التهاب، زخم و پوسته‌های سر زودتر بهبود پیدا کنند.

توجه کنید فشار آب باید کم باشد زیرا فشار آب زیاد ممکن است به گرافت‌های تازه کشته شده آسیب وارد کند. همچنین از آب با دمای معتدل استفاده کنید. آب خیلی گرم یا سرد می‌تواند به موهای کاشت شده آسیب برساند. با دست موهای خود را چنگ نزنید. فقط شامپوی مناسب که پزشک تجویز کرده است را به آرامی به سر خود بمالید و سپس آبکشی کنید.

ورزش پس از کاشت مو

ورزش به صورت مداوم کمک می‌کند فرد بدنی مقاوم، سرزنده و سالم داشته باشد. افرادی که ورزش می‌کنند بدنی مقاوم‌تر در برابر بیماری‌ها دارند. به همین دلیل همه افراد بهتر است ۵ روز در هفته حداقل نیم ساعت ورزش کنند.

با این حال بعد از کاشت مو ورزش می‌تواند مضر باشد. ورزش چه سبک و چه سنگین می‌تواند باعث خونریزی ناحیه اهدا شود. به علاوه عرق کردن باعث می‌شود گرافت‌ها دچار ریزش شوند. به همین دلیل بهتر است تا یک ماه بعد از کاشت مو ورزش نکنید. بعد از یک ماه نیز ورزش سبک را شروع کنید. البته به طور کلی ورزش برای موهای کاشته شده مفید است زیرا با خون رسانی به فولیکول باعث تقویت موها می‌شود.

ماساژ سر پس از کاشت مو

ماساژ با افزایش خون رسانی باعث تقویت موهای کاشته شده خواهد شد. البته ماساژ باید در زمان درست و به درستی انجام شود تا تاثیرگذار باشد. در غیر این صورت باعث ریزش موهای کاشته شده خواهد شد. بعد از سه تا چهار هفته می‌توانید ماساژ پوست سر را آغاز کنید. روش‌های ماساژ مختلف است اما دقت داشته باشید فشار زیادی به پوست سر و موها وارد نکنید.

ماساژ پوست سر

سایر موارد

بعد از کاشت مو مواردی وجود دارد که رعایت آنها می‌تواند درصد موفقیت کاشت مو را افزایش دهد.

  • از استرس دوری کنید.
  • در برابر نور آفتاب قرار نگیرید.
  • در برابر باد، باران و آلودگی‌ها قرار نگیرید.
  • از قرار گرفتن در گرما و عرق کردن بپرهیزید.
  • به هیچ عنوان از استخر، سونا و … استفاده نکنید.
  • مکمل‌های غذایی استفاده کنید.
  • داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک که پزشک تجویز کرده است را به دقت مصرف کنید.
  • در صورت تجویز پزشک از ماینوکسیدیل و فیناستراید استفاده کنید.

نشانه های موفقیت کاشت مو چیست؟

از اولین نشانه‌های بهبود می‌توان به خارش در محل کاشت و دلمه بستن اشاره کرد. شما نباید پوست سر را بخارانید یا دلمه‌ها را بکنید. با استحمام مداوم و استفاده از پمادهای تجویز شده توسط پزشک به مرور دلمه‌ها کنده شده و خارش نیز کاهش می‌یابد.

پس از مدتی شاهد ریزش موهای کاشته شده خواهید بود. این ریزش طبیعی است و نباید استرس داشته باشید. تنها در صورتیکه بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد موهای شما دچار ریزش شد باید به پزشک مراجعه کنید.

پس از چند ماه و به مرور موهای ریخته شده رشد خواهند کرد و پس از یکسال تمامی موهای شما کامل رشد می‌کنند.

چه عواملی باعث عدم موفقیت کاشت مو میشود؟

عدم دقت در انتخاب پزشک باعث می‌شود روش درست برای شما انتخاب نشود. هنگام برداشت موها به گرافت‌ها آسیب برشد و تکنیک مناسب هنگام کاشت اعمال نشود.

از طرفی کاشت در یک کلینیک نامناسب که تجهیزات کامل و خوبی ندارد در عدم موفقیت کاشت مو تاثیر زیادی دارد. پس بهتر است کلینیکی را انتخاب کنید که مجوز وزارت بهداشت را داشته و از تمامی تکنولوژی‌های روز دنیا برخوردار باشد.

در انتها مراقبت‌های قبل و بعد از عمل کاشت مو است که پزشک در جلسات مشاوره باید به طور کامل به شما آموزش دهد و شما وظیفه دارید تمامی مراقبت‌ها را به دقت انجام دهید.

پس می‌توان نتیجه گرفت انتخاب پزشک و کلینیک مناسب بیش از هزچیزی در موفقیت کاشت مو تاثیرگذار است.

کلام آخر

کاشت مو یک روش غیرتهاجمی، دائمی و کاملا طبیعی برای افرادی است که دچار ریزش مو و طاسی سر هستند. در اکثر مواقع این روش با موفقیت ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی همراه است. بااین‌حال برخی اوقات این روش موفق نخواهد بود. قطعا با انتخاب یک پزشک مناسب می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید زیرا پزشک ماهر قبل از هرچیزی با انجام آزمایشات مختلف دلیل ریزش مو را پیدا کرده و در صورتی که کاشت مو برای شما مناسب باشد این روش درمان را انجام می‌دهد.

Leave a Comment