شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

همه چیز درباره جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

جای جوش، اثرات پیری، افتادگی‌ها و سایر آسیب‌های پوستی ممکن است در شما احساسی ناخوشایند همراه با عدم اعتمادبه‌نفس ایجاد کند. خوشبختانه امروز با وجود روش‌های درمانی کلینیکال، شما مجبور به تحمل این علائم روی صورت خود نیستید. لیزر فرکشنال یکی از روش‌های ایمن، موثر و فوق‌العاده برای جوانسازی پوست است. با کمک این روش می‌توانید جای جوش‌ها، لکه‌ها، زخم‌ها و سایر مشکلات پوستی خود از بین ببرید و پوستی جوان و شفاف داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال، مزایا و معایب آن، هزینه و مراقبت‌های لازم بعد از آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

لیزر فرکشنال چیست؟

جوانسازی با لیزر CO2 نوعی درمان پوستی است که توسط متخصصان پوست برای کاهش جای جوش، چین‌وچروک‌های عمیق و سایر ناهنجاری‌های پوستی انجام می‌شود. لیزر فرکشنال یک روش غیرتهاجمهی است که با استفاده از لیزر دی‌اکسید کربن، لایه‌های خارجی و آسیب‌دیده پوست را از بین می‌برد.

لیزر فرکشنال با هدف قرار دادن لایه اول و دوم پوست به بازسازی کلاژن و تحریک رشد آن کمک می‌کند. لیزر تنها قسمت‌های آسیب‌دیده پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از این طریق زخم‌ها و آسیب‌های پوستی را درمان می‌کند.

کاربردهای لیزر فرکشنال چیست؟

جوانسازی با لیزر فرکشنال در موارد زیر کاربرد دارد:

  • خطوط و چین‌وچروک‌های صورت
  • آسیب‌های خورشیدی
  • اسکار جراحی و جای جوش
  • لکه‌های پیری و لکه‌های قهوه‌ای پوست
  • خطوط پنجه‌کلاغی
  • غده‌های چربی به‌ویژه در اطراف بینی

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال را می‌توان در تمام قسمت‌های بدن انجام داد. اما این روش بیشتر از هرچیز در صورت، ناحیه گردن، قفسه سینه و دست‌ها بسیار مفید است.

درمان لیزر فرکشنال در انواع پوست‌ها و بیماران قابل استفاده است. اما روش انجام آن بسته به سن بیمار، نوع پوست، ناحیه درمان و قرار گرفتن در معرض نور خورشید متفاوت است. این روش می‌تواند با جراحی و سایر درمان‌های پوستی هم ترکیب شود.

مزایای جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

مزایا و معایب لیزر فرکشنال در جوانسازی صورت کدامند؟

جوانسازی با لیزر فرکشنال مانند تمام روش‌های درمانی کلینیکال مزایا و معایب خاص خود را دارد. بهتر است قبل از اقدام به انجام این روش، از مزایا و معایب آن آگاه باشید تا تصمیم مناسبی برای خود بگیرید.

مزایا لیزر فرکشنال

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال از محبوب‌ترین درمان‌های زیبایی غیرجراحی در سراسر دنیاست. این روش در تجدید پوست و بازیابی و جوانسازی آن بسیار مفید است. با استفاده از لیزر فرکشنال می‌توانید در کمترین زمان ممکن شاهد نتایجی عالی روی پوست خود باشید.

جوانسازی پوست با لیزر co2 را می‌توانید همراه با سایر جراحی‌های زیبایی مانند لیفت صورت یا گردن انجام دهید. از دیگر مزایای لیزر فرکشنال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیب‌های ناشی از آفتاب، جای جوش و خطوط ریز را به حداقل می‌رساند.
  • بافت پوست را بهبود می‌بخشد و رنگ آن را یکنواخت می‌کند.
  • کلاژن را تحریک کرده و باعث سفتی و جوان‌تر شدن پوست می‌شود.
  • ضایعات و ناهنجاری‌های پوستی را درمان می‌کند.
  • حداقل عوارض را به همراه دارد.

معایب لیزر فرکشنال

جوانسازی پوست با لیزر با وجود تمام مزایایی که دارد، ممکن است سختی‌هایی هم برایتان داشته باشد. این نوع لیزر نیاز به زمان بهبودی نسبتا زیادی دارد. پوست شما تا دو هفته ممکن است دچار خشکی و پوسته پوسته شدن شود.

در این دوران پوست شما به شستشو و مراقبت ویژه نیاز دارد. پس از سه هفته ناحیه‌های درگیر ممکن است بهبودی کامل خود را بازیابند. اما پس از این مدت قرمزی و رنگ صورتی پوست باقی خواهند ماند.

از دیگر معایب لیزر فرکشنال این است که افرادی با پوست تیره نمی‌توانند نتیجه دلخواه خود را از این روش درمانی بگیرند.

چه کسانی کاندید مناسبی برای جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال هستند؟

لیزر فرکشنال CO2 برای کسانی که می‌خواهند جاش جوش، خطوط ریز، لکه‌های تیره و سایر بیماری‌های پوستی را به حداقل برسانند، بسیار ایده‌آ‌ل است. متخصصان پوست توصیه می‌کنند اگر لیفت صورتی انجام داده‌اید که از نتیجه آن راضی نیستید، می‌توانید لیزر فرکشنال انجام دهید.

البته لیزر فرکشنال برای تمام افراد مناسب نیست. کسانی که دچار شکستگی‌های گسترده، زخم باز یا هرگونه عفونتی در صورت هستند، باید از انجام جوانسازی پوست با لیزر co2 خودداری کنند.

همچنین کسانی که به بیماری‌های مزمن پزشکی مانند دیابت مبتلا هستند، باید محتاط‌تر عمل کرده و قبل از انجام آن با یک دکتر یا متخصص پوست مشورت کنند.

با این تفاسیر، لازم است که قبل از انجام جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال حتما به پزشک مراجعه کنید تا او صلاحیت شما را برای انجام این درمان بسنجد.

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

عوارض جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال چیست؟

بر اساس یک مقاله در سال ۲۰۱۶، یک هفته بعد از جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال آبرسانی به پوست کاهش می‌یابد و دچار خشکی می‌شود. چهار هفته بعد از درمان، این خشکی برطرف شده و پوست بهبود می‌یابد.

از آنجایی که جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال در پوست ایجاد گرما می‌کند، قرمزی و تورم در ناحیه درمان بسیار شایع است. قرمزی بعد از عمل معمولا طی سه تا چهار روز بهبود می‌یابد. در موارد نادرتر این مشکل ممکن است تا یک ماه ادامه داشته باشد.

کسانی که پوست تیره‌تری دارند، بعد از انجام لیزر فرکشنال ممکن است دچار هایپرپیگمانتاسیون یا لکه‌های پوستی قهوه‌ای شوند. عفونت‌های باکتریایی از دیگر عوارض نادر جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال است. تنها ۱/۰ درصد احتمال بروز عفونت وجود دارد که با انجام مراقبت‌های بهداشتی می‌توان از بروز آن‌ها جلوگیری کرد.

مراقبت های ضروری بعد از جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال کدامند؟

به گفته سایت mdskinlounge، پس از جوانسازی پوست با لیزر شما باید حداقل دو هفته از پوست خود به‌طور ویژه مراقبت کنید. بنابراین لازم است در این دوران برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید و نکات مراقبتی را با کمال دقت انجام دهید. معمولا پزشک بعد از اتمام درمان نکات مخصوص مراقبتی را به شما گوشزد می‌کند. با نگهداری خوب، نتیجه درمان شما می‌تواند تا سال‌ها ادامه داشته باشد. از جمله مراقبت‌های ضروری بعد از جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوری از آفتاب در دوران نقاهت

پوست شما بعد از انجام جوانسازی بسیار حساس می‌شود. از آنجایی که اشعه‌های نور خورشید می‌تواند تاثیر مخربی روی پوست داشته باشد، دوری از آفتاب در دوران نقاهت مهم است. در این دوران سعی کنید تا حد امکان از منزل خارج نشوید و در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

استفاده از ضد آفتاب

بعد از جوانسازی پوست با لیزر حداقل روزی دو مرتبه از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. کرم‌های ضد آفتاب با SPF 30 به بالا از پوست شما در مقابل نور مستقیم یا غیرمستقیم خورشید محافظت می‌کنند.

استفاده از کمپرس سرد

بعد از انجام جوانسازی با لیزر co2 ممکن است احساس آفتاب‌سوختگی در ناحیه درمان داشته باشید. این احساس معمولا با قرمزی، سوزش و تورم همراه است. استفاده از کمپرس سرد بلافاصله بعد از انجام لیزر در کاهش این احساس ناخوشایند بسیار موثر است.

عدم لایه برداری قبل و بعد از لیزر

جوانسازی پوست با لیزر co2 با از بین بردن لایه آسیب‌دیده پوست، ظاهر آن را جوان و زیبا می‌کند. لایه‌برداری قبل و بعد از لیزر می‌تواند درمان با لیزر فرکشنال را با مشکل روبه‌رو کند. بنابراین دو هفته قبل و بعد از لیزر از لایه‌برداری با کرم‌ها یا سایر روش‌ها خودداری کنید.

عدم استفاده از مواد آرایشی قبل از لیزر

هنگام جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال پوست ناحیه درمان باید کاملا تمیز و شسته شده باشد. بنابراین قبل از لیزر مواد آرایشی را پاک کرده و ناحیه درمان را به‌خوبی شستشو دهید. استفاده از مواد آرایشی نه تنها قبل از لیزر، بلکه تا مدت‌ها بعد از انجام لیزر هم ممنوع است.

استفاده منظم از داروها و پمادهای تجویزی پزشک

معمولا بعد از اتمام جلسه درمانی، پزشک نسخه‌ای از داروها و پمادهای لازم را برایتان تجویز می‌کند. این نسخه در بیشتر مواقع برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی یا کاهش اثر آن‌ها تجویز می‌شود. بنابراین داروها و پمادهای تجویزشده را به‌طور منظم مصرف کرده و به توصیه‌های پزشک گوش دهید.

مراقبت بعد از جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

عدم مصرف برخی داروها و مواد غذایی به تشخیص پزشک

پوست بعد از انجام لیزر دچار التهاب و قرمزی می‌شود. بنابراین شما باید از مصرف داروها و خوراکی‌هایی که به التهاب بیشتر بدن کمک می‌کند، خودداری کنید. پزشک لیستی از این مواد خوراکی را در اختیار شما قرار می‌دهد. آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E و … از جمله داروهایی هستند که مصرف آن‌ها ۱۰ روز قبل و بعد از انجام لیزر توصیه نمی‌شوند.

هزینه جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال CO2 چقدر است؟

هزینه جوانسازی پوست با لیزر CO2 شامل هزینه‌های جراحی، هزینه‌های بی‌حسی یا بی‌هوشی و همچنین نسخه‌های دارویی می‌شود. هزینه درمان پوست با لیزر فرکشنال بر اساس تخصص و صلاحیت پزشک، نوع روش مورد استفاده، زمان و تلاش مورد نیاز برای درمان و همچنین موقعیت جغرافیایی کلینیک تعیین می‌شود. از آنجایی که این درمان تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد، ‌حتما برای اطلاع از هزینه آن با پزشک مشورت کنید.

سخن پایانی

جوانسازی پوست با لیزر یکی از ایمن‌ترین و موثرترین روش‌های درمانی برای زیباسازی پوست است. عوارض این روش به شدت پایین بوده و با انجام مراقبت‌های لازم در دو هفته ابتدایی بعد از عمل می‌توانید به بهبود سریع‌تر پوستتان کمک کنید.

درست است که استفاده از لیزر فرکشنال CO2 یک روش استاندارد محسوب می‌شود، اما قبل از انجام آن حتما با پزشک مشورت کنید. چرا که لیزر ممکن است برای درمان تمام مشکلات پوستی و انواع پوست‌ها پاسخ‌گو نباشد.

۸ comments

فرشید ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷

سلام. من روی گونه‌هام جای جوش دارم. برای از بین بردن این لکه‌ها به چند جلسه درمان نیاز دارم؟

Reply
کلینیک صدف ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲

سلام. تعداد جلسات درمانی باید با تشخیص پزشک مشخص شود. پزشک با توجه به شدت آسیب‌های پوستی تعداد جلسات را تعیین می‌کند. ممکن است به یک تا سه جلسه لیزر نیاز داشته باشید. فاصله هر جلسه معمولا بین چهار تا ۶ هفته است.

Reply
متینه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷

با سلام. من می‌خوام لیزر فرکشنال انجام بدم. لازمه که مرخصی بگیرم؟

Reply
کلینیک صدف ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱

سلام. کل مراحل جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال ممکن است ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول بکشد. ولی بهتر است روزهای ابتدایی بعد از لیزر را به استراحت بپردازید و از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

Reply
هانیه زمانی ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸

سلام. من لیزر فرکشنال انجام دادم و چند روزه پوست صورتم پوسته پوسته میشه. باید چیکار کنم؟

Reply
کلینیک صدف ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱

با سلام. پوسته پوسته شدن ناحیه درمان به‌خاطر گرمای ایجاد شده ناشی از لیزر است. این مشکل بعد چند هفته برطرف می‌شود. در این مدت می‌توانید از کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده کنید.

Reply
پروانه شمسی ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸

سلام. خطوط روی سینه که از دوران بارداری به جا مونده هم با لیزر فرکشنال قابل رفعه؟

Reply
کلینیک صدف ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱

با سلام. لیزر فرکشنال علاوه بر خطوط و مشکلات پوستی صورت برای درمان‌های پوستی گردن، سینه و دست‌ها هم کاربرد دارد.

Reply

Leave a Comment