شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
جوانسازی پوست با لیزر

هرآنچه باید از جوانسازی پوست با لیزر بدانید

افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، تغذیه نامناسب، مشکلات روحی و جسمی و غیره همواره روی پوست تاثیر می‌گذارند. بروز جوش‌ها، لکه‌ها، زخم‌ها، چروک‌ها و افتادگی پوست یکی از دغدغه‌های مهم افراد در هر سنی است.

بسیاری از افراد برای رفع این مشکلات به استفاده از انواع صابون‌ها، کرم‌ها، داروهای گیاهی و روش‌های طب سنتی روی می‌آورند. این روش‌ها شاید به حفظ سلامت پوست کمک کنند، اما به‌طور کامل ظاهر آن را بهبود نمی‌بخشند و تاثیری در جوانسازی پوست ندارند.

روش‌های کلینیکالی پاسخ مناسبی به بروز مشکلات و ناهنجاری‌های پوستی هستند. امروزه روش‌های زیادی بدین منظور به وجود آمده که تاثیر آن به‌وضوح قابل مشاهده است. جوانسازی پوست با لیزر یکی از بهترین روش‌هایی است که طرفداران خود را دارد. در این مقاله به بررسی هزینه جوانسازی پوست با لیزر و معرفی بهترین لیزر جوانسازی پوست می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

آیا جوانسازی پوست با لیزر امکان پذیر است؟

جوانسازی پوست با لیزر نوعی روش مراقبتی است که توسط پزشک متخصص پوست انجام می‌شود. لیزر به بهبود بافت و ظاهر پوست کمک می‌کند. در واقع استفاده از لیزر یک روش اثبات‌شده برای کاهش چین‌وچروک‌ها و ناهنجاری‌های پوستی مانند لکه‌ها یا جای جوش است.

جوانسازی پوست با لیزر با هدایت پرتوهای کوتاه و متمرکز نور به سمت پوست انجام می‌شود. این روش با از بین بردن لایه‌های ناسالم پوست و تحریک کردن رشد کلاژن باعث جوان‌تر و شفاف‌تر شدن پوست می‌شود.

روش های جوانسازی پوست با لیزر چیست؟

امروزه روش‌های گوناگونی برای جوانسازی پوست با لیزر به وجود آمده است. هرکدام از این روش‌ها مزایا و عملکرد خاص خود را دارند. بعضی از بهترین و جدیدترین متد جوانسازی صورت و روش‌های جوانسازی پوست عبارتند از:

اندولیفت

اندولیفت یک روش سرپایی و کم‌تهاجم برای جوانسازی پوست با لیزر است. این روش با اهداف گوناگونی انجام می‌شود؛ اصلاح لایه‌های عمیق و سطحی پوست، تقویت پوست، تحریک کلاژن و از بین بردن چربی‌های بیش از حد از جمله این اهداف است. اما اندولیفت بیش از هرچیز پوست صورت را سفت و جمع کرده، عملکردهای متابولیکی در ماتریکس خارجی سلول را فعال می‌کند و زیبایی را برای پوست صورت به ارمغان می‌آورد.

جوانسازی پوست با لیزر با روش اندولیفت بدون نیاز به بی‌هوشی، جراحی، برش و خونریزی و با حداقل تهاجم انجام می‌شود. این روش تنها به یک جلسه درمانی نیاز دارد و هزینه جوانسازی پوست با لیزر به این روش کمتر از سایر روش‌هاست.

اندولیفت هم برای آقایان و هم خانم‌ها موثر است و برای صورت، گردن، شکم، ران، زانو، باسن و مچ پا کاربرد دارد. این روش هیچ عارضه جانبی شدیدی ندارد و دو روز بعد از انجام اندولیفت شما می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود برگردید.

اندولیفت جوانسازی با لیزر

هایفوتراپی

هایفوتراپی (HIFU) یکی از روش‌های نسبتا جدید جوانسازی پوست با لیزر است که باعث سفت شدن می‌شود. این روش غیرتهاجمی و بدون درد است و جایگزین خوبی برای لیفت صورت محسوب می‌شود. امواج فراصوت در هایفوتراپی تولید کلاژن را تحریک کرده و باعث جوان‌تر و شاداب‌تر شدن چهره می‌شود.

در گذشته از هایفوتراپی برای درمان تومور استفاده می‌شد، اما اولین گزارش استفاده از HIFU برای درمان‌های زیبایی در سال ۲۰۰۸ گزارش شده است. FDA در سال ۲۰۰۹ استفاده از هایفوتراپی را برای لیفت ابرو و در سال ۲۰۱۴ برای رفع خطوط و چین‌وچروک‌های گردن و سینه تایید کرد.

به گفته انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ هایفوتراپی و سایر گزینه‌های غیرجراحی برای لیفت صورت تقریبا ۶۵ درصد افزایش یافته است. چرا که این روش نتیجه بسیار خوبی برای کاهش چروک‌ها، رفع افتادگی پوست در گردن، لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها، تقویت خط فک و صاف کردن پوست و جوانسازی دست دارد.

لیزر فرکشنال یا co2

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال CO2 یک روش درمانی است که توسط متخصصان پوست و پزشکان استفاده می‌شود. این روش به کاهش ظهور جوش‌ها، چین‌وچروک‌های عمیق و سایر ناهنجاری‌های پوستی کمک می‌کند. جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال با از بین بردن لایه‌های خارجی آسیب‌دیده، پوستی شفاف و جوان برایتان به وجود می‌آورد.

لیزر فرکشنال طیف گسترده‌ای از مشکلات پوستی را برطرف می‌کند؛ از بین بردن لکه‌های پیری، خطوط پنجه کلاغی، غدد چربی اطراف بینی، چروک‌های ریز، افتادگی پوست، آسیب‌های خورشید و زگیل‌ها از جمله کاربردهای این روش هستند. جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال CO2 حتی برای گردن، دست‌ها و بازوها هم کاربرد دارد.

لیزر فرکشنال CO2 قبل از اختراع روش‌هایی مانند هایفوتراپی بهترین روش درمانی برای جوانسازی پوست بود. در این روش لیزر با توانی بالا استفاده می‌شود که به لایه‌برداری قسمت‌های آسیب‌دیده پوست کمک شایانی می‌کند. اما این یک روش تهاجمی بوده و پوست صورت در سه روز ابتدایی بعد از درمان، به مراقبت ویژه نیاز دارد.

بهترین لیزر جوانسازی پوست چیست؟

از آن‌جایی که شرایط جسمی، نوع پوست و واکنش بدن هر فرد نسبت یک روش درمانی با دیگری متفاوت است، به‌طور دقیق نمی‌توان یک روش را به‌عنوان بهترین لیزر جوانسازی پوست انتخاب کرد. هر یک از روش‌ها شرایط و مزایای خاص خود را دارند که می‌توانند در نوع خود بهترین باشند.

از همین رو انتخاب بهترین لیزر جوانسازی پوست فقط با تجویز پزشک و بر اساس ویژگی‌ها و نوع پوست شما انتخاب می‌شود. به گفته سایت schweigerderm، لیزر فرکشنال CO2 بهترین لیزر جوانسازی پوست برای از بین بردن جای زخم و اسکار عمیق است. این لیزر می‌تواند به عمیق‌ترین لایه‌های پوست نفوذ کرده و رشد کلاژن را تحریک کند. از بهترین لیزرهای فرکشنال CO2 می‌توان به Fraxel Re اشاره کرد.

بهترین لیزر جوانسازی پوست

هزینه جوانسازی پوست با لیزر حدودا چقدر است؟

هزینه جوانسازی پوست با لیزر مانند سایر روش‌های درمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان مشکلات و ناهنجاری پوستی قطعا یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه جوانسازی پوست با لیزر است. چرا که هرچقدر پوست آسیب‌های بیشتری دیده باشد، به جلسات متعدد و وقت و انرژی بیشتری برای درمان احتیاج دارد.

علاوه بر این، ناحیه تحت درمان و میزان حساسیت آن تاثیر زیادی روی هزینه جوانسازی پوست با لیزر دارد. کلینیک انتخابی و میزان دستمزد پزشک از دیگر مسائل مهمی است که علاوه بر هزینه، معمولا روی کیفیت درمان هم تاثیر چشمگیری دارد.

توجه کنید که مراقبت‌های قبل و بعد از جوانسازی پوست با لیزر هزینه‌هایی در بر دارد که جدای از هزینه خود عمل محاسبه می‌شود.

مراقبت های مهم بعد از لیزر جوانسازی پوست چیست؟

انتظار داشته باشید که پس از مدتی پوست ناحیه درمان کنده شده و پوستی جدید و متمایل به صورتی جایگزین آن شود. از بین رفتن رنگ صورتی پوست ممکن است یک سال طول بکشد؛ محافظت از پوست در این زمان مهم‌ترین کاری است که از عهده شما برمی‌آید. انجمن جراحان پلاستیک آمریکا توصیه می‌کند کارهای زیر را پس از انجام جوانسازی پوست با لیزر انجام دهید:

  • نواحی تحت درمان را طبق دستور پزشک خود، روزی دو تا پنج بار با استفاده از محلول سرکه رقیق یا محلول نمک تمیز کنید.
  • برای بهبود پوست خود از روش‌های درمانی و محاظتی پوست که پزشکتان توصیه می‌کند، استفاده کنید.
  • پس از بهبودی پوست، هر روز (حتی داخل منزل) از کرم‌های ضدآفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید. کرم‌های ضدآفتاب برای پوست‌های حساس و جوانسازی‌شده توصیه می‌شود. با مشورت پزشک می‌توانید بهترین کرم ضدآفتاب را برای محافظت از ناحیه‌های درمان‌شده انتخاب کنید.
  • هرروز مقدار کمی کرم مرطوب‌کننده روی پوست خود بمالید.
  • هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدن خود قرار دهید.
  • در روزهای اول و دوم برای تسکیل درد، تورم و ناراحتی از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از مصرف سیگار و دخانیات پرهیز کنید.
  • مصرف آسپرین و داروهای رقیق‌کننده خون را قطع کنید.

تعداد جلسات لازم برای جوانسازی پوست با لیزر چقدر است؟

تعداد جلسات لازم برای هر فرد معمولا پس از معاینه پزشک و با توجه به میزان و نوع ناهنجاری‌ها، سن فرد، نوع پوست و غیره معین می‌شود. قاعدتا جوانسازی پوست با لیزر برای چین‌وچروک‌های عمیق نسبت به خطوط ریز به تعداد جلسات بیشتری احتیاج دارد.

مقاله‌ای در سال ۲۰۲۱، تعدادی بیمار را با سن متوسط ۵۲ تا ۶۰ سال، همراه با ضایعات پوست خوش‌خیمی مورد آزمایش قرار داد. بیش از ۷۰ درصد بیماران بعد از ۹ جلسه جوانسازی پوست با لیزر به نتایج بسیار خوب و رضایت‌بخشی رسیدند.

 

آیا لیزر جوانسازی پوست خطر و عوارض دارد؟

پوست هر فرد نسبت به جوانسازی با لیزر ممکن است واکنش‌های مختلفی داشته باشد. اما در بیشتر اوقات، افراد احساس آفتاب‌سوختگی خفیف در پوست خود احساس می‌کنند. تورم و قرمزی همراه با خارش و سوزش از جمله عوارضی است که احتمالا تا چند روز بعد از درمان ادامه خواهد داشت.

شدت این عوارض به روش درمانی شما بستگی دارد. اگر روند درمان سخت باشد، ممکن است احساس آفتاب‌سوختگی شدید داشته باشید و حتی پوست شما تاول بزند. همچنین در موارد نادری از ناحیه تحت درمان مایع زردرنگی ترشح می‌شود.

عوارض لیزر جوانسازی پوست

پس از گذشت پنج تا هفت روز از جوانسازی پوست با لیزر، پوست دچار خشکی شده و لایه‌برداری شروع می‌شود. به‌طور کلی عوارض جانبی این روش درمانی عبارتند از:

  • سوزش
  • تورم
  • جوش
  • عفونت
  • اسکار یا جای زخم
  • قرمزی

توجه کنید که با انجام مراقبت‌های ویژه و عمل به دستورهای پزشک می‌توانید تا حد زیادی از بروز چنین عوارضی جلوگیری کنید. پزشک در موارد خاص و با توجه به سابقه پزشکی شما، داروهایی برای پیشگیری و درمان برایتان تجویز خواهد کرد.

آیا لیزر جوانسازی پوست با درد همراه است؟

احساس درد هنگام جوانسازی پوست با لیزر به عمق و ناحیه تحت درمان و همچنین سطح آستانه تحمل فرد بستگی دارد. درمان‌های سطحی پوست معمولا دردهای خفیف و قابل تحملی دارند؛ بنابراین فرد در طول درمان ناراحتی خاصی احساس نمی‌کند و نیازی به بی‌حسی موضعی ندارد.

درمان‌های لیزری عمیق که معمولا با برداشتن لایه‌های خارجی پوست همراه هستند، درد بیشتری دارند. در این موارد، پزشک برای کاهش درد و ناراحتی بیمار از بی‌حس‌کننده‌های موضعی یا آرام‌بخش‌های وریدی استفاده می‌کند.

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای جوانسازی پوست است؟

جوانسازی پوست با لیزرهای متفاوتی انجام می‌شود. پیشرفته بودن دستگاه و مهارت پزشک در استفاده از آن تاثیر زیادی در نتیجه نهایی دارد. کلینیک صدف از بهترین و مجهزترین کلینیک‌های تخصصی پوست و مو در تهران است. این کلینیک با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت، بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت تخصصی در این حوزه دارد.

تیم پزشکی کلینیک صدف از مجرب‌ترین و ماهرترین پزشکان و متخصصان ایران تشکیل شده است. این مجموعه تاکنون توانسته است رضایت بیش از ۹۸ درصد مشتریان و زیباجویان خود را کسب کند. از طرفی تیم مشاوره کلینیک صدف با پشتیبانی ۲۴ ساعته به‌صورت تلفنی و آنلاین شما را تا رساندن به نتیجه دلخواه همراهی می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با قیمت جوانسازی پوست با لیزر می‌توانید با مشاوران ما در مجموعه تماس بگیرید.

سخن پایانی

امروزه روش‌های جوانسازی پوست با لیزر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. در این مقاله به بررسی بهترین لیزر جوانسازی پوست پرداختیم و شما را با انواع مختلف آن آشنا کردیم. همانطور که می‌دانید عملکرد بدن و شرایط جسمی در تمام افراد یکسان نیست؛ پس یک روش‌ درمانی نمی‌تواند نتیجه یکسانی برای تمام بیماران داشته باشد. از این رو، تشخیص و مهارت پزشک در انتخاب راه مناسب بسیار اهمیت دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم در انتخاب پزشک ماهر و باتجربه دقت بیشتری داشته باشید.

Leave a Comment