شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تزریق ژل به چانه

همه چیز درباره تزریق ژل به چانه و تاثیر آن در زیبایی صورت

شاید بسیاری از افراد به زیبایی چانه توجهی نداشته باشند، در صورتی که قسمت تحتانی صورت ظاهر کلی چهره را متناسب می‌کند. تزریق ژل به چانه یک روش غیرجراحی برای برجسته سازی چانه و تقویت خط فک است. در این تکنیک یک بافت نرم به زیر پوست تزریق می‌شود که باعث تعادل در اجزای صورت، بازگرداندن حجم از دست رفته، از بین رفتن چین و چروک‌ها و شکاف‌های چانه می‌شود.

در حالت کلی تزریق ژل به چانه به‌منظور زاویه سازی صورت و زیباتر کردن چهره انجام می‌شود. در این مقاله به بررسی هر آنچه که لازم است درباره تزریق ژل به چانه بدانید، از کاربردهای آن گرفته تا قیمت هر سی سی ژل، ماندگاری و عوارض آن، می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

کاربردهای تزریق ژل به چانه در زیبایی چیست؟

با گذشت زمان جمجمه تغییر حالت می‌دهد و چانه به عقب حرکت می‌کند. این ممکن است ظاهر صورت را به هم بریزد و حتی سن را بالاتر نشان دهد. تزریق ژل به چانه یا هر نقطه دیگری از صورت این مشکلات را برطرف کرده و باعث زیبا و جوان‌تر شدن چهره می‌شود. تزریق ژل به چانه معمولا با دو هدف زیر انجام می‌شود:

تزریق برای رفع نواقص صورت

بعضی از افراد از ابتدای تولد نواقصی روی صورت خود دارند که ممکن است اعتماد به‌نفسشان را کم کرده باشد. آسیب‌های فیزیکی، بیماری‌های مختلف، لاغری‌های بیش از حد و غیره از دیگر دلایلی است که فرد را به سمت تزریق ژل ترغیب می‌کند.

وجود تقارن و تعادل در ساختار کلی صورت جذابیت آن را بیشتر می‌کند. عقب بودن چانه می‌تواند این تعادل را به هم می‌ریزد و باعث شود فرد نسبت به چهره خود حس خوشایندی نداشته باشد. یکی از اهداف تزریق ژل به چانه برطرف کردن این نقص‌ها و برجسته سازی چانه است. این عمل ساختار صورت را متعادل کرده و جذابیت و زیبایی را دوچندان می‌کند.

تزریق برای زاویه سازی صورت

بسیاری از افراد، چه مرد و چه زن، دوست دارند صورتی V شکل داشته باشند. تزریق ژل به چانه یکی از بهترین  کم‌تهاجمی‌ترین روش‌ها برای زاویه سازی صورت است. تزریق ژل به داخل بافت نرم چانه ظاهر آن و مرز بین صورت و گردن را بهبود می‌بخشد. برجسته سازی چانه به‌گونه‌ای انجام می‌شود که قسمت پایین صورت با زاویه دلخواه شما به نظر برسد.

بیشتر بخوانید:

کانتورینگ صورت با فیلر

مراحل تزریق ژل به چانه چیست؟

تزریق ژل به چانه به‌صورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می‌شود. پزشک متخصص ابتدا برای جلوگیری از عفونت و سایر بیماری‌های پوستی، ناحیه تزریق را ضدعفونی می‌کند. بسیاری از افراد برای اینکه حداقل درد و ناراحتی در طول تزریق داشته باشند، ترجیح می‌دهند از بی‌حس کننده موضعی (مانند لیدوکائین) استفاده کنند. در بعضی موارد حتی لیدوکائین داخل سرنگ تزریق مخلوط می‌شود.

بسته به هدف و انتظارات شما تزریق ژل به چانه ممکن است چند بار انجام شود. پس از انجام تزریق شما می‌توانید بنشینید، اما باید بی‌حرکت بمانید. کل مراحل تزریق ژل به چانه ازجمله زمان آماده‌سازی، معمولا ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

مراحل تزریق ژل چانه

مزایای تزریق ژل به چانه چیست؟

تزریق ژل به چانه از بهترین تکنیک‌های غیرجراحی برای بهبود قسمت پایینی صورت است. این روش از محبوب‌ترین روش‌هاست و مزایای زیر را به همراه دارد:

درمان غیرجراحی

برجسته سازی چانه با ترزیق ژل یک روش غیرجراحی است. این بدان معناست که حداقل خطر را داشته و به زمان کمتری نیاز دارد. در نتیجه شما مجبور نیستید مرخصی بگیرید یا به‌صورت مطلق استراحت کنید.

نتایج سریع

نتیجه تزریق ژل به چانه به‌سرعت ظاهر می‌شود و شما بلافاصله بعد از درمان می‌توانید تغییرات را احساس کنید.

تغییر شکل چانه

با کمک تزریق ژل می‌توانید چانه خود را برجسته کنید یا به صورتتان زاویه بدهید. شما می‌توانید متناسب با صورتتان تغییراتی را در چانه خود ایجاد کنید.

جلوگیری از پیری

با برجسته سازی چانه علائم پیری کمتر بروز می‌کنند و چروک‌های پوستی در این ناحیه از بین می‌روند.

تقارن صورت

تزریق ژل به چانه به ایجاد تعادل و تقارن در صورت کمک می‌کند و ظاهر را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره تزریق ژل زیر چشم

 

مراقبت های بعد از تزریق ژل به چانه چگونه است؟

۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق ژل به چانه از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، فعالیت‌های بدنی و ورزش‌های سنگین و لمس نقاط تزریق پرهیز کنید. همچنین در این دوران پوست ناحیه تزریق را کاملا تمیز نگه دارید. اگر احساس درد یا ناراحتی در قسمت چانه خود داشتید می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.

آیا تزریق ژل و فیلر چانه عوارض دارد؟

به‌طور کلی، فیلرهای پوستی ایمن‌ترین روش‌های درمانی هستند که حداقل خطرات و عوارض را دارند. عوارض جانبی تزریق ژل به چانه معمولا خفیف بوده و حداکثر چند روز پس از درمان از بین می‌رود. این عوارض تزریق ژل عبارتند از:

  • دردهای خفیف و موقتی
  • ورم
  • قرمزی
  • خارش
  • جوش

طبق مطالعه‌ای از سایت ncbi اگر تزریق ژل به چانه در مراکز نامعتبر و توسط افراد غیرمتخصص انجام شود،‌ عوارض شدیدتری مانند عفونت، واکنش‌های التهابی پوستی، توده‌های پوستی، عدم تقارن، جای زخم، آسیب‌های پوستی و غیره به همراه خواهند داشت.

ماندگاری تزریق ژل به چانه چقدر است؟

بیشتر فیلرهای پوستی بین یک تا دو سال در بدن باقی می‌مانند، سپس به‌طور طبیعی توسط بدن جذب می‌شوند. ژل‌ها بسته به اینکه چه برندی باشند و از چه موادی ساخته شده باشند، میزان ماندگاری آن‌ها هم متفاوت است.

بااین‌حال، به‌طور دقیق نمی‌توان گفت که نتیجه تزریق ژل به چانه تا چه اندازه ماندگار است. اما تجربه نشان می‌دهد نتیجه این روش تا ۱۲ ماه باقی می‌ماند.

ماندگاری ژل چانه

چند سی سی ژل برای تزریق به چانه نیاز است؟

در مقاله‌ای از سایت byrdie میزان ژل مورد نیاز برای برجسته سازی چانه به انتظارات شما از انجام این روش و شکل ابتدایی چانه‌تان بستگی دارد. بیشتر پزشکان معتقدند که در تزریق ژل به چانه بین یک تا دو میلی‌لیتر فیلر استفاده می‌شود. البته نوع ژل و میزان تراکم آن هم نقش بسیار زیادی در تعیین میزان مورد نیاز دارد.

هزینه تزریق ژل به چانه چقدر است؟

هزینه تزریق ژل به چانه تحت تاثیر عوامل گوناگونی است. نوع فیلری که استفاده می‌شود، بیشترین تاثیر را در هزینه آن دارد. هزینه هر یک سی سی تزریق ژل به چانه یک تا چهار میلیون تومان متغیر است.

هرچه میزان ژل بیشتری مورد نیاز باشد، طبیعتا هزینه آن هم افزایش خواهد یافت. عوامل دیگری هم بر این موضوع تاثیرگذارند؛ میزان تجربه و مهارت پزشک،‌ محل کلینیک، خدمات ارائه شده و غیره از جمله این موارد هستند.

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای تزریق ژل به چانه است؟

اگر در سطح تهران بگردید، مراکز زیبایی زیادی وجود دارند که تزریق ژل انجام می‌دهند. اما نکته مهم اعتبار و سابقه فعالیت آن‌هاست. کلینیک صدف با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و بیش از ۱۰ سال سابقه کاری در زمینه خدمات زیبایی از بهترین و معتبرترین کلینیک‌ها در تهران است.

تیم پزشکی باتجربه مجموعه صدف، مشاوره آنلاین و تلفنی رایگان در طول شبانه روز و استفاده از به‌روزترین امکانات و تجهیزات یک تجربه فوق‌العاده تزریق ژل به چانه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

تزریق ژل چانه

سخن پایانی

تقریبا تمام افراد جوان و شاداب به نظر رسیدن را دوست دارند، اما کمتر کسی مایل به انجام عمل‌های سنگین جراحی است. تزریق ژل یکی از محبوب‌ترین روش‌های غیرجراحی برای زیباتر و جوان‌تر کردن چهره شناخته شده که به شما کمک می‌کند تغییراتی در صورتتان ایجاد کنید.

تزریق ژل به چانه یا برجسته سازی چانه یکی از این روش‌هاست که شکل چانه شما را تغییر می‌دهد و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد. اگر در این زمینه‌ای سوالی دارید، علاوه بر تماس با کارشناسان کلینیک صدف می‌توانید در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

۱۶ comments

طناز ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳

با سلام و احترام. خیلی از کسایی که تزریق انجام دادن رو بعد از چند سال دیدم خیلی قیافه‌های تصنعی و ناخوشایندی دارند. همه تزریق‌ها بعد از یه مدت اینجوری میشن؟

Reply
کلینیک صدف ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۳

سلام دوست عزیز. اگر از فیلرهای دائمی برای برجسته سازی چانه و جاهای مختلف صورت استفاده کنید، پس از مدتی چهره را سرد و بی‌احساس نشان می‌دهند. اما کلینیک صدف از ژل‌های اسید هیالورونیک که یک فیلر طبیعی است، استفاده می‌کند. این فیلرها پس از حدود یک سال جذب بدن می‌شوند و به هیچ عنوان چهره شما را ناخوشایند و غیرطبیعی نمی‌کنند.

Reply
پورجعفر ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷

سلام وقتتون بخیر. برای برجسته سازی چانه از چه نوع ژلی بهتره استفاده کنم؟ بهترین مارک رو اگه معرفی کنید ممنون میشم.

Reply
کلینیک صدف ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۲

سلام دوست عزیز. بهترین ژلی که بدین منظور استفاده می‌شود، ژل هیالورونیک اسید است. این ژل به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد و باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک نمی‌شود. هیالورونیک اسید بعد از گذشت چند ماه به مرور جذب بدن می‌شود. مارک‌های معتبری در بازار وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید؛ ژل ژوویدرم، بلترو، آلیاکسین، تئوسیال، رووفیل و روولکس از جمله آن‌هاست که برای انتخاب مناسب‌ترین ژل بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

Reply
شهناز ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

با سلام و وقت بخیر. من در اوایل بارداریم هستم و میخوام ژل تزریق کنم. مشکلی پیش نمیاد؟.

Reply
کلینیک صدف ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۲

با سلام. دوست عزیز تزریق ژل به هر نقطه‌ای از صورت در دوران بارداری و حتی شیردهی منع شده است. پزشکان معتقدند این کار می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری به خودتان یا فرزندتان وارد کند.

Reply
صهبا ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

سلام وقت بخیر. ژل‌هایی که به زیر پوست تزریق میشه حرکت نمیکنند؟

Reply
کلینیک صدف ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷

معمولا فیلرهای پوستی بعد از درمان حرکت نمی‌کنند. بعد از درمان متخصص توصیه‌هایی در ارتباط با ماساژ ناحیه تحت درمان به شما می‌دهد که باید با دقت آن‌ها را انجام دهید. همچنین تقریبا دو هفته طول می‌کشد تا ماده پرکننده در بافت قرار بگیرد. بنابراین مراقبت از آن‌ها در روزهای ابتدایی بسیار اهمیت دارد.

Reply
مهناز ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳

با سلام. تزریق ژل به جوان‌تر کردن چشم‌ها هم کمک میکنه؟

Reply
کلینیک صدف ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷

سلام. پرکننده‌ها از طریق انبساط بافتی کار می‌کنند. یک اسفنج را در نظر بگیرید که هنگام جذب آب منبسط می‌شود. فیلرها هم بافت صورت را گسترس می‌دهند و از این طریق حجم ایجاد می‌کنند. بنابراین با تزریق ژل به اطراف و زیر چشم گودی و تیرگی‌های زیر چشم برطرف شده و این کار ظاهری جوان‌تر به چشم‌های شما می‌بخشد.

Reply
آنیتا ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷

با سلام و احترام. من ۲۷ سالمه و میخوام تزریق ژل انجام بدم ولی اطرافیانم میگن نه هنوز زوده برای تزریق ژل. آیا اصلا محدودیت سنی وجود داره؟

Reply
کلینیک صدف ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶

سلام دوست عزیز. اگر به دنبال مقابله با علائم پیری در چهره خود هستید، اواسط دهه ۲۰ زمان مناسبی برای شروع است. چرا که بدن از ۲۶ سالگی تولید کلاژن خود را متوقف می‌کند که البته این سن برای همه یکسان نیست. در ارتباط با سوالتان باید بگوییم بله محدودیت سنی برای تزریق ژل وجود دارد ولی این محدودیت برای افراد زیر ۱۸ سال است.

Reply
فریبا ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵

با سلام. ببخشید من میخوام تزریق ژل انجام بدم برای صورتم ولی دوست ندارم خیلی تو چشم باشم. میخواستم بدونم نتیجه تزریق ژل چطوریه؟

Reply
کلینیک صدف ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶

با سلام و وقت بخیر. شما می‌توانید انتظارات خود از نتیجه را در جلسه مشاوره قبل از تزریق با متخصص خود در میان بگذارید. از طرفی کیفیت مواد مورد استفاده و مهارت پزشک در طبیعی به نظر رسیدن ظاهر شما بسیار اهمیت دارد. برای دریافت مشورت بیشتر و تخصصی‌تر می‌توانید با مشاوران کلینیک صدف تماس بگیرید.

Reply
شقایق ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

سلام وقتتون بخیر. شنیدم که میگن اگر تبخال میزنی نمیتونی ژل تزریق کنی. این حرف درسته؟

Reply
کلینیک صدف ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶

با سلام و وقت بخیر. تاحدودی بله درست است. معمولا تزریق ژل به افرادی که سابقه تبخال دارند، توصیه نمی‌شود. چرا که ممکن است بعد از تزریق هم تبخال بزنند. اما راه درمان هم برای آن وجود دارد. قبل از انجام تزریق، حتما پزشک خود را در جریان این مشکل خود بگذارید تا او داروها و توصیه‌های لازم برای این کار را برایتان تجویز کند.

Reply

Leave a Comment