شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تزریق ژل گونه

مهمترین نکاتی که باید درباره تزریق ژل به گونه بدانید

ممکن است یک روز وقتی چهره خود را در آینه می‌بینید، احساس کنید که گونه‌هایتان کمی لاغر است. شاید دوست دارید که گونه‌هایتان کمی زاویه‌دارتر باشد یا حجم بیشتری داشته باشد.

در این میان خوشبختانه در سال‌های اخیر با پیشرفت علم پزشکی، اقدامات زیبایی هم با دردسر کمتر و نتایج بهتری همراه بوده است. یکی از این اقدامات زیبایی، تزریق ژل به گونه است که می‌تواند به جذاب‌تر شدن صورت شما، کمک بسیار کند.

اما چه کسانی می‌توانند تزریق ژل گونه را انجام دهند؟ مراحل تزریق ژل به گونه چیست؟ بهترین ژل گونه چیست و کجا می‌توان با اطمینان خاطر این کار را انجام داد؟

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به صورت کامل، همه آنچه که باید درباره تزریق ژل گونه بدانید را بررسی کنیم.

چه کسانی برای تزریق ژل گونه کاندید مناسبی هستند؟

به طور کلی، تزریق ژل نیاز به اقدامات تهاجمی ندارد و یک عمل جراحی به حساب نمی‌آید. بنابراین بیشتر افراد می‎‌توانند بدون نگرانی ترزیق ژل در نواحی مختلف صورت از جمله گونه را انجام دهند. اما کاندید ایده‌آل برای تزریق ژل‌ گونه، ویژگی‌های زیر را دارد:

  • افرادی که دخانیات مصرف نمی‌کنند، شرایط بهتری برای تزریق ژل دارند.
  • بهتر است فرد از لحاظ جسمی کاملا سالم باشد.
  • بهتر است فردی که قصد تزریق ژل را دارد، فرآیند انجام آن را بشناسد، از نتایج بالقوه آن اطلاع داشته باشد و انتظارات خود را با شرایطی که دارد، تطبیق دهد.
  • حتما لازم است افراد مراقبت‌های بعد از تزریق ژل را به خوبی رعایت کنند.
  • شرایط چهره باید توسط پزشک برای تزریق ژل مناسب ارزیابی شود.

مراحل و روشهای تزریق ژل گونه

تزریق ژل به گونه

روش انجام ترزیق ژل گونه بسیار ساده است. مراجعه کننده در روز مشخص شده توسط پزشک مورد معاینه مجدد قرار می‌گیرد. سپس ناحیه تزریق ژل را بی حس می‌کنند و بدین ترتیب شما دردی در هنگام تزریق حس نمی‌کنید. فرآیند بی حس کردن صورت کمتر از پنج دقیقه زمان خواهد برد.

بعد از بی حس شدن صورت، گونه‌ها کشیده می‌شوند. در نتیجه پزشک می‌تواند مکان‌های دقیق تزریق را برای قرار دادن پرکننده تعیین کند. سپس مواد تزریقی به گونه‌ها و مناطق اطراف تزریق می‌شود.

تزریق ژل هم نهایتا بین پنج تا ده دقیقه طول می‌کشد. مشاهده نتایج تزریق ژل به زمان نیاز دارد و بلافاصله بعد از ترزیق انتظار دیدن نتیجه را نداشته باشید.

در نظر داشته باشید که پزشک‌ها و مراکز مختلف، از ژل‌های متفاوتی استفاده می‌کنند و بازار ترزیق ژل رقابت زیادی دارد. حتما درباره پزشک متخصص و ژل استفاده شده به خوبی تحقیق کنید و سپس برای ترزیق اقدام کنید. همچنین لازم است اگر هر نوع دخانیات یا دارویی که مصرف می‌کنید را به اطلاع پزشک خود برسانید. همچنین درباره انتظارات خود با پزشک متخصص به صورت کامل صحبت کنید و با آگاهی از شرایط و نتایج احتمالی، اقدام به تزریق ژل کنید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل گونه چیست؟

بعد از تزریق ژل لازم است حتما موارد زیر را رعایت کنید:

  • تا یک روز بعد از تزریق ژل بهتر است از انجام فعالیت‌های سنگین یا مصرف الکل بپرهیزید.
  • تا زمانی که تورم و قرمزی برطرف نشده، از قرار گرفتن در گرمای شدید (به ویژه در ناحیه تحت درمان) خودداری کنید. این موضوع شامل آفتاب گرفتن، برنزه کردن، سونا، وان گرم و موارد مشابه می‌شود. همچنین از سرمای شدید مثل اسکی کردن یا سایر ورزش های زمستانی خودداری کنید.
  • حرکت ناحیه تزریق را به حداقل برسانید. با این حال، اگر برجستگی قابل مشاهده ای وجود دارد، می توانید آن ناحیه را به آرامی ماساژ دهید.
  • استفاده از آرایش یا کرم ضد آفتاب مشکل جدی ندارد، اما این نواحی را به آرامی با پاک‌کننده مناسب تمیز کنید.
  • به گفته سایت sonataskinandbody ۹۸% از آسیب‌هایی که به پوست می‌رسد، به خاطر نور آفتاب است. پس از تزریق ژل و نمایان شدن نتیجه آن، حتما از کرم ضد آفتاب باکیفیت برای محافظت از سلامت پوست خود استفاده کنید.

بررسی عوارض تزریق ژل به گونه

پس از تزریق ژل به گونه احتمالا عوارضی را تجربه خواهید کرد که بسیاری از آن‌ها پس از مدت کوتاهی رفع می‌شود. البته اگر تزریق را در مرکز نامعتبری انجام دهید، متاسفانه ممکن است عوارض خطرناکی را تجربه کنید. بنابراین در انتخاب پزشک مناسب حتما دقت کنید.

عوارض رایج بعد از تزریق ژل گونه

پس از تزریق ژل احتمالا احساس تورم جزئی در ناحیه تزریق وجود خواهد داشت که کاملا طبیعی است. برای کاهش تورم، می‌توانید روی قسمت‌های متورم شده یخ بمالید. اما انجام این کار چندان لازم نیست چراکه تورم پس از چند روز به طور طبیعی از بین می‌رود. همچنین در ناحیه تزریق ممکن است سرخی یا کبودی هم دیده شود. از خارش، ماساژ و لمس محل تزریق بلافاصله پس از تزریق تا جای ممکن خودداری کنید. اگر این عوارض رایج تا سه روز بعد از تزریق بهتر نشد، با مرکزی که کار تزریق را انجام داده، حتما تماس بگیرید.

عوارض خطرناک

همانطور که گفته شد، اهمیت انتخاب یک پزشک متخصص و با تجربه در تزریق ژل بسیار زیاد است. چراکه عوارض خطرناک تنها زمانی به وجود می‌آید که تزریق ژل اصولی و بهداشتی انجام نشود. عوارض خطرناک تزریق ژل می‌تواند موارد زیر باشد:

  • آمبولی
  • مرگ سلول‌های پوستی
  • واکنش‌های آلرژیک بدن

و همچنین نتایجی که انتظارات شما را برآورده نمی‌کند. این در حالی است که چهره یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن ما است و تزریق ژل اگر نتایج دلخواه را به همراه نداشته باشد، جبران آن بسیار سخت و پردردسر خواهد بود.

بهترین ژل برای تزریق به گونه کدام است؟

بهترین ژل گونه

بهترین ژل برای تزریق را از ابعاد مختلفی می‌توان بررسی کرد. در ادامه به معرفی بهترین ژل تزریق گونه می‌پردازیم:

بهترین ژل از نظر قیمت

ژل‌های تایید شده موجود در بازار، اختلاف قیمت آنچنانی ندارند و با توجه به آنکه تزریق ژل در ناحیه حساس صورت انجام می‌شود، بهتر است برای این اختلاف قیمت، ریسک نکنید. بهترین ژل‌های موجود در بازار از خانواده ژوویدرم (Juvederm) و رستلین (Restylane) هستند که تاییده وزرات بهداشت را هم دارند.

بیشتر بخوانید:

کانتورینگ صورت با ژل

بهترین ژل از نظر ماندگاری

به صورت کلی، تزریق ژل یک راهکار دائمی نیست و بین شش تا ۱۸ ماه بعد از تزریق، مواد پرکننده از بین می‌روند. همانطور که در این مقاله گفته شد و همچنین طبق بررسی سایت myethosspa بهترین ژل‌ها، ژل‌هایی هستند که از هیالورونیک اسید به عنوان ماده پایه خود استفاده می‌کنند. در این میان تنها یک ژل یا فیلتر دائمی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته که پلی متیل متاکریلات نام دارد.

بهترین ژل از نظر سازگاری با بدن و نداشتن عوارض

بهترین ژل از نظر سازگاری با بدن و نداشتن عوارض، ژل‌هایی از جمله ژوویدرم (Juvederm)، تئوسیال (Teosyal)، رستلین (Restylane)، استایلج (STYLAGE)، بلترو (BELOTERO) هستند که از هیالورونیک اسید استفاده می‌کنند. تنها ماده‌ای که تاییده وزرات بهداشت را هم گرفته، هیالورونیک اسید است. ژل‌های حاوی این ماده در اروپا و آمریکا هم طرفداران زیادی دارند.

هزینه تزریق ژل به گونه حدودا چقدر است؟

هزینه تزریق ژل به گونه به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به میزان تخصص و تجربه پزشک شما، مرکز درمانی که انتخاب می‌کنید و میزان ژلی که گونه‌های شما نیاز دارد اشاره کرد. قیمت تزریق ژل برای هر سی‌سی بین ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و پانصد متغیر است.

ماندگاری ژل گونه حدودا  چقدر است؟

ماندگاری ژل گونه هم به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین عامل ماندگاری ژل گونه میزان متابولیسم طبیعی بدن است که اسید هیالورونیک را جذب می‌کند. همانطور که می‌دانید میزان متابولیسم در هر فردی متفاوت است.

اما به صورت کلی می‌توان گفت که در بدترین حالت ژل ۶ ماه ماندگاری دارد. به صورت میانگین ماندگاری بین ۱۰ تا ۱۲ ماه است و در بهترین حالت می‌تواند تا ۱۸ ماه هم باقی بماند. لازم به ذکر است که ژل قابل تمدید است و بعد از آنکه جذب شد، دوباره تزریق آن را می‌توانید انجام دهید. بسیاری از مراجعه کنندگان قرارهای بعدی خود را به منظور ترمیم برای ۸ تا ۱۰ ماه بعد از تزریق، هماهنگ می‌کنند.

آیا نحوه تزریق ژل در ماندگاری آن تاثیر دارد؟

نحوه تزریق ژل در میزان طبیعی بودن نتایج می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد، اما در ماندگاری تاثیر محسوسی ندارد. همانطور که گفته شد، مهم‌ترین عامل ماندگاری، میزان متابولیسم بدن است. علاوه بر آن جنس ژل و کیفیت آن تاثیر زیادی دارد. همچنین تغذیه مناسب و مراقبت از پوست در برابر آفتاب می‌تواند روی ماندگاری ژل تاثیر بگذارد.

چند سی سی ژل برای گونه مناسب است؟

مقدار تزریق ژل گونه

میزان ژل مورد نیاز شما، به شرایط صورت و انتظار شما بستگی دارد. اگر گونه‌های برجسته‌ای دارید و می‌خواهید آن‌ها را زاویه دار کنید، بین یک تا یک و نیم سی‌سی برای هر گونه کافی خواهد بود. برای کسانی که گونه‌های کوچکی دارند، علاوه فرم دهی، افزایش حجم هم مورد نیاز است. این افراد در مجموع برای هر دو گونه به ۴ تا ۶ سی‌سی ژل نیاز دارند.

آیا تزریق ژل به گونه درد دارد؟

تزریق ژل به گونه توسط سوزن‌های بسیار ظریف انجام می‌شود و نیاز به بیهوشی ندارد. بی‌حسی موضعی هم با استفاده از پماد قبل از تزریق، انجام خواهد شد. کل فرآیند تزریق ژل بین ده دقیقه تا یک ساعت زمان می‌برد و پیچیدگی خاصی ندارد. بنابراین درد چندانی چه در هنگام تزریق چه بعد از آن، احساس نخواهید کرد.

تزریق چربی به گونه بهتر است یا ژل؟

به طور کلی می‌توان گفت که هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید، باید با پزشک متخصص مشورت کنید و با توجه به شرایط خود، تزریق چربی یا ژل را انتخاب کنید. با این حال تزریق چربی می‌تواند ماندگاری بیشتری داشته باشد و البته هزینه بیشتری هم دارد.

از طرفی تزریق چربی مثل تزریق ژل یک عمل سبک و غیرتهاجمی نیست و بعد از انجام آن نیاز به بخیه‌های کوچکی خواهید داشت. همچنین باید خطرات کوچک یک جراحی سبک و کوچک را در نظر داشته باشید.

در نهایت جواب این سوال بستگی به نظر پزشک و شرایط شما دارد.

چرا کلینیک صدف انتخابی مناسب برای تزریق ژل گونه است؟

کلینیک‌های زیبایی زیادی در تهران وجود دارند که ترزیق ژل به گونه را با مجوزهای وزرات بهداشت انجام می‌دهند. اما کلینیک صدف، با بیش از ده سال سابقه، یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. خدمات تزریق چربی در کلینیک صدف انجام می‌شود. کلینیک صدف پاسخگویی ۲۴ ساعت و مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی (هم قبل از عمل و بعد از عمل) دارد و مراجعه‌کنندگان تا یک سال پس از انجام عمل پشتیبانی رایگان خواهند داشت.

همچنین اگر از نتیجه تزریق خود راضی نباشید، تا رفع مشکل کلینیک شما را به صورت کامل همراهی خواهد کرد. این کلینیک از به‌روزترین و بهترین متدها و امکانات روز دنیا برای تزریق استفاده می‌کند.

۴ comments

زهرا علی بخشی ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۹

سلام. می‌خواستم بدونم که بعد از یک بار تزریق، حتما باید دوباره تزریق داشته باشیم؟

Reply
کلینیک صدف ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰

سلام. اگر می‌خواهید اثر تزریق ژل روی صورت بماند و گونه‌ها فرم خود را حفظ کنند نیاز به ترمیم خواهید داشت.

Reply
مریم عباسی ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۹

سلام، می‌شه مقدار تزریق کمتر از جدی که گفته شد هم باشه؟ مثلا فقط نیم سی سی تزریق انجام بشه.

Reply
کلینیک صدف ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰

سلام و درود. لازم است در این مورد از پزشک خود مشورت بگیرید.

Reply

Leave a Comment