شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
آر اف بهتر است یا هایفو

آر اف بهتر است یا هایفو ؟ راهنمای انتخاب درست

با افزایش سن، پوست ما درخشندگی و انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد و چهره مسن‌تر به نظر می‌رسد. چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز و درشت یک بخش طبیعی از پیری هستند. اما ما همیشه دوست داریم جوان و زیبا به نظر برسیم. پس طبیعی است که به دنبال راه‌هایی برای جوان‌سازی پوست خود باشیم. در حال حاضر، روش‌های غیرجراحی زیادی به وجود آمده‌اند که می‌توانند علائم پیری را به‌راحتی از بین ببرند و جوانی را به صورت ما برگردانند. هایفوتراپی و آر اف یکی از جدیدترین و موثرترین روش‌های جوان‌سازی است که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. اما انتخاب بهترین روش همیشه می‌تواند دغدغه افراد باشد. در این مقاله با بررسی هایفوتراپی و آر اف در انتخاب یکی از این روش‌ها به شما کمک می‌کنیم. اگر می‌خواهید بدانید آر اف بهتر است یا هایفو با ما همراه باشید.

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی برای درمان پیری پوست صورت و بدن است که جایگزین مناسبی برای جراحی لیفت صورت به شمار می‌رود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت برای ایجاد گرما در سطح عمیق پوست استفاده می‌شود. این گرما به سلول‌های هدف آسیب می‌رساند و بدن را به ترمیم آن‌ها وامی‌دارد. بدن برای ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده کلاژن تولید می‌کند که باعث رشد مجدد سلول‌ها می‌شود. کلاژن ماده‌ای است که به پوست شادابی و خاصیت ارتجاعی می‌دهد.

کاربردهای هایفوتراپی

طبق گفته انجمن جراحی زیبایی آمریکا، هایفوتراپی مانند سایر درمان‌های اولتراسوند غیرجراحی می‌تواند در موارد زیر کاربرد داشته باشد:

  • کشیدن و سفت کردن پوست گردن
  • کاهش چین‌وچروک‌های پوستی
  • لیفت کردن پلک یا ابروهای افتاده
  • کشیدن و سفت کردن پوست صورت
  • کشیدن و سفت کردن پوست سینه

روش انجام هایفوتراپی

جوان‌سازی پوست صورت با هایفو معمولا با تمیز کردن ناحیه تحت‌درمان و استفاده از ژل آغاز می‌شود. سپس پزشک با استفاده از یک دستگاه دستی، امواج فراصوت را در فواصل کوتاه به سمت پوست هدایت می‌کند. هر جلسه درمان هایفو معمولا بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. بسته به نتایجی که فرد می‌خواهد به دست آورد، ممکن است بین ۱ تا ۶ جلسه درمان نیاز باشد.

بعضی از افراد ممکن است در طول درمان، ناراحتی و درد کمی را احساس کنند. به همین خاطر در بعضی از موارد، پزشک قبل از شروع درمان، از کرم‌های بی‌حسی در ناحیه تحت‌درمان استفاده می‌کند. البته مصرف مسکن‌های عمومی مانند استامینوفن و ایبوپروفن هم می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

روش انجام هایفوتراپی

مراقبت های هایفوتراپی

بر خلاف سایر روش‌های زیبایی، هایفوتراپی نیاز به هیچ‌گونه آمادگی قبلی ندارد. تنها توجه کنید که هنگام هایفوتراپی پوست شما باید تمیز و عاری از هرگونه مواد شیمیایی و آرایشی باشد. همچنین اگر تب‌خال دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما باید به پزشک اطلاع دهید.

بعد از اتمام درمان، شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی، به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید. اما برای کاهش احتمال عوارض جانبی این روش درمانی و رسیدن به نتیجه بهتر، توصیه می‌کنیم از کرم ضدآفتاب استفاده کنید و آب کافی بنوشید. همچنین باید تا چند روز بعد از هایفوتراپی از نوشیدن الکل و خاراندن پوست خودداری کنید.

مزایا و معایب هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین روش‌های زیبایی و درمان پوست است که به‌دلیل مزایای زیادی که دارد، در سراسر جهان محبوب شده است. طبق گزارش انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، هایفو و سایر روش‌های غیرجراحی برای لیفت صورت، بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ حدود ۶۵ درصد افزایش یافته‌اند. هایفو مزایای زیادی برای زیبایی و بهبود ظاهر پوست دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بهبود چین‌وچروک‌های صورت، گردن و سینه
  • لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
  • سفت کردن پوست در ناحیه صورت و گردن
  • نداشتن درد و خونریزی
  • کوتاه بودن دوره نقاهت
  • عدم نیاز به استراحت بعد از عمل

شواهد نشان می‌دهد که هایفوتراپی صورت عوارض جانبی بسیار کمی دارد. تنها بعضی از افراد ممکن است حین یا بلافاصله بعد از عمل درد و ناراحتی خفیفی را تجربه کنند. یک مطالعه علمی که نتایج آن در سایت NCBI منتشر شده است، تحقیق خود را روی ۲۰ بیمار انجام داد. در نتیجه این مطالعه تنها ۶ نفر از مراجعه‌کنندگان هایفوتراپی قرمزی و تورم را تجربه کردند و ۲ نفر دچار تغییر رنگ پوست و کبودی شدند. با این حال، این عوارض بسیار خفیف بوده و بعد از گذشت چند روز از بین رفتند.

هزینه هایفوتراپی

هایفوتراپی نسبت به جراحی لیفت صورت هزینه پایین‌تری دارد. هزینه هایفوتراپی با توجه به وسعت ناحیه تحت‌درمان، شدت آسیب‌های پوستی، تعداد کل جلسات درمانی و موقعیت جغرافیایی کلینیک بستگی دارد. پس برای اطلاع از هزینه نهایی هایفو باید از پزشک خود سوال بپرسید.

نتایج و ماندگاری هایفوتراپی

هایفوتراپی روشی موثر و ایمن برای زیباسازی و جوان‌سازی پوست صورت و گردن است. ماندگاری نتیجه این روش درمان به عوامل مختلفی مانند تعداد جلسات درمان، سبک زندگی، انجام مراقبت‌های لازم پوستی و… بستگی دارد. با این حال، تا ۲ سال بعد از هایفوتراپی می‌توانید نتیجه این درمان را روی پوست خود مشاهده کنید.

نتایج و ماندگاری هایفوتراپی

آر اف چیست؟

درمان با فرکانس رادیویی یا آر اف یک روش غیرجراحی برای سفت کردن و کشیدن پوست است. در این روش از امواج انرژی برای گرم کردن لایه عمیق پوست به نام درم استفاده می‌شود. ایجاد گرما در این لایه تولید کلاژن را تحریک کرده و جوان‌سازی پوست را به ارمغان می‌آورد. از سال ۲۰۰۱، دستگاه آر اف برای جلوگیری از ظهور علائم پیری پوست و از بین بردن آن‌ها به کار می‌رود.

کاربردهای آر اف

طبق مقاله علمی منتشرشده در سایت pubmed ، درمان آر اف برای جوان‌سازی پوست آسیب‌دیده از نور خورشید استفاده می‌شود. این روش درمانی با ایجاد گرمای یکنواخت در عمق مشخصی از پوست می‌تواند برای سفت کردن و کشیدن پوست مورد استفاده قرار گیرد. افراد دارای چین‌وچروک‌های پوستی می‌توانند با انجام ۶ جلسه آر اف تراپی به فاصله دو هفته، شاهد بهبود چین‌وچروک‌های خود در سطح پوست باشند. کاربردهای آر اف را می‌توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم:

  • درمان آسیب‌های ناشی از نور خورشید
  • سفت کردن و کشیدن پوست صورت و بدن
  • از بین بردن چین‌وچروک‌ها و خطوط ظریف صورت
  • کاهش چربی‌های صورت و بدن

روش انجام آر اف

در این روش امواج RF به عمیق‌ترین لایه پوستی نفوذ کرده و آن را بین ۱۲۲ تا ۱۶۷ درجه فارنهایت (۵۰ تا ۷۵ درجه سانتی‌گراد) گرم می‌کنند. تابش این امواج به مدت ۳ دقیقه باعث آزاد شدن پروتئین‌هایی در لایه‌های زیرین پوست می‌شود که ایجاد فیبرهای کلاژن جدید را به همراه دارد. هر جلسه آر اف معمولا کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و درد چندانی ندارد.

مزایا و معایب آر اف

درمان پوست صورت و بدن با آر اف از دیگر روش‌های نوین جوان‌سازی و زیباسازی پوست به حساب می‌آید که ایمنی آن توسط انجمن جراحی زیبایی آمریکا تایید شده است. از جمله مزایای آر اف می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بدون درد و خونریزی
  • تحریک و بازسازی کلاژن
  • جوان‌سازی و زیباسازی ظاهر پوست
  • از بین بردن چربی‌های اضافی

بیشتر بخوانید:
تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ

همان‌طور که گفتیم، آر اف در حالت کلی یک روش ایمن و بدون درد است. اما اگر به‌درستی و توسط فرد غیرمتخصص انجام شود، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. شایع‌ترین عوارض جانبی آر اف عبارت‌اند از:

  • سوختگی
  • تورم موقت
  • قرمزی
  • مور مور شدن پوست

مزایا و معایب آر اف

مراقبت‌های RF

برای داشتن یک تجربه خوب از آر اف باید مراقبت‌های لازم را قبل از درمان جدی بگیرید. به‌عنوان مثال:

  • دو هفته قبل از آر اف درمانی، از لایه‌برداری شیمیایی، تزریق بوتاکس و فیلر خودداری کنید.
  • اگر دارو مصرف می‌کنید یا مستعد تب‌خال هستید، به پزشک اطلاع دهید.
  • روز درمان پوست خود را تمیز بشویید و از هیچ کرم یا مرطوب‌کننده‌ای استفاده نکنید.

همچنین بعد از درمان با آر اف هم باید به نکات زیر توجه کنید:

  • ۲۴ ساعت بعد از درمان از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
  • در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • از لایه‌برداری، اپیلاسیون و مالش شدید ناحیه تحت‌درمان خودداری کنید.
  • آب کافی بنوشید.

هزینه RF

هزینه آر اف با توجه به ناحیه تحت‌درمان و موقعیت جغرافیایی کلینیک تعیین می‌شود. از آنجایی که هزینه درمان‌های زیبایی مانند RF تحت‌پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد، حتما قبل از شروع جلسات در این مورد با پزشک متخصص خود صحبت کنید.

نتایج و ماندگاری RF

کلاژن تولیدشده در اثر گرمای ناشی از RF باعث صاف و درخشان‌تر شدن پوست صورت می شود. پس از جلسه RF خطوط زیر و چین‌وچروک‌های پوستی بهبود پیدا می‌کنند و پوست صاف و یک‌دست به نظر می‌رسد. بیشتر افراد بعد از یک جلسه درمان بهبود ظاهر پوست خود را احساس می‌کنند. اما بعضی دیگر به جلسات بیشتری نیاز دارند. نتیجه آر اف را می‌توانید تقریبا ۶ ماه بعد از درمان به‌خوبی مشاهده کنید. همچنین با مراقبت مناسب از پوست، نتایج این روش درمانی می‌تواند ۲ تا ۳ سال ماندگار باشد.

تفاوت های روش هایفوتراپی و آر اف چیست؟

برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم که آر اف بهتر است یا هایفو بیایید نگاهی به تفاوت‌های این دو روش درمانی بیندازیم. اولین تفاوت هایفو و آر اف در فناوری‌های مورد استفاده آن‌ها برای گرم کردن بافت‌های عمیق پوست است. هایفو از انرژی فراصوت دقیق‌تر و شدیدتری نسبت به RF استفاده می‌کند. عمق نفوذ هردوی این امواج تقریبا هم‌پوشانی دارد. اما هایفو می‌تواند به عمق بیشتری نسبت به امواج RF نفوذ کند.

از دیگر تفاوت‌های هایفو و آر اف می‌توانیم به تعداد جلسات مورد نیاز هرکدام اشاره کنیم. هایفوتراپی معمولا تنها به یک جلسه درمان نیاز دارد؛ درصورتی که برای جوانسازی با RF ممکن است به چند جلسه درمانی نیاز داشته باشید.

آر اف بهتر است یا هایفو

آر اف بهتر است یا هایفو ؟

علت و سبک پیری پوست در هر فرد متفاوت از دیگری است و برای انتخاب درمان باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. در حالت کلی، اگر مشکل اصلی افتادگی پوست در ناحیه گردن، چانه و ابروها باشد، هایفوتراپی توصیه می‌شود. اما در شرایطی که می‌خواهید حجم قسمت‌هایی از صورت و بدن خود را کاهش دهید یا نواحی ظریفی مانند پلک‌ها را درمان کنید، بهتر است به سراغ RF بروید.

پس نمی‌توانیم به‌طور قطعی بگوییم آر اف بهتر است یا هایفو. چون انتخاب بهترین روش به میزان پیری پوست و ناحیه تحت‌درمان بستگی دارد. به همین خاطر برای تصمیم‌گیری در مورد روش درمانی باید از متخصص مشورت بگیرید.

کلام آخر

هایفوتراپی و RF هردو می‌توانند تاحدودی آثار پیری را از بین ببرند، اما نمی‌توانند روند پیری را متوقف کنند. در این مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که آر اف بهتر است یا هایفو. با این حال، اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از روش‌های زیبایی بگیرید، باید روش مناسب خود را انجام دهید و تنها کسی که می‌تواند به شما در انتخاب روش جوان‌سازی کمک کند، پزشک متخصص است. تجربه شما در انتخاب روش زیبایی چیست؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.

Leave a Comment