شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ چیست؟

تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ چیست؟

با افزایش سن به مرور زمان تغییراتی در ظاهر فرد ایجاد می‌شود، البته این تغییرات تنها محدود به ظاهر نیست بلکه در سیستم بدنی هم تغییرات بسیاری به وجود می‌آید. چین و چروک صورت، افتادگی پلک، لک صورت و… اما آیا راهی وجود دارد تا بتوان موجب بهبود این تغییرات شد؟
خوشبختانه علم پزشکی در این زمینه رشد و پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. از این رو راه و روش‌های درمانی بسیاری بوجود آمده که می‌تواند چین و چروک صورت را درمان کند و موجب جوانسازی پوست صورت شود. در حال حاضر پزشکان با استفاده از دستگاه‌های مجهزی اقدام به جوانسازی پوست صورت می‌کنند. ازجمله راه‌های درمانی معتبر در این زمینه می‌توان به میکرونیدلینگ و لیزر آر اف فرکشنال اشاره کرد در این مقاله همراه ما باشید تا علاوه بر آشنایی با این روش‌های جوانسازی با تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ هم بیشتر آشنا شوید.

میکرونیدلینگ چیست؟

با توجه به مقاله australianskinclinics: تاریخچه میکرونیدلینگ صورت به دوران مصر باستان باز می‌گردد. در آن زمان مصریان از سنگ‌های زبر و دندانه دارد برای لایه‌برداری صورت استفاده می‌کردند. میکرونیدلینگ با الهام از این روش برای از بین بردن چین و چروک صورت و کمک به جوانسازی صورت بوجود آمد. میکرونیدلینگ در واقع دستگاه‌ مخصوصی است که در قسمت سر آن سوزن‌های ریزی قرار دارد، می‌تواند با ضربه زدن روی سطح پوست حفره‌های ریزی ایجاد کند. این حفره‌های ریز راهی برای نفوذ داروهای درمانی به داخل پوست صورت است.
این سرم‌های تزریقی شامل مواد مورد نیاز پوست صورت چون ویتامین سی، هیالورونیک اسید و…. هستند و پوست صورت را مجاب به ساخت کلاژن می‌کند. پوست صورت موجب ساخت کلاژن و بازسازی و ترمیم بخش‌های آسیب دیده خواهد شد.

اما نکته مهم در میکرونیدلینگ صورت، تعداد جلسات آن است. تعداد جلسات میکرونیدلینگ به عوامل مختلفی چون سن فرد، نوع پوست، میزان آسیب به پوست صورت و… بستگی دارد. معمولا هر فردی حدود ۲ تا ۴ جلسه به میکرونیدلینگ نیاز دارد، در برخی مواقع اگر شدت آسیب به پوست بالا باشد تعداد جلسات هم به مراتب بیشتر خواهد بود.

اما کاربردهای میکرونیدلینگ تنها محدود به از بین بردن چین و چروک صورت نخواهد شد. بلکه از دیگر کاربردهای آن می‌توان به از بین بردن ترک‌های پوستی، جای جوش، چین و چروک صورت، سیاهی دور چشم، افتادگی پوست و… اشاره کرد.

تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ

روش انجام میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ صورت به دو روش دستی و دستگاهی انجام می‌شود، در این میان روش دستی چندان مرسوم نیست. در روش دستی پزشک هدایت ابزار میکرونیدلینگ را خود بر عهده دارد. به این ترتیب فشار دستگاه، سرعت حرکت و…. به مهارت پزشک بستگی دارد. این روش به دلیل ریسک بالایی که دارد در کشور ما کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد انجام چنین کاری را دارید بهتر است به دنبال پزشک حرفه‌ای باشید، این کار ریسک بسیار بالایی دارد.

در روش دوم دستگاه به طور خودکار میزان فشار، سرعت حرکت را مشخص می‌کند. این روش باعث می‌شود تا دستگاه به صورت یکنواخت در سطح پوست حرکت کند و میزان فشار وارد شده در تمام نقاط پوست صورت یکسان خواهد بود.

به طور کلی میکرونیدلینگ روشی بدون درد است اما برای جلوگیری از عوارض احتمالی آن از بی حسی‌های موضعی استفاده می‌کنند. برای کاهش التهابات پوستی میکرونیدلینگ، از سوزن‌هایی از جنس شیشه، فلز، سیلیکون و… استفاده می‌کنند.

مزایا

مزایای این روش درمانی از معایبی که دارد بسیار بیشتر است. ازجمله مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل استفاده برای نواحی حساسی چون گردن، دور چشم، بینی و…
  • روشن کردن پوست صورت
  • پایین بودن هزینه‌ها در مقابل دیگر روش‌های جوانسازی صورت
  • قابل استفاده برای هر نوع رنگ پوستی
  • تحریک پوست صورت به ساخت کلاژن
  • بازسازی سطح پوست و از بین بردن جای زخم‌ها

معایب

این روش درمانی همانند دیگر روش‌های درمانی دارای معایب و عوارض بسیاری است. ازجمله عوارض آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرمز شدن و تورم پوست صورت در ناحیه تزریق شده
  • تیره شدن پوست صورت در ناحیه تزریق
  • التهاب و ورم خفیف در ناحیه تزریق

انواع میکرونیدلینگ

روش‌های انجام میکرونیدلینگ با توجه به نوع آسیب پوستی انواع مختلفی دارند، با توجه به مقاله موجود در وب‌سایت sozoclinic: پزشک معالج شما با توجه به نوع پوست، شدت آسیب وارد شده و شرایط جسمی شما نوع میکرونیدلینگ را انتخاب می‌کند. ازجمله انواع میکرونیدلینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرق آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ سطحی

از این روش بیشتر برای آسیب‌های سطحی وارد شده به پوست صورت استفاده می‌شود. طول سوزن‌های استفاده شده در این روش حدود ۰.۵ تا ۱.۵ میلی‌متر و قطر هر سوزنی حدود ۰.۱ میلی متر است. استفاده از این سوزن‌ها به هیچ عنوان نمی‌تواند فشار زیادی به پوست صورت وارد کنند.

میکرونیدلینگ عمقی

 از این روش زمانی استفاده می‌کنند که لایه‌های عمقی سطح پوست آسیب ببیند. این سوزن‌ها مواد تزریق شده را در لایه‌های عمیق پوست صورت آزاد می‌کنند، سوزن‌های میکرونیدلینگ در این روش می‌توانند تا عمق ۳ میلی‌متری فرو روند. از این روش برای درمان اسکارها، جای زخم، استریا و… استفاده می‌کنند. در این روش چون سوزن به لایه‌های عمیق پوست صورت نفوذ می‌کند ممکن است خون‌آبه از حفره‌های ایجاد شده خارج شود. این خون خارج شده چون حاوی فاکتورهای رشد تزریق شده به پوست صورت است، باید حداقل یک ساعت روی پوست صورت باقی بماند.

میکرونیدلینگ همراه با پی آر پی

 اگر به دنبال نتایج بیشتری هستید می‌توان روش درمانی میکرونیدلینگ را با دیگر روش‌های درمانی ترکیب کرد. یکی از بهترین روش‌های ترکیب با پی آر پی است. در روش پی آر پی پزشک از فرد خون می‌گیرد، سپس در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌دهد و پلاسمای موجود در آن را از خون جدا می‌کند. با ترکیب این دو روش درمانی، کلاژن سازی سطح پوست بهبود پیدا می‌کند و همین امر می‌تواند منجر به تاثیرگذاری بیشتر و ساخت کلاژن بیشتری در پوست صورت شود. از این روش بیشتر برای افرادی استفاده می‌کنند که سن بالایی دارند و چین و چروک ایجاد شده در پوست صورتشان بسیار عمیق‌تر از دیگر افراد است.

آر اف فرکشنال چیست؟

با توجه به مطالب منتشر شده در vjazzywellness: آر اف فرکشنال یکی از روش‌هایی است که در این سال‌های اخیر بیشتر به منظور جوانسازی پوست صورت و از بین بردن چین و چروک‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آر اف یا همان رادیو فرکانسی به امواج رادیویی گفته می‌شود که می‌تواند در زمینه پزشکی فواید بسیاری داشته باشد. البته کاربرد این امواج تنها محدود به حوزه پزشکی نخواهد بود بلکه در بخش‌های مختلفی چون رادیو، تلویزیون، ماکروفر، وای فای و… هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
امواجی که در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد سرعت و فرکانس متفاوتی دارد. این امواج به هیچ عنوان به پوست صورت آسیب نمی‌زنند و در مقابل موجب جوانسازی پوست صورت هم خواهند شد. ازجمله کاربردهای امواج دستگاه آر اف می‌توان به مواردی چون از بین بردن چین و چروک، رفع شلی و تیرگی پوست صورت، رفع منافذ باز پوست، جوانسازی پوست صورت، کاهش اسکار، از بین برنده سیاهی دور چشم، درمان کننده ترک‌های پوستی و….اشاره کرد.

روش انجام

در این روش امواج رادیویی از سوزن‌های ریزی که در سر دستگاه قرار گرفته‌اند به پوست صورت منتقل می‌شوند. این امواج برای تاثیرگذاری باید به عمق پوست نفوذ کنند. ۲۵ سوزنی که در قسمت سر این دستگاه قرار گرفته است برای اثرگذاری بیشتر و ساخت کلاژن به عمق پوست نفوذ می‌کنند. این سوزن‌های طلایی رنگ موجب آزاد شدن گرما در زیر پوست صورت می‌شود به همین دلیل است که در قسمت سطح پوست صورت هیچ گرمایی حس نخواهید کرد.

فرق آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ چیست؟

مزایا

مزایا و فواید این روش جوانسازی صورت عبارتنداز:

  • قابل استفاده برای تمام نواحی صورت
  • روشی آسان و بدون درد
  • کاهش افتادگی پوست صورت و خطوط ریز پوستی
  • افزایش خاصیت ارتجاعی سطح پوست
  • افزایش ساخت کلاژن در پوست صورت

بیشتر بخوانید:
آر اف بهتر است یا هایفو

معایب

این روش با وجود اینکه به عنوان یکی از کم‌تهاجمی‌ترین روش‌های جوانسازی پوست صورت شناخته شده است، دارای معایبی نیز می‌باشد. ازجمله معایب آر اف فرکشنال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تورم و التهاب تا ۲۴ ساعت بعد از لیزر
  • قرمزی سطح پوست تا یک الی دور روز بعد از لیزر
  • درد و سوزش در زمان لیزر فرکشنال

بررسی تفاوتها و شباهت های میکرونیدلینگ و آر اف فرکشنال

روش‌های میکرونیدلینگ و آر اف با وجود اینکه هردو به عنوان یکی از راه‌های درمانی جوانسازی پوست صورت به کار گرفته شده‌اند با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارند. ازجمله تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ عبارتنداز:

 

میکرونیدلینگ آر اف فرکشنال
اثر دائمی‌تری نسبت به آر اف فرکشنال دارد. ماندگاری چندان بالایی نخواهد داشت.
برای آسیب‌های عمیق پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنها برای از بین بردن چین و چروک صورت و آسیب‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
هزینه آن بسیار مناسب‌ است. هزینه بالایی دارد.
روند درمانی و بهبود آن کمی طولانی خواهد بود. دوران نقاهت و روند درمانی کوتاه‌تری دارد.
در این روش ممکن است تا ۴۸ ساعت بعد از میکرونیدلینگ، پوست صورت دچار خون مردگی شود. بعد از انجام آن پوست صورت دچار عفونت و خون مردگی نمی‌شود.
در میکرونیدلینگ روند درمان با سوزن است. در این روش با استفاده از امواج رادیو فرکانسی انجام می‌شود.

البته از شباهت این دو روش درمانی نسبت به یکدیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هر دو روش با هدف جوانسازی پوست صورت انجام می‌شوند.
  • در هر دو روش به هیچ عنوان نیازی به بستری شدن نیست.
  • در هر دو روش تکرار جلسات درمانی نیاز است.

معرفی کلینیک صدف

برای انجام امور مربوط به پوست و مو لازم است که به یک کلینیک معتبر در زمینه پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید. کلینیک صدف یکی از بهترین کلینیک‌های حال حاضر در شهر تهران است که با استفاده از بهترین پزشکان در زمینه پوست، مو و زیبایی و با استفاده از مجهز‌ترین و به روز‌ترین دستگاه‌های روز در زمینه زیبایی توانسته توجه بسیاری از افراد را به سمت خودش جلب کند. این کلینیک فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ در شهر تهران آغاز کرده است و تا به این لحظه توانسته با ارائه خدمات با کیفیت خود توانسته رضایت مراجعین را کسب کند. این کلینیک فوق تخصصی اکنون با ۲۵ پزشک در حوزه‌های مختلف پوست و مو و ۴۵ پرسنل توانسته بهترین خدمات را ارائه کند. البته در این میان استفاده از بهترین و مجهزترین دستگاه‌های روز دنیا هم بی تاثیر نبوده است.
در این مقاله سعی کردیم تا شما را با تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ بیشتر آشنا کنیم.

Leave a Comment