شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تقویت ابرو بعد کاشت

هرآنچه باید از تقویت ابرو بعد کاشت بدانید

ابرو تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دارد. در واقع ابرو قاب صورت است. علاوه بر زیبایی، ابرو از چشم‌ها در برابر عرق محافظت می‌کند. افراد در طول زندگی ممکن است به دلایل مختلفی مثل بیماری‌ها، سبک زندگی ناسالم، حوادث، دلایل ژنتیکی و … دچار ریزش ابرو شوند.

برخی نیز به صورت طبیعی ابروهای نازک و کم پشت دارند و ترجیح می‌دهند ابروهای پرپشت و زیباتری داشته باشند.

روش‌های مختلفی برای پرپشت کردن ابروها وجود دارد مانند تاتو، میکروبلیدینگ و … اما بهترین روش، کاشت ابرو طبیعی است. این روش دائمی بوده و نتیجه کاملا طبیعی خواهد بود.

اما بعد از عمل کاشت ابرو مراقبت‌هایی برای تقویت ابرو بعد از کاشت وجود دارد که باید رعایت شود. در ادامه هرآنچه باید از تقویت ابرو بعد از کاشت بدانید را توضیح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب پنهان

آیا تقویت ابرو بعد از کاشت ابرو ضروری است؟

پس از کاشت ابرو فولیکول‌ها بسیار ضعیف بوده و به راحتی دچار ریزش می‌شوند.  به همین دلیل مراقبت از آنها برای تقویت فولیکول‌ها مهم است تا از ریزش ابرو جلوگیری شود.

در واقع ریزش بعد از کاشت ابرو امری طبیعی است اما با مراقبت و روش‌های تقویتی می‌توان ریزش را به حداقل رساند. پس نتیجه می‌گیریم تقویت ابرو بعد از کاشت ابرو ضروری است.

در دوران ریکاوری چطور باید ابروها را تقویت کرد؟

در دوران نقاهت بعد از کاشت ابرو که حدود دو هفته تا یک ماه ممکن است طول بکشد باید بسیار با دقت از ابروهای خود مواظبت کنید. علاوه بر مراقبت تقویت ابروها نیز در برنامه روزانه شما قرار خواهد گرفت. برای دوران نقاهت پزشک برنامه‌ای دقیق جهت مراقبت و تقویت ابروها به شما ارائه می‌دهد. در ادامه برخی از این موارد را مرور می‌کنیم.

به خود فشار وارد نکنید

به هیچ عنوان به خود فشار وارد نکنید. از هرگونه فعالیت اضافی بپرهیزید و در چند روز اول بعد از عمل فقط استراحت کنید. ورزش، پیاده‌روی، انجام امور منزل و …. در روزهای اول ممنوع است. در ماه اول نیز ورزش و پیاده‌روی طولانی ممنوع خواهد بود.

مشروبات الکلی و دخانیات مصرف نکنید

دخانیات و مشروبات الکلی در هر صورت برای بدن مضر هستند. شما باید قبل از کاشت ابرو نیز مصرف دخانیات و الکل را قطع کنید و این موضوع تا مدت‌ها بعد از کاشت نیز باید ادامه داشته باشد تا نتیجه خوبی از عمل خود بگیرید.

مصرف دخانیات و الکل می‌تواند بهبود زخم‌ها را به تاخیر انداخته و حتی موجب ریزش ابروها شود.

از زخم محل پیوند و محل اهدا کننده به خوبی مراقبت کنید.

عمل کاشت ابرو روش‌های مختلفی دارد. بسته به روش کاشت ابرو باید مراقبت‌های خاصی را پیش بگیرید. اصولا ناحیه پیوند ابرو دچار زخم‌های بسیار ریزی می‌شود. باید به خوبی این زخم‌ها را ضدعفونی کرده و از آنها مراقبت کنید تا عفونت نکرده و سریعتر بهبود پیدا کنند.

اگر ناحیه اهدا کننده بخیه خورده باشد نیز باید از آن به خوبی مراقبت کرد تا عفونت نکند.

صورت خود را با دقت بشویید

بعد از عمل باید صورت خود را با دقت و به آرامی با شوینده‌ای که دکتر تجویز کرده بشویید تا ابروها دچار ریزش نشوند. بعد از گذشت چند روز، هر روز دوش بگیرید تا زخم‌ها و دلمه‌ها به آرامی بلند شوند. توجه داشته باشید خودتان نباید زخم‌ها را بکنید.

این روند باید تا یک ماه ادامه داشته باشد. حتی سعی کنید بعد از یک ماه نیز از شامپو و شوینده مناسب استفاده کنید.

آرایش نکنید

به هیچ عنوان پس از کاشت ابرو آرایش نکنید. مخصوصا در دوران نقاهت! پس از عمل صورت دچار کبودی و ورم در اطراف چشم و ابرو می‌شود. برخی سعی می‌کنند با کرم پودر این کبودی را بپوشانند. این بزرگترین اشتباهی است که می‌توانید انجام دهید.

آرایش پوست و چشم در دوران نقاهت ممنوع است. فقط ضد آفتاب و مرطوب کننده استفاده کنید و سعی کنید اطراف چشم و پیشانی این کرم‌های مراقبتی را نزنید.

پس از پایان دوران نقاهت ممکن است با ریزش ابرو مواجه شوید، ولی توصیه می‌کنیم ابروهای خود را با مداد یا سایه ابرو آرایش نکنید یا از ژل‌های حالت دهنده، رنگ ابرو و … نیز استفاده نکنید.

آیا رسیدگی به ابرو و کوتاه کردن آنها در تقویت ابرو تاثیر دارد؟

در  سال‌های اول کاشت ابرو، رشد ابرو به شدت زیاد است. شما مجبور خواهید بود که ابروهای خود را نسبت به رشدی که دارند مرتب قیچی کنید. قیچی کردن تاثیری در تقویت ابرو ندارند ولی ابروهای بسیار بلند علاوه بر ظاهر نامناسب و زشت ممکن است بشکند و خواب ابرو به هم بریزد.

به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود ابروهای تازه کاشته شده را اصلاح کنید. ترجیحا هیچ وقت این ابروها را اصلاح نکنید زیرا ممکن است رشد مجدد نداشته باشند. برای اینکار از یک آرایشگر کمک بگیرید و آرایشگر خود را مرتب عوض نکنید.

برداشتن ابرو

رژیم غذایی مناسب چه نقشی در تقویت ابروها دارد؟

رژیم غذایی سالم و مناسب در طول تمام عمر انسان اهمیت بالایی دارد. یک کودک از زمانی که شروع به غذا خوردن می‌کند باید به رژیم غذایی سالم و کامل عادت کند تا رشد خوبی داشته باشد.

رژیم غذایی مناسب

بعد از عمل کاشت ابرو نیز تغذیه نقش بسیار مهمی در تقویت ابروها دارد. تغذیه‌ای که شامل مواد کافی از گروه‌های مختلف غذایی باشد و انرژی بدن را تامین می‌کند، باعث می‌شود ابروها بهتر رشد کرده و ریزش کمتر داشته باشند.  سعی کنید پروتئین کافی مصرف کنید، سبزیجات و میوه‌جات را در برنامه روزانه خود قرار دهید. امگا۳ و آهن نیز فراموش نشود.

رژیم نامناسب

در مقابل اگر تغذیه نامناسبی سرشار فست‌فودها، پفک، نوشابه، الکل و … داشته باشید یا نمک و شکر بیش از حد مصرف کنید، باید انتظار ریزش ابروهای خود را نیز داشته باشید.

بعد از کاشت ابرو بهتر است رژیم‌های غذایی سخت و خاص برای لاغری یا رژیم‌های گیاهی را کنار بگذارید.

بدن خود را هیدراته نگه دارید

همه ما می‌دانیم بخش بزرگی از بدن ما از آب تشکیل شده است. آب برای انسان یک ماده حیاتی است. هیدراته کردن بدن در واقع به معنی نوشیدن آب به میزان کافی است.

اگر روزی ۸ تا ۱۰ لیوان آب و مایعات سالم نخورید قطعا بدن ضررهای شدیدی خواهد دید. بهتر است چای و قهوه را در این گروه مایعات قرار ندهیم.

بعد از عمل کاشت ابرو روزی ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید تا بدن دچار کم آبی نشود و فعالیت طبیعی داشته باشد. با انداختن تکه‌های میوه در آب خود می‌توانید نوشیدن آب را هم لذت بخشتر کنید.

ورزش و فعالیت

درست است که در دوران نقاهت بعد از کاشت و ماه‌های اول نباید ورزش کنید، ولی بعد از آن شروع ورزش‌های سبک کمک می‌کند تا جریان خون بهتری به تمام نقاط بدنتان برسد.

ورزش استرس را که عامل بزرگی در ریزش مو است را کم می‌کند و سطح هورمون‌های بدن را نرمال نگه می‌دارد.  پس سعی کنید دو ماه بعد از کاشت ابرو ورزش با شدت سبک تا متوسط را شروع کنید.

استفاده از مکمل‌ها چه تاثیری در تقویت ابرو دارد؟

تغذیه به تنهایی نمی‌تواند تمام نیازهای بدن را تامین کند. شاید فقط درصد افراد کمی در دنیا تمام مواد معدنی مورد نیاز خود را از غذا دریافت می‌کنند. اصولا این افراد تحت نظر دکتر تغذیه بوده و برنامه غذایی خاصی را دنبال می‌کنند.

استفاده از مکمل‌ها و ویتامین‌ها می‌تواند نیازهای بدن شما را به طور کامل رفع کند. البته میزان استفاده از این مکمل‌ها را پزشک باید تعیین کند.

برخی مکمل‌ها صرفا برای تقویت مو و ابرو هستند و به شدت روی رشد، تقویت، استحکام و درخشش تارهای مو اثر می‌گذارند. این مکمل‌ها نسبت به مولتی ویتامین گرانتر هستند اما برای ماه اول بعد از عمل ارزش هزینه کردن را دارند.

استفاده از سرم های ابرو و تقویت کننده های طبیعی

بسیاری افراد به صورت روزانه از سرم‌های تقویت ابرو و مو استفاده می‌کنند. این سرم‌ها ویتامین‌ها را از طریق پوست به ریشه مو می‌رسانند و با ماساژ دادن و افزایش گردش خون باعث رشد بهتر ابروها می‌شوند.

برای کسانی که عمل کاشت ابرو انجام می‌دهند نیز سرم تقویت کننده تجویز می‌شود. اصولا این سرم ها بعد از ماه‌ اول و دوم باید استفاده شود زیرا قبل از آن بهتر است تا حد ممکن به ابروهای خود دست نزنید.

سرمی که به شما داده می‌شود را به صورت ضربه‌ای به ابروهای خود بزنید و آن را روی ابرو نکشید زیرا ممکن است برخی از ابروهای خود را بکنید.

استفاده از ماینوکسیدیل

برخی مواقع اگر پزشک تشخیص دهد ریزش ابروهای یک فرد شدید است ماینوکسیدیل تجویز می‌کند تا جلوی ریزش ابرو را بگیرد و ابروهای جدید سریعتر رشد کنند.

این دارو در دو نوع سرم و فوم در بازار وجود دارد و به صورت ۲% و ۵% به فروش می‌رسد. برای ابرو محلول ۲% مناسب است. اما به هیچ عنوان سرخود از ماینوکسیدیل استفاده نکنید بخصوص اگر ابروهای شما ریزش زیادی ندارد زیرا این محلول در برخی افراد ریزش شدید به وجود می‌آورد.

استفاده از پمادهای تقویت ابرو موجود در بازار

پمادهای تقویت ابرو در بازار موجودند. تاثیر این پمادها دقیقا مثل سرم است اما حالت آنها متفاوت است. پمادهای تقویتی نیز بعد از پایان ماه اول تجویز شده و باید به صورت روزانه تا یک سال استفاده شوند. استفاده از پماد نسبت به سرم راحتتر است.

پمادها برندهای مختلفی دارند. لامنین و سریتا معروفترین برندهای محصولات تقویت ابرو هستند. امروزه پمادهایی با برندهایی ایرانی در بازار می‌بینیم که قیمتی مناسب داشته و می‌توانید به صورت روازانه در روتین مراقبت پوست و موی خود قرار دهید حتی بعد از اینکه دوران نقاهت کاشت ابرو تمام شد.

تقویت ابرو

استفاده از روغن زیتون

استفاده از مواد طبیعی از دیرباز برای تقویت مو و ابرو رایج بوده است. اگر پس از تمام شدن سرم یا پمادی که پزشک تجویز کرده علاقه به استفاده از مواد طبیعی دارید، روغن زیتون یکی از بهترین‌هاست. می‌توانید روغن زیتون باکیفیت تهیه کنید و ابروهای خود را با روغن زیتون تقویت کنید.

استفاده از روغن نارگیل

قطعا دیده‌اید خانم‌های هندی موهایی پرپشت و زیبا دارند که همه ما آرزوی داشتن آن را داریم. این موهای زیبا در واقع معجزه روغن نارگیل است.

زمانی که ابروهایتان به استحکام کافی رسید ( بعد از ماه ششم) روغن نارگیل طبیعی بخرید و با آن ابروهای خود را به آرامی و در جهت خواب ابروها ماساژ دهید.

برای موهایتان نیز می‌توانید از این روش استفاده کنید. شب موهای خود را با روغن نارگیل ماساژ داده و با حوله ببندید، سپس صبح موهای خود را بشویید. بعد از مدتی نتیجه شگفت انگیزی خواهید گرفت.

استفاده از روغن بادام

روغن بادام ( اصولا روغن بادام تلخ) برای تقویت مو و ابرو مفید است. می‌توانید از این روغن برای تقویت ابروهای خود استفاده کنید. بهتر است از اصل بودن روغن اطمینان حاصل کنید.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم مقداری بادام خریده و به مراکزی که کار روغن‌گیری را در حضور شما انجام می‌دهند بروید تا روغن خالص بگیرید. اینکار هزینه بالایی دارد ولی نتیجه خوبی نیز خواهد داشت.

استفاده از رزماری

رزماری یک گیاه مدیترانه‌ای و شفابخش است. روغن این گیاه دارای آنتی اکسیدان بسیار بالایی است. بر اساس مقاله ای از medicalnewstoday روغن رزماری با افزایش گردش خون و رشد عصب می‌تواند باعث تقویت رشد مو و ابرو شود.  می‌توانید این روغن را با روغن نارگیل و … نیز مخلوط کنید.

روغن‌ها علاوه بر تقویت  باعث جلوگیری از خشکی و شوره شده و درخشندگی زیبایی به تارهای مو می‌بخشند.

تقویت ابرو با روغن گیاهی

اهمیت انتخاب کلینیک مناسب برای کاشت ابرو

تقویت و مراقبت‌ بعد از کاشت ابرو بسیار مهم است و در گرفتن نتیجه خوب تاثیر بسیاری دارد. ولی قبل از هرچیزی شما باید در یک کلینیک خوب و معتبر به روش مناسب و اصولی کاشت ابرو را انجام دهید تا با تقویت نتیجه را بهتر کنید.

قطعا کاشت ابرو در یک کلینیک نامعتبر یا کاشت ابرو ارزان نتایج خوبی دربرنخواهد داشت و بعد از کاشت هرچقدر روش‌های مراقبت و تقویت را پیش بگیرید نتیجه‌ای نخواهید گرفت.

چرا کلینیک صدف برای کاشت ابرو انتخاب خوبی است؟

کلینیک صدف با داشتن مجوز وزارت بهداشت، فضای بزرگ، پیشرفته‌ترین تجهیزات، کادر درمان مجرب و پزشکان متخصص و ماهر یک انتخاب خوب برای کاشت ابرو است.

ارائه بیمه‌نامه و ضمانت نامه، شرایط پرداخت اقساطی مبلغ کاشت ابرو و پشتیانی ۲۴ ساعته بعد از کاشت ابرو از ویژگی‌هایی است که این کلینیک را متمایز می‌کند.

برای مشاهده نمونه روش های کاشت ابروی کلینیک صدف در اینستاگرام کلیک کنید

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم مهمترین نکات تقویت بعد از کاشت ابرو را بیان کنیم تا در دوران نقاهت، فاز ریزش و فاز رویش، ابروهای زیبایی داشته باشید.  قطعا روش‌های بیشتری نیز وجود دارد. اگر از روش خاصی نتیجه گرفته‌اید خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

 

سوالات متداول

داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو چیست؟

داروهای تقویتی به دو گروه مکمل‌ها که به صورت قرص و آمپول تجویز می‌شوند و سرم‌ها و پمادهای موضعی خواهند بود که پزشک بسته به نوع عمل و وضعیت بدنی فرد تجویز می‌کند و باید به صورت دقیق مصرف شود.

چه مدت بعد از کاشت می توان ابرو را رنگ کرد؟

آرایش و رنگ کردن بعد از کاشت ابرو مجاز نیست. با این حال اگر علاقه دارید ابروهای خود را رنگ کنید بهتر است بعد از ماه ششم یا هفتم این کار را انجام دهید. قبل از رنگ کردن ابرو نیز از پزشک خود مشاوره بگیرید.

اصلاح بعد از کاشت ابرو چگونه است؟

رشد ابروهای کاشته شده بسیار زیاد است و باید مرتبا کوتاه شوند زیرا ابروهای بلند شکسته شده یا با گیر کردن به لباس و … خواب درست خود را از دست می‌دهند. اما ابروهای کاشت شده را با موچین نکنید.

لیفت ابرو کاشته شده درست است؟

مواد لیفت برای ابرو ضرر داشته و موجب ریزش مو می‌شود. تا یکسال اول از لیفت ابرو خودداری کنید. پس از آن نیز برای حالت دهی به ابروهای خود از صابون‌های تقویتی با خاصیت لیفت موقت یا برگ آلوئه ورا استفاده کنید.

۸ comments

آیدا ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

آیا ماینوکسیدیل باعث ریزش ابرو می‌شود؟

Reply
کلینیک صدف ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

ماینوکسیدیل محلولی است که ممکن است در ابتدا باعث ریزش مو و ابرو شود و سپس باعث رویش مجدد شود. بهتر است ماینوکسیدیل برای ابروها با تجویز پزشک مصرف شود.

Reply
زهره ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

بهترین پماد برای تقویت ابرو برای بعد از کاشت ابرو چیه؟

Reply
کلینیک صدف ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

بهترین پماد یا قطره برای جلوگیری از ریزش ابروها و تقویت ابروها بهتر است توسط پزشک تجویز شود. اما پمادها از برندهای ایرانی مانند سریتا و … برای ابروها موثر هستند.

Reply
behrouzi ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

چه قرص تقویتی برای ابروها و موها بخوریم بخصوص برای بعد از کاشت ابرو؟

Reply
کلینیک صدف ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

با سلام
مولتی ویتامین بخصوص مولتی ویتامین مخصوص مو مثل هیر ویتامین یا شوگر بیر هر میتونه مفید باشه

Reply
fatane ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸

آیا صابون ابرو بعد از کاشت ابرو میتونه باعث ریزش ابرو بشه؟

Reply
کلینیک صدف ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲

بله اکثر برندهای صابون ابرو باعث ریزش ابروهای طبیعی و ابروهای کاشته شده میشن و باید مراقب باشید.

Reply

Leave a Comment