شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
نقاهت بعد از کاشت ابرو

دوره نقاهت بعد از کاشت ابرو را چگونه طی کنیم؟

کاشت ابرو یک روش عالی و موثر برای درمان ریزش ابروست. تراکم و زیبایی ابروها ناشی از کاشت ابرو تاثیر بسیار زیادی روی چهره فرد می‌گذارد. از همه مهم‌تر این که موهای کاشته شده به این روش تا پایان عمر به رشد خود ادامه می‌دهند. پیوند ابرو به ظرافت و مهارت بالایی نیاز دارد. بنابراین لازم است قبل از انجام آن، از اعتبار و تخصص پزشک خود اطمینان حاصل کنید.

نکته مهم دیگر در به ثمر رسیدن کاشت ابرو مراقبت‌های پس از کاشت در دوران نقاهت و بهبودی است. در روش‌های جدید کاشت ابرو، دوره نقاهت و ریکاوری به حداقل ممکن می‌رسد. با این حال، رعایت نکات لازم در این دوران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اگر می‌خواهید بدانید دوره نقاهت بعد از کاشت ابرو چقدر طول می‌کشد یا اینکه چگونه می‌توان دوران نقاهت کاشت ابرو را کوتاه‌تر کرد، با ما همراه باشید. چرا که در این مقاله به تمام سوالات شما در ارتباط با ریکاوری بعد از کاشت ابرو پاسخ می‌دهیم.

فهرست مطالب پنهان

عوارض بعد از کاشت ابرو چگونه است؟

کاشت ابرو از ایمن‌ترین روش‌ها برای درمان ریزش ابروها و فرم‌دهی به آن‌هاست. این عمل را اگر در کلینیک‌های معتبر انجام دهید و نکات لازم را در نقاهت بعد از کاشت ابرو رعایت کنید، عوارض خطرناکی به همراه نخواهد داشت. با این حال بعد از انجام عمل، ممکن است نشانه‌های زیر که از عوارض کاشت ابرو است در شما بروز پیدا کند:

بی حسی  یا درد در ناحیه ابرو

بعد از اتمام اثر بی‌حسی ممکن است در ناحیه ابروها درد خفیفی احساس کنید. اگر کاشت ابرو به روش FUT یا همان برش نواری انجام شود، ناراحتی‌های بیشتری در پوست سر خود احساس خواهید کرد. درد ناشی از این روش ممکن است از چند روز تا چند هفته وجود داشته باشد. اما کاشت ابرو به روش FUE یا SUT دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد و بعد از گذشت چند روز دیگر درد و ناراحتی در این قسمت نخواهید داشت.

تورم و کبودی در ناحیه چشم ها

تورم پیشانی، ابروها و چشم‌ها بخشی از روند بهبود است. در موارد نادر این تورم ممکن است باعث کبودی چشم‌ها شود. از روز جراحی به مدت سه تا چهار روز انتظار تورم و کبودی داشته باشید. در بعضی از افراد ممکن است تا دو یا سه روز اثری از تورم یافت نشود. اما در صورت بروز آن، تقریبا سه تا چهار روز بعد، تورم از بین خواهد رفت. توجه داشته باشید که تورم برای پیوندها مضر نیست.

خارش و زخم در ابرو یا ناحیه اهدا کننده

خارش در ناحیه اهداکننده یا دریافت‌کننده از دیگر علائم در دوران نقاهت بعد از کاشت ابروست. علت خارش یا زخم در ابروها خشکی پوست است. رشد موهای جدید هم می‌تواند باعث خارش شود، پس نگران نباشید. تا یک هفته بعد از پیوند خارش و زخم‌های ریز قرمز رنگ در ناحیه ابرو کاملا طبیعی است. به مرور و در اثر شستشو و مرطوب نگه داشتن ابروها، این حس از بین خواهد رفت.

نکات مهم برای کاهش دوران ریکاوری بعد از کاشت ابرو

اگر می‌خواهید دوران نقاهت بعد از کاشت ابرو را به راحتی و بدون دردسر بگذرانید، باید مراقبت‌های لازم را به خوبی انجام دهید.

بنابراین برای کاهش دوران ریکاوری بعد از کاشت ابرو، به موارد زیر توجه داشته باشید:

نقاهت بعد از کاشت

استراحت کافی در چند روز اول

سعی کنید روزهای ابتدایی بعد از کاشت ابرو را در منزل بگذرانید و استراحت کنید. سه روز ابتدایی حتی برای بستن بند کفش هم خم نشوید. روزهای اول ممکن است ناراحتی و دردهای خفیف در سر و صورت خود داشته باشید و نقاط قرمزرنگی در ناحیه ابروهایتان وجود داشته باشد.

اگر با این مسئله مشکل ندارید و کارتان نیاز به هیچ‌گونه فعالیت سنگینی ندارد، می‌توانید به سرکار برگردید. در غیر این‌صورت توصیه می‌شود برای عمل FUT هفت روز و برای عمل‌های FUE و SUT پنج روز استراحت کنید.

مراقبت از ابروها به خصوص در هنگام خواب

سه تا چهار شب بعد از عمل برای خواب از دو بالش استفاده کنید تا سرتان نسبت به حالت عادی بالاتر از بدن قرار گیرد. در شب‌های ابتدایی می‌توانید برای جلوگیری از برخورد ابروها با هرچیزی، از عینک‌های مخصوص هنگام خواب استفاده کنید.

شستشو و حمام درست بعد از کاشت ابرو

۲۴ ساعت بعد از عمل می‌توانید با یک کاسه آب ولرم ابروهای خود را بشویید. با استفاده از شامپوی بچه سه تا پنج دقیقه به ابروهایتان به آرامی ضربه بزنید. موقع شستشو به هیچ وجه از فشار مستقیم آب استفاده نکنید.

تا یک هفته بعد از کاشت، می‌توانید روزی دو مرتبه به این ترتیب ابروهایتان را بشویید. شستشوی منظم و اصولی و حمام بعد از کاشت ابرو باعث جلوگیری از تجمع آلودگی‌ها شده و به پیوندها اجازه رشد بهتر می‌دهد.

استفاده از کمپرس سرد و گرم

برای کاهش و جلوگیری از تورم سر و ابروها می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. توجه کنید که کمپرس سرد را روی ناحیه ابرو قرار ندهید، بلکه فقط برای تورم در قسمت بالای پیشانی، چشم‌ها و صورت استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود تا چهار روز بعد از پیوند ابرو، حتی اگر دچار تورم نشدید، از کمپرس سرد استفاده کنید. چرا که یخ به پیشگیری از تورم کمک می‌کند.

 عدم فعالیت سنگین

انجام فعالیت‌های سنگین مانند دویدن، وزنه‌برداری، گلف و دوچرخه‌سواری تا دو هفته بعد از کاشت ابرو، باعث تشدید تورم و خونریزی و از بین رفتن پیوندها می‌شود. بعد از هفت روز از عمل FUT و پنج روز از عمل‌های FUE و SUT می‌توانید ۵۰ درصد ورزش‌های عادی خود را از سر بگیرید. تا حداقل یک هفته بعد از عمل از برداشتن وسایل بیشتر از ۶ کیلوگرم خودداری کنید. تا دو هفته بعد از عمل از شنا و رفتن به سونا پرهیز کنید.

 استفاده از مسکن‌ها در صورت لزوم

کاشت ابرو با استفاده از بی‌حسی انجام می‌شود و در طول عمل هیچ دردی احساس نخواهید کرد. اما بعد از عمل و پس از تمام شدن اثر بی‌حسی ممکن است دردهای خفیفی در سرتان احساس کنید. بدین منظور پزشک داروهای مسکنی جهت جلوگیری از درد، تورم و غیره برایتان تجویز خواهد کرد.

مصرف آنتی بیوتیک و داروهای ضد تورم

پزشک متخصص بعد از عمل برای جلوگیری از عفونت احتمالی و تورم در ناحیه اهداکننده و دریافت‌کننده داروهای ضدتورم و آنتی‌بیوتیک برایتان تجویز خواهد کرد. مصرف منظم این داروها به کوتاه شدن دوران نقاهت بعد از کاشت کمک می‌کند.

مصرف مولتی ویتامین ها

بعد از اتمام جراحی می‌توانید از پزشک نسخه مخصوص به خود را دریافت کنید که شامل مولتی‌ویتامین‌ها و انواع تقویت‌کننده‌ها می‌شود. مصرف این داروها به رشد و تقویت ابروها بعد از کاشت و محکم شدن فولیکول‌ها کمک کند.

مصرف مولتی ویتامین

عدم مصرف دخانیات و الکل

در دو روز اول بعد از کاشت ابرو تا هر زمانی که داروی مسکن مصرف می‌کنید، از نوشیدن الکل پرهیز کنید. الکل باعث رقیق شدن خون می‌شود و ممکن است خونریزی را تشدید کند. از طرفی داروهای مسکنی که برای نقاهت بعد از کاشت ابرو تجویز می‌شود، با الکل سازگار نیست.

کشیدن سیگار بهبود زخم‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند. بنابراین برای کوتاه شدن دوران ریکاوری بعد از کاشت ابرو، حداقل یک ماه قبل از عمل و دو هفته بعد از آن، از کشیدن سیگار پرهیز کنید.

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای کاشت ابرو است؟

کاشت ابرو یک راه‌حل دائمی برای زیباتر کردن ابروهاست. اما این عمل برای به نتیجه رسیدن، تخصص و مهارت بسیار بالایی می‌طلبد. کلینیک صدف با بیش از ۱۰ سال سابقه کاری در زمینه پوست و مو و داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۴۰ هزار عمل کاشت موفق انجام داده و رضایت ۹۸ درصد مراجعان را جلب کرده است. تیم پزشکی کلینیک صدف با استفاده از بروزترین دستگاه‌ها و روش‌های کاشت ابرو، نتیجه ایده‌آل شما از کاشت را برایتان به ارمغان می‌آورند. از طرفی تمامی عمل‌های کاشت در این مجموعه توسط بیمه ایران ضمانت می‌شود.

نکته مهم دیگر در رسیدن به نتیجه دلخواه، مراقبت‌های دوران نقاهت بعد از کاشت ابروست. در کلینیک صدف، بسته‌بندی مخصوص دوران ریکاوری کاشت ابرو بعد از عمل به شما داده می‌شود. این بسته‌بندی شامل تمام داروهای مسکن، آنتی‌بیوتیک و تقویت‌کننده‌هایی است که پزشک متخصص برایتان تجویز می‌کند. نتیجه عمل تا چند ماه بعد توسط تیم مشاوران کلینیک صدف پیگیری شده و می‌توانید به صورت آنلاین و تلفنی، در طول شبانه‌روز، از راهنمایی‌های آنان بهره بگیرید.

برای مشاهده نمونه روش های کاشت ابروی کلینیک صدف در اینستاگرام کلیک کنید

کلام آخر

کاشت ابرو تنها راه دائمی برای مقابله با ریزش ابروهاست. فرم‌دهی، متراکم کردن و زیباسازی ابروهای صورت از دیگر نتایجی است که می‌توانید از کاشت ابرو انتظار داشته باشید. دو نکته مهم در رسیدن به نتیجه دلخواه انتخاب پزشک ماهر و انجام مراقبت‌های لازم در دوران ریکاوری بعد از کاشت ابرو است. در این مقاله به طور مفصل به دوران نقاهت بعد از کاشت ابرو و نکاتی که باید در این دوران رعایت کنید، پرداختیم. شما رعایت چه نکاتی را ضروری می‌دانید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

برای جلوگیری از عفونت در دوران نقاهت بعد از کاشت ابرو چه می‌توان کرد؟

عفونت بعد از کاشت ابرو اتفاقی نادر است. برای جلوگیری از آن باید تا چند روز بعد از عمل از قرار گرفتن در معرض آلودگی جلوگیری کنید. عفونت معمولا با علائمی مانند جوش‌های سر قرمز و سر سفید، قرمزی پوست، خارش شدید، درد خفیف، حساسیت نسبت به لمس و حتی ترشح مایعات همراه است. در صورت دیدن این علائم به کلینیک مراجعه کنید تا داروهای لازم برایتان تجویز شود.

دلمه‌های بعد از کاشت ابرو را چطور از بین ببرم؟

در  روزهای ابتدایی بعد از کاشت، پوسته‌های ریزی در اطراف فولیکول‌های کاشته شده وجود دارد. این دلمه‌ها از جابجایی و عفونت پیوندها جلوگیری می‌کنند. حداکثر تا دو هفته بعد از پیوند ابرو دلمه‌ها و پوسته‌های ناحیه ابرو حین شستشو از بین خواهند رفت. برای رفع پوسته پوسته‌های ناحیه ابرو می‌توانید از پمادهای مرطوب کننده استفاده کنید. به هیچ عنوان با ناخن یا هر وسیله دیگری برای جدا کردن دلمه‌ها اقدام نکنید.

چه مدت بعد از کاشت ابرو می‌توانم ترمیم ابرو انجام دهم؟

ترمیم بعد از کاشت ابرو ضروری نیست. بعضی از افراد برای متراکم‌تر کردن ابروهای خود مایل به انجام ترمیم ابرو هستند. بعد از گذشت ۶ تا ۸ ماه از کاشت ابرو به روش FUE و SUT و بعد از ۱۲ ماه از روش FUT می‌توانید نسبت به انجام ترمیم ابرو اقدام کنید.

اصلاح ابروها بعد از کاشت ابرو باید چگونه باشد؟

از آنجا که فولیکول‌های پیوند داده شده، از سر برداشته می‌شوند، از نظر ژنتیکی مانند موهای سر رشد می‌کنند. بنابراین رشد آن‌ها نسبت به رشد موهای اصلی ابرو سریع‌تر است. بعد از سه تا چهار ماه که ابروها رشد خود را از سر می‌گیرند، ماهی یک یا دو بار نیاز به اصلاح دارند.

آیا ابروهای کاشته شده هم‌جهت با ابروهای اصلی خواهند بود؟

پزشک ماهر می‌تواند با دقت و ظرافت تمام موها را در جهت ابروهای اصلی و با خواب مناسب بکارد. اما شما می‌توانید از ژل‌های گوناگون مانند ژل آلوئه‌ورا و هر ژل ابرو با برند معتبر، استفاده کنید و دستتان را در جهت مناسب روی ابروها بکشید. بدین ترتیب می‌توانید جهت موهای ابرو را به سمت ایده‌آل هدایت کنید. حتی برای این کار می‌توانید از یک برس ابرو هم استفاده کنید.

Leave a Comment