شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
پیوند مو از بدن به سر

پیوند مو از بدن به سر چگونه انجام میشود؟

کاشت موی سر یک روش مرسوم و غیرتهاجمی برای کسانی است که ریزش موی شدید دارند. با استفاده از کاشت مو می‌توانید بدون نیاز به بیهوشی کامل تراکم موهای خود را بالا ببرید و مانع ریزش موهایتان شوید. قطعا چهره افراد با موهای پرپشت بسیار جوان‌تر و شاداب‌تر از چهره‌ای با موهای کم پشت خواهد بود.
کاشت مو یک راه درمان قطعی و دائمی برای زنان و مردانی است که از ریزش موهای خود رنج می‌برند و به دنبال یک راه موثر برای حل این مشکل هستند. در حال حاضر روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارد. یکی از روش‌های کاشت مو، کاشت مو از بدن است. در ادامه مطلب می‌خواهیم به طور کامل و مفصل این روش درمانی را شرح دهیم و شما را با مزایا و معایب کاشت مو از بدن بیشتر آشنا کنیم. 

پیوند مو از بدن به سر ممکن است؟

علم پزشکی در زمینه کاشت مو به قدری پیشرفت کرده که امروزه از موهای بدن هم برای کاشت موی سر استفاده می‌کنند. کاشت مو از بدن به لطف تجهیزات و دستگاه‌های جدید امکان‌پذیر است و کسانی که بانک موی قوی ندارند می‌توانند از این روش استفاده کنند و از بخش‌های مختلف بدن برداشت فولیکول را انجام داد. 

بیشتر بخوانید:

جدیدترین روش کاشت مو

پیوند مو از بدن به سر برای چه کسانی انجام میشود؟

به نقل از ncbi: همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم این روش درمانی برای همه مناسب نیست و زمانی که پزشک تشخیص دهد مراجعه کننده بانک موی با کیفیتی ندارد باید از بخش‌های مختلف بدن به عنوان بانک مو استفاده کرد و کاشت موی سر را انجام داد. 

روش و مراحل کاشت مو از بدن

کاشت مو از بدن با کاشت موی معمولی تفاوت بسیاری دارد، برای کاشت مو از بدن معمولا از یک تکنیک به نام BHT استفاده می‌کنند و مراحل کاشت به شرح زیر است:

  1. مهم‌ترین و اولین قدمی که در پروسه کاشت مو باید بردارید انتخاب یک کلینیک معتبر است. هرچه کلینیک تخصصی‌تر و معتبرتر باشد قطعا نتیجه کاشت مو معقولانه‌تر خواهد بود. به همین دلیل بهتر است پرس و جو کنید، تحقیق کنید، رضایت مراجعه کنندگان را بخوانید، نمونه عمل‌های زیبایی انجام شده را ببینید. در اینصورت می‌توانید یک کلینیک معتبر و مجهز را با اطمینان خاطر انتخاب کنید. 
  2. در مرحله بعدی یک جلسه مشاوره با پزشک خواهید داشت که در آن مشخص می‌کند که آیا کاندید مناسبی برای کاشت مو از بدن هستید یا خیر.
    پزشک با استفاده از یک مارکر و با نظر شما خط کاشت را مشخص می‌کند، سپس تعداد فولیکول‌ها و نکات مراقبتی مربوط به قبل و بعد از عمل را برایتان بازگو می‌کند. 
  3. بعد از قطعی شدن کاشت مو باید بی‌حسی موضعی(لیدوکائین) انجام شود زیرا این مدل کاشت مو از طریق برش ناحیه انجام می‌شود و نیاز به بخیه دارد. 
  4. بعد از بی حسی ناحیه کاشت پزشک از بخش‌های خاصی از بدن که شباهت زیادی به موهای سر دارند(ناحیه شکم، ریش، قفسه سینه، پاها و بازوها) برداشت فولیکول را به صورت تکی انجام می‌دهد. 
  5. بعد از برداشت گرافت‌ها و دسته‌بندی و آماده سازی آن‌ها، پیوندها را با دقت در مناطق مورد نظر قرار می‌دهند. 
  6. فرآیند کاشت مو حدود ۵ تا ۸ ساعت طول می‌کشد و بعد از آن به منظور جلوگیری از بروز عفونت و آسیب به پیوندها باید ناحیه مورد نظر را پانسمان کنند. 
  7. بعد از این مرحله باید به نکات مراقبتی بعد از کاشت مو عمل کنید تا علاوه بر تسریع در روند بهبود عمل کاشت مو، از بروز عفونت در نواحی کاشت جلوگیری شود. 

مزایای کاشت مو از بدن چیست؟

  • از این روش می‌توان برای کاشت ابرو و ریش هم استفاده کرد. 
  • این روش نیازی به بیهوشی ندارد و از بی حسی موضعی برای آن استفاده می‌کنند. 
  • در ناحیه اهدا شده روی بدن آثار بسیار کمی باقی می‌ماند. 
  • کسانی که بانک موی ضعیفی دارند می‌توانند از این روش استفاده کنند. 

عوارض و معایب پیوند مو از بدن به سر چیست؟

  • درصد موفقیت در این روش در مقایسه با سایر روش‌ها بسیار کمتر است. 
  • کاشت مو از بدن هزینه بالایی دارد. 
  • موهای کاشته شده از بدن رشد مشابه موهای سر ندارند و گاهی ممکن است رشد آن‌ها متوقف شوند. 
  • نمی‌توان انتظار موهایی با تراکم بالا داشت. 
  • موهای بدن و موی سر از نظر ساختار و جنس با یکدیگر متفاوت هستند، به همین دلیل شاید موهای کاشته شده ظاهر طبیعی نداشته باشد. 
  • کاشت مو از بدن کمی زمان‌بر است. 

هزینه پیوند مو از بدن به سر چقدر است؟

عمل کاشت مو جزو خدمات زیبایی است و هیچ بیمه‌ای این نوع خدمات را تحت پوشش قرار نمی‌دهد، به همین دلیل نباید به دنبال انجام کاشت مو با بیمه باشید. هزینه کاشت مو از بدن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که مدل و تراکم موها، کلینیک مورد نظر، تخصص پزشک، کیفیت موها در ناحیه کاشت، وسعت ناحیه کاشت، هزینه داروهای قبل و بعد از عمل، هزینه دستمزد پزشک و غیره از رایج‌ترین مواردی هستند که هزینه نهایی پیوند مو از بدن را مشخص می‌کنند. 

در صورت تمایل و آگاهی از هزینه‌های کاشت مو می‌توانید به وب‌سایت کلینیک صدف مراجعه کنید. 

مراقبت های قبل از پیوند مو از بدن به سر

  • از مصرف ویتامین‌هایی که موجب رقیق شدن خون می‌شوند از دو هفته قبل از عمل کاشت مو خودداری کنید. 
  • از یک ماه قبل از کاشت مو رژیم‌های غذایی را کنار بگذارید. 
  • از دو هفته قبل از کاشت مو از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید. 
  • اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. 
  • قبل از کاشت مو حمام بروید و موهای خود را با شامپو بشوئید. 
  • از مصرف غذاهای سنگین و چرب خودداری کنید. 

مراقبت های بعد از پیوند مو از بدن به سر

  • تا ۴ روز بعد از کاشت مو از شستشوی موها خودداری کنید. 
  • تا ۱۵ روز از شانه کردن موها جلوگیری کنید. 
  • به هیچ عنوان دست به دلمه‌ها نزنید. 
  • به منظور کاهش التهابات و تورم بهتر است در زمان خواب چند بالشت زیر سر خود قرار دهید. 
  • تا یک هفته نباید از دستمال سر و کلاه استفاده کنید. 
  • به هیچ عنوان سرتان را لمس نکنید زیرا این کار موجب عفونت ناحیه کاشت شده می‌شود.
  • تمام داروها و شامپوهای تجویز شده توسط پزشک را در موعد مقرر مصرف کنید. 
  • اگر به دنبال یک نتیجه مطلوب و رضایت بخش هستید باید به نکات مراقبتی بعد از کاشت مو پایبند باشید.  

نتیجه و ماندگاری پیوند مو از بدن به سر چقدر است؟

معمولا بعد از طی کردن دوران نقاهت و بعد از گذشت چند ماه فولیکول‌های کاشته شده شروع به جوانه زدن می‌کنند و موهایی که به تازگی رشد کرده‌اند تا دو هفته ممکن است دچار ریزش شوند، این ریزش طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی نیست.
میزان ماندگاری نتایج ناشی از کاشت مو از بدن مانند کاشت موی سر دائمی بوده و هرچه به نکات مراقبتی قبل و بعد از کاشت مو بیشتر توجه کنید به نتیجه مطلوب‌تری می‌رسید و موهای کاشته شده دوام و ماندگاری بیشتری دارند.  

معرفی کلینیک صدف

در حال حاضر کلینیک‌های بسیاری در سطح شهر تهران مشغول به ارائه خدمات در زمینه کاشت موی سر هستند اما قطعا همه‌ی آن‌ها نمی‌توانند خدمات با کیفیت بالایی ارائه دهند. یکی از بهترین و معتبرترین کلینیک‌های شهر تهران در زمینه کاشت مو از بدن، کلینیک صدف است که توانسته با درصد بالای رضایت مراجعه کنندگان اعتبار زیادی در این حوزه و در بین سایر رقبای خود کسب کند. 

در این کلینیک شما می‌توانید انواع خدمات زیبایی در زمینه پوست و مو را با بهترین کیفیت و زیر نظر متخصصان و پزشکان مجرب انجام دهید. برای آگاهی از تمامی خدمات این کلینیک و مشاوره به وب‌سایت کلینیک صدف مراجعه کنید.  

سوالات متداول 

  1. چه خدماتی در زمینه پوست و زیبایی در کلینیک صدف انجام می‌شود؟
    در این کلینیک شما می‌توانید از تمام خدمات اعم از کاشت مو و ابرو، تزریق چربی، لیزر، بلفاروپلاستی، کانتورینگ صورت، فیشیال، تخلیه ژل و غیره استفاده کنید. 
  2. بی حسی موضعی کاشت مو با چه چیزی انجام می‌شود؟
    معمولا از لیدوکائین برای بی حسی موضعی در ناحیه کاشت استفاده می‌کنند. 
  3. آیا کاشت مو در کلینیک صدف توسط اپراتورها انجام می‌شود؟
    خیر، کاشت مو در این کلینیک توسط پزشک متخصص انجام خواهد شد. 
  4. کدامیک از داروهای کاهش غلظت خون را نباید قبل از کاشت مو مصرف کرد؟
    وارفارین، آسپرین از رایج‌ترین داروهای کاهش غلظت خون هستند که نباید از ۱۰ روز قبل از کاشت مصرف شوند

Leave a Comment