شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
هزینه انواع لیفت

بررسی هزینه انواع لیفت شقیقه

با افزایش سن به دلیل کاهش چربی زیر پوست و کاهش تولید کلاژن پوست به مرور دچار افتادگی و چروک می‌شود. این افتادگی و چروک در تمام پوست بخصوص پوست صورت مشهود است و ممکن است برای برخی ناخوشایند باشد. قطعا داشتن سبک زندگی سالم مثل تغذیه سالم، خواب کافی و به موقع، ورزش و دوری از استرس همراه با مراقبت‌های پوستی روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد، اما در نهایت پوست چروک می‌شود. در اینصورت راه حل چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا درباره لیفت شقیقه و هزینه‌های آن که راه حلی عالی برای از بین بردن چروک شقیقه و جوانسازی صورت است صحبت کنیم.

لیفت شقیقه چیست؟

علاوه بر پیری پوست اخم کردن و عدم استفاده از ضد آفتاب نیر می‌تواند باعث ایجاد چروک در شقیقه شود. لیفت شقیقه روشی برای از بین بردن چروک شقیقه و جوانسازی پیشانی است. در این روش گوشه چشم و ابرو نیز اندکی به سمت بالا کشیده شده و باعث می‌شود سن و سال کمتر دیده شود. لیفت شقیقه انواع روش‌های مختلفی دارند برخی کاملا تهاجمی بوده ولی برخی دیگر غیرتهاجمی ولی کوتاه مدت هستند. در این مقاله علاوه بر بررسی هر روش هزینه‌های هر روش را نیز بررسی می‌کنیم.

هزینه لیفت شقیقه با جراحی

لیفت شقیقه با جراحی یک روش کاملا تهاجمی است و تحت بیهوشی انجام می‌شود. در این روش از دستگاهی به نام آندوسکوپ استفاده شده و برش‌هایی در خط رویش مو انجام می‌شود. با انجام لیفت شقیقه تمام چروک‌های ریز شقیقه از بین رفته و ابرو و چشم‌ها اندکی به سمت بالا لیفت می‌شود. این روش روی چروک‌های عمیق تاثیرگذار نیست.

باید اشاره کرد لیفت شقیقه با جراحی برگشت پذیر است اما دوره برگشت آن بسیار طولانی است به شرطی که سبک زندگی سالمی داشته باشید و از مصرف الکل و دخانیات دوری کنید.

هزینه این عمل در سال ۱۴۰۰ متغییر بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد اما بازه هزینه‌ بین ۹ تا ۱۴ میلیون متغییر است. عواملی مثل دستمزد متخصص، کلینیک انتخابی، مراقبت‌های قبل و بعد درمان و … می‌توانند در هزینه عمل تاثیرگذار باشند.

هزینه لیفت شقیقه با لیزر

لیفت شقیقه با لیزر همان روش جراحی است اما تمامی برش‌ها با لیزر انجام می‌شود در اینصورت دقت برش‌ها بیشتر، خونریزی بسیار کمتر و دوره نقاهت بسیار کوتاهتر خواهد بود. تمام مواردی که برای لیفت شقیقه با جراحی بیان کردیم در این روش نیز صدق می‌کند.

قیمت لیفت شقیقه با نخ

لیفت شقیقه با نخ یکی از روش‌های پرطرفدار است. در این روش به کمک نخ‌هایی که در زیر پوست قرار می‌گیرد شقیقه یا هر قسمت از صورت لیفت می‌شود. این نخ‌ها جذبی هستند و پس از ۲ تا ۳ سال جذب خواهند شد. پس ماندگاری این روش بین ۲ تا ۳ سال است و بعد از آن نیاز به انجام دوباره لیفت شقیقه وجود دارد.

این روش نیازی به عمل جراحی ندارد و به کمک بی حسی موضعی انجام می‌شود دوره نقاهت نیز چند روز است. هزینه لیفت با نخ به نوع نخ، تعداد نخ و هزینه متخصص بستگی دارد. هزینه به ازای هر نخ ۷۰۰ هزارتومن و بیشتر است.

هزینه لیفت شقیقه با پلکسر

دستگاهی به نام پلاسماجت با وارد کردن حرارت مشخص باعث می‌شود لایه‌های زیرین پوست از حالت جامد به گاز تبدیل شود. این روش روی تمام صورت قابل انجام است و درد و سوزش شدیدی ندارد. اثرات ناشی از پلکسر به سرعت از بین می‌روند و نتایج بعد از یک هفته قابل مشاهده است. البته برای گرفتن بهترین نتیجه از پلکسر نیاز ۳ تا ۴ جلسه با فواصل ۲ ماه وجود دارد.

هزینه هر جلسه پلاسماجت از ۴۰۰ هزار تا بیش از یک میلیون متغییر است.

قیمت لیفت شقیقه با بوتاکس

بوتاکس نوعی سم فلج کننده است. از این سم برای ضعیف کردن عضلات و از بین بردن و کاهش چروک استفاده می‌شود. البته بوتاکس در صنعت پزشکی کاربردهای بیشتری دارد. از بوتاکس می‌توان برای از بین بردن خط اخم و کاهش چروک‌های پیشانی و حتی جلوگیری از چروک پیشانی استفاده کرد. باید به این نکته اشاره کنیم بوتاکس برای خطوط عمیق موثر نیست.

ماندگاری لیفت شقیقه با بوتاکس با توجه به برند، فواصل تزریق، متابولیسم بدن فرد و … متغییر است ولی میانگین مدت ماندگاری بین ۴ تا ۶ ماه است. هزینه بوتاکس از ۷۰۰ هزارتومان تا بیش از ۲ میلیون تومان با توجه به برند متغییر است.

بوتاکس لیفت شقیقه

چه کسانی کاندید مناسب لیفت شقیقه هستند؟

همه افرادی که در شقیقه خود دچار چروک شده‌اند کاندید مناسبی برای لیفت شقیقه هستند اما هر فرد با توجه به شرایط خود، سن و میزان چروک باید بهترین روش را به کمک پزشک انتخاب کند.

برای مثال برای افراد جوان که خطوط عمیقی ندارند لیفت با جراحی مناسب نیست این افراد بهتر است از روش‌های بوتاکس برای پیشگیری یا نخ و پلکسر استفاده کنند.

افرادی که سن بالایی دارند بهترین گزینه برای لیفت شقیقه با جراحی هستند زیرا سالها می‌تواند از شقیقه بدون چروک و ظاهر جوان خود لذت ببرند. البته رعایت نکاتی چون تغذیه سالم، ورزش، مصرف ضد آفتاب، نوشیدن آب کافی، خواب مناسب و دوری از مصرف الکل و دخانیات نیز بسیار مهم است.

عوارض لیفت شقیقه چیست؟

در مقاله‌ای از stanfordhealthcare می‌خوانیم: عوارض احتمالی مرتبط با جراحی لیفت شقیقه ممکن است شامل موارد زیر باشد  اما به این موارد محدود نمی شود:

  • ممکن است زخم ایجاد شود. می توان با برداشتن بافت زخم گسترده ، جراحی را درمان کرد و اجازه داد که یک اسکار جدید و نازک ظاهر شود.
  • همچنین صدمه به اعصاب کنترل کننده حرکت ابروها غیر معمول نیست. این موضوع می تواند باعث از بین رفتن توانایی بالا بردن ابروها یا چین و چروک پیشانی شود. ممکن است برای رفع این مشکل جراحی لازم باشد.
  • از دست دادن حس در اطراف برش مخصوصاً در لیفت کلاسیک پیشانی رایج است. اگرچه این موضوع موقتی است ، اما می تواند دائمی هم باشد.
  • در حین لیفت پیشانی آندوسکوپی ، احتمال کمی وجود دارد که عوارضی بوجود آید و جراح تکنیک های خود را تغییر داده و اقدام به لیفت پیشانی کلاسیک کند. این می تواند منجر به زخم گسترده تر و دوره بهبودی طولانی تری شود.

کلام آخر

در نهایت بهتر است از دوران جوانی زندگی سالمی داشته باشید و یک روتین پوستی مناسب برای خود انتخاب کنید. استفاده از بوتاکس برای پیشگیری از چروک نیز توصیه می‌شود. حتما بوتاکس را از برندهای معتبر انتخاب کرده و نزد یک متخصص تزریق کنید. در نهایت اگر مجبور به انجام لیفت شقیقه هستید انتخاب یک کلینیک معتبر و پزشک متخصص عوارض لیفت شقیقه بعد از عمل را کاهش می‌دهد پس در انتخاب خود دقت کنید.

Leave a Comment