شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
مزوژل زیر چشم

مزوژل زیر چشم چیست؟ بررسی هزینه مزایا و معایب

یکی از ظریف‌ترین و حساس‌ترین نواحی در صورت هر انسانی، پوست زیر چشم است. این ناحیه معمولا با افزایش سن، عوامل محیطی و سایر عوامل درونی دچار تغییراتی می‌شود که این تغییرات را به صورت تیرگی، سیاهی، فرو رفتگی و غیره نشان می‌دهد.
به مرور زمان میزان تولید کلاژن و الاستین در پوست زیر چشم کاهش پیدا می‌کند و با از بین رفتن چربی زیر پوست، پوست صورت و اطراف چشم حالت شل و افتاده‌ای پیدا می‌کنند و در اصطلاح پزشکی به این حالت کاهش استحکام پوست می‌گویند.
این مشکلات بیشتر از سن سی سالگی شروع می‌شوند و با افزایش سن هم شدت آن بیشتر خواهد شد. بسیاری از خانم‌ها در آرایش صورت خود سعی می‌کنند با استفاده از کرم پودر و کانسیلر میزان تیرگی و تورفتگی زیر چشم را کاهش دهند اما این روش دائمی و همیشگی نیست. پس بهتر است به جای استفاده از محصولات آرایشی به دنبال یک روش دائم باشید تا برای همیشه از شر هاله سیاه اطراف چشم خود خلاص شوید. 

امروزه درمان‌های بسیار متعددی برای این عارضه بوجود آمده که یکی از بهترین و کم‌عارضه‌ترین روش‌های درمانی مزو ژل زیر چشم است. اگر با مزو ژل زیر چشم آشنا نیستید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

انواع مزوژل زیرچشم کدامند؟

قبل از اینکه با انواع مزوژل آشنا شوید بهتر است نسبت به نحوه درمان آن شناخت کامل پیدا کنید.
یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین روش‌های درمان سیاهی و تیرگی زیر چشم، مزوژل است که از ترکیباتی چون هیالورونیک اسید، کوآنزیم، مواد معدنی، ویتامین و آنتی اکسیدان ساخته شده است. هیالورونیک اسید یا HA از مهم‌ترین ترکیبات این محلول بوده و باعث شادابی و جوانی پوست صورت می‌‌شود، این نوع قند به طور طبیعی در بدن وجود دارد اما با افزایش سن مقدار آن کاهش می‌یابد و باید از روش‌های مختلف آن را تقویت کنید.
درست مانند کلاژن و الاستین که در بدن وجود دارند اما با افزایش سن میزان تولید آن‌ها کاهش می‌یابد، به همین دلیل با افزایش سن اطراف چشم چین و چروک‌های بسیاری ظاهر می‌شود. 

مزوژل زیر چشم مانند سایر ژل‌های تزریقی انواع مختلفی دارد که از بهترین و پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • جالپرو: یکی از بهترین برندهای مزو ژل زیر چشم جالپرو است که در حال حاضر در بیش از ۱۰ کشور جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مزوژل از سال ۲۰۰۶ وارد حوزه پوست و زیبایی شد و در مقایسه با سایر مزوژل‌ها کیفیت نسبتا بالایی دارد. 
  • پروفایلو: یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین مزوژل‌ها پروفایلو است که توسط دو کشور انگلیس و ایرلند تولید می‌شود. و علاوه بر رفع چین و چروک پوست صورت موجب شفافیت پوست، رفع افتادگی و شل شدگی پوست صورت و ساخت کلاژن و الاستین خواهد شد. 
  • پروسترولین: یکی دیگر از مزوژل‌های تزریقی به زیر چشم پروسترولین است که در ترکیبات آن مقدار زیادی پپتید و هیالورونیک اسید وجود دارد. این ژل علاوه بر رفع چین و چروک پوست صورت موجب شفافیت و روشن شدن پوست خواهد شد. 
  • بلامین: یکی از بهترین مزوژل زیر چشم بلامین است که در شرکت نوواکوتیس آمریکا تولید می‌شود. این مزوژل به سرعت می‌تواند چین و چروک و تیرگی اطراف چشم را درمان کند، در این مزوژل ۱۸ اسید آمینه و آنتی اکسیدان وجود دارد که موجب جوانسازی و آبرسانی پوست صورت می‌شود. این نوع مزوژل با توجه به وارداتی بودنش قیمت بسیار بالایی دارد. 

انواع مزوژل

کاربرد مزوژل زیر چشم

با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت pubmed: کاربرد مزو ژل زیر چشم محدود به رفع سیاهی و تیرگی اطراف چشم نیست، دیگر کاربردهای آن عبارتنداز: 

  • رفع چین و چروک و خطوط ریز اطراف چشم 
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست زیر چشم 
  • افزایش شفافیت و روشن شدن پوست زیر چشم 
  • کاهش تیرگی و هاله سیاه اطراف چشم 

ماندگاری مزوژل زیر چشم چقدر است؟

مزو ژل زیر چشم هم مانند سایر روش‌های درمانی که روی پوست و مو انجام می‌شود حداکثر تا ۱۲ ماه ماندگار خواهد بود و بعد از آن باید نسبت به تمدید مجدد آن اقدام کنید. این مدت زمان می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی چون برند مزوژل، نحوه تزریق، نوع پوست فرد، توجه به نکات مراقبتی قبل و بعد از مزوژل متغیر باشد.
بیشتر پزشکان بر این باورند که هر فردی حداقل به ۴ جلسه مزوژل با فاصله زمانی یک بار در ماه نیاز دارد که برای تاثیرگذاری بیشتر و رسیدن به یک نتیجه مطلوب باید در موعد مقرر خود این کار را انجام دهد. 

مزایای مزوژل زیر چشم 

مزو ژل زیر چشم مزایای بسیاری دارد که باعث شده به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمانی شناخته شود: 

  • آبرسانی به نواحی اطراف چشم 
  • کاهش تیرگی و سیاهی اطراف چشم 
  • روشن شدن پوست اطراف چشم 
  • لیفت پوست صورت و کاهش افتادگی و شل شدگی آن 
  • مناسب با انواع پوست(مختلط، خشک، چرب)
  • تغذیه پوست صورت 
  • رفع چین و چروک و خطوط اطراف چشم

مراقبت های قبل مزوژل زیر چشم

  • دو هفته قبل از تزریق مزوژل مصرف داروهای ضدالتهاب و رقیق کننده خون را قطع کنید. 
  • مصرف الکل و دخانیات را کاهش دهید زیرا موجب رقیق شدن خون و افزایش کبودی می‌شود. 
  • مصرف ایبوپروفن را از ۴۸ ساعت قبل تزریق قطع کنید زیرا کبودی ناشی از تزریق را افزایش می‌دهد. 

مراقبت‌ های بعد از مزوژل زیر چشم 

  • از ماساژ و لمس ناحیه مورد نظر بپرهیزید. 
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق از ورزش‌های سنگین خودداری کنید. 
  • برای کاهش التهاب و تورم بهتر است از کمپرس سرد استفاده کنید. 
  • تا یک هفته از رفتن به سونا، استخر، حمام آفتاب و غیره خودداری کنید. 
  • تا یک هفته بعد از تزریق مزو ژل زیر چشم از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون ضد آفتاب خودداری کنید. 
  • در ۴۸ ساعت اولیه نباید از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید:
مراقبت های بعد از مزوژل

مزو ژل زیر چشم چه عوارضی ممکن است داشته باشد؟

تزریق مزو ژل زیر چشم هم مانند سایر تزریقاتی که مربوط به زیبایی پوست صورت می‌باشد دارای عوارض کوتاه مدت و موقتی است. این عوارض بسیار خفیف هستند و ۷ تا ۱۴ روز بعد از تزریق از بین می‌رود. التهاب و حساسیت، قرمزی صورت، کبودی و ورم اطراف چشم، احساس داغی و بی‌حسی اطراف چشم، احساس خارش و سردرد از عوارض مزو ژل زیر چشم هستند. 

کلینیک صدف

زیبایی و آراستگی از ویژگی‌هایی هستند که برای افراد بسیاری اهمیت دارد، امروزه به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه زیبایی و پوست و مو روش‌های بسیار مختلفی بوجود آمده که با کمک آن‌ها می‌توان به سلامت پوست و موهایتان رسیدگی کنید.
کلینیک صدف از سال ۱۳۸۹ تاکنون در زمینه خدمات زیبایی مشغول به فعالیت است و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین و مدرن‌ترین کلینیک‌های زیبایی در شهر تهران شناخته می‌شود. استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های به روز و مدرن، پزشکان متخصص و حرفه‌ای، بهترین متدهای روز دنیا و غیره باعث شده تا امتیاز بالایی در کسب رضایت مشتریان داشته باشد.  برای آشنایی بیشتر با تمام خدمات این مجموعه می‌توانید به وب‌سایت کلینیک صدف مراجعه کنید. 

سوالات متداول 

نتایج مزو ژل زیر چشم چه زمانی قابل مشاهده است؟

نتایج مزوژل در همان لحظه تزریق قابل مشاهده است اما بعد از گذشت ۴۸ ساعت عوارض آن کاهش می‌یابد و نتیجه کامل را می‌توان ببینید.

مزوژل برای چه کسانی مناسب نیست؟

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، افراد مبتلا به لوپوس، سرطان، دیابت، اختلاف باند همبند، زنان باردار و شیرده برای مزو ژل زیر چشم مناسب نیستند. 

هزینه انجام مزوژل چقدر است؟

هزینه انجام مزو ژل زیر چشم با توجه به نوع پوست صورت، تعداد جلسات، برند مزوژل استفاده شده، کلینیک و تخصص پزشک متغیر است. 

بهترین زمان برای تزریق مزو ژل زیر چشم چه زمانی است؟

بیشتر متخصصان و پزشکان معتقد هستند که بهترین زمان برای تزریق مزوژل بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی است. نباید قبل از ۱۸ سالگی این تزریق را انجام دهید.  

Leave a Comment