شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
لیزر موهای زائد مردان

لیزر موهای زائد مردان : نواحی ، مزایا و هزینه ها

از بین بردن موهای زائد بدن چه در آقایان و چه در خانم‌ها به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. لیزر موهای زائد بدن یکی از راه‌های از بین بردن موهای زائد بدن است که به دلیل بی خطر بودنش در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با کمک لیزر می‌توان علاوه بر از بین بردن موهای زائد بدن، موجب صاف شدن و یکنواختی پوست بدن شد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با لیزر موهای زائد آقایان، مزایا و معایب آهن بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب پنهان

لیزر موهای زائد مردان چه کاربرد و مزایایی دارد؟

لیزر در واقع یک روش برای حذف موهای زائد است، لیزر موهای زائد مردان می‌تواند با شل کردن فولیکول‌های مو باعث از بین رفتن آن‌ها شود. لیزر موهای زائد تنها مخصوص بانوان نبوده و آقایان هم می‌توانند بنا بر دلایلی مختلف از لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنند. اما شاید این موضوع هم برای شما سوال باشد که لیزر موهای زائد مردان چه مزایا و کاربردی دارد؟

کم کردن موهای زائد

 بسیاری از آقایان بدن پر مویی دارند، شاید از لحاظ زیبایی جذابیتی برای زنان نداشته باشد. از این رو با کمک لیزر موهای زائد مردان می‌توان حجم این موها را کاهش داد و آن‌ها را به طور کامل از بین برد. معمولا در نواحی کمر، شکم، سینه و… آقایان موهای زائد بسیاری وجود دارد. لیزر موهای زائد برای این دسته از افراد می‌تواند مانند یک معجزه عمل کند. لیزر موهای زائد می‌تواند تا ۹۰ درصد حجم موها را کاهش دهد و همین موضوع می‌تواند به کاهش تراکم موهای بدن و جنبه زیبایی آن کمک بسیاری کند. بسیاری از مردان به دنبال از بین بردن موهای زائد بدن نیستند، بلکه به دنبال آن هستند تا حجم موهای بدنشان کاهش پیدا کند. پس کاهش حجم موها به خود فرد بستگی دارد و یک موضوع کاملا سلیقه‌ای است.

اصلاح راحتتر و کم شدن موهای زیر پوستی

یکی از دلایل مهمی که آقایان ترجیح می‌دهند تا از لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنند، اصلاح راحت است. در واقع آقایان می‌توانند با استفاده از لیزر موهای زائد مشکلات زیرپوستی و مشکلاتی که در نهایت منجر به ایجاد کیست مویی می‌شوند را درمان کنند. در واقع لیزر تنها راه درمان التهاب کاذب ریش، سودوفولیکولیت باربی می‌باشد. در بسیاری از موقع ممکن است که موها از بدن خارج شوند و دوباره وارد بدن شوند و از جای دیگری بیرون بزنند. در این مواقع ممکن است در بدن کیست مویی ایجاد شود، این کیست همانند جوش بوده اما کمی دردناک است. اگر با این عارضه روبه‌رو شدید بهتر است در همان روزهای اول نسبت به لیزر این موهای زائد اقدام کنید. برای لیزر این دسته از موها تنها به دو تا سه جلسه لیزردرمانی نیاز دارید. لیزر موهای زائد فولیکول‌های مو را از بین می‌برد و همین موضوع باعث می‌شود تا موهای جدید رشد نکند. به دنبال آن شدت موهای زیرپوستی هم کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد مردان

رعایت بهداشت

آیا افرادی که موهای پرپشتی دارند، از لحاظ بهداشتی با مشکل مواجه می‎شوند؟ اینگونه نیست، در واقع افرادی که بدن پرمویی دارند دچار التهابات و بیماری‌های پوستی می‌شوند. معمولا خارش، عرق‌سوز شدن و… ازجمله عوارضی هستند که در فصل تابستان برای این دسته از افراد شدت بیشتری پیدا می‌کند. رعایت بهداشت تنها به این موضوع برنمی‌گردد، در بسیاری از مواقع موهای بدن آقایان به صورت یکدست و یک شکل رشد نمی‌کند. به عنوان مثال برخی آقایان در ناحیه کمر مو ندارند اما در ناحیه نشیمنگاه و قفسه سینه بسیار پرمو هستند. این دسته از افراد متقاضی بیشتری برای لیزر موهای بدن هستند.

فرم دهی به موها

آنکارد کردن و مرتب کردن ریش یکی از معضلات آقایان است. با استفاده از لیزر می‎توان موهای تکی و دانه‌ای که روی گونه‌ها رشد می‌کنند را از بین برد. بسیاری از آقایان ریش‌های پرپشتی دارند و به دنبال آن هستند تا خط ریش مرتب و آنکارد شده‌ای داشته باشند. اصلاح هر روز این خط ریش شاید برای آن‌ها کمی سخت و زمان‌بر باشد.

طاسی سر

در بسیاری از مواقع از لیزر موهای زائد مردان برای طاسی سر استفاده می‎شود. در بسیاری از مواقع طاسی سر به صورت پراکنده ایجاد می‎شود و الگویی به خود می‌گیرد که در زیبایی فرد تاثیر منفی می‌گذارد. بسیاری از افراد توانایی کاشت مو ندارند یا از دوران نقاهت این عمل بیزارند، از این رو به دنبال آن هستند تا با کمک لیزر خط رویش مو را که دچار مشکل شده است برطرف کنند. در بسیاری از مواقع هم آقایان می‌تواند برای از بین بردن موهای زائد پشت گردن از لیزر استفاده کنند.

جلوگیری از بروز مشکلاتی مثل عفونت و انباشت مو در ناحیه پشت

موهای زائد اگر در زیرپوست بمانند و نتوانند خارج شوند، باعث ایجاد مشکلات پوستی خواهد شد. این مشکلات پوستی می‌تواند در صورت درمان نشدن و شدت پیدا کردن به بیماری‌های عفونی تبدیل شوند. به همین دلیل از لیزر موهای زائد مردان می‌توان برای درمان موهای انباشته شده در پشت استفاده کرد.

آیا لیزر موهای آقایان ورزشکار مفید است؟

لیزر موهای زائد مردان برای افرادی که ورزشکار هستند از لحاظ زیبایی اهمیت بسیار زیادی دارد. ورزشکاران پرورش اندام برای اینکه بتوانند عضلات بدن خود را بیشتر در معرض نمایش قرار دهند، لازم است که موهای زائد بدن را از بین ببرند تا عضلات آن‌ها بهتر و واضح‌تر دیده شود.
افرادی که در حرفه دوچرخه سواری فعالیت می‌کنند هم باید نسبت به لیزر موهای زائد بدنشان اقدام کنند. لباس دوچرخه سواران تنگ است و برای مدت زمان طولانی روی دوچرخه می‌نشینند، همین موضوع می‌تواند منجر به التهاب و آزارهای پوستی بسیاری در بدن آن‌ها شود.
در رشته شنا، بهتر است شناگران موهای زائد بدن را لیزر کنند و از بین ببرند. این عامل می‌تواند به روی سرعت فرد در حین شنا تاثیرگذار باشد. در واقع لیزر موهای زائد مردان در رشته شنا می‌تواند به اندازه یک دهم ثانیه هم روی سرعت آن‌ها تاثیرگذار باشد. این یک دهم ثانیه می‌تواند رکوردها را جابه‌جا کند.

به طور کلی لیزر موهای زائد مردان ورزشکار بسیار مفید و تاثیرگذار است. پوستی صاف و بدون مو می‌تواند در ماساژ ورزشکاران، لگینگ‌های ورزشی، فوم رولینگ و.. تاثیرگذار باشد. موهای زائد بدن در این شرایط ممکن است کنده شود یا از بین برود. بسیاری از ورزشکاران پیش از مسابقات ورزشی مجبور هستند تا موهای خود را اصلاح کنند و از بین ببرند. این موضوع می‌تواند علاوه بر اینکه وقت آن‌ها را بگیرد، موجب زخم و آسیب هم شود. همین زخم‌های کوچک و ناگهانی می‌توانند منجر به عفونت بدن آن‌ها شود.

بیشتر بخوانید:

لیزر موهای زائد دست

لیزر موهای زائد مردان

آیا لیزر موهای زائد در مردان درد دارد؟

شاید در گذشته که دستگاه‌های بسیار ساده‌تری برای این لیزر موهای زائد مردان وجود داشت به دلیل نداشتن سیستم خنک کننده، با درد و سوزش همراه بود. اما امروزه با توجه به دستگاه‌های پیشرفته‌ای که برای لیزر موهای زائد مردان ساخته شده‌اند. میزان این درد و سوزش به مراتب کاهش چشمگیری پیدا کرده است. اما به طور کلی میزان درد و سوزش آن به آستانه تحمل فرد هم بستگی دارد. علاوه بر سیستم خنک کننده‌ای که این دستگاه‌ها دارند، می‌توانید از کرم‌های بی حس کننده استفاده کنید که میزان درد و سوزش آن را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. طبق بررسی‌های انجام شده درد و سوزش لیزر موهای زائد مردان حدود ۴۰ درصد کمتر از وکس است. به طور کلی آستانه تحمل آقایان در مقایسه با بانوان بسیار بالاتر است.

لیزر موهای زائد در آقایان میتواند خطرناک باشد؟

هرکاری به مهارت، تخصص و تجربه خاص خود نیاز دارد. لیزر موهای زائد بدن هم جنبه زیبایی و هم جنبه درمانی برای فرد دارد. از این رو باید نسبت به انجام آن کمی محتاط باشید. اگر اپراتوری که کار لیزر را برای شما انجام می‌دهد غیرحرفه‌ای و نابلد باشد ممکن است موجب سوختگی پوست، التهاب، قرمزی، تورم، لکه‌های پوستی و… شود. بهتر است به مراکزی مراجعه کنید که اپراتورهای حرفه‌ای، زیر نظر پزشک این کار را انجام دهند. در اینصورت علاوه بر اینکه نمی‌تواند به یک موضوع خطرساز برای شما تبدیل شود، سلامت بدن خود را هم تصمین می‌کنید. اگر پوست شما بسوزد یا لکه‌ای روی آن ایجاد شود، علاوه بر اینکه باید از چندین دارو برای از بین بردن آن استفاده کنید، به مدت زمان بسیاری طولانی هم نیاز خواهد داشت تا بهبود پیدا کند.

از این رو می‌توان گفت که زمانی خطرناک خواهد بود که به مراکز غیربهداشتی و افراد غیرحرفه‌ای مراجعه کنید. پرتوهای لیزر بدون اینکه از به لایه اپی درم پوست آسیب بزنند وارد پوست شده و در بسیاری از مواقع منجر به ساخت کلاژن در پوست صورت خواهد شد. این کلاژن سازی عمقی می‌تواند به جوانسازی پوست صورت هم کمک بسیاری کند.

عوارض لیزر آقایان چیست؟

لیزر موهای زائد بدن هم مانند دیگر روش‌های زیبایی پوست بدن و صورت، دارای عوارض و مزایای بسیاری است. بعضی از این عوارض طبیعی بوده و بعد از مدت زمان کوتاهی از بین می‌رود اما برخی از این عوارض به صورت نادر تنها در برخی مواقع خود را نشان می‌دهند. از عوارض لیزر آقایان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوسته پوسته شدن

این یک عارضه خفیف است و تنها در موارد بسیار کمی دیده می‌شود. زمانی که پوست بدن خشک می‌شود نسبت به قبل آسیب‌پذیرتر خواهد شد، در نهایت منجر به بروز زخم روی بدن می‎شود. از این رو پزشکان توصیه می‌کنند که برای بهبود این زخم‌ها از پماد و لوسیون استفاده کنند. این پمادها از خشکی پوست بدن جلوگیری خواهند کرد.

درد و سوزش

دستگاه‌های جدید لیزر موهای زائد بدن در مقایسه با دستگاه‌های قبلی، درد و سوزش کمتری را برای فرد به همراه خواهد داشت. از این رو بهتر است از ژل‌های بی حسی موضعی برای کاهش درد و سوزش حین لیزر استفاده کنید. البته این دستگاه‌ها خود مجهز به سیستم خنک کننده هستند اما بهتر است به منظور کاهش درد از ژل بی حسی استفاده کنید.

قرمزی و التهاب

قرمزی و التهاب به دلیل حرارت بالایی است که در اثر تماس این پرتوها با پوست صورت ایجاد می‎شود. این حرارت بالا برای مدت زمان بسیاری کوتاهی بعد از لیزر موهای زائد بدن، منجر به قرمزی و التهاب خواهد شد.

لیزر موهای زائد آقایان

آسیب به چشم

در لیزر از پرتوها و اشعه‌های بسیار قوی استفاده می‌شود، در صورت برخورد با چشم می‌تواند منجر به آسیب چشمی و حتی در بیشتر موارد نابینایی فرد شود. به همین دلیل مراجعه کنندگان در زمان لیزر از عینک‌های مخصوص استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

لیزر موهای زائد پا

هایپو پیگمنتیشن

ممکن است به دلیل لیزر موهای زائد بدن، رنگدانه‌های پوست بدن کاهش پیدا کند. به دنبال آن رنگ پوست بدن روشن خواهد شد، این عارضه کوتاه مدت و گذراست و برای مدت زمان طولانی ماندگار نخواهد بود.

هایپرپیگمنتیشن

در بسیاری از مواقع ممکن است که رنگدانه‌های پوست افزایش پیدا کند و به دنبال آن رنگ پوست تیره شود. این عارضه هم موقتی بوده و بعد از گذشت یک ماه برطرف خواهد شد.

اسکار و زخم

این عامل جزو عوارض لیزر نیستند، بلکه به دلیل تجربه کم و ناکافی اپراتور ایجاد می‌شود. به همین دلیل بهتر است به کلینیک مراجعه کنید که اپراتورهای حرفه‌ای و متخصص در آنجا مشغول به فعالیت باشند. از دیگر عوارضی که ممکن است به دلیل عدم تخصص و تجربه کافی اپراتور ایجاد شود می‌توان به سوختگی و تاول هم اشاره کرد.

عفونت پوستی

کلینیکی که انتخاب می‌کنید بهتر است از لحاظ بهداشتی در وضعیت استانداردی قرار گرفته باشد. بیماری‌های پوستی بسیاری می‌توانند از این طریق منتقل شوند. از این رو بهتر است نسبت به بهداشت کلینیک مورد نظر و دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده حساسیت بیشتری داشته باشید.

تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد در آقایان

با توجه به وب‌سایت webmd: اینکه برای لیزر موهای زائد آقایان چند جلسه لازم است، به نوع پوست فرد، حجم موها و…. بستگی دارد. برای از بین بردن موهای زائد آقایان در قسمت‌های سینه و پشت به ۶ تا ۸ جلسه نیاز است. معمول فاصله زمانی بین این جلسات حدود ۲ ماه است و برای اینکه به نتیجه بهتری برسید باید در زمان‌های مشخص شده نسبت به لیزر موهای زائد اقدام کرد. در واقع با استفاده از لیزر می‌توانید فولیکول‌های موهای زائد بدن را برای مدت زمان طولانی از بین برد اما نمی‌توان برای همیشه آن‌ها را حذف کرد. موهای زائد بدن در چند مرحله رشد می‌کنند، حدود ۶۰ درصد موهای بدن در مرحله آناژن شروع به رشد می‌کنند. لیزر موهای زائد بدن می‌تواند موها را در مرحله آناژن از بین ببرد. در واقع لیزر تنها می‌تواند موهایی را از بین ببرد که به فاز رشد رسیده‌اند، موهایی که در فاز استراحت قرار دارند به هیچ عنوان نمی‌توانند گزینه مناسبی برای این کار باشند. اگر به نکات مراقبتی قبل و بعد آن توجه داشته باشید و جلسات لیزر را در موعد مقرر خود انجام دهید می‌توانیم بگوییم که بیش از ۸۵ درصد موهای زائد بدنتان از بین خواهد رفت.

لیزر موهای زائد مردان

ماندگاری نتایج لیزر موهای زائد در آقایان چقدر است؟

تعداد جلسات لیزر موهای زائد برای مردان، حدود ۶ تا ۸ جلسه است. معمولا بین هر کدام از این جلسات حدود ۳۰ تا ۴۵ روز فاصله زمانی وجود دارد. اگر این فاصله زمانی بیش از ۴۵ روز باشد، اثرگذاری لیزر کاهش پیدا می‌کند. از این رو بهتر است در زمان مشخص شده نسبت به لیزر موهای زائد بدنتان اقدام کنید. بعد از اتمام جلسات باید سه ماه بعد نسبت به تمدید آن اقدام کرد، سپس بعد از چهار ماه بعد، در نهایت بعد از گذشت شش ماه می‌توانید به صورت سالانه نسبت به تمدید آن اقدام کنید. میزان ماندگاری لیزر موهای زائد بدن به وضعیت جسمی و شرایط بدنی فرد هم بستگی دارد. موهای زائد بسیاری از افراد با گذشت چندین سال، همچنان رشد نکرده‌اند. اما برخی افراد با گذشت یک سال موهای بدنشان شروع به رشد خواهد کرد.

هزینه لیزر موهای زائد در مردان چقدر است؟

هزینه لیزر موهای بدن با توجه به عوامل مختلف، بسیار متفاوت است. در واقع هزینه لیزر موهای بدن به عوامل مختلفی چون کلینیک مورد نظر، نوع پوست، نوع دستگاه و…. بستگی دارد. این عوامل می‌توانند هزینه لیزر موهای زائد را کاهش یا افزایش دهد. البته هر کلینیکی با توجه به تجهیزاتی که دارد، دارای هزینه‌های بسیار متفاوتی است.
در جدول زیر هزینه لیزر موهای زائد بدن را به صورت تقریبی خواهید دید. این هزینه‌ها در کلینیک‌های مختلف متفاوت است.

ناحیه لیزر هزینه(تومان)
دست‌ها ۱۵۰.۰۰۰
بازوها ۵۰.۰۰۰
فول بادی آقایان ۹۰۰.۰۰۰
مایو آقایان ۱۹۰.۰۰۰
خط ریش ۵۰.۰۰۰
پشت گردن آقایان ۱۰۰.۰۰۰
زیر بغل آقایان ۸۰.۰۰۰
نیم تنه جلو آقایان ۲۰۰.۰۰۰
نیم تنه پشت آقایان ۴۵۰.۰۰۰
ساعد ۱۰۰.۰۰۰

 

مراقبت های لازم برای قبل از لیزر موهای زائد در آقایان

برای انجام لیزر موهای زائد در آقایان لازم است که به چند نکته قبل از انجام لیزر توجه داشته باشید:

  • موهای بدن خود را اصلاح کنید: به هیچ عنوان تا یک ماه قبل از اولین جلسه لیزر خود، از وکس یا موم برای اصلاح استفاده نکنید. از طرفی باید ۲۴ ساعت قبل از لیزر موهای زائدتان، با ژیلت بدنتان را شیو کنید.
  • تست پچ دهید: این تست در نهایت نشان می‌دهد که آیا کاندید خوبی برای لیزر موهای زائد هستید یا خیر؟ این تست روی تمام پوست‌ها نتیجه یکسانی نخواهد داشت.
  • پوست خود را تمیز نگهدارید: سعی کنید پوست بدنتان عاری از هرگونه چربی و آلودگی باشد.
  • نظم جلسات: به منظور نتیجه‌گیری بهتر، باید به فواصل زمانی بین جلسات توجه داشته باشید. در صورت جابه‌جایی جلسات ممکن است نتیجه معقول را از لیزر موهای زائد بدنتان نگیرید.
  • از آفتاب دوری کنید: به هیچ عنوان تا یک ماه قبل از لیزر از حمام آفتاب و سولاریوم استفاده نکنید. بهترین نتیجه لیزر موهای بدن مردان برای افرادی است که دارای پوست روشن با رنگی تیره است.

مراقبت های لازم برای بعد از لیزر موهای زائد در آقایان

با توجه به وب‌سایت mensjournal: برای اینکه بتوانید میزان اثربخشی لیزر را روی موهای زائد بدن افزایش دهید، لازم است که به نکات مراقبتی بعد از لیزر موهای زائد بدن توجه داشته باشید. در واقع این نکات می‌توانند به ماندگاری بیشتر اثرات لیزر کمک بسیاری کنند. ازجمله نکات مراقبتی بعد از لیزر موهای زائد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مواد آرایشی استفاده نکنید: به دلیل مواد شیمیایی و مواد الکل داری که در لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارد، بهتر است از مصرف این مواد در ساعات اولیه لیزر خودداری کنید. این مواد می‌توانند خطر عفونت و التهاب را افزایش دهند.
  • از گرم شدن پوست خود بپرهیزید: بهتر است تا ۴۸ ساعت بعد از لیزر موهای زائد بدنتان از قرار گرفتن در محیط‌های گرمی چون سونا، حمام، جکوزی و… خودداری کنید. گرم شدن پوست بدنتان منجر به افزایش التهاب و قرمزی پوست خواهد شد.
  • آب زیادی بنوشید: مصرف آب زیاد می‌تواند سرعت ترمیم پوست را افزایش دهد و التهابات احتمالی را از بین ببرد.
  • استفاده از لوسیون و کرم‌: پزشک به منظور کاهش التهابات و ترمیم پوست، مصرف برخی از لوسیون‌ها را به شما توصیه می‌کند. استفاده از این لوسیون‌ها می‌تواند در نتیجه کار تاثیرگذار باشد.

لیزر موهای زائد مردان

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در آقایان

در حال حاضر دستگاه‌های مختلفی برای لیزر موهای زائد بدن وجود دارد. هرکدام از این دستگاه‌ها با توجه به کاربردی که دارند برای پوست‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر دو دستگاه  ICE Platina Plus و ICE Platinum  به عنوان بهترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد بدن شناخته شده‌اند. این دستگاه‌ها برای هر نوع پوستی می‌تواند مناسب باشد. افرادی که موی بوری دارند بهتر است از دستگاه GentleMax Pro  استفاده کنند. افرادی که پوست تیره‌ای دارند بهترین دستگاه برای آن‌ها Nd:YAG  است. در مقابل برای افرادی که پوست روشنی دارند دستگاه دایود می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

معرفی کلینیک صدف

یکی از بهترین کلینیک‌های تخصصی در زمینه پوست و مو و زیبایی، کلینیک صدف است. این کلینیک فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرده است و تا به این لحظه توانسته با رضایت مراجعه کنندگان، به عنوان یکی از بهترین کلینیک‌های درمانی در زمینه پوست و مو شناخته شود. این کلینیک همواره با استفاده از تجهیزات مدرن و روز دنیا، پزشکان متخصص و کادر درمان حرفه‌ای خود توانسته رضایت بسیاری از مراجعه کنندگان را جلب کند.

Leave a Comment