عوارض مزوژل

خطرات و عوارض مزوژل چیست ؟ + روش پیشگیری

امروزه کمتر کسی را می‌بینید که به پوست و صورت خود اهمیت ندهد، همه مردم اعم از زن و مرد با افزایش سن دچار افتادگی پوست صورت می‌شوند به همین دلیل به دنبال راهی برای جوانسازی پوست صورت خود و بهبود علائم و نشانه‌های پیری هستند.
به نقل از pubmed: هیالورونیک اسید موجود در بدن انسان ارتباط مستقیمی با جوانی و شادابی پوست صورت دارد و معمولا با افزایش سن، مقدار آن در بدن کاهش پیدا می‌کند. پزشکان در حوزه پوست و زیبایی توانسته‌اند روش‌های درمانی مختلفی را ابداع کنند که علاوه بر افزایش هیالورونیک اسید موجب جوانسازی پوست صورت شوند. یکی از این روش‌ها تزریق مزوژل است که در ادامه این مطلب بیشتر با خطرات مزوژل و مراقبت‌های قبل و بعد آن آشنا خواهید شد.

عوارض مزوژل چیست؟

تزریق مزوژل به عنوان یک روش درمانی، کمترین میزان ریسک و عوارض را در میان سایر روش‌های جوانسازی دارد. متاسفانه اگر به دست افراد غیرحرفه‌ای، در مراکز نامعتبر و با مواد بی‌کیفیت تزریق مزوژل انجام شود عوارض بسیاری برای فرد در پی خواهد داشت.

عوارض عمومی

• کبودی، تورم و التهاب در ناحیه مورد نظر ۳ تا ۴ روز بعد از تزریق مزوژل
  • ایجاد احساس بی‌حسی و سر شدن ناحیه تزریق مزوژل
  • خارش و قرمزی محل تزریق

عوارض مزوژل چیست

عوارض نادر

• آلرژی و حساسیت شدید به ترکیبات مزوژل
  • عفونت ناشی از استفاده از مواد بی‌کیفیت و تزریق غیربهداشتی

در صورت بروز عوارض بعد از تزریق مزوژل چه باید کرد؟

برای جلوگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق مزوژل باید به نکات مراقبتی که پزشک بعد از تزریق به شما توصیه می‌کند پایبند باشید. این مراقبت‌ها می‌توانند خطر عفونت، التهاب، تورم و سایر عوارض تزریق مزوژل را کاهش دهند. مصرف داروهای خوراکی و موضعی که پزشک بعد از تزریق برای فرد تجویز می‌کند هم در شدت عوارض بی‌تاثیر نیست.

اگر به این موارد بی‌توجه باشید، دچار عوارض بعد از تزریق مزوژل می‌شوید و باید برای بهبود و درمان آن‌ها به پزشک مراجعه کنید. پزشک با دارو و مراقبت‌های خاص این عوارض را برطرف می‌کند.

موارد منع تزریق مزوژل چیست؟

با وجود اینکه مزوژل یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت به شمار می‌رود اما همه افراد نمی‌توانند کاندیدای مناسبی برای انجام آن باشند. کسانی که در گروه‌های زیر قرار دارند نباید از تزریق مزوژل استفاده کنند:

• افراد زیر ۱۸ سال
  • افرادی که شاخص توده بدنی آن‌ها بیش از ۳۰ است.
  • زنان بارداری و مادرانی که کودک زیر ۶ ماه دارند.
  • کسانی که حساسیت دارویی دارند.
  • کسانی که پوست صورت شل و آویزانی دارند.
  • بیماری‌هایی چون دیابت، سرطان، لوپوس و بافت همبند موجب ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شوند.
  • کسانی که به بیماری‌های قلبی، عفونی، التهابی، تشنج و آنکولوژی مبتلا هستند.

موارد منع تزریق مزوژل چیست؟

مراقبت های قبل از تزریق مزوژل

• مصرف ویتامین‌ها، مکمل‌های تقویتی، قرص‌های رقیق کننده خون مانند آسپرین، ناپروکسن و ایبوپروفین را کاهش دهید.
  • بهتر است از چند روز قبل از تزریق مزوژل از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید.

مراقبت‌های بعد از تزریق مزوژل

• تا یک هفته بعد از تزریق مزوژل از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید و از کرم‌های ضدآفتاب حاوی SPF30 استفاده کنید.
  • برای کاهش خطرات مزوژل از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق مزوژل از انجام ورزش‌های سنگین که موجب تعریق بدن می‌شوند خودداری کنید و به هیچ عنوان ناحیه مورد نظر را ماساژ ندهید.
  • تا دو هفته بعد از تزریق مزوژل از فیشیال صورت و دیگر درمان‌های پوستی جلوگیری کنید.
  • برای کاهش التهاب و تورم بعد از تزریق مزوژل باید داروهای پزشک را طبق دستور مصرف کنید و میزان نمک و نوشیدنی‌های الکلی را کاهش دهید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق مزوژل از شست‌وشوی صورت خودداری کنید.

آیا تزریق مزوژل درد دارد؟

تزریق مزوژل مانند سایر روش‌های درمانی و زیبایی ممکن است با کمی درد و سوزش همراه باشد، به همین دلیل پزشکان قبل از تزریق از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند تا درد و سوزش کمتری حس کنید.

تزریق مزوژل با سوزن‌های ظریف و باریکی انجام می‌شود که همین امر درد ناشی از این تزریق را به حداقل می‌رساند، فقط ممکن است به اندازه نقطه کوچکی محل تزریق ملتهب و کبود شود که با کمپرس یخ بهبود پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:
قیمت تزریق مزوژل

آیا تزریق مزوژل درد دارد؟

معرفی کلینیک صدف

یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست و مو و زیبایی در شهر تهران، کلینیک صدف است. این کلینیک با سابقه چندین ساله، پزشکان متخصص، دستگاه‌های مدرن و جدید، مجوز رسمی از وزارت بهداشت کشور، میزان رضایت بالای مراجعین و غیره به عنوان بهترین کلینیک در شهر تهران شناخته می‌شود.
تمام خدمات خود کلینیک صدف در راستای کسب رضایت مراجعه کنندگان و ارائه خدمات با کیفیت است. تمام دستگاه‌های استفاده شده در این کلینیک مطابق با استانداردهای روز دنیا هستند و کمترین عارضه و بیشترین مزایا را خواهند داشت. در این کلینیک خدمات مختلفی در زمینه پوست و مو و زیبایی ازجمله کاشت مو، مزوتراپی، کربوکسی تراپی، لیزر، کاشت ابرو، تزریق ژل و چربی و غیره با بهترین مواد و توسط بهترین متخصصین و پزشکان انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات کلینیک صدف می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

1. تزریق مزوژل در چه عمقی از پوست انجام می‌شود؟
    این تزریق معمولا در عمق ۴ سانتی پوست انجام می‌شود و بهترین راه برای مقابله با پیری پوست صورت است.
  2. بهترین برندهای مزوژل کدامند؟
    جالپرو، ژل پروفایلو، مزو رویتاکر، مزو آنوبیس از بهترین برندهای مزوزل هستند.
  3. مدت زمان ماندگاری مزوژل چقدر است؟
    اگر به نکات مراقبتی قبل و بعد از تزریق مزوژل توجه کنید تا یک سال ماندگار خواهد بود و بعد از آن باید نسبت به ترمیم مجدد آن اقدام کنید.
  4. مزوژل از چه ترکیباتی ساخته شده است؟
    از ترکیبات ارزشمندی چون هیالورونیک اسید، آمینو اسید و انواع ویتامین‌های مختلف با تراکم و غلظت بالا ساخته شده است.