شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
رفع تیرگی زیربغل

رفع تیرگی زیربغل- بررسی همه روش ها

ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که از تیرگی زیربغل خود خجالت می‌کشند و به دنبال راهی هستند تا آن را درمان کنند. این موضوع باعث شده تا نتوانید به راحتی تاپ و لباس‌های آستین کوتاه بپوشید.
تیرگی زیربغل هم مانند دیگر عارضه‌ها به دلایل مختلفی ایجاد شده است که در این بلاگ قصد داریم در رابطه با رفع تیرگی زیربغل و بهترین روش رفع تیرگی زیربغل اطلاعات جامع و کاملی را در اختیارتان قرار دهیم.

علت تیرگی زیر بغل چیست؟

تیرگی زیربغل می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، با دانستن این دلایل می‌توانید در بهبود این تیرگی نقشی داشته باشید:

  • هایپرپیگمانتاسیون یا افزایش ملانین
  • ملاسما یا همان لکه‌های تیره روی پوست بدن
  • بیماری آدیسون که مربوط که غده کلیه است
  • آریتراسما یا عفونت باکتریایی در بدن
  • ملانوز در کسانی که سیگار می‌کشند
  • اصطحکاک ناشی از پوشیدن لباس تنگ
  • تجمع سلول‌های مرده ناشی از عدم لایه‌برداری
  • اصلاح با تیغ و ژیلت
  • استفاده از دئودورانت‌های و ضدتعریق‌ها

روش های درمان تیرگی زیر بغل

تیرگی زیربغل مشکل حل نشدنی نیست. برای رفع تیرگی زیربغل امروزه راه و روش‌های درمانی بسیار زیادی وجود دارد که باید با مشورت پزشک و متناسب با شرایط جسمی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب با بهترین روش رفع تیرگی زیربغل آشنا خواهید شد.

درمان دارویی

در بسیاری از مواقع پزشکان دیابت، چاقی و… را دلیل تیرگی زیربغل می‌دانند. به همین دلیل ابتدا دارودرمانی را پیشنهاد می‌کنند، تا بتوانند بیماری را بهبود داده و موجب روشن شدن پوست صورت شوند. شاید برای تاثیرگذاری بیشتر پزشکان از پمادهای موضعی در کنار درمان دارویی استفاده کنند. هزینه این روش به نوع داروها و نوع عارضه بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

روشن کردن واژن با روش های خانگی

پیلینگ

 پیلینگ روشی است که می‌تواند لایه خارجی سطح پوست را از بین ببرد. ابتدا یک ماده شیمیایی روی سطح پوست قرار می‌گیرد که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی کمی خشک شده و با آب شسته می‌شود. بعد از پیلینگ پوست صورت نفس می‌کشد و کلاژن سازی را آغاز می‌کند. از این روش قبل از پاکسازی پوست صورت استفاده می‌کنند، تا سرم‌ها و ماسک‌های تقویتی بهتر وارد پوست صورت شوند.

رفع تیرگی زیربغل با پیلینگ

میکرودرم ابریژن

 یکی از روش‌های لایه‌برداری جدید است که در حوزه پاکسازی پوست صورت به شدت مودر استفاده قرار می‌گیرد.
این روش درمانی خارجی‌ترین لایه‌ی پوست را حذف می‌کند، لایه‌برداری با این روش بسیار ملایم‌تر از سایر روش‌های دیگر است. در این روش پزشک دانه‌های بسیار ریز کریستالی را روی پوست اسپری می‌کند. همزمان با اسپری شدن این ذرات کریستالی روی پوست، یک دستگاه ساکشن نیز کریستال‌های اسپری شده و پوسته‌های مرده که از سطح پوست را جدا می‌کنند و در یک مخزن جمع می‌کند. بعد از بهبودی، رنگ پوست تغییر می‌کند روشن‌تر می‌شود. این روش همچنین موجب افزایش تولید کلاژن در پوست خواهد شد.هزینه میکرودرم به تعداد جلسات، شدت عارضه، تخصص پزشک و…. بستگی دارد.

بوتاکس

 بسیاری از افراد تزریق بوتاکس را برای از بین بردن چین و چروک صورت، جوانسازی پوست و…. انجام می‌دهند. اما تنها کاربرد آن محدود به جوانسازی و شادابی پوست صورت نمی‌شود. از بوتاکس برای رفع تیرگی زیربغل و کنترل میزان تعریق بدن هم استفاده می‌کنند. تزریق بوتولونیوم توکسین می‌تواند از تعریق بیش از حد جلوگیری کرده و موجب روشن شدن پوست در این ناحیه شود. بوتاکس تزریق شده مانند یک مسدود کننده عمل می‌کند و از آزاد سازی استیل کولین جلوگیری خواهد کرد. استیل کولین میزان تعریق بدن را کنترل می‌کند.
بعد از تزریق بوتاکس میزان تعریق بدن به شدت کاهش پیدا می‌کند و در بسیاری از مواقع حتی قطع می‌شود.
نتایج تزریق بوتاکس در زیربغل حدود ۴ تا ۶ ماه ماندگار خواهد بود. بعد از این مدت می‌توانید نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

لیزر درمانی

 لیزر علاوه بر اینکه می‌تواند موجب حذف موهای زائد بدن شود، رنگ پوست را تا چند درجه روشن خواهد کرد. به همین دلیل است که بعد از لیزر موهای زائد بدن، پوست بدنتان کمی روشن‌تر از قبل خواهد شد. این موضوع به نوع پوست و دستگاه لیزر هم بستگی دارد.
ناحیه زیر بغل هم علاوه بر حذف موهای زائد بدن، بسیار روشن‌تر از قبل خواهد شد. از این رو می‌توان گفت که لیزر درمانی می‌تواند یک راه مناسب برای روشن کردن پوست زیربغل و رفع تیرگی باشد. اشعه لیزر از رشد مجدد موهای زائد جلوگیری کرده و با تضعیف ریشه آن‌ها، از رشد موهای جلوگیری می‌کند.

رفع تیرگی زیربغل

روش های خانگی

 برای رفع تیرگی زیربغل درمان‌های خانگی بسیاری وجود دارد که در ادامه این مطلب به بهترین درمان‌های خانگی اشاره می‌کنیم:

خیار: ترکیبات موجود در سیب زمینی هم ماندد خیار است. این ترکیبان موجب شادابی، جوانی، رفع چین و چروک صورت و… خواهد شد.

سیب زمینی: خاصیت اسیدی سیب زمینی می‌تواند در لایه‌برداری و روشن شدن پوست ناحیه زیربغل کمک بسیاری کند. برای استفاده از آن می‌توانید یک سیب زمینی را ورقه کرده و بعد از گذاشتن روی ناحیه مورد نظر آن را با آب ولرم شست و شو دهید.

لیمو: لیمو قدرت پاک کنندگی و آنتی باکترال بسیار بالایی دارد، از این رو می‌تواند به روشن شدن پوست کمک بسیاری کند. برای روشن کردن پوست زیربغل می‌توانید یک لیمو را ورقه کرده و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید، بعد از گذشت چند ساعت نسبت به شست و شوی آن اقدام کنید.

ماسک درمانی

در حال حاضر ماسک‌های شیمیایی و خانگی بسیاری وجود دارد که با استفاده طولانی مدت می‌توانند موجب روشن شدن پوست زیر بغل شوند. این ماسک‌های شیمیایی در مقابله با ماسک‌های خانگی عوارض بسیار بیشتری دارند.
ماسک‌های خانگی مناسب برای روشن کردن سیاهی زیر بغل را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

ماسک آلوئه ورا

 ماسک آلوئه ورا طبیعی معجزه آور است. ژل آلوئه ورا از آلوئسین ساخته شده است که این ترکیب می‌تواند از رشد آنزیمی که مسئول رنگدانه پوست بوده جلوگیری کند. علاوه بر این می‌توان برای بهبود التهابات و تسکین درد هم از آلوئه ورا استفاده کرد.
برای استفاده از این ژل باید برگ آلوئه ورا را نصف کرده و تمام ژل داخل آن را بیرون بکشید. سپس برای ۱۵ دقیقه آن را روی پوست خود قرار دهید. بعد از گذشت این زمان، با آب ولرم زیربغل را شست و شو دهید، برای اینکه قدرت تاثیرگذاری آن بالا برود لازم است که روزانه این کار را انجام دهید.

ماسک آلوئه ورا

ماسک زردچوبه

 زردچوبه به دلیل خاصیت روشن‌کنندگی بالایی که دارد در محصولات مراقبت از پوست و کرم‌های روشن کننده به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت ماسک زردچوبه به عسل و شیر نیاز دارید. هرکدام از این سه مواد را به اندازه مساوی با یکدیگر ترکیب کنید، ترکیب را برای ۱۵ دقیقه در زیر بغل خود قرار دهید سپس با آبگرم بشوئید. برای تاثیرگذاری بیشتر این کار را دوبار در هفته انجام دهید.

ماسک روغن درخت چای

روغن درخت چای آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارد، بدین ترتیب می‌تواند موجب روشن شدن پوست و ناحیه زیربغل شود. بوی مطبوع این ماسک موجب خوشبو شدن ناحیه زیر بغل می‌شود به طوری که دیگر نیازی به مصرف دئودورانت نخواهد بود. برای ساخت این ماسک کافیست یک فنجان آب مقطر را با روغن درخت چای ترکیب کرده و در یک بطری بریزید و آن را روی زیربغل خود اسپری کنید. اجازه دهید این ماسک روی پوست باقی بماند، این ماسک نیازی به آبکشی ندارد. برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید هر روز این کار را تکرار کنید.

ماسک گلاب

گلاب و جوش شیرین را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید تا یک بافت خمیری شکلی ایجاد شود. سپس برای ۱۵ دقیقه آن را روی پوست خود قرار دهید و با آب ولرم آبکشی کنید.

ماسک روغن آفتابگردان

 روغن آفتابگردان خالص را روزی دوبار به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست زیر بغل ماساژ دهید، این کار به روشن شدن پوست زیر بغل کمک بسیاری می‌کند.

ماسک سرکه سیب

 برای ساخت این ماسک باید مقداری سرکه سیب را با جوش شیرین ترکیب کنید. سپس برای ۱۰ دقیقه آن را روی پوست خود قرار دهید و با آب ولرم آبکشی کنید.

ماسک روغن زیتون

 برای استفاده از ماسک روغن زیتون، باید این روغن را به مقدار مساوی با شکر قهوه‌ای ترکیب کنید تا قدرت لایه‌برداری آن بیشتر شود. سپس مانند اسکراب آن را روی پوست خود ماساژ دهید و آبکشی کنید.

ماسک پوست پرتغال

 برای ساخت این ماسک به یک قاشق شیر و یک قاشق گلاب و مقداری پوست پرتغال پودر شده نیاز دارید. این خمیر را برای ۱۵ دقیقه در زیر بعل خود ماساژ دهید، سپس با آب گرم آبکشی کنید.

ماسک روغن نارگیل

 یکی از روغن‌هایی که به تنهایی می‌تواند یک لایه بردار و روشن کننده پوست باشد، روغن نارگیل است. این روغن را باید برای ۱۵ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید سپس با آب ولرم آن را آبکشی کنید.

رفع تیرگی زیربغل با نارگیل

بیشتر بخوانید:

رفع تیرگی باسن

چطور از تیرگی زیر بغل جلوگیری کنیم؟

راه و روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید با رعایت آن‌ها از تیرگی زیربغل خود جلوگیری کنید. این روش‌ها عبارتنداز:

  • پوست زیربغل خود را دائما لایه‌برداری کنید.
  • برای از بین بردن موهای زیربغل خود از وکس و اپیلاسیون استفاده کنید.
  • از چاق شدن و افزایش وزن خودداری کنید.
  • سعی کنید پوست زیربغل خود را همیشه خشک نگه دارید. در ماه‌های گرم سال رطوبت زیربغل افزایش پیدا می‌کند و همین عامل می‌تواند باعث سیاهی و تیرگی زیربغل شود.
  • دوش گرفتن روتین و منظم را فراموش نکنید.
  • از پوشیدن لباس‌های پلاستیکی با الیاف مصنوعی خودداری کنید.

آیا لیزر موهای زائد به روشن شدن زیر بغل کمک میکند؟

شاید یکی از دلایل اصلی سیاهی زیربغل، موهای زائد بدن باشد. لیزر علاوه بر اینکه بیش از ۹۰ درصد موهای زائد زیربغل را از بین می‌برد، موجب روشن شدن پوست این ناحیه می‌شود. لیزر با لایه‌برداری از سلول‌های مرده پوست بدن موجب روشن شدن پوست خواهد شد. البته درجه روشن شدن به نوع پوست بدن، نوع دستگاه و… بستگی دارد.

رفع تیرگی زیربغل

معرفی کلینیک صدف

ما در کلینیک تخصصی پوست و موی صدف، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ تحت عنوان گروه پزشکان سیب آغاز کرد. بعد از ۴ سال فعالیت با تغییراتی بزرگ و اساسی تبدیل به تخصصی‌ترین کلینیک زیبایی در سطح کشور شد. به این ترتیب هم زمان با تغییر نام به کلینیک صدف، فضای کاری، امکانات و پرسنل آن هم دستخوش دگرگونی شدند.

از سال ۱۳۹۳ فعالیت جدید خود را در یک فضای درمانی ۶۰۰ متری ادامه داد. این مجموعه شامل اتاق‌های جراحی مجزا، دو اتاق کاشت، لابراتوار و چندین مطب و اتاق ویزیت است. به این ترتیب این کلینیک می‌تواند به طور همزمان به ۲۴ بیمار خدمات ارائه دهد. بدون استثنا‌، تمام دستگاه‌های مورد استفاده در کلینیک صدف از برندهای معتبر آمریکایی و اروپایی هستند. برای دیدن خدمات ارائه شده توسط این کلینیک می‌توانید به وب‌سایت کلینیک صدف، بخش خدمات مراجعه کنید.
کلینیک صدف، افتخار همکاری با ۴۵ نفر پرسنل باتجربه و متعهد را دارد. از این تعداد، ۲۵ نفر پزشکان متخصص در حوزه پوست، مو و جراحی پلاستیک هستند که همگی فارغ‌التحصیلان بهترین دانشگاه‌های داخل و خارجند و رزومه درخشانی در زمینه زیبایی دارند.

سوالات متداول

لیزر زیربغل چه مزایایی نسبت به سایر روش‌های بهبود تیرگی زیربغل دارد؟
لیزر زیربغل در مقایسه با سایر روش‌های درمانی برای رفع تیرگی زیربغل، یک درمان دائمی و تاثیرگذار است. لیزر از بروز لکه روی پوست جلوگیری خواهد کرد.

آیا داشتن رژیم غذایی می‌تواند درمان کننده تیرگی زیربغل باشد؟
داشتن یک رژیم غذایی درست و سرشار از ویتامین قطعا می‌تواند موجب کاهش تیرگی زیربغل شود. نوشیدن آب زیاد، ویتامین، پروتئین و… می‌تواند از تیرگی زیربغل جلوگیری کند.

آیا با مزوتراپی می‌توان تیرگی زیربغل را درمان کرد؟
مزوتراپی مانند سایر روش‌های درمانی تنها محدود به درمان یک عارضه نمی‌شود. از مزوتراپی می‌توان برای رفع تیرگی زیربغل استفاده کرد.

بهترین سن برای میکرودرم چه سنی است؟
معمولا از سن ۲۵ سالگی روند پیری پوست صورت آغاز می‌شود و به مرور زمان با افزایش سن شدت بیشتری پیدا می‌کند. بهتر است از سنین ۲۵ سالگی نسبت به درمان‌های زیبایی و جوانسازی پوست صورت خود، اقدام کنید.

Leave a Comment