شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
درمان جای جوش صورت با طب سنتی

درمان جای جوش صورت با طب سنتی با روش آسان

داشتن صورتی صاف و بی عیب و نقص آرزوی بسیاری زنان و دختران جوان است. اما در این میان عوامل بسیاری وجود دارد که می‌تواند موجب بروز آکنه و جوش‌ روی صورت شوند. تغییرات هورمونی، ژنتیکی، بیماری، آلودگی، استفاده از محصولات نامعتبر و… ازجمله عواملی هستند که می‌توانند موجب جوش صورت شوند. اما آیا راه درمانی برای این عارضه وجود دارد؟
در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با درمان جای جوش صورت با طب سنتی بهرتین روش‌های از بین برنده جوش صورت آشنا شوید.

درمان جای جوش صورت در طب سنتی

پوست صورت روزانه در معرض آلودگی‌های بسیاری قرار دارد. این آلودگی‌ها می‌تواند موجب ایجاد لکه‌های پوستی، جوش و آکنه روی صورت شوند. اما در بیشتر مواقع این جای جوش‌ها بدون درمان رها می‌شوند و در نهایت به لکه‌های پوستی تبدیل خواهند شد. راه و روش‌های بسیاری برای درمان این لکه‌ها وجود دارد که یکی از بهترین و کم عارضه‌ترین آن‌ها درمان جای جوش صورت با طب سنتی می‌باشد. در ادامه با چند روش درمان جای جوش صورت با طب سنتی آشنا خواهید شد:

عسل

عسل می‌تواند در بهبود جای جوش و لکه‌های پوستی بسیار تاثیرگذار باشد. به دلیل آنزیم هیدروژن پر اکسیدی که دارد می‌تواند خواص ضدباکتری بسیار بالایی داشته باشد. استفاده از عسل خام به دلیل فرآوری نشدن هیچ ماده افزودنی ندارد، از این رو می‌توان در بهبود زخم‌های باز و جوش‌ها از آن استفاده کرد.
اسید گلوکورونیک موجود در عسل به گلوکز اکسیداز تبدیل شده، این ماده روی پوست صورت بلافاصله به هیدروژن پراکسید تبدیل خواهد شد. هیدروژن پراکسید هم می‌تواند به سرعت موجب درمان جوش‌های فعال و قدیمی روی صورت شوند. به طور کلی عسل طبیعی و فرآوری نشده شامل اسید آمینه، اسید چرب، ویتامین B، پپتیدها و آنتی اکسیدان می‌باشد.

آب خیار

بیش از ۹۵ درصد خیار را آب تشکیل داده است. از این رو مصرف این میوه می‌تواند موجب آبرسانی به پوست و شفافیت آن شود. علاوه بر آب مواد مغذی دیگری چون ویتامین B1، B2، B3، B5، B6، اسید فولیک، ویتامین C، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی در این میوه پرخاصیت وجود دارد. آب موجود در خیار می‌تواند پوست را نرم و انعطاف‌پذیر کند و از خشکی و ترک برداشتن پوست صورت جلوگیری خواهند کرد. آب خیار مانند یک تونر پوستی می‌تواند موجب شفافیت و شادابی پوست صورت شود. آب خیار می‌تواند التهابات، زخم‌های ناشی از جوش، جای جوش و…. را بهبود دهد.
علاوه بر استفاده از آب خیار می‌توانید با آن انواع ماسک‌های طبیعی را تهیه کنید. ترکیب خیار و ماست، خیار و آلوئه ورا و…. از بهترین ترکیبات برای تهیه ماسک صورت می‌باشد.

درمان جای جوش صورت با طب سنتی

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین روغن‌های طبیعی است که از مغز سفید میوه نارگیل استخراج می‌شود. خواص کلاژن ساز و ضدالتهابی که در این روغن وجود دارد می‌تواند برای درمان جوش و جای جوش‌های قدیمی مورد استفاده قرار بگیرد. طبق مطالعاتی که انجام شده است، این روغن بیش از سایر روغن‌ها می‌تواند موجب بهبود جای جوش و لکه‌های پوستی شود.

خواص کلاژن ساز این روغن می‌تواند موجب بهبود زخم‌های صورت شود. این روغن را می‌توان به تنهایی استفاده کرد و روی پوست صورت ماساژ داد، اما برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است به صورت ماسک و ترکیبی مورد استفاده قرار بگیرد. ماسک روغن نارگیل و جوش شیرین، روغن نارگیل و زردچوبه و… ازجمله ماسک‌هایی هستند که برای پوست‌های چرب و خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند.
روغن نارگیل اصل و با کیفیت به شکل جامد و کمی سفید رنگ است، برای استفاده از آن بهتر است آن را کمی گرم کرده و حرارت دهید.

روغن درخت چای

با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت healthline: یکی از محبوب‌ترین روش‌ها در طب سنتی برای از بین بردن جای جوش و شفافیت پوست صورت، استفاده از روغن درخت چای است. Terpinen-4-ol موجود در این روغن می‌تواند باکتری‌ها را برای همیشه از بین ببرد. باکتری‌های بسیاری چون Propionibacterium روی پوست صورت وجود دارند که می‌تواند باعث ایجاد آکنه و جوش‌های بزرگ پوستی شوند. مصرف روغن درخت چای می‌تواند موجب از بین رفتن جای جوش و لکه‌های روی صورت شوند. این روغن گیاهی خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد. البته این روغن تنها درمان کننده مشکلات پوستی نیست از آن برای درمان شپش سر، اگزما، شوره سر، قارچ ناخن و… استفاده می‌کنند.

این روغن بکر مانند یک مرطوب کننده عمل می‌کند، علاوه بر این موضوع سطح پوست را کاملا تمیز کرده و اثری از آلودگی باقی نمی‌گذارد. خواص درمانی روغن درخت چای در یک نگاه:

  • روغن درخت چای می‌تواند سلول‌های قدیمی و مرده سطح پوست را از بین ببرد و باعث ایجاد پوست شاداب و جوانی شود.
  • آنتی اکسیدان موجود در این روغن می‌تواند به سلامت و زیبایی پوست کمک بسیاری کند.
  • استفاده از این روغن می‌تواند موجب تعادل چربی پوست شود.
  • این روغن از تبدیل شدن منافذ بسته پوست صورت به غذای باکتری جلوگیری خواهد کرد.

درمان فرورفتگی جوش در طب سنتی

جوش‌هایی که باعث ایجاد حفره‌های بسیار ریزی روی پوست صورت می‌شوند، ممکن است برای بهبود به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشند. از این رو در بهبود و درمان این عارضه بهتر است صبور باشید. اما در طب سنتی برای درمان این عارضه هم راه و روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید با به کارگیری آن، فرورفتگی‌های روی پوست صورت را درمان کنید:

  • استفاده از زنجبیل علاوه بر اینکه می‌تواند به درمان جوش‌های روی صورت کمک بسیاری کند، می‌تواند جای جوش‌ها را درمان کند و موجب پرشدن جای جوش‌های روی صورت شود.
  • نشاسته موجود در سیب زمینی می‌تواند به پرشدن جای جوش‌های قدیمی و محو شدن آن‌ها کمک بسیاری کند. اما باید به صورت روزانه و روتین از آن استفاده کرد تا به نتیجه خوب و مثبتی رسید.
  • کره کاکائو: یکی از مواردی که می‌تواند موجب ذخیره رطوبت در پوست صورت شود، کرده کاکائو است. استفاده از آن می‌تواند به رشد مجدد پوست و کاهش آثار زخم کمک بسیاری کند. برای استفاده از آن بهتر است کره کاکائو را روی پوست صورت قرار داده و به آرامی ماساژ دهید.

درمان جای جوش صورت با طب سنتی

درمان جوش گرمازدگی در طب سنتی

طب سنتی تنها برای از بین بردن جوش و آکنه نیست، بلکه روش‌های درمانی بسیاری برای درمان جوش حاصل از گرمازدگی ارائه کرده است.

  • یخ: یکی از روش‌هایی که در طب سنتی برای درمان جوش‌های ناشی از گرمازدگی مورد استفاده قرار می‌گرفت، یخ است. یخ به دلیل سرمایی که دارد می‌تواند میزان التهابات را کاهش دهد و با بهبود چرخش خون موجب تنظیم دمای بدن شود. برای استفاده از آن بهتر است یخ را در یک پلاستیک نازک قرار دهید سپس آن را برای مدت ۱۰ دقیقه روی جوش قرار دهید.
  • روغن زیتون: اسیدهای چرب موجود در این روغن می‌توانند از خشک شدن و پوسته شدن پوست صورت جلوگیری کنند. برای درمان جوش گرمازدگی لازم است که مقداری از روغن زیتون را روی پوست ماساژ دهید و آن را به حال خود رها کنید تا جذب پوست صورت شود.
  • آلوئه ورا: استفاده از آلوئه ورا می‌تواند در درمان آفتاب سوختگی بسیار موثر باشد. آلوئه ورا می‌تواند قرمزی، التهاب و آفتاب سوختگی پوست را درمان کند و آن را از بین ببرد. مقدار بالای آب و آنتی اکسیدان موجود در آلوئه ورا می‌تواند از رطوبت پوست صورت را حفظ کرده و موجب آبرسانی عمیق به لایه‌های پوست صورت شود.
  • بابونه: بابونه می‌تواند خنک کننده پوست باشد و موجب کنترل چربی پوست صورت شود. دم کرده بابونه می‌تواند در تنظیم دمای بدن نقش بسیار موثری داشته باشد.
  • سرکه سیب: استفاده از سرکه سیب می‌تواند PH سطح پوست را کنترل کند و از بروز جوش و آکنه روی پوست صورت خودداری کند.

بهترین درمان برای رفع جای جوش چیست؟

استفاده از روش‌های خانگی و روش‌های سنتی مدت زمان بسیاری نیاز دارند تا بتوانند نتیجه و بازده خود را مشخص کنند. در مقابل استفاده از دارو درمانی و روش‌های جدید و مدرن از بین برنده جوش صورت، می‌تواند در مدت زمان کوتاه‌ترین نتایج خود را نشان دهند. اما بهترین درمان برای رفع جای جوش میکرودرم، میکرونیدلینگ، پی‌آر‌پی، سابسیژن، لیزر فرکشنال، درماپن است.

  • میکرونیدلینگ: یکی از روش‌های رایج از بین بردن جای جوش صورت، میکرونیدلینگ است. این روش به دو صورت دستی و دستگاهی انجام می‌شود، در حال حاضر استفاده از روش دستگاهی آن بسیار رایج‌تر است. تنها دلیل آن هم می‌تواند کم‌تر بودن عوارض این روش در مقایسه با روش دستی باشد.
  • درماپن: یکی دیگر از روش‌های درمانی برای از بین بردن جای جوش و لکه‌های صورت، روش درماپن است. در این روش درمانی سوزن‌های ظریفی به سطح پوست صورت برخورد می‌کند که پوست صورت را تحریک به ساخت کلاژن خواهد کرد.
  • سابسیژن: استفاده از این روش در کنار دیگر روش‌های درمانی می‌تواند میزان تاثیرگذاری دیگر روش‌ها را بیش از قبل کند. در این روش هم مانند میکرونیدلینگ از سوزن‌های‌ریزی استفاده می‌شود که می‌توانند با ورود به لایه‌های عمیق پوست موجب بهبود لکه‌های پوستی و جای جوش‌های عمیق در سطح پوست شود.
  • لیزر فرکشنال: لیزر فرکشنال هم یکی از روش‌های پرکاربرد برای از بین بردن جای جوش می‌باشد. این روش به دو صورت سوزنی و غیرسوزنی انجام می‌شود.
    در روش سوزنی، از سوزن‌های ظریفی استفاده می‌کنند که با نفوذ به عمق پوست و لایه‌های عمیق می‌تواند موجب کلاژن سازی در سطح پوست شود.
  • پی آر پی: یکی از روش‌های درمانی که می‌تواند ۹۰ درصد جای جوش‌های صورت را از بین ببرد، پی آر پی است. این روش برای افرادی مناسب است که جای جوش‌های قدیمی و عمیقی دارند، اگر صبر و حوصله ندارید این روش را برای درمان جای جوش استفاده نکنید.

درمان جای جوش صورت با طب سنتی

معرفی کلینیک صدف

یکی از معتبرترین و بهترین کلینیک‌های درمانی در زمینه پوست، مو و زیبایی کلینیک صدف است. کلینیک تخصصی پوست و موی صدف، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ تحت عنوان گروه پزشکان سیب آغاز کرد. پس از ۴ سال فعالیت با تغییراتی بزرگ و اساسی تبدیل به یکی از تخصصی‌ترین کلینیک زیبایی در سطح کشور شد. به این ترتیب هم زمان با تغییر نام به کلینیک صدف، فضای کاری، امکانات و پرسنل هم دستخوش دگرگونی شدند. از سال ۱۳۹۳ در یک فضای درمانی ۶۰۰ متری فوق تخصصی فعالیت خود را ادامه داد. این مجموعه شامل اتاق‌های جراحی مجزا، دو اتاق کاشت، لابراتوار و چندین مطب و اتاق ویزیت است. پرسنل کلینیک صدف می‌توانند همزمان به ۲۴ بیمار خدمات ارائه دهند. بدون استثنا‌، تمام دستگاه‌های مورد استفاده در کلینیک صدف از برندهای معتبر آمریکایی و اروپایی تامین شده‌اند. کلینیک صدف، افتخار همکاری با ۴۵ نفر پرسنل باتجربه و متعهد را دارد. از این تعداد، ۲۵ نفر پزشکان متخصص در حوزه پوست، مو و جراحی پلاستیک هستند که همگی فارغ‌التحصیلان بهترین دانشگاه‌های داخل و خارجند و رزومه درخشانی در زمینه زیبایی دارند.

 

Leave a Comment