شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تفاوت ژل و مزوژل چیست

تفاوت ژل و مزوژل چیست؟ بررسی کامل

مزوژل و ژل دو روش جوانسازی پوست صورت هستند که به دلیل مزایای زیادی که نسبت به سایر مدل‌ها دارند، طرفدار بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده‌اند. این دو روش با وجود نقاط مشترک زیاد، در برخی بخش‌ها با یکدیگر هیچ اشتراکی ندارند.
ژل، مواد پرکننده‌ای است که حاوی مقدار زیادی هیالورونیک اسید بوده و تزریق آن در لایه درم پوست صورت انجام می‌شود. به مرور زمان با افزایش سن میزان تولید هیالورونیک اسید در بدن کاهش می‌یابد و تزریق آن راهی برای رفع کمبود این ماده در بدن است. نبود این ماده در پوست صورت موجب از دست رفتن ساختار و حجم صورت خواهد شد زیرا این ماده ساختاری اسفنج مانند دارد و وظیفه اصلی آن جذب آب است.
مزوژل هم یکی از راه‌های درمان چین و چروک پوست صورت و جوانسازی آن است که از طریق هیالورونیک اسید موجب شادابی و جوانی چهره می‌شود. در ترکیبات مزوژل علاوه بر هیالورونیک اسید، آمینو اسید، انواع ویتامین، مواد معدنی، کوآنزیم و آنتی اکسیدان وجود دارد. 
حال که با تعاریف این دو روش جوانسازی آشنا شدید در این مقاله می‌خواهیم تفاوت ژل و مزوژل را به طور کامل و جامع به شما نشان دهیم تا در زمان انتخاب هر یک از آن‌ها بتوانید آگاهانه و با توجه به نیاز خود و نظر پزشک این کار را انجام دهید.

تفاوت ژل و مزوژل در کاربرد

ژل و مزوژل دارای کاربردهای مختلفی هستند که همه آن‌ها در نهایت موجب شادابی و جوانی پوست صورت می‌شوند.

از مهم‌ترین کاربردهای تزریق ژل می‌توان به اصلاح فرم بینی، کاهش عمق خط خنده، برجسته سازی بخش‌های مختلف صورت، پر کردن فرو رفتگی‌ها، بهبود جای زخم، از بین بردن چین و چروک اشاره کرد.
اما مهم‌ترین کاربردهای مزوژل عبارتنداز بهبود سلولیت و خشکی پوست، از بین بردن خستگی و بی حالی پوست صورت و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، از بین بردن تیرگی و خطوط ریز اطراف چشم و دهان، افزایش شادابی و درخشندگی پوست صورت، بهبود جای زخم و جوش و ترک‌های پوستی، جلوگیری از ریزش مو و درمان آن، برطرف کردن لکه‌های تیره رنگ روی پوست صورت.

تفاوت ژل و مزوژل در تاثیر گذاری

بارزترین تفاوت ژل و مزوژل در قدرت و میزان تاثیرگذاری آن‌ها است، ژل بیشتر حجم صورت را پر می‌کند در حالی که مزوژل به هیچ عنوان حجم دهی ندارد بلکه عیوب صورت را برطرف خواهد کرد. از طرفی به دلیل مقدار بالای هیالورونیک اسید در ژل، اثرات و نتایج آن برای مدت زمان طولانی‌تری باقی می‌مانند. اما در مزوژل از هیالورونیک کمتری استفاده می‌شود و نتایج حاصل از آن برای مدت زمان کوتاه‌تری روی صورت باقی می‌مانند.
مزوژل به دلیل داشتن مواد معدنی، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و غیره با سرعت بیشتری چین و چروک روی پوست صورت را از بین می‌برد. به طور کلی مزوژل بیشتر روی جوانسازی پوست صورت کار می‌کند و هدف از تزریق ژل هم بیشتر رفع چین و چروک روی پوست صورت است.

تفاوت ژل و مزوژل در تاثیر گذاری

تفاوت ژل و مزوژل در قیمت

قیمت ثابت و مشخصی نمی‌توان برای تزریق ژل و مزوژل در نظر گرفت زیرا هر یک از آن‌ها ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار بگیرند و دچار کاهش و افزایش قیمت شوند.
برند مورد استفاده، کلینیک و تخصص پزشک، مقدار ژل یا مزوژل مورد نیاز، ناحیه مورد نظر و غیره همه این‌ها از عواملی هستند که روی قیمت نهایی ژل و مزوژل تاثیر می‌گذارند.

تفاوت ژل و مزوژل در عوارض 

اگر بخواهیم درباره تفاوت ژل و مزوژل و میزان عوارض آن‌ها صحبت کنیم باید بگوییم که این دو روش جوانسازی پوست صورت مانند هر روش زیبایی دارای مزایا و معایبی هستند که قبل از هرگونه اقدامی باید نسبت به آن‌ها شناخت کامل پیدا کنید. در اینصورت می‌توانید انتخاب کنید که آیا با وجود این عوارض می‌خواهید این درمان را انجام دهید یا خیر.

عوارض ناشی از تزریق ژل و مزوژل تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند بلکه مانند هر درمان زیبایی شامل کمی التهاب، سوزش، کبودی، قرمزی و بی‌حسی در ناحیه تزریق است. در موارد نادر هم در هر دو روش زخم، عفونت، نکروز و اسکار هم دیده شده است.

بیشتر بخوانید:

عوارض مزوژل چیست؟

تفاوت ژل و مزوژل در فواید

هر یک از این روش‌های جوانسازی پوست صورت دارای فواید و مزایای مختلفی هستند که این فواید به مراجعه کننده اجازه می‌دهد که بخواهد از این روش استفاده کند.

تفاوت ژل و مزوژل در فواید

مزوژل چین و چروک را از بین می‌برد، پوست را تحریک به ساخت کلاژن و الاستین می‌کند، تولید مثل سلول‌های بنیادی را افزایش می‌دهد، شل شدگی و افتادگی پوست را درمان می‌کند و از طرفی موجب افزایش استحکام پوست صورت می‌شود.

اما ژل بدون نیاز به بستری شدن و بخیه موجب جوانسازی پوست صورت می‌شود. بعد از تزریق ژل به سرعت می‌تواندی نتیجه آن را روی بخش‌های مختلف صورت مشاهده کنید. علاوه بر از بین بردن چین و چروک صورت به جوانسازی پوست صورت و شادابی آن کمک بسیاری می‌کند.

تفاوت ژل و مزوژل در ماندگاری

تزریق ژل با وجود اینکه یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش‌های جوانسازی پوست صورت است اما نتایج حاصل از آن در صورت رعایت نکات مراقبتی بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگار خواهد بود. البته ژل‌های با کیفیت هم وجود دارند که برای مدت زمان بیشتری (حدود ۲ تا ۵ سال) روی صورت باقی می‌مانند اما از نظر قیمتی بسیار گران‌تر از ژل‌های معمولی هستند.

تفاوت ژل و مزوژل در ماندگاری

اما اگر بخواهید نتایج حاصل از تزریق مزوژل روی صورت ماندگار باشد باید تزریق را هر شش ماه یکبار انجام دهید.

تفاوت ژل و مزوژل در مراقبت های قبل و بعد از تزریق

در جدول‌های زیر تفاوت ژل و مزوژل در مراقبت‌های قبل و بعد را مشاهده می‌کنید:

مراقبت‌های قبل از تزریق مزوژلمراقبت‌های بعد از تزریق مزوژل
یک هفته قبل از تزریق از مصرف ویتامین و مکمل‌های تقویتی خودداری کنید.تا ۲۴ ساعت از انجام ورزش‌های سنگین  که موجب تعریق بدن می‌شوند خودداری کنید.
از داروهای رقیق کننده چون آسپرین، ایبوپروفن و غیره خودداری کنید.هر ۱۵ دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید.
تا ۲۴ ساعت قبل از تزریق نوشیدنی الکلی و دخانیات مصرف نکنید زیرا خونریزی و کبودی را افزایش می‌دهند.تا ۶ ساعت بعد از تزریق به صورت خود دست نزنید و آن را ماساژ ندهید.
 برای کاهش درد و با مشورت پزشک از داروی پاراستامول استفاده کنید.
 تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق از آرایش کردن خودداری کنید.
مراقبت‌های قبل از تزریق ژلمراقبت‌های بعد از تزریق ژل
حداقل تا ۱۰ روز قبل از تزریق ژل از مصرف هرگونه آسپرین و داروهای ضدالتهاب خودداری کنید.  تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق از کمپرس سرد استفاده کنید تا التهابات و تورم‌ها کاهش یابد.
تا ۲ هفته قبل از تزریق ژل جرمگیری دندان انجام ندهید.تا یک روز بعد از تزریق از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید.
یک ساعت قبل از تزریق به منظور کاهش درد و التهابات از یک مسکن استفاده کنید. به هیچ عنوان تا یک روز بعد از تزریق از لوازم آرایشی و مراقبتی که حاوی الکل هستند استفاده نکنید.
تا ۴۸ ساعت قبل از تزریق از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.با مصرف آب زیاد بعد از تزریق از دهیدراته شدن پوست صورت خود جلوگیری کنید. 
در روز تزریق باید پوست تمیز و عاری از هرگونه آلودگی داشته باشید.به هیچ عنوان ناحیه مورد نظر را ماساژ ندهید زیرا مستعد عفونت است.
در صورت داشتن هرگونه تبخال و زخم بازی روی پوست صورت این موضوع را به پزشک اطلاع دهید.تا یک هفته بعد از تزریق از سولار، حمام آفتاب و سونا استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید:

مراقبت های بعد از مزوژل

معرفی کلینیک صدف

زیبایی و آراستگی از ویژگی‌های مهمی هستند که امروزه اهمیت بسیاری پیدا کرده‌اند، خوشبختانه علم پزشکی در این زمینه به قدری پیشرفت کرده که پزشکان می‌توانند با استفاده از روش‌های درمانی چین و چروک پوست صورت را برطرف کنند و موجب جوانسازی آن شوند.
کلینیک پوست و موی صدف یکی از بهترین و معتبرترین کلینیک‌های زیبایی در شهر تهران است که توانسته با ارائه خدمات با کیفیت، استفاده از تجهیزات و ابزارهای جدید و مدرن، پزشکان و متخصصان حرفه‌ای رضایت مراجعه کنندگان را جلب کند.
در این کلینیک شما می‌توانید علاوه بر مزوژل و تزریق ژل از سایر خدمات درمانی و زیبایی چون لیزر، کاشت مو، تزریق چربی، کاشت ابرو، تخلیه ژل و فیشیال استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این خدمات بهتر است به وب‌سایت کلینیک صدف استفاده کنید.

سوالات متداول

  1. بهترین برند مزوژل کدام است؟
    پروفایلو، پروسترولن و جالپرو از بهترین مزوژل‌های تزریقی در بازار هستند.
  2. مزوژل را به چند روش تزریق می‌کنند؟
    معمولا تزریق مزوژل به صورت هاشوری، چند سوراخ، یکباره و رتروگراد انجام می‌شود.
  3. چه کسانی نمی‌توانند تزریق ژل و مزوژل را انجام دهند؟
    زنان باردار و مادران شیرده، کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، کسانی که داروی خاصی مصرف می‌کنند و دچار افتادگی شدید پوست هستند نمی‌توانند از این دو روش جوانسازی استفاده کنند.
  4. آیا تزریق ژل می‌تواند جای جوش را درمان کند؟
    بله، تزریق ژل پوست صورت را تحریک به ساخت کلاژن و الاستین می‌کند و به مرور زمان جای جوش و آکنه‌های پوستی را از بین می‌برد.

Leave a Comment