شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تفاوت فیلر مو و مزوتراپی

تفاوت فیلر مو و مزوتراپی چیست؟

احتمالا تاکنون افراد زیادی را مشاهده کرده‌اید که از ریزش موهای خود ناراحت هستند و علی‌رغم اینکه بیشتر روش‌های مقابله با این معضل را امتحان کرده‌اند، اما نتیجه‌ای حاصل نشده است. حتی ممکن است خود شما هم با این مشکل روبه‌رو بوده باشید. متاسفانه ریزش مو اکثر افراد چه زن و چه مرد، چه پیر و چه جوان را درگیر خود کرده است. عوامل زیادی مانند تغذیه، سبک زندگی، بیماری‌ها، استرس، آلودگی آب‌وهوا و… تاثیر مستقیمی روی ریزش موها دارند. از طرفی رشد مجدد موها بعد از ریزش کار تقریبا دشواری است. با این حال، روش‌های متعددی وجود دارد که امتحان خود را پس داده‌اند و نتیجه مطلوبی برای فرد داشته‌اند. فیلر و مزوتراپی مو از جمله روش‌های جدید و موثر در درمان ریزش مو است. در این مقاله قرار است به بررسی تفاوت فیلر مو و مزوتراپی بپردازیم. اگر مشتاق مقایسه مزوتراپی و فیلر مو هستید، با ما همراه باشید.

فیلر مو چیست؟

فیلر مو یک روش موثر برای پرپشت کردن موها در قسمت‌های طاس و کم‌پشت سر است. این روش زیبایی که با تزریق به پوست سر همراه است،‌ مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، اسید هیالورونیک، مواد معدنی، آنزیم‌ها و… را به ریشه و فولیکول مو می‌رساند. بدین ترتیب علاوه بر رساندن عوامل رشد به فولیکول‌های مو، گردش خون در پوست سر بیشتر شده و در نتیجه، رشد موها افزایش پیدا می‌کند. به‌طور کلی، مواد تزریق‌شده در این روش فولیکول‌های مو را هیدراته کرده و باعث تحریک فیبروپلاست‌ها می‌شود. اصلی‌ترین تفاوت فیلر مو و مزوتراپی را می‌توان در مواد مورداستفاده آن‌ها دانست.

نحوه تزریق فیلر مو

تزریق فیلر مو مانند سایر روش‌های زیبایی با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف انجام می‌شود. معمولا قبل از انجام تزریق، پزشک پوست سر را بی‌حس می‌کند تا شما مجبور به تحمل درد ناشی از فرو رفتن سوزن به پوست نباشید. در طول درمان با توجه به وسعت ناحیه تحت درمان، چندین تزریق به پوست انجام می‌شود. نتیجه تزریق فیلر مو را می‌توانید تقریبا بعد از ۴ جلسه درمان به فاصله دو هفته، مشاهده کنید. اما باز هم تعداد جلسات موردنیاز و فواصل بین جلسات بعد از مشورت با پزشک و توسط خود او معین می‌شود.

نحوه تزریق فیلر مو

مزایای فیلر مو

فیلر مو یک روش مقابله با ریزش مو است که به رشد مجدد موها هم کمک می‌کند. اسید هیالورونیک مورداستفاده در فیلر مو تاثیر چشمگیری روی موها دارد که تفاوت فیلر مو و مزوتراپی را آشکار می‌کند. از جمله مزایای فیلر مو که این روش را محبوب کرده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از ریزش مو
  • تقویت و رشد مجدد مو
  • افزایش تراکم، حجم و ضخامت مو
  • احیای فولیکول‌ها و سلول‌های مو
  • تحریک گردش خون و آب‌رسانی به پوست سر
  • محافظت از سلول‌های مو در برابر استرس و عوامل خارجی مانند تابش نور خورشید

بیشتر بخوانید:

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ

عوارض فیلر مو

مواد تزریق‌شده در روش فیلر مو معمولا مواد سالم و بی‌خطری هستند که رشد سلول‌ها را به ارمغان می‌آورند. این مواد به‌طور کلی تست‌های آلرژی را پشت سر گذاشته‌اند و ایمن هستند. از همین رو بررسی عوارض در مقایسه مزوتراپی و فیلر مو جایگاهی ندارد؛ چراکه هر دوی این روش‌ها حداقل خطر را دارند. با این حال، بعد از تزریق فیلر ممکن است عوارض زیر را در کوتاه‌مدت مشاهده کنید:

  • ایجاد زخم‌های کوچک و موقتی در پوست سر
  • قرمزی
  • تورم
  • خارش
  • درد خفیف
  • حساسیت به مواد تزریق‌شده

هزینه فیلر مو

هزینه فیلر مو با توجه به عوامل مختلفی از جمله ناحیه تحت درمان، مواد تشکیل‌دهنده فیلر، امکانات کلینیک و… تعیین می‌شود. بنابراین برای اطلاع از هزینه فیلر مو بهتر است به‌صورت حضوری به کلینیک‌های معتبر پوست و مو مانند کلینیک صدف مراجعه کنید تا پزشک بعد از معاینه دقیق، هزینه نهایی را به شما اعلام کند.

هزینه فیلر مو

فیلر مو برای چه کسانی مناسب است؟

مشاوره با پزشک قبل از انجام عمل برای تمام افراد ضروری است. مراجعه‌کننده باید اطلاعات لازم در مورد سوابق خود و داروهایی که مصرف می‌کند، در اختیار پزشک قرار دهد. بدین ترتیب پزشک می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا تزریق فیلر مو برای فرد مناسب است یا خیر. در حالت کلی، کسانی که از سلامت عمومی برخوردار هستند و موهای ظریف و کم‌پشتی دارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

مزوتراپی چیست؟

در یک مقاله علمی در سایت ncbi، می‌خوانیم:‌ مزوتراپی تکنیکی شامل تزریق مستقیم داروها به پوست سر است. این روش ابتدا برای درمان دردهای مفاصل، اگزما و… به کار می‌رفت، اما به‌تازگی به‌عنوان یک روش زیبایی موردتوجه قرار گرفته است. در مزوتراپی داروهایی مانند عصاره‌های گیاهی طبیعی، فیناستراید، ماینوکسیدیل، ویتامین‌ها و … به پوست سر تزریق می‌شود. این داروها نقش مهمی در مدیریت ریزش مو دارند و رشد موها را تقویت می‌کنند.

نحوه تزریق کوکتل مزوتراپی

دستورالعمل خاصی برای چگونگی تهیه کوکتل مزوتراپی وجود ندارد. اما تمام داروهای مورداستفاده در این روش تاییدشده هستند و بعد از ترکیب توسط پزشک، از طریق سرنگ‌های ظریفی به‌طور مستقیم به پوست سر تزریق می‌شوند. قبل از تزریق، پزشک پوست را بی‌حس می‌کند تا فرد در طول درمان، دردی احساس نکند. مزوتراپی هم مانند فیلر برای رسیدن به نتیجه دلخواه نیازمند چندین جلسه است که بین هر دو جلسه باید ۲ تا ۴ هفته فاصله باشد.

مزایای مزوتراپی

هرچند شواهدی کمی وجود دارد که نشان‌دهنده مزایای مزوتراپی برای مو باشد، اما افرادی که مزوتراپی مو انجام داده‌اند، به نتایجی رسیده‌اند که بسیار خوشایند بوده است. از جمله مزایای مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برقراری تعادل هورمون‌ها در داخل و اطراف فولیکول‌های مو
  • رساندن مواد مغذی به مو
  • بهبود گردش خون در پوست سر
  • درمان ریزش موی ناشی از آلوپسی

عوارض مزوتراپی

هرچند درمان مزوتراپی توسط FDA اثبات و تایید نشده است، اما مواد مورداستفاده در آن کاملا موردتایید FDA است و هیچ‌گونه ضرری برای بدن انسان ندارد. از طرفی تاکنون عوارض خطرناکی بعد از درمان مزوتراپی گزارش نشده است. با این حال، طبق مطالعه‌ای در ژورنال Wiley Online Library، مزوتراپی ممکن است باعث التهاب پوست در محل‌های تزریق، ایجاد زخم و حتی ریزش موها شود.

عوارض مزوتراپی

مزوتراپی مو برای چه کسانی مناسب است؟

به‌طور کلی کسانی که دچار بیماری خاص پزشکی نیستند و دارو مصرف نمی‌کنند، می‌توانند کاندید مناسبی برای مزوتراپی مو باشند. به‌عنوان مثال، افراد مبتلا به طاسی شدید، مشکلات ژنتیکی، دیابت، هپاتیت و… نمی‌توانند نتایج قابل‌قبولی از این روش به دست آورند.

فیلر مو بهتر است یا مزوتراپی؟

احتمالا تاکنون متوجه تفاوت فیلر مو و مزوتراپی شده‌اید، اما ممکن است بین انتخاب یکی از این دو روش به سردرگم شده باشید. هر دوی این‌ها روش‌های جدید و موثری در مقابل ریزش مو هستند که مزایا و معایب خاص خود را دارند. با مقایسه مزوتراپی و فیلر مو می‌توانیم شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو روش را پیدا کنیم. به‌عنوان مثال، هر دوی این روش‌ها تزریقی هستند و به چند جلسه درمان نیاز دارند. اما در فیلر مو به‌دلیل تزریق اسید هیالورونیک، آب‌رسانی به موها و ماندگاری بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

تفاوت مزوتراپی و prp

کلام آخر

در این مقاله به بررسی تفاوت فیلر مو و مزوتراپی پرداختیم تا شما را در انتخاب روش مناسب خود، راهنمایی کنیم. اما بدانید که نتیجه نهایی را باید به عهده پزشک متخصص بگذارید تا او با توجه به شرایط و انتظارات شما از درمان، مناسب‌ترین روش را برایتان انتخاب کند.

 

Leave a Comment