شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ چیست؟ کدام روش بهتر است؟

با گذشت زمان، در پوست خود تغییرات قابل‌توجهی را مشاهده می‌کنیم. آکنه، اسکار، چین‌وچروک‌ها، تغییر رنگ پوست، وجود رنگ‌دانه‌ها و… از جمله تغییراتی است که با افزایش سن، بروز پیدا می‌کنند. بسیاری از افراد ممکن است سال‌ها در پی یک روش درمانی مناسب برای مراقبت از پوست خود باشند تا بتوانند این علائم را به حداقل برسانند. در حال حاضر روش‌های زیادی برای درمان و مراقبت از پوست وجود دارد که بسیاری از افراد را به پوست دلخواهشان رسانده است. مزوتراپی و میکرونیدلینگ از جمله روش‌های مدرنی است که با هدف جوان‌سازی و زیباسازی پوست و چهره به وجود آمده‌اند. این روش‌ها تاحدودی مشابه هم هستند و باعث بهبود رنگ و بافت پوست، از بین بردن چین‌وچروک‌ها و لکه‌های پوستی و… می‌شوند. اما میکرونیدلینگ و مزوتراپی چیست؟ تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ در چیست؟ آیا میکرونیدلینگ و مزوتراپی همزمان قابل‌انجام هستند؟ اگر می‌خواهید پاسخ این سوالات را پیدا کنید، با ما همراه باشید.

مزوتراپی چیست؟

قبل از اینکه به تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ بپردازیم، بیایید با هرکدام از آن‌ها به‌طور مجزا آشنا شوید. مزوتراپی یک روش غیرتهاجمی است که طی آن موادی مانند اسید هیالورونیک، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر فاکتورهایی که به‌طور معمول از طریق درمان موضعی جذب نمی‌شوند، به لایه اپیدرم پوست تزریق می‌شوند. مزوتراپی شرایطی را فراهم می‌کند که مواد موردنیاز برای جوان‌سازی و آب‌رسانی، جذب پوست شود. در واقع این روش باعث می‌شود که مواد مفید به‌طور مستقیم به لایه‌های عمیق پوست برسند و در سریع‌ترین زمان ممکن بافت و رنگ پوست چهره بهبود پیدا کند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، برنامه مزوتراپی باید شامل ۴ تا ۶ جلسه درمان با فاصله ۲ تا ۴ هفته از یکدیگر باشد.

مزوتراپی

کاربردهای مزوتراپی

از مزوتراپی برای بهبود بدن، موها، سلولیت و … استفاده می‌شود. کوکتل‌های مختلف مزوتراپی می‌توانند با تولید کلاژن، پوست و موی سالم را برای شما به ارمغان آورند. از جمله کاربردهای مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب‌رسانی، جوان‌سازی و سفت شدن پوست
  • بازسازی و ترمیم پوست
  • محافظت از پوست
  • بهبود زخم و آکنه
  • از بین بردن لکه‌های تیره

 

مزایای مزوتراپی

پوست مات، خسته و پر از چین‌وچروک‌های سطحی بلافاصله بعد از مزوتراپی، بهبود می‌یابد. همچنین این روش با کمک کردن به بهبود گردش خون، به بدن کمک می‌کند تا سموم پیری دفع شده و چهره رنگی تازگی به خود بگیرد. مزوتراپی همچنین می‌تواند باعث درمان آکنه، درخشش پوست و زیبایی رنگ آن شود.

کوکتل‌های ویتامین مزوتراپی می‌توانند سلول فیبروبلاست موجود در پوست را تحریک کرده و با تولید کلاژن بیشتر با علائم پیری مقابله کنند. از جمله مواد سازگار با پوست می‌توان به ویتامین‌ها، فاکتورهای رشد، اسید هیالورونیک، پپتیدها، آنتی‌اکسیدان‌ها و عناصر کمیاب موردنیاز برای پوست اشاره کرد که محیط ایده‌آلی را برای بهبود بافت پوست فراهم می‌کنند. یک کوکتل مزوتراپی ممکن است بیش از ۵۰ ماده فعال برای تغذیه، ترمیم و جوان‌سازی پوست داشته باشد.

از دیگر مزایای مزوتراپی این است که می‌توان آن را با سایر روش‌های درمانی و جوان‌سازی صورت مانند تزریق ژل و بوتاکس ترکیب کرد و نتیجه را تا حد قابل‌توجهی ارتقا داد.

معایب مزوتراپی

مزوتراپی از مدرن‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های درمان پوست است که اگر اصولی و صحیح انجام شود، هیچ عارضه جانبی و عیبی برای فرد به وجود نمی‌آورد. با این حال، سایت professionalbeauty در مورد معایب مزوتراپی چنین می‌گوید: پوست ممکن است تا ۳ روز بعد از تزریق دچار تورم، حساسیت هنگام لمس و قرمزی خفیف تا متوسط شود. همچنین احساس خراشیدگی روی پوست تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق محتمل است. از دیگر عوارض جانبی بسیار نادر این روش می‌توان به کبودی، واکنش آلرژیک نسبت به مواد تزریق‌شده، عفونت و التهاب اشاره کرد.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ روشی است که در آن چندین سوزن میکروسکوپی ظریف روی صورت حرکت داده می‌شود تا سوراخ‌هایی روی پوست ایجاد شود. ایجاد این سوراخ‌ها تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند. در واقع زخم شدن سطحی و کنترل‌شده پوست باعث می‌شود بدن برای بهبود زخم تلاش کرده و به آزادسازی فاکتورهای رشد بپردازد. با افزایش این فاکتورها و سایر عناصر سازنده پوست، ظاهر آن هم بهبود می‌یابد.

میکرونیدلینگ چیست

کاربردهای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ اغلب برای جوان‌سازی و زیباسازی پوست صورت استفاده می‌شود. کاربردهای میکرونیدلینگ عبارت‌اند از:

  • از بین بردن جای جوش و لکه‌های خورشیدی
  • کاهش خطوط و چین‌وچروک‌ها
  • بستن منافذ بزرگ پوستی
  • درمان اسکار
  • افزایش انعطاف‌پذیری پوست
  • درمان آسیب‌های پوستی

مزایای میکرونیدلینگ

هدف از میکرونیدلینگ درمان جای زخم‌های شدید و کاهش علائم پیری پوست است. این روش همچنین به نفوذ مواد فعال و تحریک تولید کلاژن هم کمک می‌کند. اگرچه استفاده از سوزن برای درمان ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما این روش نتیجه چشمگیری دارد و برای درمان بسیاری از مشکلات و آسیب‌های پوستی استفاده می‌شود. با کمک میکرونیدلینگ شما می‌توانید در زمان کم یه نتایج قابل‌توجهی دست پیدا کنید.

از جمله مزایای میکرونیدلینگ می‌توان به این مورد اشاره کرد که افرادی که رنگ یا بافت پوستشان یکسان نیست و ناهمواری‌هایی در آن مشاهده می‌شود، می‌توانند با صرف کمترین هزینه و با پایین‌ترین میزان ریسک، به بهبود پوست خود کمک کنند. میکرونیدلینگ برای بخش‌های مختلف صورت از پلک گرفته تا اطراف لب، قابل‌انجام است.

معایب میکرونیدلینگ

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ در این قسمت کاملا نمایان می‌شود. میکرونیدلینگ با وجود مزایای بسیار، معایب خاص خود را هم دارد. به‌عنوان مثال، بر اساس گفته سایت igbeauty، دوران نقاهت میکرونیدلینگ ممکن است ۳ تا ۵ روز طول بکشد. از طرفی برای تاثیرپذیری بهتر، شما باید هر ۲ تا ۳ ماه یک بار نسبت به انجام میکرونیدلینگ اقدام کنید.

میکرونیدلینگ بهتر است یا مزوتراپی؟

اگرچه مزوتراپی و میکرونیدلینگ اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند، اما شباهت‌ها و تفاوت‌هایی هم با هم دارند. مثلا هر دوی این  روش‌ها برای تحریک پوست از سوزن‌ها استفاده می‌کنند. با این حال، تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ بسیار واضح است. به‌عنوان مثال در مزوتراپی مواد مغذی به عمق پوست تزریق می‌شود، ولی در میکرونیدلینگ با استفاده از آسیب‌های سطحی به پوست، روند درمان قابل‌انجام است. اما هردوی این‌ها در نهایت تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کنند.

از دیگر تفاوت‌های این دو روش می‌توان به دوره نقاهت آن‌ها اشاره کرد. همان‌طور که گفتیم بعد از میکرونیدلینگ زخم‌های ریزی روی پوست ایجاد می‌شود که برای بهبود به ۲ تا ۳ روز زمان نیاز دارد. اما در مزوتراپی تنها سوراخ‌های ایجادشده روی پوست، مربوط به نقاط تزریق است. با وجود این تفاوت‌ها انتخاب مزوتراپی یا میکرونیدلینگ بهتر است با مشورت پزشک انجام شود. چراکه در بعضی از موارد ممکن است یکی نتیجه بهتری را برای شما به ارمغان آورد.

میکرونیدلینگ بهتر است یا مزوتراپی

انجام میکرونیدلینگ و مزوتراپی همزمان ممکن است؟

حال که به‌طور کامل دانستید میکرونیدلینگ و مزوتراپی چیست، بهتر است بدانید که بسیاری از افراد برای جوان‌سازی و رفع مشکلات پوستی صورت خود، نسبت به انجام میکرونیدلینگ و مزوتراپی همزمان اقدام می‌کنند. در این صورت فرد می‌تواند از مزایای هر دوی این روش‌ها استفاده کند و ظاهر پوست خود را تا حد زیادی بهبود ببخشد.

کلام آخر

با خواندن این مقاله حتما متوجه شده‌اید که میکرونیدلینگ و مزوتراپی چیست و هرکدام چه کاربردها، مزایا و معایبی دارند. به‌طور کلی تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ را می‌توان در چگونگی انجام آن‌ها و همچنین دوره نقاهتشان جستجو کرد. همان‌طور که گفتیم مزوتراپی با تزریق مواد موردنیاز به پوست و میکرونیدلینگ با حرکت دادن سوزن‌های ظریف روی آن انجام می‌شود. در نهایت هر دوی این روش‌ها باعث تحریک کلاژن و جوان‌سازی و رفع مشکلات پوستی می‌شود. از طرفی انجام میکرونیدلینگ و مزوتراپی همزمان، می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

Leave a Comment