شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تخلیه ژل لب

تخلیه ژل لب + روش ها و مراقبت ها

لب‌ها در زیبایی و جوانی چهره نقش بسیار مهمی دارند، در گذشته برای ظاهر زیبارت لب‌ها از پروتز استفاده می‌کردند در حالی که امروزه با توجه به پیشرفتی که علم پزشکی در بخش زیبایی داشته از ژل‌های مختلفی‌ برای فرم‌دهی و تقارن آن استفاده می‌کنند. تزریق ژل لب عارضه خاصی ندارد اما زمانی مشکلات بزرگ‌تری به وجود می‌آورد که توسط افراد غیرمتخصص و در کلینیک‌های نامعتبر انجام شود.
تزریق بیش از اندازه، عدم رعایت نکات بهداشتی و عفونت لب‌ها، انتخاب کلینیک نادرست، عدم رضایت مراجعه کننده و غیره همه منجر به تخلیه ژل لب می‌شوند.
اما آیا می‌توان با تخلیه ژل لب، فرم لب‌ها را به حالت اولیه برگرداند؟
برای رسیدن به پاسخ این سوال پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با تخلیه ژل لب و عوارض و روش‌های آن بیشتر آشنا شوید. 

چه زمانی باید ژل لب را تخلیه کرد؟

تخلیه ژل لب دلایل بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

عوارض ژل‌های پر کننده

در بیشتر مواقع به دلیل عدم سازگاری ژل تزریق شده با بدن و عوارض آن به ناچار باید ژل لب را تخلیه کنند. واکنش منفی بدن به ژل تزریق شده، ایجاد کیست و توده، تزریق اشتباه ژل به رگ، التهاب و تورم بیش از حد و غیره از رایج‌ترین عوارض هستند.
در صورتی که در اثر عوارض زیاد جریان خون در ناحیه لب دچار مشکل شود باید تا ۲۴ ساعت ژل لب را تخلیه کنند تا بافت اطراف آن را نجات دهند. گاهی اوقات عوارض به قدری شدت پیدا می‌کند که برای بازسازی صورت بیمار به پیوند پوست نیاز خواهد بود، به همین دلیل بهتر است برای تخلیه ژل لب به یک پزشک متخصص و حرفه‌ای مراجعه کنید. 

تزریق بیش از حد

به نقل از pubmed: گاهی اوقات تزریق بیش از حد باعث شکل نامتقارن لب‌ها می‌شود، لب اردکی یکی از عوارض تزریق بیش از اندازه ژل لب است که ظاهر نامناسبی در فرد ایجاد می‌کند و لب‌ها پف کرده و بیش از اندازه استاندارد به جلو می‌آیند.
زمانی که ژل بیش از اندازه تزریق شود به سمت خط لثه حرکت می‌کند و باعث می‌شود پوست در این ناحیه پیرتر و چروکیده‌تر به نظر برسد. این عارضه را می‌توان با تخلیه ژل لب درمان کرد و همیشگی و دائمی نیست. 

روش های تخلیه ژل لب 

پزشکان تخلیه ژل لب را با توجه به تکنیک‌ها و متدهای جدید به شیوه‌های مختلفی انجام می‌دهند، انتخاب هر یک از این روش‌ها به نظر پزشک متخصص بستگی دارد. رایج‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها عبارتنداز:

تخلیه ژل لب با جراحی

از روش جراحی برای تخلیه ژل لب‌های بادوام و سیلیکونی استفاده می‌کنند زیرا کار بسیار سخت و دشواری است. در این روش پزشکان بخشی از لب را برش می‌دهند تا بتوانند ژل تزریق شده را تخلیه کنند. 

تخلیه ژل لب با آنزیم

این روش به کمک سوزن انجام می‌شود، پزشک آنزیم هیالورونیداز را با سوزن به لب تزریق می‌کند و بدین ترتیب ژل لب را تخلیه خواهد کرد. تزریق آنزیم موجب تجزیه و تخلیه هیالورونیک اسید موجود در لب می‌شود. آنزیم سازگاری بالایی با بدن دارد اما بهتر است قبل از تزریق، تست آن را انجام دهید تا آلرژی و حساسیتی نداشته باشید. 

بیشتر بخوانید:

تزریق آنزیم برای تخلیه ژل

تخلیه ژل لب با سونوگرافی

زمانی که فرد در اثر تزریق ژل لب دچار عارضه شود از روش سونوگرافی برای تخلیه ژل استفاده می‌کنند. توده و کیست‌های بزرگ روی لب اگر سفت باشند باید برای از بین بردن آن‌ها از برش با تیغ جراحی استفاده کرد، پزشک با کمک سونوگرافی متوجه خواهد شد که کدامیک از روش‌ها برای تخلیه این توده‌ها مناسب هستند. 

تخلیه ژل لب با سوزن

زمانی که ژل لب غلظت بالایی نداشته باشد پزشکان برای تخلیه ژل لب از سوزن استفاده می‌کنند، در این روش تخلیه ژل لب ممکن است بعد از تخلیه کیست‌های کوچکی روی لب ایجاد شود که با استفاده از سوزن آن را از بین می‌برند. غلظت کم ژل و رقیق بودن آن باعث می‌شود تا به راحتی از طریق سوزن آن را خارج کنند. 

مراحل تخلیه ژل لب چگونه است؟

فرآیند تخلیه ژل لب در چهار مرحله انجام می‌شود: 

  1. پزشک ابتدا نواحی تزریق شده را معاینه و بررسی می‌کند و درباره حجم تزریق، تعداد جلسات، هزینه تخلیه ژل لب و عوارض آن با شما صحبت خواهد کرد. 
  2. در تخلیه ژل لب یک آنزیم خارجی به لب تزریق می‌شود که ممکن است در بدن واکنش نشان دهد و سازگاری بالایی نداشته باشد به همین دلیل پزشک روی یکی از بازوهای شما تست حساسیت آن را انجام می‌دهد. بعد از انجام تست باید ۳۰ دقیقه منتظر بمانید در صورتی که تورم، التهاب، خارش و آلرژی نداشتید می‌توانید تخلیه ژل لب را آغاز کنید. 
  3. برای انجام این کار پزشک از کرم‌های بی حس کننده استفاده می‌کند و ۲۰ دقیقه قبل از تزریق مناطقی که نیاز به تزریق دارند را بی حس خواهد کرد. 
  4. در نهایت آنزیم هیالورنیداز را به لب تزریق می‌کند تا بتواند تخلیه ژل لب را انجام دهد. 

مراقبت های قبل از تخلیه ژل لب

  • صورت خود را با شوینده کامل بشوئید و خشک کنید. 
  • از مصرف هرگونه داروی غیرضروری(امگا۳، ویتامین C، ویتامین E، آسپرین، ایبوپروفین و غیره) از یک هفته قبل تزریق خودداری کنید. 
  • در صورت وجود عفونت، زخم، آکنه و غیره از تخلیه ژل لب خودداری کنید. 
  • تست آلرژی را فراموش نکنید. 

مراقبت های بعد از تخلیه ژل لب

تخلیه ژل لب نیاز به مراقبت‌های خاص و طولانی ندارد و افراد بعد از انجام این کار به زندگی روزمره خود برمی‌گردند اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب و مورد قبول بهتر است به چند نکته مراقبتی توجه داشته باشید: 

  • برای کاهش عوارض تخلیه ژل لب می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. 
  • تا دو روز بعد از تخلیه ژل لب از مصرف آسپرین خودداری کنید. 
  • در صورتی که هرگونه مشکل و علائم پیش بینی نشده‌ای مشاهده کردید سریعا به پزشک اطلاع دهید. 
  • تا دو هفته بعد از درمان از مصرف الکل، دخانیات دوری کنید. 
  • به هیچ عنوان تا دو هفته بعد از تزریق در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید. 
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تخلیه ژل لب از مواد آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید. 

آیا تخلیه ژل لب عوارض دارد؟

بعد از تخلیه ژل لب ناحیه تحت درمان ممکن است دچار کبودی، خون مردگی، ورم، التهاب، شل شدن پوست، واکنش آلرژیک، سوزش و خارش شود که این عوارض کوتاه مدت و موقتی هستند و بعد از گذشت ۴۸ ساعت بهبود می‌یابد.  

آیا تخلیه ژل لب در خانه امکان پذیر است؟

یکی از رایج‌ترین روش‌های تخلیه ژل لب که بیشتر مراجعه کنندگان آن را انتخاب می‌کنند، تخلیه ژل لب در منزل است. این روش، اشتباه‌ترین گزینه است زیرا ممکن است صدمات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به خود وارد کنید.

برخی بر این باورند که ماساژ دادن موجب حل شدن آنزیم در بدن می‌شود درحالی که این حالت ممکن است در همه افراد یکسان نباشد، ماساژ دادن بیشتر موجب فرم گرفتن لب‌ها و تقارن بیشتر آن‌ها خواهد شد. 

چه مدت بعد از تخلیه ژل لب میتوان دوباره ژل تزریق کرد؟

برای تزریق ژل لب بعد از تخلیه آن هیچ محدودیتی وجود ندارد، بهتر است اجازه دهید تا دوران نقاهت تخلیه ژل لب به طور کامل طی شود تا دوباره با مشکلات و عوارض تزریق ژل مواجه نشوید. 

این مدت زمان ممکن است در هر فردی با توجه به سیستم بدنی که دارد متفاوت باشد اما معمولا دو هفته طول می‌کشد تا عوارض ناشی از تخلیه ژل لب بهبود پیدا کند، بنابراین می‌توان تزریق ژل لب را مجدد تکرار کرد.

هزینه تخلیه ژل لب چقدر است؟

پارامترهای مختلفی بر هزینه تخلیه ژل لب تاثیر می‌گذارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تخصص و مهارت پزشک، کلینیک مورد نظر، تست پوستی، مشاوره، ویزیت، داروهای تجویز شده، برند آنزیم تزریقی، حجم ژل تزریق شده و غیره اشاره کرد که بر هزینه تخلیه ژل لب تاثیر مستقیم می‌گذارند. 

معرفی کلینیک صدف مرکز تخصصی تخلیه ژل پاژ

ارائه خدمات با کیفیت، استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات به روز و مدرن، پزشکان متخصص و حرفه‌ای، پرسنل دوره‌دیده و کارآزموده و غیره از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث محبوبیت کلینیک صدف شده است. کلینیک صدف در طول سال‌ها فعالیت خود توانسته رضایت بیشتر مراجعین را کسب کند. این کلینیک فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده و تا به امروز توانسته با ارائه خدمات کامل و بی نقص به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین کلینیک‌های شهر تهران شناخته شود. 

در این مرکز انواع خدمات زیبایی پوست و مو ازجمله لیزر، کاشت مو، کاشت ابرو، بلفاروپلاستی، فیشیال و غیره با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام می‌شود.   

سوالات متداول 

  1. آیا می‌توان تخلیه ژل لب را در یک جلسه انجام داد؟
    تخلیه ژل لب به حجم ژل تزریق شده و تخصص و مهارت پزشک بستگی دارد، بیشتر مراجعه کنندگان برای تخلیه ژل لب به بیش از یک جلسه نیاز دارند. 
  2. آیا بعد از تخلیه ژل لب می‌توان مجدد تزریق انجام داد؟
    این موضوع به نوع برند ژل تزریقی و مهارت پزشک بستگی دارد، انجام دادن تزریق بعد از تخلیه ژل لب و بهبود آن هیچ مشکلی ندارد. 
  3. مهم‌ترین عوارض تخلیه ژل لب چیست؟
    تورم، کبودی، التهاب و کمی سوزش از مهم‌ترین عوارض آن هستند. 
  4. چه زمانی بعد از تخلیه ژل لب می‌توان دوباره تزریق را انجام داد؟
    باید اجازه دهید ۲ تا ۴ هفته از تخلیه ژل بگذرد و دوران نقاهت را کامل طی کنید تا در تزریق بعدی مشکلی پیش نیاید.  

Leave a Comment