شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
تخلیه چربی از بدن و صورت

تخلیه چربی از بدن و صورت : بررسی کامل

عوامل زیادی در زیبایی چهره و بدن موثر هستند. چربی‌های مزاحم همیشه ذهن بسیاری از انسان‌ها را به خود درگیر می‌کنند؛ چربی‌هایی که بر اثر سبک زندگی ناسالم، تغذیه نامناسب، ژنتیک و پشت میزنشینی‌های طولانی به وجود آمده‌اند. متاسفانه در بعضی از موارد، مراجعه به مشاوره تغذیه، گرفتن رژیم‌های متعدد غذایی و انجام ورزش‌های سنگین و هم کارساز نیست. در چنین مواقعی، روش‌های چربی‌زدایی موضعی یا تخلیه چربی بهترین روش برای خلاصی از شر چربی‌های سرسخت است. با تخلیه چربی از صورت و بدن می‌توانید ظاهر دلخواهی برای خود بسازید تا احساس خوبی نسبت به بدنتان داشته باشید. اما تخلیه چربی صورت و بدن چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله به بررسی عمل تخلیه چربی بوکال می‌پردازیم. اگر شما هم به انجام این عمل علاقه‌مندید، با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.

تخلیه چربی چیست و چگونه انجام میشود؟

تخلیه چربی یک روش زیبایی است که برای از بین بردن چربی‌هایی که از طریق رژیم غذایی یا ورزش از بین نمی‌روند، کاربرد دارد. هدف از تخلیه چربی بوکال نازک کردن قسمت‌های مختلف بدن مانند گونه‌ها است. اگرچه صورتی که به‌طور طبیعی حالت نرم و پر دارد، جوان‌تر به نظر می‌رسد، اما بعضی از افراد از صورت بیش از حد پر و تپل خود ناراضی هستند و به عمل تخلیه چربی صورت فکر می‌کنند.

جراح پلاستیک یا متخصص زیبایی معولا این عمل را روی باسن، شکم، ران، کمر، بازوها، زیر چانه، پهلوها و صورت انجام می‌دهد تا شکل آن‌ها را بهبود بخشد. تخلیه چربی صورت و بدن را می‌توانید با سایر عمل‌های زیبایی مانند لیف صورت یا کوچک کردن سینه‌ها و شکم انجام دهید. تخلیه چربی باید در مطب پزشک یا کلینیک تخصصی پوست و مو دارای اعتبار و استانداردهای مربوطه انجام شود.

قبل از شروع عمل، پزشک قسمت‌های تحت‌درمان را علامت‌گذاری کرده و از بی‌هوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. چندین تکنیک مختلف برای برداشت چربی از صورت و بدن وجود دارد. اما در همه این روش‌ها از یک لوله نازک به اسم کانول استفاده می‌شود که چربی را از داخل بدن به بیرون می‌کشد. در روش‌های دیگر خارج کردن چربی با استفاده از لیزر یا اشعه اولتراسوند برای پاره کردن دیواره سلولی چربی و مایع کردن آن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ماندگاری تزریق چربی

کاربردهای تخلیه چربی

عمل تخلیه چربی برای قسمت‌های مختلف بدن قابل انجام است. کسانی که وزنی نزدیک به وزن ایده‌آل دارند، می‌توانند از این عمل برای بهبود ظاهر خود استفاده کنند. البته برای انجام عمل تخلیه چربی باید انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشید. به‌عنوان مثال، تخلیه چربی بوکال باعث از بین رفتن سلولیت نمی‌شود. بنابراین قبل از انجام عمل حتما با پزشک مشورت کرده و درباره هدف و انگیزه خود از تخلیه چربی با او صحبت کنید. به‌طور کلی، کابردهای تخلیه چربی به موارد زیر خلاصه می‌شود:

تخلیه چربی از بدن و صورت

تخلیه چربی صورت

عمل تخلیه چربی صورت به‌منظور بهبود انحناهای صورت، نمایان کردن برجستگی‌های گونه، کم کردن حجم لپ و در حالت کلی زیبا و جوان‌سازی چهره انجام می‌شود. کسانی که صورت و لپ‌های پری دارند، بیشتر از سایر افراد از این روش زیبایی استفاده می‌کنند. با استفاده از این عمل می‌توانید به گونه، فک و چانه خود شکل دهید و آن‌ها را ظریف‌تر کنید.

بیشتر بخوانید:

تخلیه ژل

تخلیه چربی شکم

شکم محل مناسبی برای ذخیره چربی‌ها است. آب کردن چربی‌های شکم نیازمند رژیم غذایی و انجام ورزش‌های منظم است. با این حال چربی‌هایی در شکم وجود دارند که به این راحتی‌ها از بین نمی‌روند. تخلیه چربی شکمی راه‌حل این مشکل است. کسانی که بیشتر از ۳۰ درصد اضافه وزن نداشته باشند، می‌توانند بهترین نتیجه را از عمل تخلیه چربی شکم مشاهده کنند.

تخلیه چربی اعضای بدن

هرچند تخلیه چربی صورت و شکم محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی به شمار می‌روند، اما چربی سایر قسمت‌های بدن را هم می‌توانید با استفاده از این روش، از بین ببرید. پهلوها، بازوها زیر چشم‌ها و ران‌ها از جمله قسمت‌های مختلف بدن هستند که قابلیت تخلیه چربی را دارند.

تخلیه چربی تزریق شده

تزریق چربی یکی از روش‌های زیبایی به حساب می‌آید که برای جوان‌سازی صورت کاربرد دارد. بعضی از افراد برای از بین بردن گودی و تیرگی زیر چشم، حالت دادن به گونه‌ها و چانه و در کل جوان‌سازی صورت از تزریق چربی استفاده می‌کنند. زمانی که فرد از نتیجه عمل تزریق چربی راضی نباشد، می‌تواند با مراجعه به پزشک برای تخلیه چربی تزریق‌شده اقدام کند.

مزایای تخلیه چربی در صورت و بدن چیست؟

تخلیه چربی از صورت و بدن را می‌توانیم یکی از موثرترین و محبوب‌ترین روش‌های زیبایی برای اصلاح فرم صورت و بدن بدانیم. علت این محبوبیت بیش از هرچیز در مزایای از بین بردن چربی‌ها با روش تخلیه نهفته است. از جمله مهم‌ترین مزایای تخلیه چربی صورت و بدن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بدون اسکار یا باقی ماندن جای زخم
  • کوتاه بودن دوران نقاهت
  • به ارمغان آوردن نتیجه‌ای کاملا طبیعی
  • انجام شدن عمل در مدت زمان کوتاه
  • نداشتن عوارض جانبی خطرناک در صورت انجام تخلیه چربی توسط پزشک ماهر

تخلیه چربی از بدن و صورت

عوارض تخلیه چربی چیست؟

تصمیم‌گیری برای انجام جراحی از بین بردن چربی کاملا به خودتان بستگی دارد. با در نظر گرفتن مزایا و عوارض احتمالی ناشی از تخلیه چربی بوکال و همچنین مشورت با پزشک می‌توانید بهترین تصمیم را برای ظاهر خود بگیرید. بنابراین اطلاع از عوارض احتمالی تخلیه چربی قبل از عمل بسیار ضروری است. جلوگیری از بروز این عوارض تا حد زیادی به مهارت و تخصص پزشک ارتباط دارد. به همین خاطر انتخاب یک پزشک مناسب در یک کلینیک تخصصی اهمیت ویژه‌ای در سلامتی شما دارد. انجمن جراحی پلاستیک آمریکا از موارد زیر به‌عنوان بعضی از عوارض تخلیه چربی یاد می‌کند:

  • خطرات بی‌هوشی
  • عدم تقارن
  • خون‌ریزی
  • ترومبوز ورید عمقی، عوارض قلبی و ریوی
  • تجمع مایعات در ناحیه تحت‌درمان
  • عفونت
  • آسیب به شاخه‌های عصبی
  • بی‌حسی
  • درد مداوم
  • تورم طولانی‌مدت

قبل از عمل، پزشک به‌طور کامل با شما در رابطه با عوارض احتمالی صحبت کرده و شما می‌توانید همه سوالات خود را با او مطرح کنید. تورم، کبودی و درد خفیف در هفته‌های اولیه بعد از عمل کاملا طبیعی است و با انجام مراقبت‌های لازم کنترل می‌شود.

مراقبت های قبل و بعد از تخلیه چربی

تخلیه کردن چربی یک روش جراحی است و مانند سایر عمل‌ها باید خودتان را از قبل برای انجام آن آماده کنید. مهم‌ترین کار قبل از انجام عمل، مشورت با پزشک است. اگر قصد تخلیه چربی داشته باشید، پزشک دستورالعمل‌هایی را به شما ارائه می‌کند که بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • آزمایش‌های لازم و تجویزشده توسط پزشک را انجام دهید.
  • با دستور پزشک داروهایی را مصرف کرده یا تغییراتی در داروهای فعلی خود به وجود آورید.
  • از مصرف آسپرین، داروهای ضدالتهابی و مکمل‌های گیاهی خودداری کنید. زیرا این داروها باعث افزایش خونریزی می‌شوند.
  • چند هفته قبل از عمل، از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید.

انجام مراقبت‌های قبل از عمل احتمال بروز بعضی از عوارض را کاهش می‌دهند و دوره نقاهت راحت‌تری را برایتان به ارمغان می‌آورند. علاوه بر مراقبت‌های قبل از عمل، بعد از انجام تخلیه چربی هم برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • داروهای تجویزشده توسط پزشک برای بهبودی سریع‌تر یا جلوگیری از عفونت به‌طور منظم مصرف کنید.
  • چند روز بعد از تخلیه، مصرف نمک و روغن را به حداقل ممکن و حتی به صفر برسانید.
  • از غذاهای سالم مانند میوه و سبزیجات تازه و یک رژیم غذایی مناسب استفاده کنید.
  • حداقل دو هفته بعد از عمل، از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید.
  • چند روز بعد از عمل، از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده نکنید.
  • از گن مخصوص استفاده کنید.
  • دو هفته بعد از عمل از انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

تخلیه چربی از بدن و صورت

هزینه تخلیه چربی چقدر است؟

هزینه عمل تخلیه چربی صورت و بدن با توجه به عوامل مختلفی مانند تجربه و مهارت پزشک و همچنین موقعیت جغرافیایی کلینیک تعیین می‌شود. هزینه تخلیه چربی معمولا شامل موارد زیر است:

  • حق‌الزحمه پزشک
  • هزینه‌های بیمارستان یا کلینیک محل جراحی
  • هزینه‌های بی‌هوشی
  • نسخه‌های دارویی
  • آزمایش‌های قبل از عمل

از آنجایی که هزینه تخلیه چربی برای همه افراد یکسان نیست، توصیه می‌کنیم قبل از عمل در مورد هزینه نهایی با پزشک صحبت کنید.

نتایج تخلیه چربی چقدر ماندگار است؟

مجله پزشکی WebMD درباره ماندگاری نتیجه تخلیه چربی چنین می‌گوید: «سلول‌های چربی در طول عمل تخلیه به‌طور کامل برداشته می‌شوند؛ اما بدن در طول زمان می‌تواند دوباره سلول‌های چربی جدیدی بسازد و قسمت‌های مختلف بدن را تحت‌تاثیر قرار دهد. برای ماندگارتر کردن نتیجه عمل باید از یک رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین بدون چربی، میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و لبنیات کم‌چرب استفاده کنید. ورزش کردن هم تاثیر چشمگیری در حفظ شکل جدید بدن دارد.»

ماندگاری نتیجه عمل به عوامل مختلفی مانند مهارت پزشک، ناحیه تحت‌درمان، شرایط بدنی فرد، تغذیه و سبک زندگی  بستگی دارد. بنابراین هیچ زمان دقیقی را نمی‌توان برای ماندگار نتیجه تخلیه چربی در نظر گرفت.

تخلیه چربی از بدن و صورت

چرا کلینیک صدف انتخاب مناسبی برای تخلیه چربی است؟

کلینیک صدف یکی از بهترین کلینیک‌های تخصصی پوست و مو در تهران است که با مجوز رسمی از وزارت بهداشت فعالیت می‌کند. تیم پزشکی کلینیک صدف با ده‌ها سال تجربه و داشتن مهارت لازم برای انجام انواع عمل‌های زیبایی، سلامتی و جوانی را به شما هدیه می‌دهند. مشاوران و کارشناسان کلینیک صدف قبل و بعد از انجام عمل، آماده پاسخگویی به سوالاتتان هستند و شما را زمینه مراقبت‌های لازم راهنمایی می‌کنند.

کلام آخر

نتیجه نهایی برداشتن چربی صورت و بدن در روزهای اولیه ممکن است زیر تورم و کبودی پنهان باشد. به مرور زمان و انجام مراقبت‌های لازم می‌توانید نتیجه نهایی عمل را مشاهده کرده و احساس جدیدی را تجربه کنید. انتخاب یک پزشک ماهر و مراجعه به یک کلینیک استاندارد و مجهز شما را به نتیجه مطلوب‌تری می‌رساند.خدمات تزریق چربی و تخلیه ژل و چربی در کلینیک صدف انجام می‌شود. نظر شما در رابطه با عمل تخلیه چربی صورت و بدن چیست؟ تجربیات خود را با ما و سایر مخاطبان مجله کلینیک صدف به اشتراک بگذارید.

Leave a Comment