شماره بهره برداری ۱۹۰۴۲۴_۳

به اشتراک بگذارید
مزوتراپی جای جوش

مزوتراپی جای جوش روشی برای داشتن پوستی زیبا

وقتی صحبت از پوست زیبا و صاف می‌شود، ممکن است با خود بگوییم با وجود این جوش‌ها و لکه‌هایی که از آن به جا مانده، چطور می‌توانم به داشتن چنین پوستی فکر کنم؟ بله جوش از رایج‌ترین مشکلات در سنین نوجوانی و جوانی است که جای آن تا سال‌ها بعد و گاهی تا آخر عمر می‌ماند. روش‌های درمانی مختلفی برای از بین بردن جوش‌ها وجود دارد. اما بیشتر این روش‌ها موقتی بوده یا اصلا کارایی لازم را ندارند. مزوتراپی جای جوش روشی برای داشتن پوستی زیبا است که به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی در جهان تبدیل شد. مزوتراپی ضد جوش چیست؟ مزوتراپی چگونه می‌تواند جای جوش را درمان کند؟ در این مقاله به بررسی هرآنچه که لازم است درباره مزوتراپی جای جوش بدانید، می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

چرا جوش میزنیم؟

جوش زمانی به وجود می‌آید که منافذ پوست با چربی و سلول‌های مرده مسدود شود. در نتیجه، سلول‌های مرده از آخرین لایه پوست (اپیدرم) بالا رفته و در این منافذ جمع می‌شوند.  از جمله عواملی که باعث جوش زدن می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوست کثیف: تمیز نگه داشتن منافذ پوست بسیار مهم است. عرق کردن و لمس زیاد منافذ باعث آلوده شدن آن‌ها می‌شود. از دیگر دلایل کثیف شدن پوست پاک نکردن صحیح محصولات آرایشی از روی آن است.
  • رژیم غذایی: از آنجایی که پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است، می‌تواند تحت‌تاثیر رژیم غذایی نامناسب قرار گیرد. پس برای حفظ سلامت پوست توصیه می‌کنیم غذاهای چرب، فرآوری‌شده یا شیرین را از رژیم خود کم کنید. مصرف سبزیجات، پروتئین و آب می‌تواند در سلامت پوست تاثیر به‌سزایی داشته باشد.
  • دارو: بعضی از داروها احتمال ظهور جوش روی پوست را افزایش می‌دهند. پس بهتر است قبل از مصرف دارو درمورد عوارض آن با پزشک صحبت کنید.
  • هورمون‌ها: هورمون‌ها در بعضی از موارد تولید چربی در پوست را تغییر می‌دهند. به همین دلیل است که نوجوانان بیشتر در معرض جوش قرار می‌گیرند. چراکه هورمون‌ها در این زمان از تعادل کمتری برخوردارند.

چرا جوش میزنیم

مزوتراپی جای جوش چیست؟

مقاله‌ای علمی در سایت ResearchGate درباره مزوتراپی جای جوش چنین می‌گوید: مزوتراپی یک تخصص بالینی است که در آن عوامل ترمیم‌کننده مانند عصاره‌های طبیعی، داروها، مواد مغذی و… به پوست تزریق می‌شوند. مزوتراپی ضدجوش یک درمان ترمیمی غیرجراحی است که می‌تواند پوست را صاف و شفاف کرده و لکه‌های جوش را از بین ببرد. تمام موادی که در مزوتراپی تزریق می‌شود، موردتایید FDA است و از سال‌ها پیش توسط بیش از ۲۵ هزار پزشک در سراسر جهان استفاده می‌شود.

 

روش انجام مزوتراپی جای جوش چگونه است؟

به نقل از سایت emma coates aesthetic training مزوتراپی جای جوش یک روش تزریق پوستی بدون جراحی و غیرتهاجمی است. این روش از چندین تزریق برای اطمینان از وارد شدن داروها به لایه‌های زیرین پوست استفاده می‌کند. سوزن‌ها به‌راحتی سطح پوست را با روشی غیرتهاجمی مخدوش می‌کنند و به سرم و سایر مواد مغذی اجازه می‌دهند که به عمق بیشتری از پوست نفوذ کنند. سرم‌ها معمولا شامل انواع مختلفی از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها و اسیدهای آمینه هستند.

مزوتراپی ضد جوش با کاهش چربی‌های موجود در پوست، بروز جوش‌ها را به حداقل می‌رسانند. این روش درمانی همچنین با تحریک تولید سلول‌های جدید، سلول‌های مرده را از بین می‌برد و پوست را شفاف‌تر می‌کند.

چه کسانی کاندید مناسب برای مزوتراپی جای جوش هستند؟

مزوتراپی جای جوش برای تمام افراد بین ۱۸ تا ۷۵ سال مناسب است. کسانی که از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند و وزن متعادلی دارند، می‌توانند بهترین نتیجه‌ها را از این درمان دریافت کنند. از همین رو افراد زیر که ویژگی‌های بالا را دارند، کاندید مناسبی برای مزوتراپی ضد جوش هستند

  • افرادی با پوست چرب
  • افرادی که باکتری‌ها و سلول‌های مرده زیادی در پوست خود دارند
  • افرادی که جای جوش و لکه‌های متعددی روی صورت خود دارند
  • کسانی که می‌خواهند تولید فیبرهای کلاژن و الاستین را در پوست خود فعال کنند

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره مزوتراپی لاغری

مزوتراپی جای جوش چیست

عوارض بعد از مزوتراپی جای جوش

همان‌طور که گفته شد،‌ مزوتراپی جای جوش یک روش کم‌تهاجمی و آسان است. پس نباید انتظار عوارض خیلی شدیدی داشته باشید. تنها ممکن است تا ۴۸ ساعت اولیه درمان پوست صورت متورم و قرمز شود. البته تمام عوارض مزوتراپی ضد جوش گذرا بوده و به‌راحتی از بین می‌رود. از دیگر عوارض این روش زیبایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کبودی و خون‌مردگی خفیف
  • خارش
  • درد در ناحیه تزریق
  • سوزش
  • عفونت
  • حساسیت نسبت به نور خورشید

مراقبت بعد از مزوتراپی جای جوش

برای کاهش عوارض بعد از مزوتراپی جای جوش بهتر است به توصیه‌های پزشک و مشاور خود دقت کنید. معمولا از شما خواسته می‌شود تا بعد از رسیدن به خانه کارهای زیر را انجام دهید:

  • در ۴۸ ساعت ابتدایی از کمپرس سرد و یخ برای کاهش تورم و قرمزی استفاده کنید.
  • تا ۷۲ ساعت بعد از درمان باید محل‌های درمان را پانسمان کنید.
  • تا سه روز بعد از درمان از رژیم غذایی کم کربوهیدرات با پروتئین بالا استفاده کنید.
  • با مصرف آب کافی بدن خود را مرطوب نگه دارید.
  • تا دو روز بعد از درمان از مواد آرایشی روی صورت خود استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید:

بعد از مزوتراپی چه باید کرد؟

مراقبت بعد از مزوتراپی جای جوش

نتایج مزوتراپی جای جوش بعد از چه مدت ظاهر میشود؟

انجام مزوتراپی جای جوش علاوه بر از بین بردن لکه‌ها و زخم‌های ناشی از جوش، اثرات دیگری هم برای پوست به همراه دارد. این روش روند پیری را برعکس کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌دهد. از طرفی چین‌وچروک‌ها را کاهش داده و زخم‌ها و ناهمواری‌های ناشی از جوش‌های چندین ساله را درمان می‌کند. با از بین رفتن این موارد، رنگ پوست روشن‌تر شده و وضعیت کلی پوست تا حد قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند.

تمام این نتایج را می‌توانید بعد از اولین جلسه درمانی مزوتراپی جاش جوش مشاهده کنید. با این حال، اگر قصد ترمیم کلی پوست خود را دارید، باید با پزشک مشورت کنید. پزشک متخصص تعداد جلسات موردنیاز برای رسیدن به عالی‌ترین نتیجه را با توجه به وضعیت پوستی شما تعیین می‌کند. هر جلسه درمانی باید یک بار در ماه انجام شود. پس از درمان، پوست بعد از یک مدت ۴ تا ۶ ماهه کامل بازسازی شده و شاهد پوستی شفاف و سالم خواهید بود.

هزینه مزوتراپی جای جوش چقدر است؟

از آنجایی که میزان جوش‌ها و لکه‌هایی که بر جای گذاشته‌اند، در هر فرد با دیگری متفاوت است، نمی‌توان یک هزینه واحد برای تمام افراد تعیین کرد. هزینه مزوتراپی جای جوش بعد از معاینه پزشک و با توجه به آسیب‌های پوست مشخص می‌شود. از طرفی قیمت مزوتراپی ضد جوش با توجه به تفاوت‌های کیفیت مواد تزریق‌شده، تجهیزات کلینیک، دستمزد پزشک و سایر خدمات ممکن است در تمام کلینیک‌ها یکسان نباشد. اما بدانید که انجام مزوتراپی جای جوش تنها باید در کلینیک‌های معتبر و توسط پزشکان متخصص زیبایی پوست انجام شود. پس سلامت و زیبایی پوست خود را فدای قیمت‌های پایین مراکز غیرمعتبر نکنید.

کلام آخر

جوش‌ها برآمدگی‌هایی روی پوست هستند که از دوران نوجوانی تمام افراد را درگیر خود می‌کنند. تمام ما در چنین دورانی ساعت‌ها جلوی آینه ایستاده‌ایم و به جوش‌های خود خیره شده‌ایم. همچنین ممکن است از هر راهی برای از بین بردن آن‌ها استفاده کرده باشیم. جای جوش دوران نوجوانی و جوانی ممکن است همیشه روی پوست باقی بمانند. در این صورت تنها راه مطمئن و ایمن برای رهایی از آن‌ها مزوتراپی جای جوش است. در این مقاله به‌طور مفصل به مزوتراپی ضد جوش پرداختیم. تجربه شما برای از بین بردن جای جوش چیست؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.

Leave a Comment